Nowe dane dotyczące oglądalności pokazują, że „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” stracił ponad 51% całkowitego czasu oglądania w trzecim tygodniu emisji.
Firma zajmująca się analizą danych, Luminate, informuje, że „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” zgromadził zaledwie 372,7 miliona minut oglądania w tygodniu od 6 do 12 września. To o 51% mniej niż w drugim tygodniu emisji, kiedy zgromadził 764,7 miliona minut oglądania. W pierwszym tygodniu serial zgromadził tylko 63,2 miliona minut oglądania, choć był dostępny do oglądania tylko przez jeden dzień w tygodniowym oknie Luminate. „Variety” poinformował, że serial nie znalazł się w pierwszej dziesiątce, ale zamiast tego zajął 37. miejsce na liście Luminate w pierwszym tygodniu. Pierwszy sezon też oglądaliśmy, o czym możesz przeczytać w recenzji. Na drugi jednak nie mamy większej ochoty.
Oczywiście, drugi tydzień powinien mieć znacznie więcej czasu oglądania, ponieważ „Prime Video” i „Amazon MGM Studios” wypuściły od razu trzy odcinki o łącznym czasie trwania 204 minut, podczas gdy czwarty odcinek, który zadebiutował 4 września, ma tylko 65 minut, a piąty odcinek, który zadebiutował 11 września, ma tylko 61 minut. Jednak fakt, że drugi tydzień osiągnął tylko szczyt 764,7 miliona minut, musi być katastrofalny dla „Prime Video”, biorąc pod uwagę, że Nielsen poinformował w 2022 roku, że pierwszy tydzień premiery dwóch odcinków serialu zgromadził 1,253 miliarda minut oglądania. Te pierwsze dwa odcinki miały łączny czas trwania tylko 132 minut.
Nawet jeśli damy „Prime Video” najlepszy możliwy scenariusz, serial przyciągnął tylko około 4,06 miliona widzów. To znacznie mniej niż szacowane 9,5 miliona widzów, których przyciągnął pierwszy sezon. To spadek o 57,2%. Luminate nie jest jedyną firmą zajmującą się analizą danych, która pokazuje, że „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” na „Prime Video” odnotował ogromny spadek oglądalności w drugim sezonie.
The new season of Rings of Power is out with 902k US households tuning in over the last five days to watch the first ep.
What do you think of the new season?#SambaTVInsights #RingsofPower #RingsofPowerS2 #Ringsofpowerseason2 #Sauron #LOTR #LOTRonPrime #AmazonPrimeVideo… pic.twitter.com/JNbWvVj5Qp
— Samba TV (@samba_tv) September 3, 2024
„Samba TV” poinformował, że śledził tylko 902 000 gospodarstw domowych w USA, które oglądały pierwszy odcinek drugiego sezonu w ciągu pierwszych pięciu dni. To było mniej niż 1,8 miliona, które oglądało premierę pierwszego sezonu w ciągu zaledwie czterech dni. To spadek o ogromne 49,8%. Nie tylko liczby dotyczące oglądalności premiery są znacznie niższe w drugim sezonie, ale wydaje się, że ludzie, którzy sprawdzili premierę drugiego sezonu, już porzucają serial.
Ocena recenzji IMDb dla każdego odcinka drugiego sezonu spadła z odcinka na odcinek. W momencie pisania tego tekstu, pierwszy odcinek ma 13 000 recenzji, drugi ma 11 000, trzeci ma 10000, czwarty ma 8 100, a nowo wydany piąty odcinek ma tylko 5 100. Spadek od pierwszego odcinka do piątego wynosi obecnie 65%, a spadek od pierwszego do czwartego wynosi 36%.
Wszystkie te dane wydają się potwierdzać doniesienie z kwietnia 2023 roku w „The Hollywood Reporter„. Kim Masters ujawniła, że 63% osób, które oglądały część premiery serialu w 2022 roku, nie ukończyły serialu. Napisała: „Chociaż Amazon, podobnie jak inne platformy streamingowe, zapewnia tylko ograniczone dane – a wewnętrznie trzymał informacje jeszcze bardziej poufne niż zwykle w przypadku serialu – źródła potwierdzają, że 'Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy’ miał 37% krajowy współczynnik ukończenia (klienci, którzy oglądali cały serial).”
Dla osób spoza Stanów Zjednoczonych współczynnik ukończenia był wyższy. Masters podzieliła się: „Za granicą osiągnął 45%. (50% współczynnik ukończenia byłby solidnym, ale nie spektakularnym wynikiem, według osób z branży).” Mimo to, „Prime Video” próbował obalić wiele z tych danych, wydając niejednoznaczne oświadczenie: „Dzięki 40 milionom widzów na całym świecie, dziękujemy fanom za uczynienie 'Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy’ serialem numer jeden na 'Prime Video’ na świecie.” Firma nie tylko publikuje niejednoznaczne posty, aby próbować kształtować narrację, że ludzie nie masowo opuszczają ten serial, ale twórcy serialu nadal atakują fanów J.R.R. Tolkiena i „Władcy Pierścieni”.
Twórca serialu J.D. Payne powiedział „The Hollywood Reporter”: „Bractwo (w oryginale Fellowship) musiało patrzeć na siebie i tych, którzy je wspierają, i pamiętać, o co walczy. A kiedy widzimy, że miliony ludzi to ogląda i reaguje tak pozytywnie – to dla nich walczymy. A tych, którzy oglądają każdy odcinek i [negatywnie] piszą o tym w mediach społecznościowych i robią filmy na YouTube, jesteśmy też zadowoleni, że ich mamy. Nie byłoby podróży przez Śródziemie bez kilku trolli po drodze.”
Ta strategia nie zadziałała dla „Lucasfilm” i „Akolity”. Jest mało prawdopodobne, że zadziała dla „Prime Video”, „Amazon MGM Studios” i „Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy”. W rzeczywistości, „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” jest już na poziomie „Akolity”. Luminate poinformował, że serial zgromadził 380,5 miliona minut oglądania w drugim tygodniu. Następnie spadł do 262 milionów w trzecim tygodniu, a następnie do 232,2 miliona w czwartym tygodniu. Do piątego tygodniu emisji serial wypadł z pierwszej dziesiątki listy Luminate, a oglądalność spadła poniżej 282 milionów.
Brak komentarzy