Jeśli marzysz o zdobyciu platynowego trofeum w Atomic Heart, trafiłeś we właściwe miejsce. Ten poradnik osiągnięć powstał z myślą o graczach, którzy chcą w pełni ukończyć tę nietuzinkową grę FPS osadzoną w retrofuturystycznej, sowieckiej alternatywie rzeczywistości.
Atomic Heart oferuje nie tylko wciągającą fabułę i dynamiczną walkę, ale również szereg osiągnięć, które wymagają nie tylko zręczności, ale i dobrej strategii. W tym artykule znajdziesz szczegółowe informacje, jak zdobyć wszystkie trofea i osiągnięcia, w tym najtrudniejsze z nich – włącznie z platyną. Choć w momencie premiery lista trofeów i osiągnięć była pełna błędów, na szczęście zostały one już naprawione, a gra działa obecnie stabilnie. To dobra wiadomość dla łowców platyn – nie musisz się już martwić o techniczne niedociągnięcia, które mogłyby uniemożliwić zdobycie 100% osiągnięć. Szacowany czas potrzebny do ukończenia gry z platyną to około 25–30 godzin. Trudność można określić na poziomie 8/10, jednak dzięki dostępnemu exploitowi poziomu Armageddon, trudność ta może spaść nawet do 5/10. Co ważne – wszystkie trofea można zdobyć w jednym przejściu gry. Poziom trudności Armageddon, wymagany do odblokowania jednego z osiągnięć, jest dostępny od początku. Możesz więc od razu rozpocząć grę na najwyższym poziomie trudności albo skorzystać z wspomnianego exploitu, który pozwala grać na niższym poziomie, a dopiero pod koniec zmienić trudność na Armageddon, zachowując możliwość zdobycia osiągnięcia „Gold Atomic Heart”.
Podczas gry szczególną uwagę warto zwrócić na osiągnięcia, które łatwo przeoczyć. Jest ich aż siedem, a niektóre z nich wymagają wykonania konkretnych akcji w określonych momentach. Przykładem może być trofeum „How Can I Help You”, które można zdobyć jedynie na samym początku rozgrywki, wchodząc w interakcję z budką telefoniczną. Jeśli pominiesz ten moment, konieczne będzie rozpoczęcie gry od nowa. Podobnie jest z walkami z bossami Hedgie i Belyash – by zdobyć odpowiednie osiągnięcia, trzeba ich pokonać w określony sposób, a szansa na walkę z nimi pojawia się tylko raz. W grze występuje również ograniczony dostęp do eksploracji po zakończeniu głównej fabuły. Po napisach końcowych możesz wrócić tylko do otwartego świata i lokacji testowych, więc jeśli pominiesz jakieś kolekcjonerskie przedmioty w zamkniętych lokacjach fabularnych (takich jak Vavilov, Teatr czy Pavlov), konieczne będzie kolejne przejście gry. Trofea „Apple Pie”, „The Necromancer” i „Burning Ears” powiązane są właśnie z tymi elementami kolekcjonerskimi, dlatego warto zebrać wszystko za pierwszym podejściem.
Dla wielu graczy najlepszą strategią będzie rozpoczęcie gry na łatwym (Peaceful Atom) lub normalnym (Local Malfunction) poziomie trudności. Pozwala to skupić się na fabule, zbieraniu znajdziek i realizacji mniej wymagających trofeów. Na koniec – jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie exploitu – możesz podnieść poziom trudności do Armageddon i zdobyć wszystkie pozostałe osiągnięcia, łącznie z tym najbardziej wymagającym. Warto także pamiętać o możliwości uzyskania obu zakończeń dzięki wcześniejszemu zapisowi gry przed dokonaniem ostatecznego wyboru. Niezależnie od wybranej ścieżki, kluczem do sukcesu jest dokładność, systematyczność i znajomość tego, co można pominąć. W naszym poradniku szczegółowo opisujemy każde osiągnięcie i podpowiadamy, jak je zdobyć bez konieczności powtarzania całej gry. Dzięki temu zdobycie platyny w Atomic Heart stanie się nie tylko możliwe, ale i satysfakcjonujące.
Osiągnięcia pomijalne w Atomic Heart
Trofea: 10/42
Poniższe osiągnięcia inaczej niż zwykle pokazuje na początku, żebyście mogli zwrócić na nie szczególną uwagę. Od pierwszych chwil w grze musicie zajmować się tymi osiągnięciami.
