Remnant 2, długo oczekiwana kontynuacja popularnej gry Remnant: From The Ashes, to raj dla fanów gier z gatunku Soulslike. W nowej odsłonie, gracze ponownie mają możliwość zmierzenia się z niebezpieczeństwami czyhającymi w uniwersum gry, zarażonym przez infekcję o nazwie Root.
Wybór odpowiedniego archetypu, czyli klasy postaci, ma kluczowe znaczenie dla strategii gry i stylu, w jakim gracz chce podjąć to wyzwanie. Poniżej przedstawiamy przegląd dostępnych klas w Remnant 2, wraz z oceną ich przydatności. W Remnant 2 mamy wiele opcji Archetypów, a lista nadal rośnie. Porównujemy je tutaj ze sobą, aby pomóc Ci w wyborze tej najlepszej klasy dla Ciebie.
UWAGA! Tłumaczenia nazw są mojej własnej roboty. Gra Remnant 2 na obecną chwilę nie wyszła w polskiej wersji językowej!
Alchemik / Alchemist
Alchemik to archetyp o typie wsparcia, który najbardziej wykazuje swoje umiejętności poprzez poprawę zdolności swoich towarzyszy. Jako pojedynczy gracz, Alchemik nie oferuje takiej mocy w ofensywie czy obronie jak niektóre inne archetypy, ale jest bezcennym towarzyszem w Remnant 2. Jest jedną z tajnych klas gry, więc gracze będą musieli wykonać wymagane zadania, aby odblokować Alchemika, ale jest to inwestycja, która się opłaca, szczególnie dla graczy zespołowych. Alchemik ma do swojej dyspozycji pełen arsenał mikstur i eliksirów, które ułatwiają podróż swoim odbiorcom. Jego Główny Atut, Spirited, pozwala Alchemikowi przekraczać limit liczby aktywnych mikstur, które mogą być aktywne w danym momencie. Mimo braku potężnej ofensywy, Alchemik jest wyposażony w godny szacunku karabin Wrangler 1860, podwójny bęben i topór jako swoje broń.
Cechy pasywne klasy Alchemist to:
Spirited – Alchemist może mieć aktywowany 1 dodatkowy bufor Mikstury.
Liquid Courage – Zyskaj 2,5% wzrostu wszystkich obrażeń.
Panacea – Efekty lecznicze oddziałują na wszystkich sojuszników w zasięgu 15 metrów i dodają 15 dodatkowej odporności.
Gold To Lead – Podnoszenie Złomu ma 15% szansę na przyznanie amunicji Alchemistowi.
Experimentalist – Użycie Reliktu nakłada losowy buf na Alchemista przez 30 sekund.
Umiejętności klasy Alchemist to:
Vial: Stone Mist – Tworzy tajemniczą chmurę pary, która utrzymuje się przez dziesięć sekund i nakłada Stoneskin. Stoneskin redukuje przychodzące obrażenia o 25%, znacząco zwiększa tempo zanikania Blight, redukuje chwianie o 1 i uczyni cel odpornym na efekty statusu. Trwa 15 sekund. Naciśnij przycisk, aby rzucić fiolką na ziemię, tworząc efekt u stóp Alchemista. Przytrzymaj i zwolnij, aby wymierzyć i rzucić fiolką, powodując ten sam efekt tam, gdzie wyląduje.
Vial: Frenzy Dust – Tworzy tajemniczą chmurę pary, która trwa dziesięć sekund i nakłada Frenzied. Frenzied zwiększa tempo strzelania, szybkość przeładowania i szybkość ataku wręcz o 20% oraz prędkość ruchu o 15%. Trwa 15 sekund. Naciśnij przycisk, aby rzucić fiolką na ziemię, tworząc efekt u stóp Alchemista. Przytrzymaj i zwolnij, aby wymierzyć i rzucić fiolką, powodując ten sam efekt tam, gdzie wyląduje.
Vial: Elixir of Life – Tworzy tajemniczą chmurę pary, która trwa dziesięć sekund i nakłada Living Will. Living Will daje 5 punktów regeneracji zdrowia na sekundę i automatycznie chroni przed śmiertelnymi obrażeniami, gdy jest aktywny. Może wskrzesić upadłych graczy, jeśli uleczy ich do pełna, gdy są nieprzytomni. Naciśnij przycisk, aby rzucić fiolką na ziemię, tworząc efekt u stóp Alchemista. Przytrzymaj i zwolnij, aby wymierzyć i rzucić fiolką, powodując ten sam efekt tam, gdzie wyląduje.
