Klasa czarodzieja w Baldur’s Gate 3 może specjalizować się w jednej z ośmiu szkół magii, zdobywając potężne korzyści związane z daną szkołą.
Każda z dostępnych w Baldur’s Gate 3 klas posiada różnorodne umiejętności i zdolności, które pozwalają na eksplorację świata i zaangażowanie w walkę. Każda klasa może następnie wybrać klasę drugorzędną, zdobywając umiejętności związane z daną podklasą, które dodatkowo różnicują daną postać od innych używających tej klasy. W przypadku czarodzieja, klasy drugorzędne znane są jako „Szkoły” i jedna może być wybrana dla każdej z ośmiu szkół magii.
Czarodziej w Baldur’s Gate 3 może zdecydować się na specjalizację w dowolnej z ośmiu szkół magii: Abjuracji, Koniuracji, Dywinacji, Enchantacji, Ewokacji, Nekromancji, Iluzji i Transmutacji. Wybór podklasy oferuje czarodziejowi umiejętności związane z ich mistrzostwem w wybranej szkole i bonusy przy używaniu czarów pasujących do ich szkoły. Pozwala to graczom decydować, z której szkoły czarów chcą najbardziej korzystać daną postacią, co jest szczególnie przydatne przy wpisywaniu czarów do księgi czarów ze zwojów.
Szkoła Ewokacji / School of Evocation
Szkoła Ewokacji koncentruje się na magii, która manipuluje energią, aby wywołać żywiołowe efekty takie jak ogień, błyskawice czy śnieg. Czarodzieje specjalizujący się w tej szkole zdobywają umiejętności „Ewokacyjny Sawant” i „Rzeźba Zaklęć” na drugim poziomie. Ewokacyjny Sawant obniża koszt zapisywania zaklęć ewokacyjnych do księgi czarów z 50gp do 25gp na poziom czaru. Rzeźba Zaklęć to szczególnie potężna umiejętność, która pozwala czarodziejowi chronić swoich sojuszników przed szkodliwymi efektami swoich zaklęć ewokacyjnych. Ta unikalna zdolność umożliwia ruchome i dynamiczne zastosowanie zaklęć, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo sprzymierzeńcom.
Szkoła Abjuracji / School of Abjuration
Szkoła Abjuracji to szkoła magii skupiająca się na ochronie i zabezpieczeniu. Czarodzieje wybierający tę ścieżkę zdobywają umiejętności „Abjuracyjny Sawant” i „Arcane Ward” na drugim poziomie. Abjuracyjny Sawant obniża koszt zapisywania zaklęć Abjuracji do swojej księgi czarów z 50gp na poziom czaru do 25gp. Arcane Ward to magiczna tarcza, która tworzy się za każdym razem, gdy czarodziej rzuca zaklęcie Abjuracji na poziomie 1 lub wyższym. Ta tarcza zwiększa wytrzymałość czarodzieja, dodając mu dodatkowe 3HP. Jest to niezwykle użyteczna zdolność w czasie walki, zwłaszcza podczas stawiania czoła potężnym przeciwnikom.
Szkoła Koniuracji / School of Conjuration
Szkoła Koniuracji skupia się na magii, która pozwala przywoływać istoty i tworzyć obiekty znikąd. Ta szkoła jest obecnie niedostępna w wersji Early Access gry, ale prawdopodobnie otrzyma umiejętności „Koniuracyjny Sawant” i „Drobna Koniuracja” na drugim poziomie. Koniuracyjny Sawant będzie obniżał koszt zapisywania zaklęć koniuracyjnych, podczas gdy Drobna Koniuracja pozwoli czarodziejowi przywoływać małe nie-magiczne przedmioty prosto do swoich rąk. To niesie za sobą wiele potencjalnych zastosowań, zarówno w walce, jak i poza nią, czyniąc tę szkołę niesamowicie wszechstronną.
Szkoła Dywinacji / School of Divination
Szkoła Dywinacji koncentruje się na magii, która pozwala przewidzieć przyszłość, czytać umysły i odkrywać tajemnice. Ta szkoła jest obecnie niedostępna w wersji Early Access gry, ale prawdopodobnie otrzyma umiejętności „Dywinacyjny Sawant” i „Przepowiednia” na drugim poziomie. Dywinacyjny Sawant obniżałby koszty zapisywania zaklęć dywinacyjnych, podczas gdy Przepowiednia pozwoli czarodziejowi rzucić dwie kości D20 po długim odpoczynku, a następnie zamienić te wyniki na rzut kością D20, który zdarzy się w zasięgu o dowolnym czasie między wtedy a następnym krótkim odpoczynkiem. Ta zdolność do manipulowania wynikami rzutów może mieć druzgocące skutki, zarówno w walce, jak i w kluczowych momentach narracji.
Szkoła Enchantacji / School of Enchantment
Szkoła Enchantacji to specjalizacja w magii, która wpływa na umysły innych, rzutując iluzje, wywołując emocje lub kontrolując zachowania. Ta szkoła jest obecnie niedostępna w wersji Early Access gry, ale prawdopodobnie otrzyma umiejętności „Enchantacyjny Sawant” i „Hipnotyczne Spojrzenie” na drugim poziomie. Enchantacyjny Sawant obniżałby koszty zapisywania zaklęć enchantacyjnych, podczas gdy Hipnotyczne Spojrzenie pozwoli czarodziejowi zaczarować istotę, jeśli nie zda ona testu Mądrości przeciwko DC Czaru Czarodzieja. Ta zdolność do manipulowania innymi może okazać się niezwykle przydatna w różnorodnych sytuacjach, zarówno w walce, jak i w interakcjach społecznych.
