Age of Empires 2 Definitive Edition – Jak obracać budynki oraz bramy?


Gracze zawsze dążą do maksymalnego wykorzystania swoich wrażeń z gry, starając się w pełni wykorzystać każde polecenie, kontrolę i aspekt gry. Dotyczy to szczególnie remake’ów i edycji ostatecznych ukochanych tytułów. Age of Empires II: Definitive Edition, remasterowana na 20-lecie i ostateczna ekspansja Age of Empires II: Age of Kings, wprowadziła znaczące ulepszenia do gry. Dzisiaj pokażemy Wam, jak obrać budynki oraz bramy w tej kultowej grze!

Jednak niektórzy entuzjaści estetyki pozostają niezadowoleni i pragną jeszcze więcej. Obracanie budynków od dawna było marzeniem graczy Age of Empires, oferując większą elastyczność i różnorodność wizualną. Oczywiście ta funkcja jest dostępna w Age of Empires II: Definitive Edition, chociaż niekoniecznie odpowiedź spodoba się graczom.

Zobacz także listę największych zmian w Age of Empires 2: Definitive Edition

Aby uniknąć niepotrzebnych nadziei, należy jasno stwierdzić, że w tej remasterowanej edycji nie można w rzeczywistości „obracać” budynków. Chociaż można nacisnąć klawisz Q, aby obrócić orientację niektórych domów, ta funkcja nie jest dostępna dla żadnych innych struktur. Najprawdopodobniej wynika to z natury gry jako remastera, a nie całkowitego remake’u. Chociaż grafika została znacznie ulepszona, wdrożenie funkcji obracania wymagałoby utworzenia nowych grafik budynków, które nie były częścią oryginalnej gry i w zasadzie nie było możliwe do wykonania przez twórców remastera. Niestety, dodawanie nowej grafiki do zaktualizowanej gry nie jest możliwe, gdy nie jest to całkowicie przerobiona gra. Age of Empires II: DE wprowadza bogactwo nowej zawartości rozszerzeń, ale ściśle przestrzega zasad i ograniczeń oryginalnej gry dotyczących budynków i funkcji. Jeżeli jednak chodzi o obracanie bram, to te automatycznie powinny dopasować się do zbudowanego muru, dlatego budowę fortu warto zaczynać zawsze najpierw od muru by potem dobudować pasującą bramę.

Podczas gdy obracanie budynków byłoby fantastycznym dodatkiem, żadna gra Age of Empires nie oferuje obecnie tej funkcjonalności. Tworzenie pełnych czteroodnostronicznych renderów dla setek i setek budynków znajdujących się w tych rozległych grach byłoby ogromnym przedsięwzięciem. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę budynków, nie jest to nierozsądne założenie, że ta funkcja jest po prostu zbyt wymagająca do wdrożenia. Mimo braku możliwości obracania budynków, Age of Empires nadal zapewnia ekscytujące i kreatywne wrażenia z gry, rozszerzając się na nowe horyzonty.

Poprzednio Starfield ma mniej graczy na Steamie niż Skyrim
Następny The Invincible (Niezwyciężony) - Recenzja - Pokonany?