Przywoływacz / Summoner
Przywoływacz jest królem delegowania pracy dzięki swojej zdolności do dowodzenia własnym oddziałem sług. Wykorzystując kilka różnych typów sług Root, ten Archetyp oddaje część swojego zdrowia, aby swoi słudzy spełniali jego polecenia. Wyzywacz ma do dyspozycji trzy typy sług, Hollow, Flyer i Reaver, każdy z nich ma swoje unikalne umiejętności i kosztuje od 10 do 35% zdrowia gracza. Warto zauważyć, że jednocześnie można wezwać tylko jeden typ sługi. Główny Atut Wyzywacza, Ruthless, zwiększa obrażenia i szybkość ataków jego sług, gdy otrzymują one obrażenia. Jako strategiczny manewr, gracze mogą zdecydować się zadać swoim podwładnym niewielki ból, aby zachęcić ich do korzystania z tej zdolności. Ogólne Atuty Archetypu także służą poprawie efektywności sług, zwiększając takie aspekty jak obrażenia, zdrowie i leczenie z obrażeń.
Umiejętności klasy Summoner to:
Dominator – +17,5% obrażeń od umiejętności i modu, gdy sługa jest aktywny; poświęcenie daje +15% obrażeń przez 30 sekund lub do momentu, gdy zostanie przywołany kolejny sługa.
Residue – Sługi, które giną/wygasają, zostawiają aurę, która leczy 2,5% maksymalnych punktów życia na sekundę; trwa 30 sekund.
Outrage – Poświęcenie daje +3% kradzieży życia za każdego poświęconego sługę; trwa 10 sekund.
Incite – Użycie reliktu daje sługom +5% maksymalnych punktów życia na sekundę i +15% obrażeń; trwa 30 sekund.
Umiejętności klasy Summoner to:
Hollow – Kosztuje 15% maksymalnych punktów życia; maksymalnie dwóch sług Root Hollow.
Flyer – Kosztuje 10% maksymalnych punktów życia; maksymalnie dwóch sług Root Flyer.
Reaver – Kosztuje 35% maksymalnych punktów życia; maksymalnie jeden sługa Root Reaver. Możesz dowiedzieć się, jak odblokować klasę Summoner w Remnant 2, w naszym poradniku.
Pojedynkowicz / Challenger
Z jego ciężką zbroją i ciężkimi broniami Pojedynkowicz nie ukrywa swoich intencji – walczy z przeciwnikami twarzą w twarz. Jego umiejętności w walce wręcz i redukowanie otrzymywanych obrażeń czynią go doskonałym wyborem dla graczy, którzy lubią porywać się na walkę z przeciwnikami. Jest to dobry punkt startowy dla nowych graczy w serii Remnant lub nawet gatunku Soulslike, ponieważ Pojedynkowicz jest niezwykle wytrzymały, a jego Główny Atut działa jak druga szansa, gdy sytuacja w walce staje się niebezpieczna. Główny Atut Challengera, Die Hard, sprawia, że gracz automatycznie otrzymuje darmowe ożywienie, gdy jego postać otrzymuje obrażenia, które normalnie byłyby śmiertelne.
Niezniszczalny – Gdy otrzymuje śmiertelne obrażenia, Challenger staje się nieśmiertelny na pięć sekund i regeneruje 100% swojego maksymalnego zdrowia. Może to się zdarzyć tylko raz na dziesięć minut.
Walka w bliskim Kontakcie – Zyskaj do 40% obrażeń dystansowych i wręcz przeciwko wszystkim wrogom w promieniu siedmiu metrów. Bonus do obrażeń maleje do 13 metrów. Szansa na krytyczne uderzenie zwiększa się o 10% w tym samym zasięgu. Obrażenia te zwiększają się wraz z poziomem Challengera.
Zastraszająca Obecność – Po aktywacji umiejętności Challengera, wrogowie w promieniu dziesięciu metrów zadają 10% mniej obrażeń przez 15 sekund, z dodatkowym 2,5% redukcją obrażeń na każdego dotkniętego wroga (maks. 10%).
Podnoszenie Ciężarów – Zarówno dodatkowy koszt wytrzymałości za każdą kategorię ciężaru, jak i opóźnienie regeneracji wytrzymałości są zmniejszone o 50%.
