FSR 2.0 to w skrócie software’owe upscale’owanie obrazu z cytując niesamowitą jakością obrazu, planowana „premiera” to drugi kwartał 2022 roku. Zostało w całości stworzone przez AMD i ma na celu zwiększenie natywnej jakości obrazu przy czym boostując framerate we wspieranych grach.
Kiedy w poprzednim tygodniu AMD ogłosiło FSR 2.0, powiedziało, że nie używa ono uczenia maszynowego w swoim algorytmie dzięki czemu nie potrzebny jest żadnen dedykowany hardware we wspieranych produktach i platformach. Według AMD uczenie maszynowe to bardzo dobre rozwiązanie, ale nie zawsze najlepsze oraz, że brakuje mu tej iskry ludzkiej wyobraźni.
Tak jak FSR 1.0, FSR 2.0 ma różne tryby jakości, które pozwalają nam na dostosowanie balansu między jakością obrazu, a wydajnością. FSR 2.0 ma trzy główne tryby jakości, które będziemy mogli znaleźć we wszystkich grach je wspierającym i jeden dodatkowy tryb dla deweloperów. Dodatkowy tryb „Ultra Performance” umożliwia deweloperom dodanie trybu, który zaoferuje największe korzyści w wydajności przy zachowaniu jakości obrazu reprezentatywnej dla natywnej jakości obrazu.
FSR 2.0 został stworzony z myślą aby zwiększać liczbę klatek na sekundę we wspieranych grach, ale ze względu na skomplikowanie „temporal uscaling” będzie bardziej wymagający od „spatial upscalingu” takiego jak FSR 1.0. Nasze doświadczenie może różnić się zależnie od specyfikacji naszego komputera oraz wymagań gry. FSR 2.0 powinien umożliwić grę w lepszej jakości graczom ze starszymi kartami graficznymi.
Do upscale’owania używane są frame color, depth i moction vectory. FSR 2.0 jest dosyć proste do dodania do gry dla deweloperów, ale czas na to potrzebny może być różny, nawet klika dni dla gier, które już mają informacje potrzebne dla temporal upscalingu. Niestety gry bez motion vectorów i kilku innych rzeczy mogą zająć więcej. Tak jak FSR 1.0, FSR 2.0 będzie udostępnione w formie open-source na licencji MIT i będzie dostępne dla deweloperów jako łatwe w użytku API, które wspiera DirectX 12, Vulkan oraz będzie dostępny plug-in do Unreal Engine.
Jak można zauważyć w poniższej tabelce FSR 2.0 będzie również dostępne na kartach Nvidii. Dodatkowo oprócz wspieranych kart FSR 2.0 trafi również na Xboxa.
Brak komentarzy