Niedawno ogłoszona gra Ghost of Yōtei od Sony i Sucker Punch Productions może zostać opóźniona do 2026 roku. Plotka sugeruje, że decyzja ta wynika ze zmiany wizji przez firmę, która pierwotnie planowała stworzyć sequel Ghost of Tsushima.
Sony ogłosiło Ghost of Yōtei podczas ostatniego PlayStation State of Play pod koniec września i zapowiedziało premierę gry za jakiś czas w 2025 roku. Andrew Goldfarb, Senior Communications Manager w Sucker Punch Porductions, wyraził wówczas entuzjazm co do projektu, podkreślając sukces Ghost of Tsushima i niecierpliwość co do doświadczenia, jakie Ghost of Yōtei przyniesie graczom. Jednakże, nieco ponad tydzień po tym ogłoszeniu, YouTuber Endymion zasugerował, że gra prawdopodobnie zostanie opóźniona do 2026 roku. Według jego źródeł, Ghost of Yōtei jest daleko od ukończenia i istnieje niewielka szansa na jego wydanie w przyszłym roku. Dodatkowa gra może być zmieniana przez mieszany odbiór graczy po zapowiedzi. Nie pierwszy raz Sony wymienia lubianego głównego bohatera z podstawki, który był mężczyzną, na kobietę w kontynuacji. Widzieliśmy to między innymi w The Last of Us 2.
Endymion ujawnił również, że Sucker Punch początkowo pracował nad sequelem Ghost of Tsushima, a nie nad Ghost of Yōtei. Pomysł na stworzenie gry z Atsu jako głównym bohaterem pojawił się później, a świat i design Ghost of Yōtei są w dużej mierze oparte na zasobach wykorzystywanych podczas pracy nad Tsushima 2. Zmiana wizji z Tsushima 2 na Ghost of Yōtei miała miejsce w ciągu ostatniego roku i miała znaczący wpływ na rozwój projektu. Decyzja o umiejscowieniu gry 300 lat po wydarzeniach z Tsushima została podjęta, aby uczynić bardziej wiarygodnym fakt, że główną bohaterką jest kobieta.
Endymion wspomniał również, że Ghost of Yōtei może być mniejszy niż oryginalny Tsushima ze względu na problemy rozwojowe i zmianę głównego bohatera. To doprowadziło do ponownego wykorzystania niektórych zasobów i zmian w fabule, choć podstawowa idea o Jinie ściganym przez Ronina została zachowana. Ghost of Yōtei jest rozwijany jako gra cross-gen dla PS5 i PS4, ponieważ Sony i Sucker Punch obawiają się o sprzedaż gry, jeśli nie będzie dostępna dla większej bazy użytkowników. A pamiętajmy, że Sony jest mocno pod kreską po zamknięciu Concord.
Endymion ujawnił również, że projekt może zostać zmniejszony w zależności od odbioru publicznego. Jeśli Sony zauważy, że opinia publiczna o grze się nie poprawia, może zdecydować się na mniejszy, bardziej skondensowany pakiet treści. Goldfarb z Sucker Punch wyjaśnił, że decyzja o porzuceniu historii Jin Sakai była związana z chęcią innowacji i stworzenia czegoś nowego. Celem było zbadanie, co oznaczałby nowy bohater w masce Ghost i odkrycie nowej legendy.
Nate Fox, jeden z dyrektorów kreatywnych gry, podkreślił, że Ghost of Yōtei ma na celu przeniesienie gracza w romantyczny i piękny świat feudalnej Japonii. Jason Connell, drugi dyrektor kreatywny, zaznaczył, że sceneria gry została zainspirowana podróżą badawczą do Japonii, podczas której odwiedzili górę Yōtei. Goldfarb również potwierdził, że Ghost of Yōtei jest pierwszą grą Sucker Punch budowaną od podstaw dla PlayStation 5, co pozwala na wprowadzenie nowych mechanik, ulepszeń rozgrywki i nowych broni.
Plotka o opóźnieniu Ghost of Yōtei do 2026 roku jest poważna, biorąc pod uwagę zmiany wizji i inne czynniki wpływające na rozwój projektu. Jednakże, ostateczna decyzja zależy od wielu czynników, w tym od odbioru publicznego.
Brak komentarzy