Twarz Niebezpieczeństwa – Użycie Reliktu w promieniu 10 metrów od wroga daje dwa stosy Bulwarka i zwiększa obrażenia o 10% na dziesięć sekund.
Umiejętności Challengera to:
War Stomp – Tworzy wstrząs o dużym wpływie, zadając 210 obrażeń i dodatkowe potknięcie w stożku do 7,5 metra. Zadaje obrażenia we wszystkich kierunkach na wprost.
Juggernaut – Staje się prawie niepowstrzymany, zyskując poziom Bulwarka 3, zwiększoną o 15% prędkość poruszania się i ataku wręcz oraz 50% zwiększone obrażenia wręcz. Obrażenia od potknięcia są zmniejszone o jeden. Trwa 25 sekund.
Rampage – Wchodzi w wyższy stan walki, zwiększając prędkość strzału o 15%, prędkość przeładowania o 20% i prędkość poruszania się o 10%. Trwa 20 sekund. Dodatkowo, zadawanie wysokich obrażeń wrogom daje jeden stos Wściekłości, który zwiększa obrażenia dystansowe o 5% na stos. Po osiągnięciu 10 stosów, Challenger wpada w szał, który przeładowuje obecną broń palną i podwaja efekty Rampage na 20 sekund.
Zwiadowca / Explorer
Archetyp Zwiadowca może nie oferować znacznej siły ognia ani wytrzymałości, ale jest niezrównany w znajdowaniu rzadkich przedmiotów, które gracze mogą wykorzystać do zwiększenia zdolności i cech swojej postaci. Jest to najruchliwszy archetyp w grze, co czyni go jednym z trudniejszych do trafienia, ale nie potrafi odpowiedzieć z taką samą siłą, jak inni przedstawiciele archetypów. Jego zdolność do odzyskiwania cennych dóbr jest pożądaną cechą, ale niestety korzyści nie przewyższają kosztów.
Umiejętności pasywne klasy Explorer to:
Lucky – Przyznaje 10% szansę na pojawienie się dodatkowych przedmiotów i rzadszych łupów po pokonaniu silniejszych wrogów.
Scavenger – Zbieranie przedmiotów zwiększa wszystkie zadawane obrażenia o 0,5% na stos dla 15s. Dodatkowe stosy zwiększają czas trwania, maksymalnie do 60 sekund. Maksymalnie pięć stosów. Metal Detector – Zwiększa szansę na znalezienie amunicji, waluty i metalu dla całej drużyny o 10%.
Prospector – Odkryte przez Explorera Fragmenty Reliktu mają wyższą jakość. Self Discovery – Użycie Reliktu natychmiast wypełnia stosy Scavenger i zapobiega ich zanikaniu przez 15 sekund.
Umiejętności klasy Explorer to:
Plainswalker – Zwiększa prędkość ruchu o 20% i zmniejsza koszt wytrzymałości o 80% dla wszystkich sojuszników. Trwa 30 sekund.
Gold Digger – Kop w ziemię, aby wydobyć fontannę, która przyznaje losowy buf. Fontanny trwają 45 sekund, a ich bufy trwają 15 sekund. Fontanny mogą przyznawać: 10% zwiększone obrażenia, 15% redukcji obrażeń, 1,5 regeneracji zdrowia na sekundę lub Przyspieszenie.
Fortune Hunter – Zwiększa zdolność odkrywania skarbów Explorera, aby ujawnić specjalne przedmioty w promieniu 40 metrów dla wszystkich sojuszników. Trwa 60 sekund.
Rewolwerowiec / Gunslinger
Jednym z bonusów za przedpremierowe zamówienie Remnant 2 jest Pogromca, mistrz zadawania surowych obrażeń w dużych ilościach. Dla tych, którzy nie zamówili gry przed premierą, ta klasa nadal może być odblokowana i wykorzystana jako grywalna klasa, po spełnieniu wymagań związanych z zadaniami. Pogromca jest specjalistą w zadawaniu obrażeń w krótkim czasie, z szybkim przeładowywaniem i oszczędzając amunicję, jak żadna inna klasa.
Bonusy dostępne dla Gunslingera to:
Loaded – Podczas aktywacji dowolnej umiejętności Gunslingera, obie bronie są natychmiast przeładowane i zyskują nieskończoną amunicję rezerwową na wszystkie bronie na 15 sekund.
