Eve, protagonistka gry Stellar Blade, od momentu ujawnienia wzbudza wiele emocji. Jej wygląd, inspirowany południowokoreańską modelką Shin Jae-eun, z jednej strony zachwyca, z drugiej budzi kontrowersje. Reżyser gry, Hyun-Tae Kim, w wywiadzie dla Famitsu uchyla rąbka tajemnicy nad procesem projektowania Eve i opowiada o wyzwaniach, z jakimi borykał się jego zespół.
Kim wyjaśnia, że design Eve i innych postaci w Stellar Blade był ściśle powiązany z settingiem gry. Akcja toczy się w odległej przyszłości, na zniszczonej Ziemi, gdzie ludzkość żyje na koloniach kosmicznych. Eve, pochodząca z 7 Kolonii, ma za zadanie odzyskać planetę. „Ponieważ to science fiction, chcieliśmy wprowadzić elementy niemożliwe do odwzorowania w prawdziwych strojach” – wyjaśnia Kim. „Aktywnie korzystaliśmy z błyszczących i świecących elementów, aby stworzyć futurystyczny design.” Oprócz science fiction, zespół czerpał inspirację z anime, filmów, a także obserwacji ruchu ludzkiego ciała. „Uważam, że ruch ciała sam w sobie jest piękny” – mówi Kim. „Fascynuje mnie płynność ruchów, powiewające kostiumy i włosy… Bardzo dbałem o fizyczny wyraz strojów, a długie włosy Eve są tego efektem.”
Kim zdradza, że na design Eve wpłynęły między innymi:
- Anime „Ghost in the Shell” – futurystyczny styl i silna protagonistka
- Film „Kill Bill” – dynamiczne sceny walki i ikoniczny kostium „Czarnej Mamby”
- Gry z serii „Bayonetta” – widowiskowe combo i seksowny wygląd bohaterki
Chociaż wizja twórców była klarowna, jej realizacja nie należała do łatwych. Szczególnie problematyczne okazało się stworzenie długiego kucyka Eve, który miał poruszać się naturalnie i stabilnie podczas walki. „Długi kucyk stanowił spore wyzwanie” – przyznaje Kim. „Musieliśmy stworzyć skomplikowany system fizyki, aby włosy reagowały na ruchy Eve w realistyczny sposób. Było to żmudne i czasochłonne.” Kim zwraca uwagę na to, że obcisłe stroje, które noszą Eve i inne bohaterki, nie zapewniają ochrony w walce. „Trudność rozgrywki znacznie wzrasta, jeśli gracz zdecyduje się na ich noszenie” – mówi reżyser. „Zalecamy noszenie jak największej ilości ubrań, aby zwiększyć szanse na przetrwanie.”
Zobacz też – Stellar Blade wzbudza różne kontrowersje
Kim ma nadzieję, że Eve stanie się ikoną dla graczy. „Chcieliśmy stworzyć postać, która jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale również silna, niezależna i inspirująca” – mówi. „Eve jest symbolem nadziei dla ludzkości i wierzymy, że jej historia poruszy serca graczy.” Wywiad z Hyun-Tae Kimem ujawnia, jak wiele pracy i przemyśleń włożono w projekt Eve. Twórcy Stellar Blade chcieli stworzyć postać nie tylko atrakcyjną wizualnie, ale również wiarygodną, funkcjonalną i inspirującą. Rezultat ich starań z pewnością wzbudzi wiele emocji wśród graczy.
Brak komentarzy