Atomic Heart / Atomowe Serce
Trofeum za ukończenie gry na poziomie trudności Armageddon to jedno z największych wyzwań w Atomic Heart – wymaga ogromnej cierpliwości, dobrej znajomości mechanik oraz skutecznego zarządzania zasobami. Armageddon to najwyższy poziom trudności dostępny od początku gry, a jego wymagania potrafią dać się graczowi we znaki. Przeciwnicy zadają znacznie większe obrażenia, alarmy wywołują fale wrogów, a roboty są nieustannie naprawiane. Starcia z bossami są o wiele trudniejsze – mają więcej zdrowia i nowe ataki, które potrafią zaskoczyć.
Aby zmaksymalizować swoje szanse, kluczowe jest jak najszybsze ulepszanie umiejętności bohatera – szczególnie tych związanych z mobilnością, zdrowiem i wytrzymałością. Warto również od razu zdobywać jak najwięcej surowców oraz niezbędnych schematów, by ulepszyć jeden skuteczny oręż dystansowy oraz jedną broń do walki wręcz. Pamiętaj o regularnym skanowaniu otoczenia i aktywowaniu opcji podświetlania interaktywnych obiektów (Opcje > Dostępność > Highlight Interactive Objects), co znacznie ułatwia eksplorację.
Unikaj zbędnych konfrontacji – czasem warto uciekać, zamiast marnować amunicję i zdrowie. W otwartym świecie korzystaj z pojazdów, aby bezpiecznie przemierzać niebezpieczne strefy, a gdy to możliwe – eliminuj roboty po cichu, podkradając się i wciskając R1, a następnie Circle.
Warto również jak najwcześniej zaliczyć kilka Poligonów – unikalne nagrody tam zdobyte są niezwykle przydatne.
Jeśli zależy ci na zdobyciu trofeum bez frustracji, możesz skorzystać z nadal działającego exploita (PS5, wersja 1.029.000). Wystarczy grać na dowolnym poziomie trudności aż do ostatniej walki z bossem. Gdy zostanie mu już tylko ułamek zdrowia, wstrzymaj grę, wejdź w opcje i zmień poziom trudności na Armageddon. Po wznowieniu rozgrywki i pokonaniu bossa trofeum się odblokuje. Pamiętaj jednak – NG+ się nie liczy. Musisz zacząć grę od nowa, by zdobyć to osiągnięcie.
Apple Pie / Szarlotka
Trofeum „Apple Pie” można zdobyć podczas pobytu w Limbo – surrealistycznym, kolorowym świecie, do którego trafia P-3 po zakończeniu sekcji wystawowej VDNH. To miejsce przypomina sen, w którym zniekształcone są zarówno prawa fizyki, jak i przestrzeń. Aby odblokować to osiągnięcie, należy zebrać wszystkie 99 jabłek porozrzucanych po tej dziwacznej lokacji. Większość jabłek jest łatwo widoczna, jednak kilka może wymagać dokładniejszej eksploracji lub precyzyjnych skoków. Kluczowe jest to, by nie przechodzić przez końcowe drzwi, dopóki nie masz pewności, że zebrałeś wszystkie owoce – trofeum odblokowuje się po zebraniu ostatniego jabłka, tuż przed wyjściem. Jeśli nie pojawi się komunikat o zdobyciu osiągnięcia, oznacza to, że coś zostało pominięte. W takim przypadku należy cofnąć się i dokładnie przeszukać teren. Przejście przez drzwi bez kompletu jabłek uniemożliwi ich późniejsze zebranie, ponieważ nie da się powrócić do Limbo bez wczytania wcześniejszego zapisu. Dlatego zaleca się zapisanie gry przed wejściem do tej sekcji lub zachowanie automatycznego save’a, by uniknąć konieczności powtarzania większego fragmentu gry. Na poniższym filmiku widać lokacje poszczególnych jabłek.

Burning Ears / Słuchowisko
Trofeum „Burning Ears” wymaga zebrania 70 chirperów – małych urządzeń przypominających zegarki kieszonkowe, które zawierają nagrania audio odkrywające szczegóły fabularne i kontekst świata gry. Choć brzmi to prosto, osiągnięcie to można łatwo przegapić, ponieważ wiele chirperów rozmieszczonych jest w trudno dostępnych lub łatwych do przeoczenia miejscach. Co więcej, po opuszczeniu niektórych lokacji fabularnych, takich jak VDNH, Teatr czy Pavlov, nie ma już możliwości powrotu, więc jeśli nie zbierzesz ich na czas, konieczne będzie kolejne przejście gry.
