W grze Darkest Dungeon 2, gracze spotkają na swojej drodze wiele unikalnych i potężnych przeciwników, z którymi trzeba będzie się zmierzyć w serii epickich „bitew z bossami”. Ci bossowie są kluczowymi przeciwnikami, których pokonanie jest konieczne dla postępu w głównej kampanii, a czasami także dla odblokowania dodatkowych funkcji i możliwości w grze.
Nie są to przeciwnicy, którzy pojawiają się tylko na zakończenie określonego aktu lub etapu Darkest Dungeon 2. Wręcz przeciwnie, te potężne siły natury mogą pojawić się w najmniej spodziewanych momentach i miejscach, na przykład strzegąc ważnych celów lub skarbów. To dodaje do gry elementu zaskoczenia i sprawia, że każda podróż, każda misja, może skończyć się starciem z jednym z tych potężnych przeciwników.
Bossowie w Darkest Dungeon 2 są o wiele silniejsi niż przeciętni przeciwnicy, których gracz spotka na swojej drodze. Mają znacznie większą ilość zdrowia, co sprawia, że walka z nimi jest długotrwała i wymaga strategicznego podejścia. Każdy z nich dysponuje również unikalnym zestawem ataków, które mogą zaskoczyć graczy i wymusić na nich zmianę taktyki. Bossowie mają także swoje charakterystyczne zachowanie, statystyki, a także swoje mocne i słabe strony, które gracze mogą wykorzystać, aby pokonać ich.
Ten poradnik został stworzony z myślą o pomocy graczom w pokonywaniu tych wyjątkowych przeciwników. Na jego stronach znajdziecie kompendium wiedzy na temat wszystkich bossów występujących w Darkest Dungeon 2. Znajdą tu miejsce zarówno poradniki, jak i strategie pokonania poszczególnych bossów, które mogą okazać się nieocenione w trakcie gry. Jeżeli ogrywasz też pierwszą część Darkest Dungeon, to koniecznie zajrzyj do naszego poradnika bossów z pierwszej części gry.
Każda sekcja poświęcona jest innemu bossowi i zawiera szczegółowe informacje na jego temat. Dowiecie się tutaj, gdzie można spotkać danego bossa, jakie ma statystyki, jakie nagrody otrzymacie za jego pokonanie, a także dowiemy się nieco o fabule i kontekście, w którym dany boss pojawia się w grze. Wszystko to jest istotne, ponieważ pomaga zrozumieć i docenić głębię i złożoność świata gry, jak również przygotować się na spotkanie z każdym z bossów.
Pamiętaj, że nie musisz grać w Darkest Dungeon 2 na Epic Games Store. Gra jest teraz także dostępna na platformie Steam.
Diakon / Deacon
Diakon to jeden z bossów w grze Darkest Dungeon 2. Jego wygląd przypomina macki potwora pokryte tkaniną przypominającą średniowieczne szaty kościelne. Na głowie ma coś, co wygląda jak czaszka, a w ręku dzierży olbrzymią bitewną siekierę. Diakon to kosmiczny wróg, który należy do frakcji wrogów znanym jako Kultyści.
Jak znaleźć Diakona w Darkest Dungeon 2?
Diakon to opcjonalny miniboss, którego spotkasz podczas ostatniego spotkania w Grocie zwanym Bastionem Obłędu. Możesz również spotkać Diakona w Grocie zwanym Progiem Obłędu. Ta Grotę zazwyczaj spotkasz w pobliżu Karczmy. Diakon pojawi się podczas ostatniego spotkania podczas twoich walk na Bastionie Obłędu, jest to opcjonalny miniboss, możesz uciec z nagrodami, które zdobyłeś, lub przeforsować walkę z Diakonem w celu zdobycia większych nagród.
Rekomendowany Skład drużyny: Lekarz Zarazy, Grabarz, Banita, Zbrojny
Zazwyczaj dla Diakona towarzyszą 2 Cherubiny podczas bitwy. Diakon uderza mocno i zadaje dużo obrażeń swoimi atakami. Większość jego ataków również zadaje różne negatywne efekty statusu twoim bohaterom i czasami nakłada na siebie i swoją drużynę pozytywne efekty wzmacniające. Poza tym, 2 Cherubiny towarzyszące Diakonowi najprawdopodobniej użyją na nim swojej umiejętności Czczenie, która zwiększa leczenie o 25% i usuwa wszystkie efekty DOT zadane Diakonowi.
Idealnym rozwiązaniem byłoby najpierw zlikwidować 2 Cherubiny, jednocześnie skupiając ataki zadające negatywne efekty statusu na Diakona. Cherubiny mogą również aktywować swoją umiejętność, która daje im token uniknięcia, możesz użyć umiejętności Banity o nazwie Celny Strzał, jest ona przydatna w wyłączaniu wrogów z wzmocnionym tokenem uniknięcia, a po jej użyciu na wrogu, usuwa token uniknięcia, umożliwiając twojej drużynie atak na Cherubiny lub Diakona. Możesz również użyć umiejętności Grabarza o nazwie Rzucony Sztylet, jeśli masz token Niewidzialności, ponieważ również zignoruje wrogów z wzmocnionym tokenem uniknięcia. Kiedy token uniknięcia Cherubinów jest wyłączony, możesz użyć dowolnych ataków swoich bohaterów, które zadają dużo obrażeń, aby szybko zmniejszyć HP Cherubinów.
