Tendencja świata oraz postaci w Demon’s Souls to jeden z nowych elementów dla wielu fanów serii gier od FromSoftware i jednocześnie, jeden z tych mechanizmów, których gra nie wyjaśnia prawie wcale. Przychodzimy więc z pomocą.
Ogólnie rzecz ujmując, tendencja w Demon’s Souls oznacza zarówno Twoje nastawienie, jak i to, jak wygląda otaczający Ciebie świat w dużej mierze jest wynikiem Twoich wyborów oraz tego, jak Ci się powodzi w grze. Czy jesteś dobrym paladynem, walczącym ze złymi duchami czy też wrednym dupkiem napadającym innych graczy zależy Tylko od Ciebie i wynikiem twoich działań będzie właśnie zmiana tendencji. Tendencje w Demon’s Souls można podzielić na tą odnoszącą się do świata oraz do Twojej postaci.
Tendencja jest określona za pomocą symbolu oka w oddzielnej pozycji menu. Im bardziej oko jest białe, tym bielsza jest nasza tendencja. Im mniej jest widoczne, tym bardziej zmierzamy do czarnej strony mocy. Tendencje najczęściej określa się w skali od -100% (czysta czerń/ pure black) do +100% (czysta biel / pure white). Zaczniemy od postaci, bo tutaj jest troszkę prościej.
Tendencja postaci
No więc, twoja postać ma swoją tendencję niezależną od lokacji w której jesteś. Szereg działań może spowodować jej przemieszczanie się w stronę czarnej lub białej strony mocy. Głównie polega to na walce z Czarnymi Duchami które nawiedzają twój świat, zarówno pokonywanie innych graczy, jak i Czarnych NPC (nie wszystkich), kieruje Twoją postać ku białej stronie. Zabijanie bossów się do tego nie wlicza. Mordowanie natomiast bezbronnych NPC oraz najeżdżanie światów innych graczy będzie spychać Ciebie w stronę czarnej Tendencji. Jak wpływa tendencja postaci na grę? Wygląda to mniej więcej tak:
- Biała >90% – porozmawiaj z monumentem w spójni i otrzymasz pierścień zwiększający wszystkie obrażenia jako niebieski duch o 30%. Oprócz tego zadajesz zwiększone obrażenia w postaci niebieskiego ducha, a także zwiększone obrażenia kiedy jesteś w postaci duszy;
- Biała >50% – większe obrażenia w postaci duszy i jako niebieski phantom;
- Neutralna – nie dzieje się nic
- Czarna <-50% – punkty życia w postaci duszy są zmniejszone, atak w trakcie inwazji, kiedy jesteś czarnym duchem, zostaje zwiększony;
- Czarna <-90% – pojawi się Mephistopheles, postać dająca nam zadania zabójstw NPC. Musisz uwolnić Yurta w drugiej lokacji wieży Latrii. Oprócz tego zwiększenie obrażeń jako czarny duch i mniejsza liczba punktów życia w postaci duszy.
Jak widzicie zmiana w stronę białej lub czarnej tendencji wpływa głównie na tryb sieciowy, dając pośrednie bonusy w samej grze. Dopiero na etapie Czystej Bieli oraz Czerni dzieją się ciekawe rzeczy, pozwalające nam uzyskać interesujące bonusy oraz przedmioty. Przy podstawowym przejściu gry, bez najeżdżania innych światów, nie powinniśmy mieć żadnego problemu z dotarciem do czystej bieli. Jak wpływać na tendencję postaci?
Zwiększanie białej tendencji postaci:
- pokonywanie Czarnych Widm innych graczy kiedy Ciebie najadą;
- pokonywanie Czarnych Widm sterowanych przez komputer. Nie wszystkie się wliczają (przykładowo duet z Podziemi Kopacza nie zaliczy się do tendencji);
- pokonanie Starego Mnicha, bossa w Wieży z Kości słoniowej. Możesz sobie ułatwić sprawę przechodząc w tryb offline, wtedy boss przywoła prostego do pokonania czarnego ducha sterowanego przez komputer;
- w każdej lokacji z czystą czarną tendencją świata pojawią się specjalni NPC: Miralda, Scirvir, Rydyell, Satsuki, oraz Selen. Pokonanie każdego z nich poprawi tendencję twojej postaci.