Aby ułatwić sobie zadanie, warto aktywować opcję „Highlight Interactive Objects” w ustawieniach dostępności (Menu > Options > Accessibility > Highlight Interactive Objects). Dzięki temu wszystkie interaktywne obiekty, w tym chirpery, będą oznaczone na żółto, co znacznie zwiększa ich widoczność podczas eksploracji. Dodatkowo, skanując otoczenie (przycisk R1), również możesz je wychwycić – zostaną podświetlone, gdy znajdą się w zasięgu. Najlepszą strategią jest systematyczne przeszukiwanie każdej lokacji i regularne zapisywanie gry, by uniknąć utraty postępów. Zebranie wszystkich chirperów nie tylko przybliży cię do platyny, ale też wzbogaci twoje zrozumienie historii świata Atomic Heart.
Dodatkowo możecie skorzystać z poniższej playlisty, sam z niej korzystałem przy platynowaniu gry.

Chop Chop Chop / Rach-ciach-ciach
Aby zdobyć trofeum „Chop Chop Chop”, musisz pokonać robota MA-9 Belyash wyłącznie przy użyciu broni białej. Belyash to duży, przypominający głowę robota przeciwnik, którego napotkasz przed wejściem do Teatru Plesieckiego. Walka przypomina starcie z Hedgie’m, ale Belyash jest bardziej agresywny i dysponuje kilkoma groźnymi atakami: uderzeniami ramionami i korpusem, skokiem wywołującym fale ognia, atakami miotaczem ognia z oczu oraz rzucaniem odłamkami.
Aby zdobyć osiągnięcie, nie możesz używać broni palnej ani żadnych ataków zdalnych – tylko broń biała. Najlepiej sprawdza się w pełni ulepszona Zvezdochka lub Snowball. Walka nie należy do szczególnie trudnych, ponieważ ataki Belyasha są dość przewidywalne – kluczem jest unikanie ciosów i cierpliwe zadawanie obrażeń w odpowiednich momentach. Warto wykorzystać umiejętności takie jak Sleazeball i Second Wind, które zwiększają mobilność i ułatwiają unikanie obrażeń. Dodatkowo, Belyasha można spowolnić przy pomocy mrozu lub fali uderzeniowej – szczególnie skuteczne jest połączenie tych zdolności z Polimerowym Żelem. Pamiętaj, aby nie używać żadnych przypadkowych ataków dystansowych – nawet przypadkowe trafienie może uniemożliwić zdobycie trofeum, przez co konieczne będzie wczytanie wcześniejszego zapisu gry.
How Can I Help You? / W czym mogę pomóc?
Trofeum „How Can I Help You?” można bardzo łatwo przeoczyć, ponieważ jego zdobycie możliwe jest wyłącznie na samym początku gry, tuż po tym jak opuścisz łódź w Chelomey i przejmiesz kontrolę nad P-3. Zanim ruszysz dalej z główną fabułą, skieruj się w lewo wzdłuż nabrzeża, aż dojdziesz do małego publicznego ogrodu z fontanną. W jego pobliżu znajduje się charakterystyczna budka telefoniczna — to właśnie z nią musisz wejść w interakcję. Po podejściu do budki i naciśnięciu przycisku interakcji, Nechaev spróbuje wykonać żartobliwy telefon, co zakończy się krótką scenką i natychmiastowym odblokowaniem trofeum. Jeśli przegapisz ten moment i pójdziesz dalej z fabułą, nie będziesz mieć możliwości powrotu do tej lokacji, ponieważ jest ona jednorazowa i niedostępna później. Dlatego zaleca się zapisanie gry tuż po rozpoczęciu sterowania postacią lub dokładne przeszukanie okolicy przed przejściem dalej. To jedno z tych osiągnięć, które można zdobyć w mniej niż minutę — pod warunkiem, że wiesz, gdzie szukać.
