Frostpunk 2, kontynuacja oryginalnej postapokaliptycznej gry o przetrwaniu, wprowadza nowy wymiar polityczny poprzez dodanie społeczności i frakcji. W tym mroźnym świecie nic nie jest proste, a różnice polityczne między mieszkańcami mogą szybko przerodzić się w spory i nawet konflikty.
Na początku gry masz ograniczony wpływ na to, jakie partie powstają w twoim mieście. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, ale pamiętaj, że zawsze będzie opozycja gotowa walczyć o swoje przekonania, bez względu na to, jak dobre są twoje intencje. Polityka odgrywa kluczową rolę w Frostpunk 2. Twoje decyzje wpływają na to, jakie frakcje powstają i jak silne są. Niektóre frakcje mogą być bardziej skłonne do współpracy, podczas gdy inne będą bardziej buntownicze. Musisz umiejętnie zarządzać różnicami politycznymi, aby utrzymać spokój w mieście.
Frakcje mają znaczący wpływ na różne aspekty twojej gry. Mogą wpływać na produkcję, handel, a nawet na morale mieszkańców. Jeśli nie będziesz odpowiednio zarządzał różnicami politycznymi, może to prowadzić do protestów, strajków, a nawet rebelii. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jak frakcje działają i jak możesz je wykorzystać na swoją korzyść.
Frostpunk 2 to nie tylko gra o przetrwaniu w mroźnym świecie, ale także o zarządzaniu politycznym. Frakcje i społeczności odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu twojej gry. Aby odnieść sukces, musisz umiejętnie zarządzać różnicami politycznymi i wykorzystać je na swoją korzyść. W tym poradniku dowiesz się więcej o frakcjach, ich celach i tym, jak wpływają na twoją grę. Warto, żebyś zobaczył też nasz Poradnik dla Początkujących do gry Frostpunk 2.
Podział Ludności Twojego Miasta we Frostpunk 2
Mieszkańcy twojego miasta są podzieleni na społeczności i frakcje, widoczne na dole ekranu. Każdy mieszkaniec należy dokładnie do jednej z tych grup. Najedź kursorem na ikonę każdej grupy, aby zobaczyć, jaki procent twoich ludzi ją popiera oraz co aktualnie myślą o twoich rządach jako zarządcy. Społeczności to zwykli cywile i przez większość gry będą stanowić większość twojej populacji. Społeczność jest związana z jednym kamieniem węgielnym; ich delegaci zwykle głosują zgodnie z tą zasadą przewodnią, ale mogą głosować inaczej w innych kwestiach. Delegaci ze społeczności również zwykle nie są radykałami i można z nimi negocjować, jeśli potrzebujesz, aby głosowali przeciwko swojemu kamieniowi węgielnemu.
Frakcje to zorganizowane partie polityczne, związane z trzema kamieniami węgielnymi zamiast tylko jednego. W przeciwieństwie do społeczności, one odmawiają głosowania przeciwko swoim przekonaniom i nie można z nimi negocjować w Radzie. Będą również organizować zgromadzenia lub protesty, jeśli ich relacje z zarządcą są odpowiednio wysokie lub niskie. Chociaż frakcje są bardziej skłonne do powodowania problemów, jeśli nie dostają tego, czego chcą, istnieje więcej opcji interakcji z nimi, w tym korzyści za utrzymanie ich zadowolonych.
Początkowy Podział Ludności New London
Na początku gry populacja New London jest podzielona na dwie istniejące wcześniej społeczności i jedną frakcję, w zależności od decyzji, jaką podejmiesz podczas prologu. Bez względu na wszystko, populacja cywilna zawsze będzie składać się z:
- New Londoners, społeczności skupionej na Progres, składającej się z tych, którzy mieszkali w mieście całe swoje życie.
- Frostlanders, społeczności skupionej na Adaptacji, składającej się z tych, którzy do niedawna zarabiali na życie w mroźnej dziczy.
Twoja początkowa frakcja będzie Stalwarts, jeśli wybrałeś Porządek w prologu, lub Faithkeepers, jeśli wybrałeś Wiara. W miarę postępu fabuły pojawi się druga frakcja, będąca bezpośrednią opozycją do pierwszej. Dlatego, jeśli obecni są Stalwarts, będą im przeciwstawiać się Pilgrims, a jeśli obecni są Faithkeepers, będą im przeciwstawiać się Evolvers.
