Frostpunk 2 – Frakcje i Społeczności – Poradnik


Frostpunk 2, kontynuacja oryginalnej postapokaliptycznej gry o przetrwaniu, wprowadza nowy wymiar polityczny poprzez dodanie społeczności i frakcji. W tym mroźnym świecie nic nie jest proste, a różnice polityczne między mieszkańcami mogą szybko przerodzić się w spory i nawet konflikty.

Na początku gry masz ograniczony wpływ na to, jakie partie powstają w twoim mieście. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, ale pamiętaj, że zawsze będzie opozycja gotowa walczyć o swoje przekonania, bez względu na to, jak dobre są twoje intencje. Polityka odgrywa kluczową rolę w Frostpunk 2. Twoje decyzje wpływają na to, jakie frakcje powstają i jak silne są. Niektóre frakcje mogą być bardziej skłonne do współpracy, podczas gdy inne będą bardziej buntownicze. Musisz umiejętnie zarządzać różnicami politycznymi, aby utrzymać spokój w mieście.

Frakcje mają znaczący wpływ na różne aspekty twojej gry. Mogą wpływać na produkcję, handel, a nawet na morale mieszkańców. Jeśli nie będziesz odpowiednio zarządzał różnicami politycznymi, może to prowadzić do protestów, strajków, a nawet rebelii. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jak frakcje działają i jak możesz je wykorzystać na swoją korzyść.

Frostpunk 2 to nie tylko gra o przetrwaniu w mroźnym świecie, ale także o zarządzaniu politycznym. Frakcje i społeczności odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu twojej gry. Aby odnieść sukces, musisz umiejętnie zarządzać różnicami politycznymi i wykorzystać je na swoją korzyść. W tym poradniku dowiesz się więcej o frakcjach, ich celach i tym, jak wpływają na twoją grę. Warto, żebyś zobaczył też nasz Poradnik dla Początkujących do gry Frostpunk 2.

Podział Ludności Twojego Miasta we Frostpunk 2

Mieszkańcy twojego miasta są podzieleni na społeczności i frakcje, widoczne na dole ekranu. Każdy mieszkaniec należy dokładnie do jednej z tych grup. Najedź kursorem na ikonę każdej grupy, aby zobaczyć, jaki procent twoich ludzi ją popiera oraz co aktualnie myślą o twoich rządach jako zarządcy. Społeczności to zwykli cywile i przez większość gry będą stanowić większość twojej populacji. Społeczność jest związana z jednym kamieniem węgielnym; ich delegaci zwykle głosują zgodnie z tą zasadą przewodnią, ale mogą głosować inaczej w innych kwestiach. Delegaci ze społeczności również zwykle nie są radykałami i można z nimi negocjować, jeśli potrzebujesz, aby głosowali przeciwko swojemu kamieniowi węgielnemu.

Frakcje to zorganizowane partie polityczne, związane z trzema kamieniami węgielnymi zamiast tylko jednego. W przeciwieństwie do społeczności, one odmawiają głosowania przeciwko swoim przekonaniom i nie można z nimi negocjować w Radzie. Będą również organizować zgromadzenia lub protesty, jeśli ich relacje z zarządcą są odpowiednio wysokie lub niskie. Chociaż frakcje są bardziej skłonne do powodowania problemów, jeśli nie dostają tego, czego chcą, istnieje więcej opcji interakcji z nimi, w tym korzyści za utrzymanie ich zadowolonych.

Początkowy Podział Ludności New London

Na początku gry populacja New London jest podzielona na dwie istniejące wcześniej społeczności i jedną frakcję, w zależności od decyzji, jaką podejmiesz podczas prologu. Bez względu na wszystko, populacja cywilna zawsze będzie składać się z:

  • New Londoners, społeczności skupionej na Progres, składającej się z tych, którzy mieszkali w mieście całe swoje życie.
  • Frostlanders, społeczności skupionej na Adaptacji, składającej się z tych, którzy do niedawna zarabiali na życie w mroźnej dziczy.

Twoja początkowa frakcja będzie Stalwarts, jeśli wybrałeś Porządek w prologu, lub Faithkeepers, jeśli wybrałeś Wiara. W miarę postępu fabuły pojawi się druga frakcja, będąca bezpośrednią opozycją do pierwszej. Dlatego, jeśli obecni są Stalwarts, będą im przeciwstawiać się Pilgrims, a jeśli obecni są Faithkeepers, będą im przeciwstawiać się Evolvers.