Lord of War / Pan wojny
Trofeum „Lord of War” odblokujesz, gdy zgromadzisz wszystkie 12 broni dostępnych w grze Atomic Heart. Trzy z nich – Swede, pistolet PM oraz strzelba KS-23 – zdobywasz naturalnie w trakcie eksploracji świata i postępów w fabule. Pozostałe dziewięć należy stworzyć przy pomocy maszyny do craftingu, Nory. Aby to zrobić, musisz zebrać odpowiednie schematy (blueprinty) oraz wymagane materiały.
Schematy są rozmieszczone w różnych skrzyniach w placówkach i otwartym świecie. Co istotne – ich lokalizacja jest częściowo losowa, co oznacza, że w kolejnych przejściach gry mogą znajdować się w innych miejscach. Z tego powodu bardzo ważne jest dokładne przeszukiwanie otoczenia i częste używanie skanera, aby niczego nie przeoczyć. Na szczęście blueprinty nie są osiągnięciami do pominięcia – jeśli jakiegoś schematu nie znajdziesz w jednej skrzyni, może pojawić się w innej później.
Aby trofeum zostało zaliczone, musisz posiadać wszystkie 12 broni w ekwipunku lub w magazynie. Uwaga: strzelba KS-23 nie posiada schematu, więc jeśli ją rozłożysz na części, nie będziesz mógł jej ponownie stworzyć, co uniemożliwi zdobycie osiągnięcia. Dlatego nigdy jej nie demontuj. W praktyce większość graczy będzie mieć wszystkie schematy jeszcze przed wejściem do wystawy VDNH, o ile będą uważnie eksplorować otoczenie. Sprawdź powyższą playlistę by znaleźć dokładne lokacje.
Murderous Beauty / Zabójcze piękno
Trofeum „The Twins” zdobywa się podczas alternatywnego zakończenia Atomic Heart, a jego zdobycie jest możliwe tylko po wybraniu drugiej opcji dialogowej w rozmowie z Babuszką Zina po ukończeniu Akademii Konsekwencji. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, trofeum zostanie zablokowane i konieczne będzie wczytanie wcześniejszego zapisu, aby wybrać właściwy wariant.
W tej wersji zakończenia stajesz do walki z Bliźniaczkami – dwoma identycznymi humanoidalnymi robotami, które służą jako osobiste ochroniarki doktora Sieczenowa. Nazywają się Prawa i Lewa i nie posiadają żadnych słabości, a ich ataki potrafią zadać bardzo duże obrażenia dzięki magazynowaniu i wyładowywaniu energii.
Pojedynek składa się z dwóch etapów. W pierwszym starciu mierzysz się z Lewą Bliźniaczką, aby uzyskać dostęp do gabinetu Sieczenowa w wieży. Ten pojedynek to przedsmak właściwej bitwy. Lewa atakuje efektownymi ciosami wręcz i laserami, a także tworzy polimerową kulę, z której emitowane są promienie. Gdy zaczyna świecić na niebiesko, to znak, że ładuje specjalny atak – wtedy należy skupić się na unikach i prowadzeniu ostrzału z dystansu. Najlepiej sprawdzają się karabin Kalash oraz Dominator, ewentualnie ulepszona broń biała w połączeniu z Telekinezą.
Po wystarczającym osłabieniu przeciwniczki, ta ucieknie, a ty zyskasz dostęp do gabinetu Sieczenowa i rozpoczniesz finałowy pojedynek z obiema Bliźniaczkami jednocześnie. Pokonanie ich zapewni ci odblokowanie trofeum oraz pełne, alternatywne zakończenie gry.
Scanner / Skaner
Trofeum „Scanner” zdobywasz poprzez zeskanowanie 22 różnych przeciwników w grze Atomic Heart. Choć opis trofeum może sugerować, że musisz zeskanować wszystkie możliwe typy wrogów, w rzeczywistości wystarczy 22 unikalnych jednostek, co daje pewien margines błędu. Mimo to, osiągnięcie to można przegapić, ponieważ niektóre lokacje – w szczególności zamknięte placówki fabularne – stają się niedostępne po ich ukończeniu, a z nimi unikalni przeciwnicy. Dlatego warto pamiętać o systematycznym skanowaniu wrogów przy każdej okazji. Aby skorzystać ze skanera, naciśnij dwukrotnie przycisk R1 – za drugim razem przytrzymaj go. System podświetli interaktywne obiekty na złoto (skrzynie, drzwi, terminale), przedmioty misji na fioletowo, a wrogów na czerwono. W przypadku przeciwników zobaczysz także ich odporności i słabości – co może być kluczowe w doborze właściwej broni i taktyki. Skaner pozwala także przez ściany wykrywać, co czeka za rogiem, dlatego warto uczynić z niego nawykowe narzędzie eksploracji i planowania walk. Dla większej pewności, staraj się skanować każdą nową jednostkę przeciwnika, jaką napotkasz – zwłaszcza podczas misji w lokacjach takich jak Vavilov, VDNH, czy Teatr, gdzie nie będzie możliwości powrotu. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz trofeum, ale też znacząco ułatwisz sobie przetrwanie.
