Zombicide Najeźdźca – raport z malowania – przygotowanie


Zapraszam na kolejną serię malowania warsztatowego. Będziemy kontynuować nasza przygodę z Zombicide. Tym razem pod pędzel idzie Najeźdźca i pomalujemy wszystkich bohaterów, roboty oraz pokazową partię obcych w tej nowej grze od CMON , wydanej w Polsce przez Portal Games.

Na pierwszym spotkaniu dowiemy się jak przygotować modele i farby do malowania i czego będziemy potrzebować podczas pracy. Omówimy również dedykowany zestaw farb wydawanych przez The Army Painter oraz wspomożemy się farbami podkładowymi i varnishem z tej samej firmy, aby móc wszystko zawrzeć w jak najmniejszej liczbie potrzebnych elementów.

Przygotowanie figurek

Przed malowaniem figurki należy oczyścić z nadmiaru plastiku oraz odtłuścić, czyli umyć starą szczoteczką do zębów i płynem do naczyń.

Usuwanie plastiku
Obecna technologia produkcji elementów plastikowych opiera się na wstrzykiwaniu płynnego plastiku do wcześniej przygotowanych form. Formy te są dwuczęściowe i w miejscu ich styku zawsze powstają nadlewki.

Najczęściej możemy je znaleźć wzdłuż osi modelu. Polecam użycie ostrego noża do papieru/plastiku w celu ich delikatnego usunięcia. Można też skorzystać z płaskiego narzędzie specjalne do tego celu sprzedawanego przez wiele firm modelarski. Ja zdecydowałem się na nóż z uwagi na dostępność, szybkość i dokładność cięć.

Odtłuszczanie
Do małego pojemnika z ciepłą wodą dodaj kilka kropel płynu do naczyń. Zanurz w nim figurkę i delikatnie wyszoruj przy pomocy szczoteczki do zębów. Odstaw figurkę na noc aby wyschła. Krok ten spowoduje, iż farba będzie lepiej się trzymała plastiku i zmniejszy prawdopodobieństwo łuszczenia.

Przygotowanie farb

My będziemy posługiwać się The Army Painter Zombicide Invader Paint Set. W skład zestawu wchodzi 9 farb z czego 6 unikalnych, 1 wash oraz mały pędzel. Unikalne farby nie są dostępne poza tym zestawem.

Farby unikalne to: Pale Skin, Armor Gray, Rigid Brown, Soldier Green, Xenos Carapace i Tentacle Red

Powtórki to: Gun Black= Matt black, Abomination White = Mat White, Combat Gold= Bright Gold, Invader Shader = Dark Tone

Dodatkowo przyda nam się podkład w puszcze Uniform Gray oraz Matt Black też od Army Painter.
Celowo wybrałem jedną linię farb oraz limitowaną ich ilość aby pokazać co można osiągnąć przy małymi środkami.

Linia farm od Army Painter, ale nie tylko ona, cechowała się sporą gęstością i skłonnością do rozwarstwiania farb w spoczynku.

Zapobiegamy temu poprzez wrzucenie do każdej buteleczki jednej metalowej kulki łożyskowej. Robimy to tak:
– odkręć nakrętkę i odłóż na bok
– złap przez rękawiczkę lub przez ręcznik papierowy dzióbek buteleczki i delikatnymi ruchami w prawo i w lewo obluzuj go i wyciągnij.
– wrzuć do środka jedna kulkę łożyskową,
– nałóż ponownie dzióbek i zakręć farbę

Przed użyciem farb Army Painter należy nimi mocno potrząsnąć. Kulka łożyskowa pozwoli nam szybciej wymieszać zawartość i przyśpieszyć cały proces.

Washe nigdy nie potrzebują takiej kulki.

Tyle z przygotowań. W następnej odsłonie pomówimy od podkładach z puszki oraz przejdziemy do malowania właściwego. Na pierwszy rzut – bohaterowie.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Remnant: From the Ashes - Traits / Cechy - Jak odblokować cechy?
Następny Podsumowanie tygodnia - Sierpień #4 2019