Swift Shot – Zyskaj 15% szybkości ognia, 25% obrażeń dystansowych i 5% szansy na krytyczne trafienie dla wszystkich broni palnej.
Posse Up – Zbieranie amunicji daje dodatkowe 30% amunicji na gracza, a bonus jest równomiernie dzielony między członków drużyny. Powoduje to dodatkowe upuszczenie amunicji z pojemników na amunicję.
Quick Hands – Bronie palne zyskują 10% szybkości przeładowania, a bonus jest podwajany, jeśli magazynek jest pusty.
Sleight of Hand – Użycie relikwii przeładowuje wyposażoną broń palną i zwiększa obrażenia dystansowe o 15% na 10 sekund.
Umiejętności Gunslingera w Remnant 2 to:
Quick Draw – Wyciągaj swoje zaufane boczne bronie i strzelaj do 6 rund z biodra zadając 93 obrażenia na strzał. Naciśnięcie przycisku natychmiast strzela w kierunku wszystkich widocznych wrogów w obrębie 25 metrów, które po zwolnieniu rundy będą równo podzielone między wszystkie cele. Przytrzymanie i zwolnienie przycisku celuje w broń ręcznie, umożliwiając kontrolę nad wszystkimi wystrzelonymi strzałami.
Sidewinder – Wywołuje moc pustynnego węża Sidewinder, aby zwiększyć prędkość ruchu ADS i prędkość rysunku/wymiany o 50%. Zmiana broni automatycznie przeładowuje nadchodzącą broń palną na 20 sekund. B
ulletstorm – Uwalnia pełną moc i prędkość Gunslingera. Tradycyjne bronie palne stają się w pełni automatyczne. Łuki i kusze zyskują 50% zwiększoną prędkość pocisków i 25% szans na trafienie krytyczne. Zwiększa szybkość ognia o 20% i szybkość przeładowania o 50% na 20 sekund.
Łowca / Hunter
Łowca to doskonały wybór dla graczy, którzy preferują styl gry oparty na skradaniu się i zadawaniu obrażeń z daleka. Łowca jest wyposażony we wszystko, co jest potrzebne do efektywnej walki na długim dystansie. Dzięki swojej zdolności do oznaczania wszelkich wrogów w okolicy, Łowca przykłada dużą wagę do strategii, które gwarantują jego przetrwanie, eliminując przeciwników jeden po drugim, niezauważony.
Pasywne zdolności to:
Na Pewno Martwy – Zadanie 55 punktów obrażeń na wrażliwym miejscu z daleka przedłuża czas trwania aktywnych umiejętności Huntera o 3,5 sekundy. Czas ten może być wydłużony poza początkowy okres.
Oko Wyborowego Strzelca – Zyskaj 40% obrażeń na dystans, 15% obrażeń w słabych punktach i 5% szansy na krytyczne obrażenia na dystans. Obrażenia zwiększają się wraz z poziomem Huntera.
Powrót do Nadawcy – Zabójstwa spowodowane celnymi strzałami w słabe punkty i ciosami krytycznymi zwiększają upuszczenie amunicji o 50% i podwajają szansę na jej upadek.
Nagła Potrzeba – Broń palna zyskuje 15% prędkości przeładowania i 15% zwiększonej prędkości poruszania się po zabiciu. Trwa pięć sekund.
Intuicja – Użycie reliktu przedłuża czas trwania dowolnej aktywnej umiejętności Huntera o dziesięć sekund. Efekt słabnie po każdym kolejnym użyciu. Zabójstwa w wrażliwych miejscach przeciwko oznaczonym wrogom zwiększają prędkość następnego użycia Reliktu w ciągu 15 sekund o 5%. Kumuluje się dziesięć razy.
Umiejętności Huntera to:
Znacznik – Wykrywa wrogów przez ściany i zwiększa szansę na cios krytyczny ze strony twojego zespołu o 15% na oznaczonych celach.
Znak Łowcy – Zwiększa świadomość przestrzenną łowcy, rzucając aurę, która automatycznie nakłada Znak na wszystkich wrogów w promieniu 35 metrów. Kiedy zmysły są wyostrzone, Hunter zyskuje również 15% zwiększone obrażenia dystansowe i wręcz. Trwa 25 sekund.