Strike / Mocne uderzenie
Trofeum „Strike” zdobywa się za pokonanie bossa HOG-7 Hedgie w ściśle określony sposób – i jest to jedno z najbardziej podatnych na pominięcie osiągnięć w Atomic Heart. Aby je odblokować, musisz sprawić, by Hedgie zniszczył wszystkie pięć posągów w ogrodzie podczas walki, a nie po prostu go pokonać. Jeśli boss zginie zanim wszystkie posągi zostaną zniszczone, trofeum nie zostanie przyznane, więc trzeba postępować bardzo ostrożnie. Po dotarciu do ogrodu przed wystawą VDNH, nie wchodź w interakcję z terminalem na środku areny. Najpierw zapisz grę w najbliższym punkcie zapisu i zdeponuj wszystkie bronie palne u Nory – dzięki temu nie zabijesz Hedgiego przypadkiem przed wykonaniem wymaganych działań. Następnie upewnij się, że masz zdolność Sleazeball (nietykalność podczas uniku) oraz – jeśli możesz – Second Wind (dwa uniki z rzędu). Wyposaż również swoją najmocniejszą broń białą, np. w pełni ulepszoną Zvezdochkę.
Gdy jesteś gotów, uruchom terminal i rozpocznij walkę. Kluczowe jest ustawianie się między Hedgiem a posągiem, który wysuwa się z ziemi. Gdy boss się rozpędzi, trafi w posąg, zostanie ogłuszony i odsłoni swoje rdzenie – to moment, w którym możesz go zaatakować wręcz. Kolejne terminale aktywują się w odstępach ok. jednej minuty, wtedy musisz ponownie ustawić się we właściwej pozycji i użyć Shok (trójkąt), by wystawić kolejny posąg. Powtarzaj ten proces, aż wszystkie pięć posągów zostanie zniszczonych przez Hedgiego. Jeśli grasz na poziomie Peaceful Atom, nie musisz w ogóle go ranić – ostatni posąg automatycznie go pokona. To najbezpieczniejszy sposób na zdobycie trofeum. Jeśli boss umrze wcześniej, bez zniszczenia wszystkich posągów, będziesz musiał wczytać wcześniejszy zapis i spróbować ponownie.
The Necromancer / Nekromanta
Trofeum „Burning Ears” zdobywasz, rozmawiając z 46 „gadającymi trupami” – ofiarami katastrofy, które zachowały resztki świadomości dzięki urządzeniu Thought Device i polimerowej pamięci resztkowej. Te ciała znajdują się w różnych zakątkach świata Atomic Heart, zarówno w placówkach badawczych, jak i na otwartych przestrzeniach. Aby wejść z nimi w interakcję, musisz podejść do zwłok i nacisnąć przycisk R1. Postacie te są wyróżnione na złoto po zeskanowaniu otoczenia (przytrzymanie R1), co ułatwia ich odnalezienie. W menu opcji gry możesz jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse na ich zlokalizowanie, włączając funkcję Highlight Interactive Objects (Opcje > Dostępność > Podświetlanie interaktywnych obiektów). Dzięki temu wszystkie możliwe do interakcji zwłoki zostaną podświetlone na żółto – ale pamiętaj: nie wszystkie złote ciała liczą się do trofeum. Liczą się tylko te, z którymi możesz faktycznie prowadzić dialog.
Trofeum można łatwo przegapić, ponieważ większość lokacji fabularnych jest zamykana na stałe po zakończeniu przypisanych do nich misji – nie ma do nich powrotu. Dlatego zawsze, zanim opuścisz jakiekolwiek zamknięte wnętrze (np. Vavilov, Teatr, Pawłow), dokładnie przeczesz każdy zakamarek i zeskanuj wszystkie pomieszczenia. W grze znajduje się łącznie 48 gadających trupów, więc masz niewielki margines błędu – ale nie na tyle duży, by móc zignorować choćby kilka. Rozmowy są zwykle krótkie, ale często dodają ciekawego kontekstu fabularnego. To osiągnięcie premiuje eksplorację i uważność, więc warto podejść do niego systematycznie – najlepiej równolegle z innymi trofeami związanymi z kolekcjonowaniem.
