Witajcie 🙂 wiosna się gdzieś zapodziała a słońca jak nie było tak nie ma. Przynajmniej nie ma go na Podlasiu – stolicy zimna. Ale osobom lubującym się w grach planszowych niebo i życie rozświetlają nowe, fantastyczne gry. Nie ma nic lepszego niż wertowanie instrukcji nowo nabytej gry i pierwsze, emocjonujące rozgrywki. Dlatego dzisiaj postanowiłam co nieco napisać na temat gry, o której już jest głośno, bowiem wzięło się za nią znakomite wydawnictwo CMON (CoolMiniOrNot) a kampania na Kickstarterze ma się bardzo dobrze.
Rising Sun bo o niej mowa w Polsce ma być wydawana przez Portal Games, co jest radosną nowiną dla osób, które czekają na polską wersję gry. Wiadomo, że troszkę lepiej jest grać w ojczystym języku, jednak jeśli o nas chodzi to język angielski nie stanowi problemu. Ale do rzeczy 🙂
Rising Sun to gra planszowa nad którą pieczę stanowi wydawnictwo CMON. Kampania na portalu crowdfundingowym rozwija się prężnie, do zebrania zostało bardzo niewiele a sama kampania potrwa jeszcze 18 dni. Także jeśli ktoś jeszcze nie wsparł projektu, to ma na to troszkę czasu. Rising Sun jest grą idealną dla od trzech do pięciu graczy. Cała gra i akcja gry oparta jest o legendarną feudalną Japonię.
Podczas gdy Kami zstąpi na ziemię by stworzyć ją według swojej własnej wizji, i widzimisię, my musimy zebrać armię/drużynę i doprowadzić ją do zwycięstwa, no bo jak inaczej 🙂 A co jest potrzebne by osiągnąć zwycięstwo, i doznać chwały? A no wpływy polityczne, negocjacje, znalezienie najbardziej wpływowych sojuszników oraz oddawanie czczci bóstwóm by zyskać ich przychylność. W grze możemy rekrutować legendarne potwory, dysponować mądrze własnymi zasobami tak aby nasz klan stale dążył do wzmocnienia, i zyskiwał nowe siły.
Rising Sun jest tworzony przez znamienitego Erica M. Langa, to połączenie tych samych sił, które są odpowiedzialne między innymi za stworzenie fantastycznego Blood Rage’a. Za grafiki odpowiada Adrian Smith a za miniaturowe figurki, wykonane z precyzją Mike McVey.
W grze Rising Sun jest dostępnych pięć klanów, którymi należy pokierować podczas rozgrywki. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i zdolności oraz kolor figurek. Jedna armia to dziesięć pięknie wykonanych jednostek.
Poniżej krótko przedstawię poszczególne klany:
KOI – jest to jeden z najbardziej elastycznych klanów dostępnych w grze, jako jedyny posiada umiejętność wykorzystywania Ronin jako monety i wzajemnie, dzięki temu decyzje tego klanu co do rozgrywki są najbardziej nieprzewidywalne.
DRAGONFLY – latający klan, jest w stanie poruszać się po dowolnych terenach mapy, przeciwnik nigdy nie będzie wiedział, gdzie pojawi się następnym razem.
BONSAI – nazwa klanu symbolizuje spokój i harmonię. Unikalną cechą klanu jest umiejętność zakupu zasobów bez użycia jakichkolwiek monet.
LOTUS – ich mottem jest cierpliwość jako klucz do wszystkiego. Lotus ma umiejętność zmieniania wpływów politycznych tak żeby było po ich stronie. Dobrych sojuszników ma zawsze po swojej stronie.
TURTLE – ten klan ma umiejętność budowanie twierdz na górze żółwich skorup. To sprawia, że twierdze stają się niezniszczalne.
Co znajdziemy w pudełku?
- 58 bardzo szczegółowych figurek, 10 dla każdego z klanów plus 8 potworów
- 40 liczników
- 137 żetonów
- 5 ekranów Clan
- 5 arkuszy politycznych
- 53 karty
- plansza do gry
- instrukcja z zasadami
Jeśli wesprzemy grę przeznaczając 100 dolarów otrzymamy jeden egzemplarz gry oraz także figurkę potwora. Pozostałe cele kampanii będą sukcesywnie odblokowywane.
Brak komentarzy