Po zlikwidowaniu 2 Cherubinów możesz teraz skupić swoje ataki na Diakonie. Powinieneś przygotować swoje umiejętności i przedmioty bojowe, które możesz użyć do leczenia swoich bohaterów, takie jak przedmiot bojowy o nazwie Maść Lecznicza i umiejętność Lekarza Zarazy o nazwie Medycyna Polowa, ponieważ Diakon uderza mocno i zadaje dużo obrażeń. Najlepiej używać umiejętności, które zadają negatywne efekty statusu oraz ataków z dystansu podczas walki z Diakonem. Atak wręcz nie będzie zbyt pomocny, jeśli Diakon aktywuje umiejętność Zniekształcenie Ciała, ponieważ ta umiejętność daje Diakonowi wzmocnienie i otrzymuje -50% obrażeń od ataków wręcz. Możesz użyć umiejętność Grabarza o nazwie Cios w Twarz, mimo że jest to Atak Wręcz, zupełnie zignoruje wzmocnienie, a ty wciąż możesz zadać dość sporo obrażeń. Możesz używać umiejętności zasięgowych takich jak Trujący Wybuch, Gaz Oślepiający i Trujący dart. Te 3 umiejętności to ataki zasięgowe, które zadają obrażenia i nałożą efekt DOT trucizny, kiedy przyjdzie kolej wroga.
Uważaj na umiejętność Diakona o nazwie Ciężar Świata, jest to Atak Wręcz, który zadaje dużo obrażeń, celuje w całą drużynę i nałoży na wszystkich twoich bohaterów efekt negatywnego statusu Immobilizacja lub Ślepota. Możesz użyć umiejętności, które mogą usunąć negatywne efekty statusu, takie jak Banita Celny Strzał i Człowiek w Zbroi Komenda, są to umiejętności wspierające, które mogą usunąć efekt tokena Ślepota. Stal Rozdzierająca i Ekstaza są także jednymi z umiejętności Diakona, na które warto zwrócić uwagę. Stal Rozdzierająca to Atak Wręcz, który celuje w jednego bohatera, zadaje dużo obrażeń, a także usunie wszelkie tokeny Bloku nałożone na wybranego bohatera, jeśli ma je w efekcie. Posiadanie umiejętności lub przedmiotów, które mogą zwiększyć HP drużyny, jest najlepsze, aby poradzić sobie ze Stalą Rozdzierającą. Ekstaza to kolejny Atak Wręcz, który zadaje przyzwoite obrażenia wybranemu bohaterowi, a także nakłada token wzmocnienia Uniknięcia na siebie i swoją drużynę. Możesz użyć umiejętności Banity o nazwie Celny Strzał, aby zignorować i usunąć token wzmocnienia Uniknięcia na wybranym celu.
Podsumowując, spróbuj najpierw zlikwidować 2 Cherubiny towarzyszące Diakonowi, jednocześnie na zmianę używając umiejętności, które mogą zadawać efekty DOT na Diakonie. Często używaj umiejętności i przedmiotów bojowych, które mogą leczyć, usuwać negatywne efekty statusu i wzmacniać twoich bohaterów, ponieważ Diakon będzie zadawał twojej drużynie dużo obrażeń.
Harvest Child
Harvet Child przedstawia się jako zdeformowaną istotę przypominającą dziecko, wyłaniającą się z czegoś na kształt rogu obfitości, symbolu dobrobytu i bogactwa pochodzącego z V wieku p.n.e. Harvest Child przynależy do frakcji wrogów zwanej Plague Eaters.
Gdzie znaleźć Harvest Child w Darkest Dungeon 2?
Harvest Child znajduje się w Lair o nazwie The Harvest House, która to lokalizacja znajduje się w regionie The Foetor w Darkest Dungeon 2. Harvest Child jest również opcjonalnym bossem, najpierw napotkasz dwa starcia z regularnymi wrogami, możesz zdecydować, czy uciec z zebranymi nagrodami, czy kontynuować walkę z Harvest Child, aby zdobyć jeszcze więcej nagród.
Zalecany skład drużyny: Doktor Zarazy, Bandzior, Hellion, Zbrojny.
Harvest Child jest umieszczony na trzeciej i czwartej tylnej pozycji swojej drużyny, podczas gdy na przednich liniach znajdują się 2 kupy mięsa, tj. Fetid Meat i Putrid Meat. Obie kupy mięsa mogą nałożyć efekt zwanym Harvest Hunger, który ma zdolność wydzielania zapachu, który kusi Bohaterów do podjęcia próby skosztowania ich. Tempting Aroma to umiejętność używana do atakowania dwóch tylnych członków drużyny jednocześnie, nakładając na nich efekt Harvest Hunger i Ślepotę. Kiedy Bohaterowie ulegną efektowi Harvest Hunger i znajdą się na pierwszej linii, gracze będą zmuszeni użyć umiejętności o nazwie Feed the Hunger. Za każdym razem, kiedy gracz jest zmuszony do użycia tej umiejętności, wybrany bohater odzyska 1 punkt stresu, ale straci 15% maksymalnych punktów zdrowia. Jeśli nie będziesz kontrolować przebiegu walki, twoi Bohaterowie mogą stracić na tyle dużo punktów zdrowia, że boss będzie mógł ich pokonać jednym atakiem, a następnie zadać im obrażenia od DOTs.