Zwiększanie czarnej tendencji postaci:
- mordowanie bezbronnych NPC;
- najeżdżanie i pokonywanie innych graczy jako Czarny Duch;
Jak widzicie, dużo łatwiej jest być złym niż dobrym. Istnieją trzy specjalne bronie, które można zdobyć raz na przejście gry. Każda z nich zwiększa swoje obrażenia w zależności od naszej tendencji: Demonbrandt zadaje większe obrażenia kiedy mamy białą tendencję i mniejsze niż czarne (żeby zdobyć ten miecz musisz pokonać w pojedynku Starego Króla Dorana i nie zabijać go, schodząc do 25% punktów jego życia). Złym bratem tego miecza jest jest Soulbrandt który oczywiście jest silniejszy im jesteśmy bardziej w czarnej tendencji i słabszy im w białej. Analogicznie, tym razem musisz zabić Starego Króla. Po otrzymaniu obu mieczy będziesz mógł je połączyć i stworzyć Nother Regalia. Będzie też potrzebna dusza Fałszywego Króla, którą otrzymasz pokonując bossa Allanta. Jest to prawdopodobnie najlepsza broń w grze (chociaż zależy to też od twojego buildu) jednak by osiągnąć maksimum z niej, musisz utrzymać swoją tendencję w czystej bieli lub czerni.
Tendencja Świata
Tendencja postaci Was wymęczyła? To teraz czas na większą zabawę, czyli Tendencję Świata. Sprawa wygląda mniej więcej podobnie, ale są zasadnicze różnice: każdy świat ma swoją tendencję i działania w jednym nie wpływają na drugi. W jednym świecie możesz zrobić miejsce pokojowe i prawdziwy raj na ziemi. W innym czyste piekło, gdzie mroczne dusze będą polować na zbłąkanych wędrowców, a wrogowie będą czystym uosobieniem potęgi. Różne działania wpływają na tendencję świata i same światy mają najróżniejsze bonusy odpowiednie dla nich. Zacznijmy od tego, jak wpływać na tendencję:
Zwiększanie białej tendencji świata:
- pokonywanie głównych bossów (demonów);
- wskrzeszenie gracza w kooperacji (zaklęcie Resurrection z cudów);
- pokonywanie specjalnych czarnych duchów które pojawiają się przy czystej czarnej tendencji świata. Każdy świat ma swojego ducha;
- pokonywanie Primeval Demon, specjalnego minibossa który pojawia się przy czystej czarnej tendencji;
- pokonywanie najeżdżających nasz świat graczy.
Zwiększanie czarnej tendencji świata:
- zabijanie NPC pojawiających się przy czystej białej tendencji świata;
- umieranie w żywej postaci (body form).
Czyli przeskakiwanie do czarnej tendencji świata nie jest wcale takie trudne: wystarczy umierać w żywej postaci. Dlatego też, jeżeli zależy Wam na czystej białej tendencji i zdobyciu naprawdę fajnych przedmiotów które oferuje każde ze światów, powinniście dokonywać samobójstwa w Spójni. Wtedy Wasza śmierć nie wpłynie na tendencję żadnego świata. W ten też o to sposób, dojdziecie do białej tendencji po prostu kończąc grę i to wtedy bez wdawania się w żadne PvP i inne zabawy online. Co dają nam tendencje? Każdy świat oprócz poniższych bonusów i kar posiada także sobie specyficzne zadania, czarne duchy oraz przedmioty.
Biała tendencja świata:
- >75% białej: bardzo osłabieni wrogowie, większe obrażenia w soul form, większe obrażenia podczas kooperacji jako phantom;
- >50% białej: osłabieni wrogowie, większy atak w soul form oraz jak phantom;
- >25% białej: lekko osłabieni wrogowie;
Czarna tendencja świata:
- <-25% Czarnej – silniejsi wrogowie, ale także i więcej dusz z nich;
- <-50% Czarnej – silniejsi wrogowie, więcej dusz, lepsze wypadanie przedmiotów, pojawiają się mroczni wrogowie, potworki z czarną aurą, które są znacznie silniejsze od swoich oryginałów, mniejsza ilość punktów życia w postaci duszy, większe obrażenia w postaci czarnego ducha;
- <-75% Czarnej – pojawia się Primeval Demon, silniejsi wrogowie, lepszy drop i więcej dusz z wrogów, dalsze zmniejszanie punktów życia w soul form, kolejne wzmocnienie ataku w postaci czarnego ducha;
- <-90% Czarnej – Pojawiają się specjalni NPC Black Phantoms, ich pokonanie przepycha świat w stronę białej tendencji.
Granie zarówno w czarnej, jak i białej tendencji ma swoje plusy i minusy: jeżeli chcecie zdobyć platynkę, a to też oznacza wszystkie pierścienie, potrzebujecie przeskoczyć prawie wszystkie tendencje na każdym ze światów. Dobrym rozwiązaniem jest granie w pierwszym przejściu gry tylko w postaci ducha, dzięki czemu nasza śmierć nie wpłynie na tendencję świata i jednocześnie pozwoli nam dobić do czystej bieli i wykonać wszystkie zadania oraz zdobyć specjalne przedmioty. Prosta sprawa. Potem bez problemu przeskoczymy do czarnej popełniając samobójstwo w danej lokacji lub też zabijając niektórych mniej ważnych NPC. Bycie w czarnej tendencji także zaoferuje nam specjalny wyjątkowy quest polegający na polowaniu na niczego spodziewających się wcześniejszych sojuszników.
Brak komentarzy