Jesteś ciekawy jakich towarzysz możesz pozyskać w Hard West 2 oraz co oni potrafią? Ten poradnik napisałem specjalnie dla Ciebie i dzięki niemu wszystko stanie się dużo jaśniejsze niż wcześniej. Zwłaszcza, że gra wcale nie należy do najprostszych.
Hard West 2 to turowa gra fabularna, która wszystko stara się robić inaczej, po swojemu i ciężko ją porównać nawet do takich gier, jak King Arthur – Knight’s Tale. Otrzymaliśmy naprawdę oryginalny tytuł, który w sposób niecodzienny podchodzi nie tylko do samych umiejętności bohaterów, ale także rozkładu tur, walki (walka konna jest super) czy też rozwijania bohaterów za pomocą kart. W tym materiale skupimy się jednak na samych bohaterach w grze Hard West 2 oraz tym jak ich możemy pozyskać. A właściwie nie ma sensu by się tutaj rozpisywać, gdyż wszystkich herosów odblokujemy bardzo szybko w toku fabuły i żaden z nich nie będzie pomijalny. Drużyna posse, bo tak się oni nazywają będzie się składała z sześciu osób i każdy z nich będzie posiadał inną umiejętność specjalną oraz zestaw perków, który w jakiś sposób będzie sugerować rozwijanie danego bohatera. Musicie wiedzieć, że nawet na normalnym poziomie trudności walki są bardzo trudne i każda przewaga – czy to uczciwa, czy też nie – będzie mogła Wam pomóc w osiągnięciu zwycięstwa. A jakich bohaterów mamy w Hard West 2?
Gin Carter
Gin Carter to my – nasza główna postać, bohater który wypowiada wybrane przez nas kwestie oraz podejmuje wybrane przez decyzje. Ten rewolwerowiec i awanturnik strzyknął brygadę innych pomyleńców i wspólnie postanowili obrabować szatana. Coś jednak nie pykło i teraz Gin Carter jest nie do końca martwy, a w każdym razie czegoś mu brakuje. Gin Carter będzie także pierwszym bohaterem, który będzie miał odblokowaną swoją zdolność posse. Będzie to Salwa Cieni, która po prostu zadaje obrażenia na danej prostej linii, jednocześnie ignorując osłony oraz ściany. Uwaga jednak, czar nie działa na wrogów znajdujących się powyżej i poniżej bohatera. Wyższe poziomy tej umiejętności będą zadawały większe obrażenia i nakładać będą dodatkowe statusy (np. podpalenie). Gin Carter posiada zestaw perków zwiększających skuteczność walki pistoletami. Drugą bronią, którą powinien używać ten heros jest karabin na daleki dystans.
Flynn
Flynn to czarownica, która zagra na nerwach Waszych przeciwników. Jej specjalna umiejętność – Cienicowanie – pozwala zamienić się miejscami z jednym przeciwnikiem, płacąc tym punktem życia i raniąc wroga o kolejny punkt życia. Ulepszone wersje tej umiejętności będą nakładać krwawienie na wrogów oraz usuwać czas odświeżenia, co sprawi, że Flynn będzie cudowną bohaterką zdolną skakać po całej planszy i manipulować ustawieniem przeciwników. Już od samego początku wraz z Ginem Carterem będzie mogła wejść w duet, wbiegając w grupę wrogów i teleportując jednego z innych przeciwników do tej grupy. Potem za pomocą Salwy Cieni będziesz mógł zadać obrażenia całej grupie – a jeżeli wśród nich znajdzie się jeden wróg do zabicia, to za pomocą bravado sam Carter dobije pozostałą ranną grupę. Tak należy grać w Hard West 2 – łącząc ataki specjalne bohaterów i wykorzystując ich specjalne umiejętności. Flynn jest blisko dystansowcem i najlepiej czuje się ze strzelbami w dłoni.
Staruszek Bill
Prawdziwy nieumarły w naszej drużynie. Bill jest wolny i lubi bardzo pistolety, a jego specjalna umiejętność aż się prosi, by był jak najczęściej jak najbardziej ranny. Zemsta Truposza, bo o niej mowa, będzie zadawała obrażenia wszystkim wrogom w określonym zasięgu – tylko 2 punkty na pierwszym poziomie, ale każdy kolejny będzie dawał większe obrażenia i większy zasięg. Do tego za każde utracone 4 punkty życia u Staruszka Billa, ta umiejętność zadaje 1 punkt obrażeń więcej. Szereg umiejętności Staruszka Billa wzmacnia go kiedy jest ranny, a na dodatek po ulepszeniu i daniu jemu fajnego pakietu kart, Staruszek otrzyma za każdym razem status pojedynkowicz, jeżeli zakończy swoją turę po za osłoną, co oznacza, że odpowie atakiem za każdy atak. Bo dzięki drugiej swojej specjalnej umiejętności pojedynkowicz pozwoli na nieskończony kontratak. Prawdziwy nieumarły kul się boi, a Staruszek Bill w Hard West 2 jest najtwardszym gościem w Twojej drużynie.