Najlepszą strategią na to starcie jest najpierw pokonanie Putrid Meat (duże mięso), aby wyeliminować z gry Mouthwatering Aroma (umiejętność celująca w przednie linie). Zabicie obu kawałków mięsa nie jest zalecane, ponieważ: 1) stracisz na to zbyt dużo czasu, podczas którego twoja grupa będzie cierpieć; 2) boss zacznie nieustannie spamować umiejętność Maws of Life aż do swojej śmierci. Maws of Life (bezpośrednie nawiązanie do Maws of Life of the Flesh z pierwszej gry) zadaje ciężkie obrażenia twoim przednim liniom i nakłada Krwawienie. Jest to zdecydowanie największe zagrożenie w walce, kiedy nauczysz się radzić sobie ze wszystkim innym.
Po pokonaniu dużego mięsa, możesz skupić się na bossie. Twoje dwa tylne szeregi nadal będą atakowane przez małe mięso z wykorzystaniem Tempting Aroma, ale nie będą mogły dotrzeć na pierwszą linię. W tym momencie główne zagrożenie stanowią obrażenia zadane przez małe mięso i bossa twoim tylnym szeregom. Jeśli boss znajduje się z tyłu, zaatakuje twoje tylne szeregi umiejętnościami Sapid Drippings i Tantalizing Tidbit, które przeniosą go na pierwszą linię. Jeśli znajduje się na pierwszej linii, użyje Maws of Life, które przeniosą go na tył. Zwróć uwagę na swoje dwa tylne szeregi, gdy kontynuujesz atak na bossa, a wkrótce odniesiesz zwycięstwo.
Boss ma wysoką odporność na Blight, podobnie jak wszystko inne w Foetor, ale jest podatny na Krwawienie i Oparzenia. Ma kilka tur na rundę, co sprawia, że DoTs są bardzo efektywne. Przedmioty, które radzą sobie z obrażeniami Blight, będą przydatne dla twoich tylnych szeregów, podczas gdy przedmioty, które radzą sobie z Krwawieniem, będą przydatne dla twoich przednich szeregów.
Librarian / Bibliotekarz
Bibliotekarz to Przeciwnik-Boss w grze Darkest Dungeon 2. Bibliotekarz prezentuje się jako wykształcony szaleniec, który ma obsesję na punkcie ognia i literatury. Stoi dumnie na spalonych i zniszczonych schodach, a spalone strony książek wbite są w lewą stronę jego poparzonego ciała. Bibliotekarz należy do frakcji przeciwników Fanatyków.
Gdzie znaleźć Bibliotekarza w Darkest Dungeon 2
Bibliotekarz znajduje się w Legowisku o nazwie Wielka Biblioteka, to Legowisko znajduje się w regionie The Sprawl w Darkest Dungeon 2. Bibliotekarz jest również opcjonalnym Bossem, najpierw spotkasz się z dwoma bitwami z regularnymi przeciwnikami, możesz zdecydować się na ucieczkę z dotychczas zdobytymi nagrodami lub kontynuować i zmierzyć się z Bibliotekarzem w celu zdobycia większych nagród.
Zalecane ustawienie drużyny: Doktor Zarazy, Grave Robber, Highwayman, Zbrojny
Bibliotekarz znajduje się na czwartym, najdalszym miejscu swojej drużyny, środkowe do przednich szeregów zajmują 3 stosy książek. Te książki same z siebie nic nie robią i działają jako bariera między Bohaterami a bossem. W każdej turze, Bibliotekarz używa zdolności o nazwie Page Burner, która spala stos książek za jedną trzecią jego HP. Kiedy stos książek zostaje całkowicie spalony, Bibliotekarz zyskuje zdolność o nazwie Burning Bright, która atakuje wszystkich Bohaterów i zadaje obrażenia oraz nakłada podpalenie.
Ta walka z bossem to wyścig z czasem: musisz skupić się na zadawaniu obrażeń Bibliotekarzowi i ignorować stosy książek umieszczone przed nim. Celem jest jak najszybsze zredukowanie zdrowia Bibliotekarza zanim dotrze on do pierwszych szeregów. Jeśli Bibliotekarz dotrze do pierwszego szeregu i nie ma książek do spalenia, zacznie bez przerwy spamować Burning Bright, aż wyeliminuje twoją drużynę. Ponieważ Bibliotekarz ma wiele tur w każdej rundzie, efekty DOT takie jak Blight i Bleed są na nim bardzo skuteczne. Nie kłopocz się używaniem efektów Burn, ponieważ jest on na nie bardzo odporny. Jako że Bibliotekarz będzie znajdował się na tylnej części swojej drużyny, możesz zdecydować się na ataki na odległość, które mogą zadawać efekty Blight, takie jak zdolność Grave Robber o nazwie Poison Dart lub zdolność Doktora Zarazy o nazwie Plague Grenade. Te umiejętności mogą pomóc szybko zmniejszyć zdrowie Bibliotekarza, jeśli uda ci się skutecznie przeprowadzić te ataki. Możesz również użyć zdolności Highwayman o nazwie Pistol Shot, aby zadawać obrażenia, kiedy Bibliotekarz jest jeszcze z tyłu.
Możesz także zdecydować się na opcję odsunięcia książek (Purge Lepera, Rampart Man-at-Arms’), co pozwoli twoim bohaterom na przedzie uzyskać dostęp do Bibliotekarza. Musisz również kontrolować odporność swoich bohaterów na Burn, dlatego zaleca się, abyś zaopatrzył się w przedmioty takie jak Burn Salve i Medicinal Herbs, te przedmioty mogą bardzo pomóc w minimalizowaniu efektów Burn otrzymanych od Bibliotekarza.
Bibliotekarz będzie nieustannie używał Mandatory Reading – ataku na odległość, w którym rzuca stosami płonących stron do wybranego celu, zadając obrażenia i nakładając Burn. Umiejętności Doktora Zarazy Battlefield Medicine i Ounce of Prevention są do tego bardzo przydatne, ponieważ jedna umiejętność usuwa, a druga zwiększa odporność na efekt Burn. Inne przedmioty lub ozdoby, które mogą pomóc zniwelować efekt Burn, są także przydatne w tej sytuacji. Uważaj na umiejętność Categorize, ponieważ losowo miesza pozycje wszystkich bohaterów, co sprawia, że niektóre z umiejętności twoich bohaterów zostają zablokowane, więc upewnij się, że możesz poświęcić turę na przestawienie swoich postaci, zanim ta umiejętność zostanie aktywowana. Bądź także ostrożny z umiejętnością Bibliotekarza Smokestack, kolejnym atakiem na odległość, który atakuje członka drużyny na tylnej pozycji, zadaje niewielkie obrażenia i nakłada efekt Blind. Po tym Bibliotekarz otrzymuje token Dodge. Możesz użyć umiejętności Man at Arms o nazwie Command, aby usunąć negatywny efekt Blind. Może to również podnieść na duchu i zwiększyć siłę jednego z członków drużyny. Możesz także użyć zdolności Highwayman o nazwie Tracking Shot, aby usunąć token statusu Dodge Bibliotekarza.
Podsumowując, zawsze skoncentruj swoje ataki na Bibliotekarzu, używaj bohaterów z zasięgowymi atakami zadającymi obrażenia, ponieważ Bibliotekarz jest umieszczony na czwartej pozycji w swojej drużynie. Używaj jak najwięcej leczenia i odporności na Burn, ponieważ główne ataki Bibliotekarza skupiają się na zadawaniu obrażeń typu Burn. Bibliotekarz ma niską odporność na efekty Blight, wykorzystanie tej słabości może pomóc szybko zredukować jego zdrowie. Podsumowując, Bibliotekarz wymaga drużyny, która może systematycznie celować w tylne szeregi lub odsuwać książki od frontu, a także drużyny, która poradzi sobie z niespodziewanymi zmianami pozycji. Jeśli twoja drużyna jest w stanie to zrobić, okaże się, że jest jednym z łatwiejszych bossów w grze.
Kardynał / Cardinal
Kardynał przypomina swoim wyglądem Diakona, obaj mają ciała utworzone z macek, noszą podobne szaty i mają na głowie coś na kształt czaszki, choć są pewne różnice. Kardynał nie dzierży żadnej broni, zamiast tego ma niezwykle duże lewe ramię. Kardynał jest również wrogiem typu Kosmicznego i należy do frakcji wrogów Kultyści.
Gdzie znaleźć Kardynała w Darkest Dungeon 2?
Kardynał znajduje się w Legowisku o nazwie Oblivion’s Ingress, które można znaleźć w regionie Góra w Darkest Dungeon 2. Kardynał jest też opcjonalnym Bossem, spotkasz go zanim dojdziesz do ostatecznego Bossa, Mózgu Ciemności.
Skład drużyny używany do walki: Doktor Zarazy, Grave Robber, Łotrzyk, Zbrojny
Kardynał może pojawić się na trzech różnych pozycjach podczas spotkania, w zależności od typu wroga, który mu towarzyszy. Może pojawić się na przednich szeregach, gdy towarzyszą mu 2 Cheruby na tyłach. Może pojawić się na środkowych szeregach, gdy towarzyszy mu 1 Ewangelista z przodu i 1 Cherub z tyłu. Na koniec, może pojawić się na tylnych szeregach, kiedy towarzyszą mu 2 Ewangeliści na froncie. Twoja strategia powinna zależeć od miejsca, w którym pojawi się Kardynał, a także od towarzyszących mu wrogów.
