Frostpunk 2 – Poradnik dla Początkujących – Politycy Gorsi niż Koniec Świata


Frostpunk 2 to niezwykle wymagająca gra strategiczna, w której nawet najmniejszy błąd może doprowadzić do katastrofy. Nawet jeśli jesteś doświadczonym graczem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja pierwsza rozgrywka zakończy się porażką. Jednak nie musisz się martwić, ponieważ istnieje kilka sztuczek i strategii, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć swoje szanse na przetrwanie w tym mroźnym świecie.

Jednym z kluczowych elementów sukcesu w Frostpunk 2 jest odpowiednie zarządzanie zasobami. Musisz upewnić się, że masz wystarczającą ilość drewna, węgla i żywności, aby zaspokoić potrzeby swoich mieszkańców. Pamiętaj, że ludzie są wrażliwi na zimno, więc musisz zapewnić im odpowiednie schronienie i ogrzewanie. Ponadto, musisz również zadbać o ich zdrowie i morale, ponieważ obniżone morale może prowadzić do buntu i innych problemów. W Frostpunk 2 polityka odgrywa kluczową rolę. Musisz podejmować trudne decyzje dotyczące przyszłości Twojej kolonii. Czy chcesz być dyktatorem, który kontroluje wszystko? Czy może chcesz pozwolić swoim mieszkańcom na większą wolność? Każda decyzja ma swoje konsekwencje, więc musisz dokładnie przemyśleć swoje wybory.

Aby przetrwać w mroźnym świecie Frostpunk 2, musisz budować i rozwijać swoją kolonię. Musisz konstruować budynki, takie jak schroniska, szpitale i fabryki, aby zapewnić swoim mieszkańcom wszystko, czego potrzebują. Ponadto, musisz również eksplorować okolicę, aby znaleźć nowe zasoby i możliwości. O tych elementach napiszemy więcej poniżej. A przy okazji zobacz też naszą recenzję Frostpunk 2, gdzie wychwalaliśmy grę.

Rozwiązuj problemy, zanim się pojawią

Twoje najbardziej udane rozgrywki w Frostpunk 2 będą tymi, w których będziesz w stanie przewidywać problemy i wyprzedzać je. Oczywiście obejmuje to duże problemy, takie jak posiadanie wystarczającej ilości żywności i paliwa zmagazynowanego, aby przeczekać burze, gdy nadejdą, ale oznacza to również umiejętność radzenia sobie z mniejszymi problemami na co dzień. Na przykład, jeśli zbadasz budynek, który powoduje wzrost chorób, Twoje następne badania powinny być prawdopodobnie szpitalem lub innym pomysłem związanym z opieką zdrowotną, aby temu przeciwdziałać. Im mniej czasu będziesz musiał poświęcać na gaszenie małych pożarów, tym lepiej będziesz mógł poradzić sobie z dużymi, gdy nadejdą.

Grupuj dzielnice dla dodatkowego ciepła

Jednym z kluczowych elementów utrzymania miasta przy życiu podczas jego rozwoju, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności, jest umiejętne grupowanie dzielnic. Każda dzielnica, która ma trzy swoje pola stykające się z trzema polami jednej sąsiedniej dzielnicy, generuje 20 ciepła. Oznacza to, że powinieneś planować swoją budowę tak, aby każda dzielnica, jeśli to możliwe, otrzymała ten bonus przynajmniej raz. Dzielnica może otrzymać bonus wielokrotnie, jeśli odpowiednio ustawisz ją względem swoich sąsiadów, ale to trudniejsze niż się wydaje. 20 ciepła może się wydawać niewiele w ogólnym rozrachunku, ale jeśli weźmiesz pod uwagę, ile dzielnic będziesz budować w trakcie gry, to naprawdę się sumuje. Zmniejszenie ogólnego zapotrzebowania na ciepło oznacza mniej paliwa, które generator musi spalać, co z kolei oznacza większy zapas na wypadek katastrof, takich jak zawieje.