Skupienie Łowcy – Wyostrza zmysły łowcy, co powoduje, że celowanie w wroga przez 0,01 sekundy nakłada Znak. Ciągłe celowanie przez sekundę bez strzelania powoduje wejście łowcy w stan Skoncentrowany. W stanie Skoncentrowanym prędkość broni, odrzut i drgania są zmniejszone o 75%, a obrażenia dystansowe i w słabych punktach zwiększone o 25%. Szansa na krytyczne obrażenia dystansowe zwiększa się o 10%. Skoncentrowany może trwać do dziesięciu sekund.
Płaszcz Łowcy – Łowca staje się niewidoczny, redukując świadomość wroga i utrudniając ich trafienie podczas poruszania się. Atakowanie lub aktywowanie moda lub umiejętności natychmiast kończy niewidoczność. Wyjście z niewidoczności nakłada Znak na wszystkich wrogów w promieniu dziesięciu metrów i daje Zasadzkę łowcy na dwie sekundy. Zasadzka zwiększa obrażenia dystansowe i wręcz o 50%, co maleje w trakcie jej trwania, i nakłada Znak, gdy wrogowie są atakowani. Łowca znów staje się niewidoczny automatycznie po 1,15 sekundy, jeśli nie zostaną wykonane żadne akcje ofensywne.
Medyk / Medic
Zdrowie w Remnant 2 jest trudne do zdobycia i równie trudne do zarządzania w tym wymagającym tytule Soulslike, co czyni archetyp Medyka rozsądnym wyborem dla wielu graczy. Szczególnie dla tych, którzy preferują style gry oparte na grze zespołowej, Medyk może być nieoceniony w zapewnieniu długotrwałego przetrwania swojej grupy.
Klasa medyka to wybór dla osób, które chcą grać zespołowo, skupiając się na współpracy z sojusznikami. Leczą znacznie szybciej i wydajniej niż jakakolwiek inna klasa i potrafią utrzymać swój zespół przy życiu i w walce.
Atuty klasy medyka to:
Regenerator – Po przywróceniu łącznie 250 zdrowia sojusznikom, odzyskaj wykorzystany ładunek Reliktu.
Invigorated – Przyznaje 25% wzrost wszystkich obrażeń i 5% szans na trafienie krytyczne. Obrażenia zwiększają się wraz z poziomem medyka.
Benevolence – Zwiększa skuteczność Reliktu o 15% i leczy pobliskich sojuszników o 30% ich całkowitej wartości leczenia, zwiększając do 60% dla każdego sojusznika poniżej 35% maksymalnego zdrowia.
Backbone – Zwiększa ilość ciosów, które Medix może przyjąć, zanim straci szare zdrowie, o 2.
Benefactor – Zwiększa prędkość korzystania z Reliktu o 20%. Użycie Reliktu zmniejsza o 1 wartość potknięcia.
Umiejętności klasy medyka to:
Wellspring – Medyk koncentruje energię leczniczą w swojej pięści, przebijając dziurę w ziemi, tworząc trzymetrowy obszar leczenia, który przywraca 10,5 zdrowia na sekundę i znacznie zwiększa tempo rozpadu Blight.
Healing Shield – Medyk szybko wydobywa energię leczniczą, aby osłonić wszystkich sojuszników w promieniu 25 metrów na 100% ich maksymalnego zdrowia przez dziesięć sekund. Podczas osłaniania sojusznicy regenerują 30% swojego maksymalnego zdrowia w trakcie trwania.
Redemption – Medyk wyzwala falę uderzeniową o zasięgu 30 metrów, która ożywia nieprzytomnych sojuszników i przywraca 75% maksymalnego zdrowia przez dziesięć sekund. Za każdą dodatkową sekundę przytrzymania przycisku umiejętności, leczenie zyskuje dodatkowe 75%, do maksymalnie 300%. Ożywieni sojusznicy otrzymują tylko 25% ilości leczenia. Jeśli sojusznicy zostaną ożywieni, nie mogą zostać ponownie ożywieni przez Redemption przez kolejne 150 sekund. Resetuje się przy Worldstone lub po śmierci.
Opiekun / Handler
Archetyp Opiekuna zapewnia graczowi lojalnego psiego towarzysza, który pomaga w walce i jest jednym z najmocniejszych archetypów w Remnant 2. Szczególnie dla graczy grających solo, dodatek psiego towarzysza może zrobić różnicę, gdy stajesz twarzą w twarz z dzikimi bestiami tego mrocznego świata. Jego główny Atut, Pack Tactics, zwiększa obrażenia zadawane przez gracza i psa, gdy są blisko siebie, co promuje style gry, które wykorzystują bliską kooperację i koordynację.