Osiągnięcia związane z fabułą
Trofea: 23/42
Poniższe osiągnięcia związane są z fabułą i zdobędziesz je kończąc grę. By uniknąć spoilerów, będziemy omijać opisy, tylko wyróżnimy osiągnięcia.
Curtain / Kurtyna
Dew Point / Rosnij w siłę
Freedom Reflex / Odruch wolności
Happy Polymerization Day! / Szczęśliwej polimeryzacji!
Kommunism 2.0 / Komunizm 2.0
Make It Go Round / Nie w-jeżę!
Medical Checkup / Badanie lekarskie
Medium Rare / Średnio wysmażony
Pistils and Stamens / Słupki i pręciki
Plyusch Rush / Bluszcz i już
Quite an Achievement / Co za osiągnięcie!
Showʼs Over / Koniec spektaklu
Tickets, Please! / Bileciki do kontroli!
Pozostałe osiągnięcia
Trofea: 41/42
Pozostałe osiągnięcia będą związane z walką lub zbieraniem przedmiotów, które nie są pomijalne. Większość z tych osiągnięć wpadnie automatycznie podczas gry.
Artisan / Rzemieślnik
Musisz stworzyć pierwsza broń w automacie, jest to w zasadzie osiągnięcie automatyczne, bo gra pokazuje nam tą mechanikę w ramach tutorialu.
Weapon Master / Mistrz broni
Musisz stworzyć pięć różnych rodzajów broni.
Chemist / Chemik
Musisz stworzyć przynajmniej jeden egzemplarz zużywalnego przedmiotu (np. kapsuł leczniczych) każdego rodzaju.
Polymerization / Polimeryzacja
Musisz zdobyć 100 jelly które wypadają z wrogów. Osiągnięcie wpadnie samo w trakcie gry.
The Great Inventor / Wielki wynalazca
Musisz ulepszyć dowolną broń do maksymalnego poziomu.
Lefthand Mastery / Leworęczne mistrzostwo
Musisz ulepszyć jedno drzewko umiejętności do maksymalnego poziomu.
Beast Friend / Zwierzolub
W trakcie eksploracji otwartego świata w Atomic Heart odkryjesz, że nie tylko ludzie zachowali swoją świadomość w polimerowej formie — dotyczy to również zwierząt. To ciekawostka fabularna, która nadaje grze surrealistycznego i niepokojącego klimatu. Aby zdobyć związane z tym osiągnięcie, musisz odnaleźć i porozmawiać z trzema „polimeryzowanymi” zwierzętami, które posiadają resztki pamięci neuronowej.
Pierwsze z nich to krowa, znajdująca się nad wodą, w pobliżu instalacji z panelami słonecznymi, po przeciwnej stronie stacji łodzi i Poligonu 6. Drugie to świnia, którą znajdziesz w zagrodzie na farmie — obszar ten mieści się między Poligonami 2 i 10. Ostatnim zwierzęciem jest kura, stojąca przy drodze prowadzącej do dużego mostu, dokładnie między punktem zapisu a drewnianą chatką.
Aby z nimi „porozmawiać”, zbliż się i naciśnij R1, tak jak w przypadku „żywych” zwłok ludzkich. Wszystkie trzy stworzenia będą podświetlone na złoto po zeskanowaniu obszaru. Choć spotkanie z nimi nie jest wymagane do ukończenia gry, odnalezienie tych zwierząt i wysłuchanie ich linii dialogowych zapewnia unikalne i groteskowo-zabawne doświadczenie, które idealnie wpisuje się w klimat świata Atomic Heart.
More Than Profit / Więcej niż zysk
Musisz odnaleźć wszystkie Lootyagins.
Explorer / Odkrywca
Musisz odnaleźć wszystkie testing grounds.
Clean-up / Porządki
Musisz ukończyć wszystkie testing grounds.
Avatar / Awatar
Musisz pokonać 10 płonących wrogów, 10 naelektryzowanych wrogów oraz 10 zamrożonych wrogów.