Składy i inne centra zapewniają również bonus siły roboczej dla pobliskich dzielnic, o ile są odpowiedniego typu. Zostaw miejsce dla nich, aby zmaksymalizować wydajność swojego miasta! Uważaj jednak, aby nie bezmyślnie grupować dzielnic razem; dzielnice mieszkalne zyskują choroby i brud, jeśli są zbyt blisko dzielnic przemysłowych, więc trzymaj je z dala od zanieczyszczających maszyn miasta. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie mieszkalnictwa i żywności po jednej stronie miasta, a przemysłu i wydobycia po drugiej. Naturalnym miejscem, gdzie powinny powstawać dzielnice wydobywcze i dodatkowo przemysłowe są miejsca z nieograniczonymi źródłami zasobów, o ile zdecydujesz się je wykorzystywać. Dzielnice miasta za to warto budować blisko centrum i obok siebie.

Wybierz swoje kamienie węgielne wcześnie i trzymaj się ich

Miasto ostatecznie wybierze trzy kamienie węgielne, które stanowią podstawę Twojego postapokaliptycznego społeczeństwa. Na podstawie swoich decyzji, praw, pomysłów i budynków powoli wyrównasz się na trzech osiach:

  • Postęp versus Adaptacja
  • Równość versus Zasługa
  • Tradycja versus Rozum

Choć może być kuszące, aby zabezpieczyć się i spróbować znaleźć równowagę, to jest to zły pomysł. Lepiej jest wybrać trzy kamienie węgielne, które chcesz przyjąć i budować wokół nich. Spróbuj wybrać kamienie węgielne, które pasują do ideałów potężnych społeczności w Twoim mieście. Gdy miasto wyrówna się z kamieniem węgielnym, wszelkie pomysły, prawa i budynki przeciwnego kamienia węgielnego będą podnosić napięcie, o ile nadal będą istnieć. Oznacza to, że jeśli spróbujesz podzielić różnicę, możesz znaleźć się na skraju porażki znikąd.

Więcej węzłów zasobów oznacza dłuższy czas życia, nie większą wydajność

Dobrym pomysłem jest budowanie dzielnic wydobywczych i żywnościowych tak, aby pokrywały one wiele pól zasobów, ale nie z powodu, który mógłbyś myśleć. Chociaż jest całkowicie uzasadnione oczekiwanie, że takie działanie może spowodować, że dzielnica będzie produkować więcej swojego zasobu tygodniowo, tak nie jest; zamiast tego, dzielnica po prostu będzie trwała znacznie dłużej przed wyczerpaniem. Na przykład dzielnica żywnościowa zbudowana na jednym polu żyznej gleby będzie produkować żywność w tym samym tygodniowym tempie co ta zbudowana na trzech polach, ale dzielnica trzypólna będzie trwała trzykrotnie dłużej, ponieważ jest więcej zasobów do wykorzystania. Oznacza to, że jeśli masz dostęp do nieskończonego pola za pomocą głębokiej wiertnicy topielczej, powinieneś próbować budować swoją dzielnicę tak, aby nie wykorzystywała żadnych innych pól – nie potrzebuje ich.

Zastąp dzielnicę wydobywczą przed jego wyczerpaniem

Frostpunk 2 daje Ci dużo ostrzeżeń, gdy dzielnica wydobywcza zaczyna mieć niedobór zasobów. Kiedy zobaczysz pojawiający się wskaźnik wyczerpania, czas zacząć szukać nowego źródła tego, co produkuje ta dzielnica – gdy się wyczerpie, będzie czas zburzyć tę dzielnicę, ponieważ nie będzie ona już nic osiągać. Powinieneś starać się mieć nową dzielnicę działającą – najlepiej na tej samej wydajności co oryginalna – zanim nadejdzie czas zamknięcia oryginalnej dzielnicy. Dzięki temu nie będzie żadnego przerwy w produkcji miasta, a może nawet okres nadwyżki, w którym możesz dodać do swoich rezerw. Ogólnie warto obserwować znaczniki wokół interfejsu, dzięki czemu będziesz mógł reagować na problemy zanim wystąpią (jak np. nie dość duża produkcja jakiegoś zasobu).