Bonded – kiedy Handler jest powalony, twój towarzysz spróbuje go ożywić na 50% maksymalnego zdrowia. Może być używany do ożywiania sojuszników za pomocą polecenia, ale powalony sojusznik musi mieć Dragon Heart.
Pack Hunter – Zyskuj 30% obrażeń dystansowych i umiejętności oraz 5% szansy na krytyczne trafienie na dystans i z umiejętności, gdy twój towarzysz jest aktywny i w odległości do 25 metrów od gracza.
Spirit of the Wolf – Zwiększa prędkość ruchu o 10%. Wszyscy sojusznicy w odległości 10 metrów równają prędkość ruchu Handlera, jeśli jest ona większa. Zmniejsza zużycie wytrzymałości we wszystkich działaniach dla wszystkich sojuszników o 15%.
Teamwork – Handler i towarzysz zyskują 30% zwiększonej szybkości ożywiania. Podczas ożywiania Handler i towarzysz otrzymują 25% mniej obrażeń, a towarzysz zyskuje -1 zahamowanie.
Best Friend – Użycie Reliktu w pełni regeneruje zdrowie twojego towarzysza i nadaje mu 25% obrażeń oraz 35% odporności na obrażenia przez 15 sekund. Polecenia, które możesz dać swojemu towarzyszowi, zastępują umiejętności Handlera i są następujące:
Guard Dog – Twój towarzysz podąża za tobą i zyskuje 15% zwiększonej groźby, a wszystkie obrażenia zadane mu są redukowane o 20%. Pojedyncze naciśnięcie spowoduje, że twój towarzysz zaangażuje się w walkę z wrogami w danym miejscu, podczas gdy podwójne naciśnięcie wezwie twojego towarzysza z powrotem do ciebie. Przytrzymanie polecenia spowoduje wydanie przez niego ryku, który redukuje obrażenia o 15% dla wszystkich sojuszników w odległości 20 metrów i daje twojemu towarzyszowi dodatkową groźbę.
Support Dog – Twój towarzysz podąża za tobą i ciągle leczy sojuszników w odległości 3,5 metra o 0,25% maksymalnego zdrowia na sekundę. Pojedyncze naciśnięcie spowoduje, że towarzysz zaangażuje się w walkę z wrogami w pobliżu. Podwójne naciśnięcie wezwie towarzysza z powrotem do ciebie, a przytrzymanie przycisku przyzna 2% twojego maksymalnego zdrowia na sekundę i zwiększy prędkość ruchu o 25% dla wszystkich sojuszników w promieniu 20 metrów.
Attack Dog – Twój towarzysz podąża za tobą i zyskuje 20% obrażeń. Pojedyncze naciśnięcie zaangażuje towarzysza w pobliżu, a podwójne naciśnięcie sprowadzi towarzysza z powrotem do ciebie.
Inżynier / Engineer
Klasa Engineer to klasa oparta na broni, skoncentrowana na używaniu ciężkiego sprzętu i broni palnej do pokonania przeciwników, blokowania wąskich przejść i odparcia wrogów. Jest to jedna z bardziej specjalistycznych klas w grze.
Atuty klasy Engineer to:
Prime Perk: Przytrzymanie przycisku umiejętności spowoduje przyspieszenie działania przenoszonej lub rozmieszczonej ciężkiej broni. Przyspieszenie zapewnia nieskończoną amunicję, zwiększoną szybkostrzelność i 25% wzrost obrażeń przez 15 sekund.
Metalworker: Zwiększa obrażenia zadawane przez umiejętności o 5%.
Magnetic Field: Ciężkie bronie zapewniają 15% redukcję obrażeń wszystkim sojusznikom w promieniu 2,5 m.
Heavy Mobility – Prędkość ruchu podczas przenoszenia ciężkiej broni jest zwiększona o 35%. Surplus: Użycie reliktu uzupełnia 15% amunicji do ciężkiej broni. Bonus jest podwajany, gdy ciężka broń jest schowana. Umiejętności klasy Engineer to:
Heavy Vulcan – Rozmieszcza Wieżyczkę z Działem Vulcan, która trwa, dopóki nie wyczerpie się amunicja. Wieżyczki mogące celować będą priorytetować cele, na które gracz celuje. Naciśnij ponownie przycisk umiejętności, aby włączyć autonomiczne namierzanie. Przytrzymaj przycisk, aby rozmieścić Tryb Ciężkiego Przenoszenia. Jeśli dostępny jest Engineer Prime, przyspieszy już trzymaną broń lub broń na polu walki. Podwójne naciśnięcie przycisku pozwala odzyskać broń, zwracając 75% pozostałej amunicji.
