Starszy Menedżer Społeczności w Halo Studios sugeruje, że gracze są rasistami


Halo Studios Senior Community Manager John Junyszek zasugerował, że gracze są rasistami, po tym jak wielu z nich zaczęło zadawać pytania dotyczące zaangażowania się kilku pracowników firmy w politykę tożsamości.

Junyszek opublikował na X: „W prawie dekadzie pracy w roli publicznej w branży gier nigdy nie miałem swojej pasji ani doświadczenia zawodowego kwestionowanego ze względu na mój rasę, religię, płeć itp. Nawet po opóźnieniach w grach lub awariach serwerów, kiedy jestem na pierwszej linii jako przekaźnik złych wiadomości”. Dodał: „Niestety, nie jest tajemnicą, że moje doświadczenie znacznie różni się od doświadczenia wielu deweloperów gier – zwłaszcza w porównaniu z deweloperami, którzy pochodzą ze zmarginalizowanych społeczności. Ten kontrast pokazuje, że wszyscy mamy do zrobienia, aby nadal tworzyć gry – i rozwój gier – lepszym miejscem dla ludzi, którzy chcą wykonywać swoją najlepszą pracę”. „Doceniam, jak wspierająca była nasza społeczność na przestrzeni lat i cieszę się, że tak jest nadal. Proszę kontynuować swoją pracę. Praktykuj dobroć. Bądź człowiekiem” – zakończył.

Komentarze Junyszeka pojawiają się po tym, jak Microsoft ogłosił, że 343 Industries zostanie przemianowane na Halo Studios i opublikował wideo, w którym wielu jego pracowników mówiło o przemianowanych studiach i jego celach dla Halo. Po wideo wielu graczy zaczęło sprawdzać pracowników pokazanych w wideo. Jeden z twórców internetowych, YouTuber Smash JT, zauważył, że Dyrektor ds. Sztabu Melissa Boone ma flagę LGBTQ+ jako zdjęcie banera na swoim profilu na LinkedIn. Ponadto doświadczenie Boone w Microsoft jako głównego kierownika ds. badań UX polegało na „byciu głęboko zaangażowanym w badania nad różnorodnością i wysiłki w zakresie inkluzywnego projektowania, aby wprowadzić do branży gier więcej różnorodnych głosów”.

Sekcja „O mnie” Boone na stronie internetowej Microsoft również stwierdza: „Melissa zarządza badaniami w kilku franczyzach i doświadczeniach Xbox, w tym Ninja Theory, Compulsion Games, Double Fine Studios i Xbox Store. Kieruje również badaniami w zakresie różnorodności, inkluzywności i dostępności w grach i doświadczeniach Xbox, koncentrując się na tym, aby Xbox był miejscem, w którym każdy dobrze się bawi!” Ujawnia również, że jest adopterem hiszpańskiego epitetu rasowego „Latinx”. Jej badania w dziedzinie zdrowia publicznego koncentrowały się na tym, jak interakcje społeczne ludzi wpływały na ich ryzyko zarażenia HIV i nadużywania substancji – zwłaszcza w przypadku Afroamerykanów i osób Latynoskich, osób LGBTQ+, kobiet – ale także na to, jak można rozwijać i wspierać osobistą odporność tych ludzi, aby pomóc im uniknąć negatywnych skutków zdrowotnych.

Sondaż przeprowadzony przez Bendixen & Amandi International w 2021 roku wykazał, że „tylko 2% ankietowanych pochodzenia hiszpańskiego wybrało termin„ Latinx ”, aby opisać swoje pochodzenie etniczne”. Stwierdził również, że „40% ankietowanych pochodzenia hiszpańskiego mówi, że użycie terminu„ LatinX ”denerwuje lub obraża ich”. Boone nie jest jedyną, która wzbudziła wątpliwości wśród graczy. Producent Nick Treitman również podzielił się w kwietniu 2023 roku, że miał problemy z pracą nad Halo, ponieważ zawiera ono broń palną.

Napisał na X: „Szczerze mówiąc, nie sądzę, że mógłbym pracować nad grą, która gloryfikuje lub fantazjuje o nowoczesnej broni (CoD, Battlefield, RB6). Miałem chwile, kiedy miałem problemy z Halo, ale broń i świat są dość science fiction, co tworzy wystarczająco dużą separację od rzeczywistości”. Warto zauważyć, że obok swojego imienia umieszcza również flagę LGBTQ+. W swojej biografii na X wyraźnie też wspiera te ruchy. Smash JT i inni mieli również problem z Elizabeth Van Wyck, dyrektor operacyjnym Halo Studios, która współpracuje z organizacją AnyKey. Misją organizacji jest „znaczne zwiększenie różnorodności, inkluzywności i równości w grach konkurencyjnych i streamingu na żywo”.

W rzeczywistości organizacja ma cele w zakresie różnorodności, inkluzywności i równości. Jeśli chodzi o różnorodność, chce ona „zwiększyć odsetek zmarginalizowanych osób reprezentowanych w grach i streamingu. Oznacza to, że kobiety, gracze kolorowi, osoby LGBTQ+, gracze z niepełnosprawnościami i gracze powyżej 35 roku życia powinni być zapraszani do gry, oglądania, rywalizacji i budowania społeczności”. Nie tylko ci pracownicy są poważnymi czerwonymi flagami dla tego, co tworzy Halo Studios, ale cała firma i franczyza nie wydają się być do odratowania, przynajmniej w tym momencie, ponieważ została poświęcona, aby promować ideologię lewicową, w tym przypadku agendę LGBTQ+. Jak widzimy sukcesy gier typu Concord czy też Dustborn, nie spodziewamy się wielkich sukcesów przy działaniach Halo Studios.

Firma wyraźnie to powiedziała w czerwcu, stwierdzając na X:

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Nikoderiko: The Magical World - Recenzja - Wymagająca gra dla dzieci?
Następny Thorgal: Gra planszowa - recenzja