Zbieranie funduszy od społeczności

Jednym z największych ograniczeń Twojego rozwoju będzie ogólny niedobór ciepłowników, oficjalnej waluty Nowego Londynu. Co tydzień otrzymujesz dochód podatkowy, ale rzadko przekracza on kilkadziesiąt pieczątek ciepła – jeszcze mniej, jeśli nie spełniasz zapotrzebowania obywateli na towary. Tymczasem koszty budowy mogą sięgać setek ciepłowników.

Jeśli musisz szybko rozwiązać problem i nie możesz czekać na wpływy pieniędzy z regularnego dochodu miasta, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z akcji „Zbierz fundusze” w jednej ze społeczności. Spowoduje to nieznaczny spadek ich opinii o Tobie, więc powinieneś wybrać społeczność, która Cię lubi; nie byłoby dobrze próbować wymusić pieniądze od populacji, która jest już na granicy buntu. Otrzymasz pewną liczbę ciepłowników w zależności od liczby obywateli należących do wybranej społeczności, więc duża społeczność może przyczynić się kilkaset pieczątek ciepła; wystarczająco dużo, aby sfinansować dużą inicjatywę budowlaną!

Jeśli potrzebujesz zadowolić społeczność przed poproszeniem jej o pieniądze, najpierw skorzystaj z „Przyznania agendy”. Wybiorą oni następny temat do głosowania w radzie, ale nie martw się – możesz zawsze negocjować z innymi delegatami, aby upewnić się, że głosowanie zakończy się niepowodzeniem, jeśli nie podoba Ci się to, co wybiorą.

Zmień swoje prawa według potrzeb

Jest prawdopodobne, że często będziesz znajdować się tuż przed osiągnięciem punktu, w którym będziesz czuć się komfortowo z ogólną stabilnością swojego miasta. Może nie ma wystarczająco dużo aktywnych pracowników, zmuszając Cię do cięć w dzielnicach, lub może istnieje niewielki niedobór towarów, który nie powoduje żadnych rzeczywistych problemów (jeszcze), ale martwi Cię o przyszłość. W takich przypadkach istnieje duże prawdopodobieństwo, że uchwalenie lub zmiana prawa może być rozwiązaniem, którego potrzebujesz.

Niektóre prawa muszą zostać zbadane w drzewie pomysłów, zanim będziesz mógł zaproponować je w radzie. Jest to szczególnie ważne na początku gry, kiedy nie masz żadnych praw w księgach i uchwalenie jednego zasadniczo daje Ci bonus, którego wcześniej nie miałeś. Mogą one wpływać na Twoją siłę roboczą, potrzeby obywateli, a nawet dochód z pieczątek ciepła. Później w grze, jeśli prawo przestanie być przydatne, możesz je swobodnie zmienić!

Niedobory są częścią gry

Twoje miasto będzie doświadczać trudności i niedoborów w kilku momentach podczas rozgrywki. Nie ma możliwości uniknięcia tego faktu i to nie oznacza, że grasz źle. Nie martw się zbytnio, jeśli nagle pojawi się duże zapotrzebowanie na jeden lub więcej z Twoich zapasów; ważne jest, jak rozwiążesz problem i przywrócisz wszystko do normy. Z drugiej strony, jeśli Twoje miasto znajdzie się w okresie dobrobytu – nawet tylko na rok – gdzie wszystkie potrzeby mieszkańców są zaspokojone, a rezerwy się zapełniają, oznacza to, że radzisz sobie wyjątkowo dobrze. Uważaj jednak na samozadowolenie, ponieważ następne duże wyzwanie jest zawsze tuż za rogiem w Frostpunk 2.

Przypominamy, że w Frostpunk 2 gramy też na naszym kanale YouTube 🙂 Wpadnij i się przywitaj!

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Aerith i Tifa z Final Fantasy 7 miały być jedną postacią?
To jest najnowszy artykuł.