Flamethrower – Rozmieszcza Wieżyczkę z Miotaczem Ognia, która trwa, dopóki nie wyczerpie się amunicja. Wieżyczki mogące celować będą priorytetować cele, na które gracz celuje. Naciśnij ponownie przycisk umiejętności, aby włączyć autonomiczne namierzanie. Przytrzymaj przycisk, aby rozmieścić Tryb Ciężkiego Przenoszenia. Jeśli dostępny jest Engineer Prime, przyspieszy już trzymaną broń lub broń na polu walki. Podwójne naciśnięcie przycisku pozwala odzyskać broń, zwracając 75% pozostałej amunicji.
Impact Cannon – Rozmieszcza Wieżyczkę z Działem Uderzeniowym, która trwa, dopóki nie wyczerpie się amunicja. Wieżyczki mogące celować będą priorytetować cele, na które gracz celuje. Naciśnij ponownie przycisk umiejętności, aby włączyć autonomiczne namierzanie. Przytrzymaj przycisk, aby rozmieścić Tryb Ciężkiego Przenoszenia. Jeśli dostępny jest Engineer Prime, przyspieszy już trzymaną broń lub broń na polu walki. Podwójne naciśnięcie przycisku pozwala odzyskać broń, zwracając 75% pozostałej amunicji.
Najeźdźca / Invader
Klasa Invader to niezwykle unikalna klasa w grze, niemal całkowicie skoncentrowana na wzmacnianiu twoich ataków, statystyk lub wykorzystywaniu unikalnych okazji. Jest to więc jedna z klas przeznaczonych dla doświadczonych graczy.
Atuty klasy Invader to:
Prime Perk: Shadow – Rzucenie umiejętności tworzy atrapę, która przyciąga ogień wroga, trwając przez trzy sekundy; zadajesz o 5% więcej obrażeń wrogom, którzy nie biorą cię na cel.
Damage Perk: Shark – Sprint lub unik dodaje jedną warstwę Momentum, zwiększając obrażenia z dystansu i wręcz o 0,7% przez 15 sekund; maksymalnie pięć warstw.
Team Perk: Loophole – Obrażenia dystansowe i wręcz sojuszników wrogów odwróconych przez twoje atrapy, dają 5% obrażeń jako lifesteal.
Utility Perk: Circumvent – Zmniejsza zużycie wytrzymałości podczas uniku i ślizgu bojowego o 10%. Relic Perk: Override – Użycie Reliktu zmniejsza twoją zdolność do generowania zagrożenia o 25% przez 10 sekund. Podczas aktywacji Override, twój następny unik pozostawia za sobą atrapę, która trwa przez cztery sekundy.
Umiejętności klasy Invader to:
Void Cloak – Automatycznie wykonuje doskonały unik przed bezpośrednimi obrażeniami przez 60 sekund; każdy auto-unik zmniejsza ten czas o 33-100%, w zależności od pochłoniętych obrażeń; tworzy atrapę trwającą trzy sekundy.
Wormhole – Teleportuje twoją postać; twój następny atak wręcz lub na odległość zadaje 300% obrażeń. Przytrzymanie przycisku umiejętności pozwala wyznaczyć miejsce lub pojawić się za wrogiem, jeśli to jest twój cel.
Reboot – Tworzy „kopię zapasową” twojego obecnego zdrowia, wytrzymałości, ładunków Reliktu, amunicji i efektów statusu, które są przechowywane przez 30 sekund. Podczas aktywacji kopii zapasowej zyskujesz 15% prędkości ruchu i 10% redukcji obrażeń. Jeśli naciśniesz przycisk umiejętności raz jeszcze, odzyskasz stan z twojej kopii zapasowej, tworząc jednocześnie atrapę, która trwa trzy sekundy.
Podsumowanie
Wybór odpowiedniego archetypu w Remnant 2 zależy od stylu gry, jaki preferuje gracz. Niezależnie od wyboru, każda klasa ma swoje unikalne zalety, które mogą być optymalizowane, aby jak najlepiej sprostać wyzwaniom, które stawia przed graczami świat gry. Remnant 2 jest dostępne od 25 lipca 2023 na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC.