Gra The Invincible, oparta na powieści Stanisława Lema, to fabularny symulator chodzenia. Aby urozmaicić fabułę, twórcy zdecydowali się dodać do gry kilka zakończeń. W tym poradniku szczegółowo opisaliśmy wszystkie dostępne zakończenia, a także warunki, w jakich można je uzyskać.
Aby uzyskać niektóre zakończenia gry The Invincible, musisz dokonać określonych wyborów podczas jej przechodzenia. UWAGA! Artykuł zawiera srogie spoilery z każdego etapu gry! Oto najważniejsze z nich:
- Udać się do strefy ewakuacyjnej lub do bazy Sojuszu. Jeśli po opuszczeniu miasta udasz się do punktu ewakuacyjnego, statek ewakuacyjny zostanie uszkodzony i nie będziesz mógł odlecieć z planety w ostatnim rozdziale;
- Zabrać butelkę much lub zostawić ją w przyczepie pojazdu. Po zebraniu pojemnika masz kolejny wybór w ostatniej fazie ewakuacji: zostawić muchy za sobą lub wysłać je na orbitę;
- Powiedzieć Rohitrze prawdę lub skłamać. Kiedy mężczyzna po raz pierwszy złapie bohaterkę, gracz ma do dyspozycji kilka opcji. Ostatecznie, jeśli skłamiesz, nie będziesz w stanie przekonać go, aby nie wystrzelił rakiet;
- Zabrać strzykawkę z substancją uspokajającą lub zostawić ją w spokoju. Podczas eksploracji pomieszczeń mieszkalnych statku kosmicznego Kondor, możesz znaleźć strzykawkę zawierającą tabletki nasenne. Będzie Ci ona potrzebna, jeśli nie zgodzisz się na zniszczenie roju muszek, ale nie będziesz w stanie przekonać Rohitry, aby nie wystrzelił rakiet. Jest to więc rozwiązanie awaryjne, jeżeli wcześniej go okłamałeś.
Zobacz naszą recenzję gry Frostpunk, innego hitu od 11 Bits!
Innymi słowy, aby uzyskać wszystkie zakończenia gry, musisz dokonywać różnych wyborów w kluczowych momentach. Większość osiągnięć zdobędziesz wybierając różne wybory na koniec gry i wczytując zapis, jeżeli nie oszukałeś Rohitry podczas pojmania i zadbałeś, by statek ewakuacyjny był sprawny. W tym przypadku jedynym osiągnięciem jakiego nie zdobędziesz, to osiągnięcie o nazwie Niezwyciężona, które polega na pozostaniu w Kondorze po wystrzeleniu bomb wodorowych i braku sposobu na ucieczkę z planety.
Niezwyciężony – Prawd0podobnie prawdziwe zakończenie
Osiągnięcie: Peacemaker, Another giant
Uwaga! W momencie pisania tego artykułu osiągnięcie Another giant jest zbugowane i Niezwyciężony nie przylatuje obojętnie ile czekamy na końcu gry!
Aby uzyskać prawdziwe zakończenie „Invincible”, musisz zatrzymać mężczyznę przed użyciem głowic nuklearnych pod groźbą broni i pozostać z załogą do czasu przybycia posiłków. Musisz być szczery z Rohitrą podczas dialogu w jaskini; Nie zgadzaj się z przekonaniami mężczyzny i wyjaśnij szczegółowo, że muchy są wynikiem nekroewolucji; Przekonaj Rohitrę, aby nie używał broni nuklearnej. Po tym możesz wybrać, czy chcesz uciec do Ważki za pomocą lądownika, czy pozostać z członkami grupy do czasu przybycia wahadłowca Invincible. Ostatnia opcja to prawdziwe zakończenie. Aby to zrobić, potwierdź w ostatniej rozmowie z Novikiem, że zostaniesz do czasu przybycia pomocy. Jeśli Rohitra zaproponuje ponowne udanie się do gniazda, powiedz mu również, że zostaniesz z nim i poczekasz na Invincible.