Szkoła Nekromancji / School of Necromancy
Szkoła Nekromancji jest to obszar magii skupiony na manipulowaniu siłami życia i śmierci. Często kojarzona z ciemnością i przerażającymi mocami, Nekromancja jest jednak znacznie bardziej złożona i wszechstronna, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Niestety, w wersji Early Access gry Baldur’s Gate 3, ta szkoła nie jest dostępna. Gdy jednak zostanie wprowadzona, czarodzieje specjalizujący się w Nekromancji prawdopodobnie otrzymają umiejętności „Nekromancyjny Sawant” i „Mroczny Żniwiarz”. „Nekromancyjny Sawant” pozwoli zmniejszyć koszty zapisywania zaklęć nekromancji, zwiększając efektywność czarodzieja w gromadzeniu wiedzy i rozwijaniu swoich umiejętności. „Mroczny Żniwiarz”, z drugiej strony, doda aspekt regeneracji do bitew, pozwalając czarodziejowi odzyskać punkty życia za każdym razem, gdy zabijają istotę za pomocą czaru o poziomie 1 lub wyższym.
Szkoła Transmutacji / School of Transmutation
Transmutacja skupia się na zmianie właściwości obiektów i istot. Ta potężna i wszechstronna szkoła magii nie jest dostępna w wersji Early Access gry Baldur’s Gate 3. Kiedy jednak zostanie dodana, prawdopodobnie umożliwi czarodziejom zyskanie umiejętności „Transmutacyjny Sawant” i „Drobna Alchemia”. „Transmutacyjny Sawant” obniży koszty zapisywania zaklęć transmutacji, zwiększając zdolność czarodzieja do szybkiego rozszerzania swojego repertuaru czarów. „Drobna Alchemia”, z kolei, pozwoli czarodziejowi przekształcać powszechne materiały w inne powszechne materiały – umiejętność, która ma ogromne potencjalne zastosowanie, zarówno w bitwach, jak i poza nimi.
Szkoła Iluzji / School of Illusion
Iluzja skupia się na tworzeniu fałszywych obrazów i manipulowaniu percepcją. W wersji Early Access gry Baldur’s Gate 3, ta intrygująca i kreatywna szkoła magii nie jest dostępna. Jednak, gdy zostanie dodana, prawdopodobnie umożliwi czarodziejom specjalizującym się w iluzji otrzymanie umiejętności „Iluzjonistyczny Sawant” i „Poprawiona Drobna Iluzja”. „Iluzjonistyczny Sawant” obniży koszty zapisywania zaklęć iluzji, umożliwiając czarodziejowi szybkie poszerzanie swojego zestawu iluzjonistycznych trików. „Poprawiona Drobna Iluzja” z kolei, da czarodziejowi dodatkowy cantrip i zwiększy efektywność jego iluzji. To mogą być kluczowe umiejętności w wprowadzaniu chaosu na pole bitwy i manipulowaniu przeciwnikami.
Podsumowanie
Baldur’s Gate 3 to gra, która pozwala graczom na wybór z ośmiu specjalizacji, nazywanych szkołami magii, dla postaci klasy czarodzieja. Te szkoły magii, które obejmują Abjurację (Ochronę), Conjuration (Przywołanie), Divination (Przepowiednię), Enchantment (Oczarowanie), Evocation (Wywołanie), Necromancy (Nekromancję), Illusion (Iluzję) i Transmutation (Transmutację), zapewniają różnorodne i unikalne korzyści, umożliwiając graczom dostosowanie swojej postaci do preferowanego stylu gry.
Niektóre szkoły, takie jak Wywołanie i Ochrona, dostarczają konkretnych umiejętności i bonusów, które są bezpośrednio związane z stylem walki czarodzieja, podczas gdy inne, takie jak Przywołanie i Oczarowanie, mają więcej zastosowań poza walką. Niektóre szkoły nie są dostępne w aktualnej wersji gry, ale prawdopodobnie zostaną dodane w przyszłości.
Wszystko to wskazuje na głębokie i różnorodne możliwości dostosowywania postaci w Baldur’s Gate 3, zapewniając graczom wiele opcji, gdy chodzi o specjalizację i rozwijanie swojego czarodzieja. Bez względu na to, czy preferujesz bezpośrednią walkę magiczną, czy subtelną manipulację i kontrolę, istnieje szkoła magii, która pasuje do twojego stylu gry.
Zajrzyj także do naszego poradnika klas postaci, gdzie każdą z nich oceniamy względem siebie.
Baldur’s Gate 3 ogrywamy za pomocą Boosteroid, które jest partnerem naszego serwisu. Dzięki Boosteroid nie musisz nawet pobierać Baldur’s Gate 3 na swój komputer, a w grę pograsz płynnie w rozdzielczości 4k i 60 fps bez różnicy jaki sprzęt posiadasz.