Remnant: From the Ashes nie należy do gier prostych, zwłaszcza jeżeli gramy solo. Stawia bardzo duże wyzwanie dla takich graczy i jednym z elementów, który na pewno pomoże w przejściu gry jest system Traits (w tłumaczeniu – cechy) które odblokowujemy wykonując konkretne działania.
Dlatego też po konsultacji z moimi znajomymi oraz czytelnikami, którzy także grają w Remnant: From the Ashes, przygotowałem poniższe proste zestawienie wszystkich cech które możemy pozyskać w trakcie gry. Będę także używać spolszczonego słowa Traits, czyli Cecha, gra na obecną chwilę nie została przetłumaczona i jeżeli twórcy jednak przygotują polską wersję i tam zostanie użyta inna nazwa, to poprawię wpis. Na razie zostawimy Cechy.
Remnant: From the Ashes Traits
Wigor
Po prostu zwiększa punkty życia. Nie musimy go odblokowywać – posiadamy od początku gry.
Endurance
Jak wyżej, tylko zwiększa ilość posiadanej staminy. I podobnie jak wyżej, posiadamy od początku gry.
Exploiter
Zwiększa obrażenia zadawane słabym punktom (Weak Points np. głowa). Aby odblokować ten Trait, musimy zabić 150 wrogów za pomocą trafiania ich w słabe punkty. Nie powinno być z tym większych problemów.
Spirit
Trait który otrzymujemy na początku gry jeżeli wybierzemy klasę Ex-Cultist lub który otrzymujemy za zrobienie wydarzenia Supply Run w Sorrow’s Pass. Jest to jedna z losowych lokacji, więc nie przy każdym przejściu gry ją otrzymamy.
Quick Hands
Bardzo przydatny trait, który przyspiesza przeładowanie broni. Otrzymamy go w momencie pokonania drugiego dodatkowego bossa (z opcjonalnych dungeon).
World Walker
Zmniejsza zużycie staminy. Pasuje do niektórych przedmiotów oraz do biegania i dodge. Otrzymamy kiedy pierwszy raz odwiedzimy planetę Rhom.
Keeper’s Blessing
Zwiększa odporność na efekty żywiołów (ogień, promieniowanie itp.). Otrzymujemy za pomoc rebeliantom na Yaesha.
Mother’s Blessing
Zmniejsza obrażenia dystansowe o 1% za każdy punkt. Otrzymamy za wykonanie zadania z Root Mother (musimy ją uwolnić, zadanie na ziemi).
Teamwork
Zwiększa zasięg teamwork o 1 metr za każdy punkt. Otrzymamy za dołączenie do gry z innym graczem. Osobiście nie korzystam, gram tylko solo. Jakby jeszcze nie było dość łatwo w graniu multi, to jeszcze otrzymujemy dodatkowe odporności. Noob way.
Warrior
Zwiększa obrażenia zadawane w zwarciu. Otrzymamy go jeżeli wybierzemy klasę Scrapper na początku gry lub wykonamy zadanie A Tale of Two Liz’s które może wystąpić w losowym dungeon na ziemi.
Shadow Walker
Zwiększa zasięg, z którego wrogowie nas zauważają. Otrzymamy go jako początkowa cecha jeżeli wybierzemy klasę Hunter na początku gry. W innym przypadku musimy wykonać dungeon Hidden Grotto i zadanie Hunter’s Hideout.
Elder Knowledge
Zwiększa zdobywane doświadczenie, cenny zwłaszcza na początku gry, gdyż pozwala nam szybciej zdobywać poziomy. Otrzymamy go w piwnicy w Ward 13. W tej samej lokacji znajdziemy też świetną broń – Submachine Gun. Zdobywam ją na poniższym nagraniu (podziękowania dla widzów za wsparcie i nakierowanie).
Scavenger
Zwiększa zdobycie złomu. Możemy go dostać za zrobienie zadania dla Reggie w Ward 13 – musimy wyczerpać jego opcje dialogowe i dać mu pierścień Tarnished Ring który znajdziemy an ziemi w losowej lokacji. Ja go nie znalazłem, ale drugim sposobem jest zebranie zdobycie odpowiedniej liczby złomu. Trait powinien sam się odblokować pod koniec gry lub na początku kolejnego przejścia.
Recovery
Przyspiesza regenerację staminy oraz zmniejsza opóźnienie do regeneracji. Otrzymamy za pokonanie bossa Claviger.
Handling
Zmniejsza rozrzut pocisków oraz ułatwia nam celowanie przy ciągłym prowadzeniu ognia. Otrzymamy w momencie zdobycia 10 broni.