Lazarus
Lazarus robi za medyka w Hard West 2, ale nie takiego zwykłego. Jego specjalna umiejętność pozwoli zamienić swoje punkty życia z dowolnym sojusznikiem lub wrogiem. Przynajmniej na późniejszym etapie gry, bo na początku może się zamieniać punktami życia jedynie z członkami drużyny. Potem nie ma problemu by kraść punkty życia także od wrogów wystawiając się na potężny ostrzał i robiąc podmiankę zarówno punktów życia, jak i statusów. Piekielnie dobra umiejętność na wszelkich wrogów elitarnych posiadających od 15 punktów życia i więcej. Pozostałe umiejętności tego kaznodziei są … dyskusyjne, gdyż zyskuje on siłę w momencie, kiedy pozostali członkowie drużyny tracą przytomność. Według mnie najmniej przydatna postać z drużyny, jednak polubisz zabierać ją do walki z bossami.
Cla’lish
Cla’lish w Hard West 2 to bardzo specyficzna bohaterka, ponieważ pełni rolę jednocześnie snajpera (specjalizacja w karabinach) jak i … obrońcy lub tanka. Jej specjalna umiejętność pozwala przywołać ducha, który będzie na siebie ściągać ataki wrogów, a jego ulepszona wersja będzie nawet atakować i nakładać statusy na przeciwników. Zdradziecki upiór jest wyjątkowo potężną umiejętnością zwłaszcza z uwagi na mechanikę bravado. Przywołując go możemy śmielej wystawiać naszych członków drużyny po za osłony bez ryzyka, że zostaną postrzeleni. Zachęcać to więc będzie do flankowania wrogów i bardziej agresywnej gry.
Śmiejący się Jeleń
Dosyć specyficzna postać, bo wyspecjalizowana tylko w walce w zwarciu. Jego specjalna umiejętność Dziki bieg pozwoli na szybkie dobiegnięcie do wroga i zadanie mu obrażeń tym większym, im większy dystans przebyliśmy. Ulepszona wersja tej umiejętności będzie też osłabiać wrogów (mały zasięg, średnio przydatne) oraz pojedynkowicz i sojuszników (bardzo, bardzo przydatne). Oprócz tego Jeleń specjalizuje się porządnie w broni białej i mniej porządnie w strzelbach, co automatycznie nakłada na niego piętno blisko dystansowca, który musi mieć dużą szybkość, dzięki której zada maksymalne obrażenia z umiejętności Dziki bieg. Szczerze mówiąc jednak, o ile na początku gry dziki bieg to game changer i potężna umiejętność, to z biegiem czasu jego przydatność spada i lepiej będzie zainwestować w umiejętności innych bohaterów.
Najlepsza drużyna w Hard West 2?
Jest to oczywiście kwestia dyskusyjna, którzy bohaterowie są najpotężniejsi, jednak osobiście zauważyłem, że Śmiejący się Jeleń oraz Lazarus są umiarkowanie przydatni. Drużyna złożona z postaci: Gin Carter, Flynn, Staruszek Bill oraz Cla’lish jest zdecydowanie najbardziej skuteczna. Dzięki zamiennemu zachęcaniu wrogów do zadawania obrażeń za pomocą Staruszka oraz przywołanego ducha możemy świetnie zarządzać zagrożeniami i zadawanymi dla nas obrażeniami. Jednocześnie Flynn pozwoli Tobie mieć wrogów dokładnie tam gdzie chcesz, by wreszcie Carter oraz Bill mogli zadać monstrualne obrażenia w jednej turze, jednocześnie nie raz nakładając na siebie dodatkowe Bravado. W taki sposób najczęściej grywam w Hard West 2, co niekoniecznie oznacza, że jest to jedyny sposób. Gra zapisuje się automatycznie co turę i przed każdym zadaniem co pozwoli Tobie na łatwe eksperymentowanie. Szukaj własnej drogi i na pewno ją znajdziesz!
A przy okazji, zajrzyj na nasz kanał YouTube, gdzie ogrywamy grę Hard West 2!
Brak komentarzy