Frakcje New London

FrakcjaKamienie WęgielneUmiejętność
EvolversAdaptacja, Zasługa, RozumWzmocnienie Pracowników
FaithkeepersProgres, Równość, TradycjaWieczorne Modlitwy
PilgrimsAdaptacja, Równość, TradycjaWysłanie Przewodników
StalwartsProgres, Zasługa, RozumRekrutacja Egzekutorów

Początkowy Podział Ludności w Trybie Utopia Builder

W Utopia Builder, trybie piaskownicy Frostpunk 2, twoje miasto zawsze zaczyna się z trzema społecznościami i brak frakcji. Zawsze będą dwie społeczności z przeciwstawnymi Kamieniami Węgielnymi oraz trzecia społeczność wybrana losowo.

Wszystkie Społeczności Utopia Builder

SpołecznośćKamień WęgielnyPrzeciwstawiana Przez
ForagersAdaptacjaMachinists
LaborersRównośćMerchants
MerchantsProgresForagers
NoblesTradycjaThinkers
ThinkersRozumNobles

Frakcja powstanie, gdy twoje miasto zrobi kroki w kierunku Kamienia Węgielnego na wszystkich trzech osiach. Frakcja będzie oparta na trzech zasadach, które są obecnie na prowadzeniu, jak widać w lewym dolnym rogu ekranu. Oznacza to, że poprzez staranne wybranie swoich praw i idei możesz popchnąć swoje miasto w kierunku uzyskania frakcji (i opozycji), którą chcesz.

Po powstaniu pierwszej frakcji, jej frakcja opozycyjna pojawi się wkrótce potem. Opozycja jest zawsze frakcją z dokładnie przeciwnymi Kamieniami Węgielnymi do pierwszej. W większości przypadków, opozycja zacznie z niższym zdaniem o zarządcy, ale jesteś wolny do pracy z nimi, aby naprawić relacje lub nawet wspierać ich ideały.

Wszystkie Frakcje Utopia Builder

FrakcjaKamienie WęgielnePrzeciwstawiana PrzezUmiejętność
BohemiansAdaptacja, Równość, RozumOverseersMindshaping (Aktywna): Zwiększa zaufanie. Trust Fostering (Pasywna): Losowo zwiększa relacje ze społecznościami, gdy Bohemians są zadowoleni.
IcebloodsAdaptacja, Zasługa, TradycjaTechnocratsVolunteer Expeditions (Aktywna): Zwiększa produkcję żywności o 80. Hunting Trips (Pasywna): Zwiększa ogólną produkcję żywności, gdy Icebloods są zadowoleni.
LegionnairesProgres, Równość, TradycjaProteansRaise Prefabs (Aktywna): Natychmiast dostarcza Prefabs. Guard Recruitment (Pasywna): Miasto ma dodatkowe oddziały strażników, gdy Legionnaires są zadowoleni.
MendersAdaptacja, Równość, TradycjaVenturersRescue Operations (Aktywna): Zwiększa populację poprzez ratowanie ocalałych z Frostland. Exploration Support (Pasywna): Wyprawy są szybsze, gdy Menders są zadowoleni.
OverseersProgres, Zasługa, TradycjaBohemiansOverdrive Output (Aktywna): Zwiększa wydajność produkcji. Voluntary Patrols (Pasywna): Kryminalność jest zmniejszona, gdy Overseers są zadowoleni.
ProteansAdaptacja, Zasługa, RozumLegionnairesCoordinate Patient Care (Aktywna): Natychmiast zwraca chorych pacjentów do siły roboczej. Healthcare Assistance (Pasywna): Choroby są zmniejszone, gdy Proteans są zadowoleni.
TechnocratsProgres, Równość, RozumIcebloodsOptimize Research (Aktywna): Zwiększa szybkość badań. Maintenance Optimization (Pasywna): Zapotrzebowanie na materiały jest zmniejszone, gdy Technocrats są zadowoleni.
VenturersProgres, Zasługa, RozumMendersFinance Mercenaries (Aktywna): Rekrutuje dodatkowe oddziały strażników. City Investment (Pasywna): Dochód z Heatstamp jest zwiększony, gdy Venturers są zadowoleni.

Przypominamy, że Frostpunk 2 możesz kupić też w naszym Sklepie z Grami 🙂

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Warhammer 40,000: Space Marine 2 to już druga największa premiera tego roku!
Następny Recenzje prasowe Assassin’s Creed Shadows anulowane, sugerując potencjalne opóźnienie