Musisz skupić się na eliminacji wrogów wspierających, czy to Ewangeliści czy Cheruby, jednocześnie atakując Kardynała. Ci wspierający wrogowie mogą sprawić dużo kłopotów, zwłaszcza że mogą nakładać na Kardynała pewne buffy, a także zadawać obrażenia i wprowadzać pewne debuffy na twoich bohaterów. Cheruby zawsze umieszczone są na tylnych szeregach 3 lub 4, więc spróbuj używać bohaterów specjalizujących się w atakach zasięgowych, które mogą zadawać znaczne obrażenia i mogą wprowadzać efekty DOT, warto także wspomnieć, że Cheruby mogą aktywować swoją umiejętność, która nadaje im token Dodge. Możesz użyć umiejętności Łotra o nazwie Tracking Shot, ta umiejętność jest przydatna do unieszkodliwiania wrogów z buffem Dodge, a po jej użyciu przeciwko wrogowi, usuwa token Dodge, pozwalając twojej drużynie atakować jednocześnie Cheruby i Kardynała. Możesz także użyć umiejętności Grabieżczyni Grobów o nazwie Thrown Dagger, jeśli masz wyposażony token Stealth, ponieważ też ignoruje wrogów z buffem Dodge. Kiedy token Dodge Cherubów jest wyłączony, możesz użyć dowolnego ataku twoich bohaterów, który zadaje dużo obrażeń, aby szybko zredukować HP Cherubów. Ewangeliści zawsze umieszczeni są na przednich szeregach 1 lub 2, więc spróbuj używać bohaterów specjalizujących się w celowaniu w wrogów umieszczonych na przednich szeregach, którzy mogą zadawać przyzwoite obrażenia i mogą także wprowadzać efekty DOT, aby szybko zredukować zdrowie Ewangelistów.
Po rozprawieniu się z wrogami wspierającymi, możesz skupić się na Kardynale. Kardynał ma 3 umiejętności, na które powinieneś uważać. Hollow Vessel, atak zasięgowy, który celuje w 1 bohatera, zadaje niewielkie obrażenia, a także wprowadza efekty Bleed, Blight i Burn. Możesz używać umiejętności lub przedmiotów bojowych, które mogą leczyć lub zwiększać odporność na efekty Bleed, Blight i Burn. Umiejętność Doktora Zarazy o nazwie Battlefield Medicine może wyleczyć wszystkie efekty Bleed, Blight i Burn na wybranym bohaterze, a także leczyć jego HP, jeśli jest < 50%. Choć może to brzmieć użytecznie, umiejętność ta może być użyta tylko do trzech razy na spotkanie z bitwą, więc używaj jej mądrze. Ounce of Prevention to kolejna umiejętność Doktora Zarazy, która może być przydatna, ponieważ zwiększa odporność całego zespołu na choroby i efekty DOT, takie jak Bleed, Blight i Burn, a także obniża poziom stresu zespołu o 1, jeśli umiejętność ta została opanowana. Po użyciu umiejętności, ma ona cooldown 3 tury, zanim może być użyta ponownie. Entropic Star to atak, który celuje we wszystkich członków drużyny, zadaje przyzwoite obrażenia, a także wprowadza efekt Vulnerable. Możesz także używać umiejętności lub przedmiotów bojowych, które mogą usunąć efekt Vulnerable, takie jak ma Zbrojny – Bolster, umiejętność, która nakłada buff Block na Man at Arms i usuwa negatywny efekt statusu Vulnerable na dowolnym członku drużyny, który ma token. Yawning Void to atak, który rani wszystkich członków drużyny i miesza ich pozycje. Musisz tylko upewnić się, że możesz przeznaczyć turę na przestawienie postaci przed aktywacją tej umiejętności.
Podsumowując, spróbuj najpierw eliminować wrogów wspierających, jednocześnie atakując Kardynała, który może zadawać obrażenia lub wprowadzać efekty Bleed, Blight lub Burn. Wyposaż umiejętności i przedmioty bojowe, które mogą leczyć i likwidować efekty Bleed, Blight i Burn na twoich bohaterach. Po prostu naprzemiennie zadawaj obrażenia zarówno Kardynałowi, jak i wrogom wspierającym, czy to Ewangeliście czy Cherubowi, a gdy wrogowie wspierający zostaną wyeliminowani, będzie łatwiej twoim Bohaterom poradzić sobie z Kardynałem.
Shambler
Shambler to potworna istota czająca się w cieniach, o ogromnych mackach tworzących jej ciało i wielu oczach rozmieszczonych wokół głowy. Shambler to także wróg typu Kosmicznego, należący do frakcji wrogów Kultyści.
Gdzie znaleźć Shamblara w Darkest Dungeon 2?
Shambler to opcjonalny boss sytuacyjny, może pojawiać się w różnych lokalizacjach, a Bohaterowie muszą najpierw osiągnąć niski poziom płomienia, aby spotkać tego bossa.