Frakcje New London
Frakcja | Kamienie Węgielne | Umiejętność |
---|---|---|
Evolvers | Adaptacja, Zasługa, Rozum | Wzmocnienie Pracowników |
Faithkeepers | Progres, Równość, Tradycja | Wieczorne Modlitwy |
Pilgrims | Adaptacja, Równość, Tradycja | Wysłanie Przewodników |
Stalwarts | Progres, Zasługa, Rozum | Rekrutacja Egzekutorów |
Początkowy Podział Ludności w Trybie Utopia Builder
W Utopia Builder, trybie piaskownicy Frostpunk 2, twoje miasto zawsze zaczyna się z trzema społecznościami i brak frakcji. Zawsze będą dwie społeczności z przeciwstawnymi Kamieniami Węgielnymi oraz trzecia społeczność wybrana losowo.
Wszystkie Społeczności Utopia Builder
Społeczność | Kamień Węgielny | Przeciwstawiana Przez |
---|---|---|
Foragers | Adaptacja | Machinists |
Laborers | Równość | Merchants |
Merchants | Progres | Foragers |
Nobles | Tradycja | Thinkers |
Thinkers | Rozum | Nobles |
Frakcja powstanie, gdy twoje miasto zrobi kroki w kierunku Kamienia Węgielnego na wszystkich trzech osiach. Frakcja będzie oparta na trzech zasadach, które są obecnie na prowadzeniu, jak widać w lewym dolnym rogu ekranu. Oznacza to, że poprzez staranne wybranie swoich praw i idei możesz popchnąć swoje miasto w kierunku uzyskania frakcji (i opozycji), którą chcesz.
Po powstaniu pierwszej frakcji, jej frakcja opozycyjna pojawi się wkrótce potem. Opozycja jest zawsze frakcją z dokładnie przeciwnymi Kamieniami Węgielnymi do pierwszej. W większości przypadków, opozycja zacznie z niższym zdaniem o zarządcy, ale jesteś wolny do pracy z nimi, aby naprawić relacje lub nawet wspierać ich ideały.
Wszystkie Frakcje Utopia Builder
Frakcja | Kamienie Węgielne | Przeciwstawiana Przez | Umiejętność |
---|---|---|---|
Bohemians | Adaptacja, Równość, Rozum | Overseers | Mindshaping (Aktywna): Zwiększa zaufanie. Trust Fostering (Pasywna): Losowo zwiększa relacje ze społecznościami, gdy Bohemians są zadowoleni. |
Icebloods | Adaptacja, Zasługa, Tradycja | Technocrats | Volunteer Expeditions (Aktywna): Zwiększa produkcję żywności o 80. Hunting Trips (Pasywna): Zwiększa ogólną produkcję żywności, gdy Icebloods są zadowoleni. |
Legionnaires | Progres, Równość, Tradycja | Proteans | Raise Prefabs (Aktywna): Natychmiast dostarcza Prefabs. Guard Recruitment (Pasywna): Miasto ma dodatkowe oddziały strażników, gdy Legionnaires są zadowoleni. |
Menders | Adaptacja, Równość, Tradycja | Venturers | Rescue Operations (Aktywna): Zwiększa populację poprzez ratowanie ocalałych z Frostland. Exploration Support (Pasywna): Wyprawy są szybsze, gdy Menders są zadowoleni. |
Overseers | Progres, Zasługa, Tradycja | Bohemians | Overdrive Output (Aktywna): Zwiększa wydajność produkcji. Voluntary Patrols (Pasywna): Kryminalność jest zmniejszona, gdy Overseers są zadowoleni. |
Proteans | Adaptacja, Zasługa, Rozum | Legionnaires | Coordinate Patient Care (Aktywna): Natychmiast zwraca chorych pacjentów do siły roboczej. Healthcare Assistance (Pasywna): Choroby są zmniejszone, gdy Proteans są zadowoleni. |
Technocrats | Progres, Równość, Rozum | Icebloods | Optimize Research (Aktywna): Zwiększa szybkość badań. Maintenance Optimization (Pasywna): Zapotrzebowanie na materiały jest zmniejszone, gdy Technocrats są zadowoleni. |
Venturers | Progres, Zasługa, Rozum | Menders | Finance Mercenaries (Aktywna): Rekrutuje dodatkowe oddziały strażników. City Investment (Pasywna): Dochód z Heatstamp jest zwiększony, gdy Venturers są zadowoleni. |
Przypominamy, że Frostpunk 2 możesz kupić też w naszym Sklepie z Grami 🙂
Brak komentarzy