Innymi słowy, aby uzyskać prawdziwe zakończenie, musisz dokonać następujących wyborów:
- Bądź szczery z Rohitrą podczas dialogu w jaskini.
- Nie zgadzaj się z przekonaniami mężczyzny i wyjaśnij mu szczegółowo, czym są muchy.
- Przekonaj Rohitrę, aby nie używał broni nuklearnej.
- Zostań z członkami grupy do czasu przybycia wahadłowca Invincible.
Dlaczego uważam, że jest to prawdziwe zakończenie? Te posiada największą szansę na kontynuację, gdzie jednostka Niezwyciężony będzie tym razem w centrum akcji.
Nie używaj broni nuklearnej i wybierz się do gniazda muszek w The Invincible
Osiągnięcie: Peacemaker, Innate curiosity
Aby uzyskać dobre zakończenie, musisz uniemożliwić użycie broni nuklearnej i udać się do gniazda. Konieczne kroki są prawie takie same, jak w przypadku uzyskania poprzedniego zakończenia:
- Około połowy gry, jeśli znajdziesz ładunek materiałów do badań (much), zabierz ze sobą flakony. Dostępne są dwie opcje. Nie powinieneś wybierać „Zostawiam muchy tutaj”;
- Musisz być szczery z Rohitrą podczas dialogu w jaskini;
- Nie zgadzaj się z przekonaniami mężczyzny i szczegółowo wyjaśnij mu, że muchy są wynikiem nekroewolucji;
- Przekonaj Rohitrę, aby nie używał broni nuklearnej.
Jednakże, natychmiast po tym, jak mężczyzna wejdzie do windy, możesz porozmawiać z Novakiem. Gracz ma dwa kolejne wybory: jeśli powiesz, że idziesz do Dragonfly, otrzymasz inne zakończenie. Powiedz mu, że zostajesz, a po umieszczeniu Rohitry w pokoju długoterminowej rekonwalescencji, powiedz mu, że musisz udać się do gniazda.
Innymi słowy, aby uzyskać te dobre zakończenie, musisz:
- Zabrać ze sobą flakony z muchami.
- Być szczery z Rohitrą.
- Nie zgadzać się z przekonaniami Rohitry i wyjaśnić mu, że muchy są wynikiem nekroewolucji.
- Przekonaj Rohitrę, aby nie używał broni nuklearnej.
- Powiedzieć Novakowi, że zostajesz i idziesz do gniazda.
Zobacz nasz let’s play z gry Niezwyciężony!
Środek nasenny dla Rohity w The Invincible
Osiągnięcie (obojętnie od wybranej wersji): Strong objection
Możesz użyć środka nasennego na dwa sposoby, w obu przypadkach otrzymasz różne zakończenia.
Dobra wersja
- Znajdź strzykawkę ze śpiącym środkiem w bloku medycznym.
- Nie mów prawdy Rohitrze.
- Nie próbuj go przekonać ani stawać po jego stronie.
- Kiedy Rohitra zostanie obezwładniony, wybierz „Czekaj dalej na Invincible”.
Zła wersja
- Znajdź strzykawkę ze śpiącym środkiem w bloku medycznym.
- Nie mów prawdy Rohitrze.
- Nie próbuj go przekonać ani stawać po jego stronie.
- Kiedy Rohitra zostanie obezwładniony, wybierz „Ewakuuj”.
W obu zakończeniach gra kończy się przed tym, jak bohaterka zdąży udzielić odpowiedzi Rohitrze.
Złe zakończenie i użycie broni nuklearnej
Osiągnięcie: Violent solution, Evacuation
To zakończenie możesz uzyskać w każdych okolicznościach, jeśli od razu udałeś się do bazy aliansu (ominąłeś wizytę w strefie ewakuacyjnej). Możesz wytłumaczyć Rohitrze teorię nekroewolucji, ale zgadzasz się z jego przekonaniami. W takim przypadku możliwe jest aktywowanie instalacji i naciśnięcie „czerwonego przycisku”, co doprowadzi do wystrzelenia głowic nuklearnych.