Zalecany skład drużyny: Doktor Zarazy, Grave Robber, Runaway, Trędowaty
Shambler znajduje się na początku bitwy sam na pierwszej pozycji. Twoi Bohaterowie będą pierwsi, którzy wykonają swój ruch, a potem przyszedł czas na Shamblara. Po swojej turze Shambler przywoła 2 Macki Shamblara, które pomogą Shamblerowi w walce i kaleczeniu bohaterów. Macki Shamblara będą nieustannie atakować twoich bohaterów, jednocześnie nakładając na siebie efekt tokena Blokowania. Te Macki Shamblara są trudne do pokonania, ponieważ nawet jeśli udało ci się je zniszczyć, będą pojawiać się z powrotem po turze Shamblara, więc głównym celem jest jak najszybsze pokonanie Shamblara, aby zapobiec pojawianiu się kolejnych macek.
Plan walki powinien skupić się na zadawaniu statusów Krwawienia, Trucizny, lub Poparzenia Shamblerowi, jednocześnie zadając obrażenia jednej z Macki Shamblara. Shambler ma umiarkowaną odporność na wszystko oprócz Oszołomienia, które wynosi 100. Ponieważ spotkanie rozpocznie się od Bohaterów, którzy mają pierwsze 4 tury, maksymalizuj zadawane obrażenia i używaj umiejętności lub przedmiotów bojowych, które mogą zadawać efekty Krwawienia, Trucizny, lub Poparzenia Shamblerowi, kiedy jest umieszczony na pierwszym szeregu. Zauważ, że Shambler może jeszcze mieć szansę na opór przed tymi efektami, ponieważ ma umiarkowaną odporność na prawie wszystko. Przed spotkaniem, spróbuj zaopatrzyć co najmniej 1 przedmiot bojowy na bohatera, aby maksymalizować tę możliwość. Użyj przedmiotów bojowych przed użyciem wybranej umiejętności, dzięki temu zdobędziesz podwójne obrażenia w pierwszej rundzie. Na przykład, pierwsza tura należy do Doktora Zarazy, najpierw użyj przedmiotu bojowego Ichor Bomb, który może zadawać efekt Trucizny, a następnie użyj jego umiejętności Noxious Blast, aby zwiększyć obrażenia od Trucizny. Stosuj tę taktykę, aby kiedy przyszedł czas na Shamblara, różne efekty statusu zadające DOT mogły pomóc zmniejszyć jego zdrowie przed pojawieniem się jego irytujących macek.
Kiedy pojawią się 2 Macki Shamblara, musisz uważać na ich ataki, a mianowicie Clapperclaw i Wriggling Feast. Clapperclaw pozwala Mackom Shamblara celować w 1 bohatera z tyłu i zadawać mu obrażenia. Wriggling Feast pozwala Mackom Shamblara zadawać obrażenia i nakładać słaby efekt statusu na wybranego bohatera. Obie te umiejętności przyznają Mackom Shamblara, które używają tej umiejętności, token Blokowania po ich turze. Użyj umiejętności, która mogłaby zignorować lub usunąć token Blokowania, takiej jak umiejętność Grabieżczyni Grobów Pick to the Face lub umiejętność Trędowatego Break.
Umiejętności Shamblara są również trudne do pokonania, ponieważ wszystkie jego umiejętności składają się z atakowania wszystkich członków drużyny. Undulating Withdrawal i Obdurous Advancement, obie te umiejętności to ofensywne ataki, które zadają obrażenia wszystkim bohaterom, Undulating Withdrawal zadaje Truciznę, a Obdurous Advancement powoduje Krwawienie. Użycie umiejętności Doktora Zarazy Ounce of Prevention jest przydatne do zwalczania Undulating withdrawal, ponieważ pomaga w zapewnieniu drużynie odporności na Truciznę. Ale jeśli twoi bohaterowie już zostali trafieni, możesz użyć umiejętności Doktora Zarazy Battlefield Medicine, aby wyleczyć Truciznę. Umiejętność Doktora Zarazy Battlefield Medicine może także pomóc wyleczyć efekt tokena Krwawienia zadany wybranym bohaterom. Możesz również użyć umiejętności Ounce of Prevention, aby przyznać wszystkim swoim bohaterom odporność na Krwawienie. Stentorious Lament to również umiejętność, która rani wszystkich członków drużyny i miesza ich pozycje. Upewnij się, że możesz poświęcić turę na przestawienie postaci przed aktywacją tej umiejętności.
Podsumowując, skup się na zadawaniu statusów Krwawienia, Trucizny, lub Poparzenia Shamblerowi, jednocześnie zadając obrażenia jednej z Macki Shamblara. Staraj się jak najszybciej pokonać Shamblara, aby zapobiec pojawianiu się więcej macek. Shambler znajduje się na początku bitwy sam na pierwszym miejscu, więc maksymalizuj zadawane obrażenia i używaj umiejętności lub przedmiotów bojowych, które mogą zadawać efekty Krwawienia, Trucizny, lub Poparzenia Shamblerowi, kiedy jest umieszczony na pierwszym szeregu. Często używaj umiejętności i przedmiotów bojowych, które mogą leczyć, usuwać negatywne efekty statusu, a także wzmacniać twoich bohaterów od czasu do czasu. Shambler jest jednym z trudniejszych bossów do pokonania w Darkest Dungeon 2, mam nadzieję, że ten poradnik pomoże Ci przezwyciężyć tę trudną bitwę.