Hothead / Głowa nie od parady
Musisz pokonać 25 wrogów za pomocą PM trafieniami w głowę.
Below Zero / Poniżej zera
Zdobycie tego osiągnięcia w Atomic Heart jest stosunkowo proste, ale wymaga odpowiedniego wyczucia czasu. Aby je odblokować, musisz użyć umiejętności Frostbite na robocie VOV-A6 (powszechnie nazywanym Vova) w trakcie, gdy wykonuje on atak skokowy – dokładnie w momencie, zanim wyląduje na ziemi. Jeśli uda Ci się zamrozić go w powietrzu, trofeum zostanie przyznane.
Vova to humanoidalny robot laboratoryjny, który występuje bardzo często w kompleksach badawczych i na otwartym świecie. Jego ruchy są dość przewidywalne – często po zauważeniu gracza podbiega, a następnie wykonuje skokowy atak z zamiarem uderzenia z góry. To właśnie wtedy należy użyć Frostbite (domyślnie przypisany do przycisku L1), by go zamrozić.
Wielu graczy zdobywa to osiągnięcie naturalnie podczas walki, zwłaszcza jeśli równocześnie pracują nad innym trofeum – Bronze Hothead, które również wymaga korzystania z żywiołowych umiejętności. Jeśli masz trudność z wyczuciem momentu, przyciągnij uwagę Vovy i utrzymuj dystans – gdy zauważysz, że zaczyna skakać, szybko użyj Frostbite. Po kilku próbach powinno się udać.
Assimilation Procedure Interrupted / Procedura asymilacji przerwana
Bullʼs Eye! / Sokole oko
Zdobycie tego osiągnięcia wymaga odpowiedniego momentu i szybkiej reakcji. W Atomic Heart trofeum to odblokowuje się, gdy zniszczysz zainfekowane ciało zanim przemieni się ono w mutanta. Sprouts – niewielkie biomutanty unoszące się w powietrzu – są generowane przez istoty zwane Matkami. Kiedy Sprout zetknie się z martwym ciałem, infekuje je, powodując transformację w groźnego mutanta.
Aby zdobyć to osiągnięcie, udaj się do jednej z lokalizacji, w których Matki występują często – szczególnie polecane są kompleks Wawiłow (podczas misji March of Flowers), wioska niedaleko kompleksu Kollektiv w otwartym świecie lub Teatr Plisetskiej. Znajdź zwłoki, pozostaw je nienaruszone i poczekaj, aż Sprout zacznie je infekować. Kiedy zauważysz, że ciało zaczyna się poruszać, szybko zaatakuj je bronią palną lub bronią białą, zanim proces przemiany się zakończy.
Warto nie niszczyć Matek dopóki nie odblokujesz osiągnięcia – w przeciwnym razie Sprouty przestaną się pojawiać. Zachowanie czujności i szybka reakcja to klucz do sukcesu.
Alcoholics Anonymous / Anonimowi Alkoholicy
Triple Penetration / Potrójne przebicie
Musisz za pomocą railguna pokonać trzech wrogów na raz.
Hands on the Hood / Wskakuj na maskę
Musisz przejechać 20 wrogów za pomocą samochodu.
Platyna
Trofea: 42/42
The Motherland Does Not Forget its Heroes / Macierz nie zapomina o swych bohaterach
Gratulacje! Udało Ci się zdobyć platynę w Atomic Heart! To była ciężka przeprawa, ale dałeś radę. Możesz też sprawdzić nasze inne poradniki osiągnięć, jak poradnik osiągnięć do Death Stranding 2 czy też poradnik osiągnięć do Clair Obscur: Expedition 33.
Poradnik „Atomic Heart – Jak zdobyć platynę?” to kompleksowe zestawienie wszystkich trofeów dostępnych w grze, zawierające praktyczne wskazówki, lokalizacje, porady dotyczące walki, eksploracji oraz potencjalnie pomijalnych osiągnięć. Dzięki szczegółowym opisom i strategiom, gracze mogą świadomie planować swoją rozgrywkę, unikając frustracji i konieczności powtarzania etapów. To nie tylko przewodnik po trofeach, ale także cenne wsparcie w maksymalnym wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje świat gry Atomic Heart. Jeśli zależy Ci na zdobyciu platyny – ten poradnik to lektura obowiązkowa.
Atomic Heart na Steam możesz kupić w naszym Sklepie z Grami.