Bethesda zaprezentowała nowe menu w grze Starfield. Z jakiegoś jednak powodu, wśród influencerów i zwykłych graczy zrobiło się wokół tego tematu spore zamieszanie.
Ostatnio w środowisku graczy i twórców gier pojawiła się burza wokół menu głównego najnowszej gry Bethesda, Starfield. Co sprawiło, że tak pozornie mały aspekt gry stał się przyczyną tak wielkiej dyskusji? Temat jest bardzo niezrozumiały nie tylko dla mnie, ale też wielu użytkowników twittera. Podobne menu przecież było w innych grach Bethesdy, jak na przykład w kultowym i wydanym trzy razy na wszystko na czym można grać Skyrim. Menu ze Starfield wygląda w taki sposób.
Nieoczekiwana krytyka ze strony twórcy World of Warcraft
Wszystko zaczęło się, gdy kod recenzencki Starfield trafił do rąk dziennikarzy branżowych i twórców treści. Wielu z nich postanowiło podzielić się na Twitterze zdjęciem ekranu głównego, by poinformować swoich obserwujących o tym, że testują grę. To dość typowe dla premiery gier klasy AAA. Jednak nie wszyscy podzielili entuzjazm dla gry.
Mark Kern, były lider zespołu World of Warcraft i producent Diablo 2 oraz Starcraft, wyraził swoje niezadowolenie z designu menu. Jego zdaniem proste menu sugeruje, że zespół Bethesda został obarczony nadmierną ilością pracy i musiał spieszyć się ze względu na zbliżające się terminy dostawy.
Kern skomentował na Twitterze: „Ekran startowy gry może wiele wyjawić na temat tego, jak bardzo zespół był spieszący się i jak dużo dumy czuł ze swojej pracy. Menu Starfield wskazuje na pośpiech zespołu, który pracuje nadmiernie albo na zespół, który po prostu nie dbał o efekt końcowy.”
The physiognomy of start screens.
The start screen of a game can reveal a lot about how rushed the team was and how much pride they took in their work.
Starfield's start screen either shows hasty shipping deadlines by a passionate team overworked, or a team that didn't care. pic.twitter.com/Ok4gzQ3DVo
— Grummz (@Grummz) August 19, 2023
Reakcja społeczności i odpowiedź Bethesda
Tweet Kern’a szybko zyskał ogromną popularność, zbierając ponad 5,4 miliona wyświetleń i mnóstwo komentarzy od dziennikarzy, twórców gier i graczy. Większość z nich nie zgadzała się z Kernem, uważając, że jego komentarz jest nie na miejscu i nie szanuje pracy twórców z Bethesda.
Dyskusja stała się tak głośna, że jeden z najbardziej znanych członków zespołu Bethesda, Pete Hines, postanowił się do niej odnieść. W odpowiedzi na tweeta Kern’a, Hines powiedział, że wybór menu był celowy i to była jedna z pierwszych decyzji podjętych przez zespół Bethesda. Hines podkreślił również, że krytykowanie innych deweloperów w taki sposób jest bardzo nieprofesjonalne.
Hines odpowiedział: „Może po prostu zaprojektowali to, co chcieli. To nasze menu od lat i była to jedna z pierwszych rzeczy, które ustaliliśmy. Mieć opinię to jedno. Kwestionowanie troski dewelopera, bo sam byś zrobił to inaczej, jest wysoce nieprofesjonalne, zwłaszcza od innego 'deva’.”
Kern nie odpowiedział bezpośrednio na tweeta Hines’a, ale skomentował ogólną kontrowersję, odpowiadając jednemu z użytkowników Twittera: „To tylko ekran startowy… Zachowujecie się, jakbym obraził waszą matkę.”
Podsumowanie
Kontrowersje wokół menu głównego Starfield pokazują, jak różnorodne mogą być opinie w środowisku gier. Często drobne elementy mogą wywołać burzę, zwłaszcza gdy są komentowane przez znane osobistości branży. Ważne jest jednak, aby pamiętać o szacunku dla pracy innych i unikać niepotrzebnych konfliktów.