Śniący Generał / Dreaming General
Ten przeciwnik jest Generałem Zaginionego Batalionu i potencjalnym mini-bossem. Podobnie jak inni żołnierze armii przemierzający Gąszcz, Śniący Generał był niegdyś szanowanym generałem, który stał się nieumarłym, skazanym na wieczne pozostanie w swoim Bastionie Generała, wśród narastającego niekontrolowanego wzrostu.
Gdzie znaleźć Śniącego Generała w Darkest Dungeon 2?
Śniący Generał to opcjonalne spotkanie z ostatnim bossem Kryjówki w Bastionie Generała, w Gąszczu. Bohaterowie będą musieli stawić czoła 2 rundom bitew z Wrogami w Kryjówce, zanim zdecydują się na konfrontację ze Śniącym Generałem. Przed przejściem, będą mieli możliwość opuszczenia Kryjówki z dotychczas zdobytymi nagrodami, uciekając przed stawieniem czoła Śniącemu Generałowi, lub kontynuować i stawić czoła ostatecznej bitwie, co daje szansę na zdobycie więcej nagród.
Ta walka jest niezwykle prosta, ze Śniącym Generałem mającym tylko jeden atak – Niepokojące Szepty – i akcjami Korzenia-Kranca, które reagują automatycznie na gracza. Kluczem do walki jest kontrola Korzenia, który ostatecznie dusi Bohaterów, jeśli nie jest kontrolowany. Uduszony Bohater będzie zmuszony do użycia Ciemnego Szeptu, który ma 75% szans na spowodowanie +1 stresu u innych sojuszników i zużywa jego turę. Korzeń ma 99 punktów życia i nie można go zabić, ale trzeba go atakować, aby zapobiec uduszeniu Twoich Bohaterów. Poniżej znajdują się efekty każdego poziomu dławienia:
Zarośnięcie I: Groźne pnącza zbliżają się z góry (walka zaczyna się z tym efektem na wszystkich Bohaterach. Nie można go usunąć)
Zarośnięcie II: Pnącza utrudniają ruch, redukując SPD (atakowanie Korzenia-Kranca spowoduje usunięcie jednego stosu od losowego Bohatera, który ma co najmniej II)
Zarośnięcie III: Pnącza ściskają ciało i umysł (Uduszony. Atakowanie Korzenia-Kranca spowoduje usunięcie jednego stosu od losowego Bohatera, który ma co najmniej II)
Na początku walki, wszyscy Bohaterowie będą dotknięci Zarośnięciem. Na początku każdej tury, Korzeń automatycznie (nie liczy się jako tura) dodaje 1 stos Zarośnięcia do 2 losowych Bohaterów. Jako że Korzeń zajmuje miejsce w czwartym szeregu, potrzebujesz drużyny, która może niezawodnie atakować czwarty szereg dwa razy w każdej turze. Ataki wielocelowe – takie jak Granat Zarazowy i Artyleria Otchłani – są tu bardziej efektywne, ponieważ Bohater nie traci całej tury na Korzeniu. Atakowanie Korzenia, kiedy wszyscy mają 1 stos Zarośnięcia, nie ma innego efektu, poza dodaniem żetonów do Korzenia. Dlatego zaleca się wykorzystanie tury 1 do szybkiego pokonania bossa. Atakowanie Korzenia, kiedy jest jeden lub więcej Bohaterów z 2 lub 3 stosami Zarośnięcia, spowoduje, że Korzeń automatycznie (nie liczy się jako tura) zareaguje, usuwając stos Zarośnięcia od losowego Bohatera z 2 lub 3 stosami. Jeżeli Korzeń usunie roślinność od Bohatera z 3 stosami, sprowadzi go z powrotem do 1 stosu. Można to wykorzystać, celowo pozwalając jednemu Bohaterowi osiągnąć 3 stogi, choć jest to ryzykowne, ponieważ możesz skończyć z uduszonym Bohaterem, który powinien atakować Korzeń.
Dodatkowo, Korzeń zdobywa specjalny żeton za każdym razem, kiedy jest atakowany. Gdy osiągnie 2 żetony, oznacza dwa szeregi na swój silny atak – Przebudzenie Umarłych – za pomocą Bujania się Ziemi (bardzo podobne do Proroka w Ruinach z Darkest Dungeon). Przebudzenie Umarłych zostanie uwolnione w turze Korzenia , jeżeli ma 3 żetony. Zada duże obrażenia punktów życia i stresu i jest głównym zagrożeniem walki. Ponieważ Korzeń jest odporny na wszystkie typy obrażeń i osłabień, tego zaklęcia nie można oślepić ani osłabić. Jednak można go łatwo przewidzieć, odsunąć się od niego, przekierować za pomocą Obrony, lub uniknąć za pomocą żetonów.
Duża pula zdrowia Generała (205) sprawia, że atrakcyjne wydaje się użycie efektów DoT (obrażeń w czasie) na nim. Jednak gracze powinni pamiętać, że ma on umiarkowaną odporność na Krwawienie (jak wszyscy inni żołnierze) i ma tylko 1 ruch na turę, więc efekty DoT będą działały wolniej.