Glutton
Przyspiesza używanie przedmiotów zużywalnych. Z moich obserwacji prawdopodobnie nie wpływa na Dragon Heart, więc zastanawiałbym się nad przydatnością tej cechy. Zdobywamy po pokonaniu bossa Butcher.
Catalyst
Bardzo fajny trait jeżeli używamy broni nakładających status (np. podpalających). Każdy punkt przyspiesza aktywację negatywnego efektu. Otrzymamy po pokonaniu bossa The Thrall.
Executioner
Fantastyczny trait który zwiększa szansę na atak krytyczny o 1%. Otrzymamy po pokonaniu bossa Ixillis.
Triage
Zwiększa efekt regeneracji punktów życia o procent. Jeżeli nie posiadamy żadnej regeneracji, to nic nam nie zmieni. Świetnie działa z niektórymi akcesoriami i pancerzami. Otrzymamy od Navun w Yaesha.
Kingslayer
Zwiększa obrażenia krytyczne. Perfekcyjnie współgra z cechą Executioner. Otrzymamy po pokonaniu Undying King.
Will to Live
Zwiększa punkty życia kiedy mamy status wounded. Otrzymamy, kiedy zostaniemy przywróceni do życia w multiplayer około sześć – siedem razy. Nie posiadam 🙂
Arcane Strike
Przyspiesza generowanie siły modów za każdy atak w zwarciu. Walczycie w zwarciu? Aby uzyskać musimy pokonać Totem Father lub The Ravager na Yaesha.
Mind’s Eye
Zwiększa obrażenia dystansowe. Twój prawdopodobnie najważniejszy trait. Niestety otrzymamy go bardzo późno, po pokonaniu Nightmare.
Bark Skin
Zwiększa pancerz. Musisz posiadać Twisted Mask i porozmawiać z drzewem na ziemi. Musimy porozmawiać z Mad Merchant w Junk Town i przekonać go by nam oddał maskę lub go pokonać. Następnie zakładamy maskę i przenosimy się do Wailing Wood. Drzewo powinno znajdować się przy kamieniu teleportacji. Szkoda że trait tak ciężko zdobyć, bo jest bardzo przydatny, zwłaszcza jeżeli nosimy ciężki pancerz.
Revivalist
Przyspiesza wskrzeszanie graczy w multiplayer. Aby odblokować musimy wskrzesić graczy około 10 razy. Po co to komu? Mnie nie pytajcie.
Guardian’s Blessing
Zmniejsza obrażenia otrzymywane w zwarciu. Z uwagi na skopane uniki (bardzo dziwnie zaprojektowany hit box, zrobisz unik na początku ataku wroga i otrzymasz obrażenia) może być przydatne. Musimy pokonać Root Horror w losowym dungeonie. Musimy posiadać Strange Curio który znajduje się za Struck Merchant w Yaesha (teraz czuję dark souls).
Cold as Ice
Zwiększa obrażenia kiedy atakujemy wrogów w plecy. Z uwagi na fakt, że to najczęściej wrogowie nas atakują w plecy, to bym raczej odpuścił. Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz odblokować ten trait, to musisz pokonać określoną liczbę wrogów atakiem w plecy lub też zabić przyjaciela podczas rozmowy z szefem bandytów na ziemi. Tak mi powiedziano, nie gram multi. Jeżeli chcecie bym pozyskał więcej informacji, dajcie znać w komentarzu.
Trigger Happy
Wesoły spust zwiększa szybkość strzelania. Otrzymamy kiedy ulepszymy jakąś broń do 20 poziomu.
Rapid Strike
Zwiększa szybkość ataku w zwarciu. Podobnie jak wyżej – musimy ulepszyć broń do walki w zwarciu do 20 poziomu. Chyba nie klasyfikują się do tego bronie z bossów.
Suspicion
Zmniejsza obrażenia zadawane przez przyjaciół w multi. Jeżeli twój przyjaciel do ciebie strzela, to zastrzel przyjaciela. Aby odblokować ten wybitnie nieprzydatny trait (chyba że w PvP, ale serio?), musisz zostać powalony przez innego gracza 10 razy.
Swiftness
Zwiększa szybkość ruchu. Musisz zagrać piosenkę na Yaesha. Nasz discord mówi, że poprawna kombinacja to 1-1-3-4-1-1-3-2.
Sleight of Hand
Przyspiesza zmianę broni. W moim odczuciu i tak jest szybka, więc nie wiem czy ten trait jest najlepszym wyborem. Aby go zdobyć musimy uzyskać 100 zabić za pomocą 10 różnych broni. Miłej zabawy.
com-pen-sa-tion.
The word you seek is compensation.