Po krótkiej scenie stanie się jasne, że much nie da się zniszczyć, a same nanoboty staną się setki razy liczniejsze. Gdy Rohitra pójdzie za członkami swojej drużyny, wejdź do windy i udaj się na najwyższe piętro. Tutaj czeka na Ciebie kapsuła ratunkowa. Nie czekając na innych, wsiadasz do niej i zamykasz śluzę.
Innymi słowy, aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Ominąć wizytę w strefie ewakuacyjnej i od razu udać się do bazy aliansu.
- Zgadzać się z przekonaniami Rohitry.
- Aktywować instalację i nacisnąć „czerwony przycisk”.
- Wsiąść do kapsuły ratunkowej i odlecieć.
Użycie broni nuklearnej i śmierć bohaterki
Osiągnięcie: Violent solution, I leave no man behind (no exceptions)
Aby uzyskać to zakończenie, wystarczy zgodzić się z Rohitrą i przeprowadzić atak nuklearny na grupę much. Kiedy otworzysz dostęp do platformy lądowania, wejdź na górę i naciśnij dźwignię zamykającą śluzę, ale nie użyj jej. Novik każe ci czekać na innych. Po pewnym czasie rój będzie tak blisko, że Jasnah zemdleje i umrze.
Innymi słowy, aby uzyskać to zakończenie, musisz:
- Zgodzić się z przekonaniami Rohitry.
- Uruchomić atak nuklearny na muchy.
- Wejść na platformę lądowania i nacisnąć dźwignię zamykającą śluzę, ale nie użyć jej.
- Poczekać, aż rój będzie tak blisko, że Jasnah zemdleje i umrze.
Użycie broni nuklearnej i głupsza śmierć bohaterki
Osiągnięcie: Violent solution, The Invincible
Los bohaterki jest przesądzony, gdy wahadłowiec, który Novik wystrzelił, aby ją ewakuować, zostaje uszkodzony podczas lądowania. Aby osiągnąć to zakończenie, gracz musi udać się do strefy ewakuacyjnej, zgodnie z instrukcjami Novika, a nie natychmiast kierować się do bazy aliansu. W ostatnim rozdziale gracz musi albo zgodzić się z Rohitrą, albo nie wziąć tabletek nasennych i nie wstrzyknąć mu ich, co spowoduje, że wystrzeli on rakietę nuklearną w rój much. Kilka minut później rój dotrze do stacji Condor i wleci przez wybite okno, zabijając wszystkich bohaterów. To zakończenie jest tragiczne, ponieważ można było go uniknąć, gdyby bohaterka ewakuowała się na pokładzie wahadłowca lub gdyby Rohitra nie wystrzelił rakiety nuklearnej.
Dodatkowo!
Istnieją jeszcze dwa warianty zakończenia gry, jeżeli ewakuujemy się i mamy przy sobie pojemnik z muszkami. Oba warianty nie mają swoich osiągnięć i w sumie nie wiemy jakie konsekwencje ma każdy z wyborów, więc jest to trochę bez większego sensu.
Jeśli podczas ewakuacji zabierzesz ze sobą pojemnik z muchami, istnieje ryzyko, że nanoroboty się rozmnożą i spowodują katastrofę. Z drugiej strony, badania nad muchami mogą pomóc w przywróceniu pamięci rannym naukowcom. Jeśli chcesz uniknąć ryzyka rozmnożenia się nanobotów, powinieneś wyrzucić butelkę z muchami w zakończeniu ucieczki. Należy jednak pamiętać, że bez materiałów badawczych nie będzie możliwe przywrócenie pamięci i funkcjonalności mózgu rannym naukowcom. Jak jednak mówiłem, nie ma to większego znaczenia, bo gra nie posiada żadnego podsumowania po jej zakończeniu.