Mózg Ciemności / Brain of Darkness
Mózg Ciemności, znany również jako Mózg Zaprzeczenia, jest końcowym bossem na końcu Góry. Mózg Ciemności to reprezentacja ludzkiego bezradności, skrępowana czterema zamkami smutku, reprezentującymi lament, żal, marnotrawstwo i rozpacz. Muszą one zostać pokonane, aby wygrać tę bitwę.
Gdzie odnaleźć Mózg Ciemności w Darkest Dungeon 2?
Mózg Ciemności to końcowy boss Darkest Dungeon 2, znajdujący się na końcu Góry. Mózg będzie tuż za Katedrą z czterema zamkami.
Mózg to końcowy boss Darkest Dungeon 2, napotkany na samym końcu podróży na Górze. Bitwa z Bossem-Mózgiem jest reprezentowana przez cztery Okowy (Zamki). Aby wygrać bitwę, musisz pokonać okowy krępujące Mózg. Każdy Zamek ma swój zestaw statystyk i umiejętność „Zaprzeczenia”. Te umiejętności Zaprzeczenia to dodatkowe osłabienia, które dotykają Bohaterów i nie można im przeciwdziałać. Każdy Zamek na przemian wywołuje swoją umiejętność Zaprzeczenia raz na rundę, wpływając na każdego z Bohaterów na rundę i zmuszając ich do gry bez zaprzeczonej umiejętności lub zdolności. Efekty nie sumują się i są usuwane na koniec każdej rundy przed tym, jak następny Zamek umieści swoje Zaprzeczenie. Te efekty będą wskazane po zadaniu umiejętności Zaprzeczenia i dodaniu tokena osłabienia do Bohaterów. Gracze mogą przewijać tokeny poniżej HP Bohatera, aby zobaczyć oficjalny opis i efekty. Poniżej znajdują się cztery Zamki i ich odpowiadające im osłabienia.
Bolt of Lamentation (kołczan) – Denial of Reach (Nie można używać umiejętności lub przedmiotów zasięgowych)
Latch of Regret (głowa lwa) – Denial of Arms (Nie można używać umiejętności lub przedmiotów wręcz)
Padlock of Wasting (krzyż) – Denial of Fortitude (Brak umiejętności lub przedmiotów wspomagających zdrowie)
Shackle of Despair (okrągły) – Denial of Reason (Nie można używać umiejętności lub przedmiotów leczących stres)
Pamiętaj, że jeśli umiejętność robi więcej niż jedną rzecz, na przykład Solemnity Lepera jest zarówno leczeniem stresu, jak i HP, to zarówno Zaprzeczenie leczenia, jak i Zaprzeczenie stresu zablokują to!
Te cztery zamki muszą zostać pokonane, aby wygrać bitwę. Wszystkie z nich mogą rzucić Crippling Doubt i Paralyzing Fear. Crippling Doubt celuje w 2 losowych Bohaterów i zadaje obrażenia i stres. Paralyzing Fear celuje w 1 losowego Bohatera i zadaje Stun i Vulnerable. Oprócz tych 2 umiejętności, każdy z zamków ma swój własny unikalny atak:
Bolt of Lamentation – Mental Lashes: celuje w oba tylnie szeregi, zadając obrażenia i Blind.
Latch of Regret – Ruptured Vessel: celuje w oba przednie szeregi, zadając obrażenia i Weak.
Padlock of Wasting – Cerebral Falter: celuje w 1 losowego Bohatera, zadając obrażenia i nakłada multi-DoT.
Shackle of Despair – Overwhelming Anguish: celuje w 1 losowego Bohatera, zadając obrażenia i stres.
Skup się na tym, które zamki najpierw wyeliminować, w zależności od składu drużyny Bohaterów i ich dostępnych umiejętności. Jeśli skupiasz się na atakach zasięgowych, najpierw pokonaj Bolt of Lamentation. Jeśli ataki wręcz są mocną stroną drużyny, pokonaj Latch of Regret. Idealnie byłoby najpierw pokonać dwa pozostałe zamki, które wpływają na Zdrowie i Stres, ponieważ utrzymanie Zdrowia i Stresu na niebezpiecznych poziomach nawet dla jednej osoby będzie szkodliwe dla całego zespołu. Zaleca się zabranie większej ilości Przedmiotów Redukujących Stres, ponieważ ogólne ataki Zamków będą wiązać się z dodatkowym Stresem. Dzięki różnorodności Umiejętności i ataków powinno być łatwo uniknąć osłabień i pracować z dostępnymi Umiejętnościami Bohaterów na rundę.
Pamiętaj, że zamki mają swój własny zestaw statystyk. Każdy ma 75 HP, ale różnią się odpornościami. Przy sprawdzaniu podatności na efekty, łatwiej będzie pozbyć się Shackle of Despair za pomocą ataków zadających obrażenia w czasie, mając 20 punktów odporności na DOT na całej tablicy, niż 50 punktów odporności, które ma Padlock of Wasting.
Brak komentarzy