From Space – Recenzja – Nie tędy droga


Odkąd polubiłem top-down shootery, takie jak Smash TV i, ostatnio, Enter the Gungeon, mam tendencję do wybierania gier, które podążają za strukturą gatunku. Bullet hell, niekończący się, zmieniający się przeciwnicy i multiplayer to same pozytywy. Właśnie taki jest From Space.

Kiedy po raz pierwszy natknąłem się na Twitterze na koncept Triangle Studios From Space, od razu się zaintrygowałem. It Came From Space and Ate Our Brains. zostało wyprodukowane przez tę samą firmę w 2015 roku i według ich PR jest to duchowy sequel o znacznie prostszym tytule From Space. Niestety, prostota tej gry jakby kończy się tam dla edycji na Nintendo Switch.

Aby przygotować cię do walki z kilkoma różowymi kosmicznymi stworzeniami, From Space zaczyna się od filmiku wprowadzającego. 1986 to rok, gdzie dzieje się akcja. Uderzenie kryształowego meteoru w ziemię wydaje się nie mieć żadnych negatywnych skutków. A jednak ci, którzy unicestwiają ludność, to kosmici, którzy w nim przybywają. Potrzebują tych kryształów, a ty i twój sześcioosobowy oddział musicie odesłać obce szumowiny tam, skąd przybyły. Następnie jesteś wrzucony w ekran wyboru postaci w grze. Dwie z postaci bronią się, dwie atakują, a dwie wspierają. Każdy z nich ma unikalne zalety i narzędzia do swojej dyspozycji. Flame trooper i bramkarz to twoje najlepsze wybory. Możesz na mnie polegać. Gdy otrzymasz niewiarygodnie niesprawiedliwe trafienia, obaj mają ładujące się tarcze.

From Space - Zaczynamy grę! - Operacja Podstawy, Strącona Ważka - Gameplay po polsku #01

Gra od razu przechodzi w tryb tutorialu. Samouczek pokaże ci same podstawy. Lewy drążek do poruszania się, prawy do celowania. To jednak nie jest twin stick shooter. Aby strzelić, musisz pociągnąć za spust. Przyzwyczaisz się do tego i nie jest to zbytnio zaskakujące. Używając L i R, możesz również rzucać granaty i używać innych przedmiotów pobocznych, w zależności od tego, co jest w twoim slocie. Drut kolczasty i granaty to twoje pierwsze bronie. Posiadasz również atak wręcz, który uszczupla wytrzymałość.

Od razu otrzymujesz dwa lub trzy doskonałe ciosy, zanim zaczniesz przegrywać. Ponadto istnieją samochody i beczki, które mogą zdetonować i zabić wielu napastników. Dodatkowo, NIE próbuj przejść przez samouczek bez wcześniejszej rozmowy z NPC. Zostaniesz zablokowany i zmuszony do ponownego rozpoczęcia wszystkiego. NPC zaprowadzi cię do następnej sekcji po ukończeniu każdej z nich. Za wszelką cenę podążaj za nim, a zanim przejdziesz do kolejnej sekcji, upewnij się, że porozmawiasz z nim jeszcze raz. Jeśli to czytasz, powinieneś potrzebować tylko 5-10 minut, aby to ukończyć.

Następne 20 jest proste. Zapisywanie to ostatnia lekcja, którą przekazuje. Oszczędzaj pieniądze często. Jeśli podejmujesz działania, zapisuj. Zapisuj, jeśli opuścisz bezpieczny obszar i otrzymasz aktualizację. Po prostu… zawsze rób kopie zapasowe. Twoje zadania zaczynają się tutaj, gdy przechodzisz przez rdzeń gry. Kiedy w grze naciskasz na cross pada w górę, uczysz się jak się leczyć. Zaraz po rozpoczęciu gry powinieneś otworzyć swoje ustawienia. Wyłącz aberrację chromatyczną, głębię ostrości i ziarno filmowe. Z jakiegoś powodu wyłączenie ich sprawia, że gra działa ZAWSZE bardziej płynnie.

Chociaż nie jest to doświadczenie 60pfs jak w wersji Steam, wszystko jest znacznie płynniejsze. Żółty diament w prawym górnym rogu ekranu i na HUD-ie skieruje cię w odpowiednie miejsce. A pismo jest nadal dość małe, nawet jeśli oglądasz to na 55-calowym OLED-ie na swojej kanapie. Trzymaj się diamentu. Rozmowa z postaciami niezależnymi może zająć trochę czasu, ale mają one informacje, których potrzebujesz, aby kontynuować, więc zrób to – i może nie z każdym. Gra uczy cię, jak robić wykroki, co przypomina unikanie, ale zużywa też wytrzymałość, której możesz użyć tylko raz, zanim się skończy.

Pierwsze bliskie spotkanie następuje po użyciu klucza do bramy. Gra odtwarza mały filmik za każdym razem, gdy natkniesz się na nowego przeciwnika, ostrzegając cię, że nie jesteś mile widziany i krótko go prezentując. Pierwsi przeciwnicy wymagają średnio czterech do pięciu kul do zabicia i upuszczają pieniądze oraz amunicję. Od czasu do czasu upuszczają też zdrowie i amunicję do specjalistycznych broni. Rzeczywiście może ci zabraknąć amunicji. Nie wybiegaj z amunicją, nawet jeśli po grze rozsiane są skrzynie z amunicją. Po prostu nie rób tego. Gorączkowo próbujesz wyrwać sobie drogę do pewnej śmierci, czekając na uzupełnienie skrzyń z amunicją. Zbieraj wszystko. Nawet jeśli nie jesteś w stanie tego utrzymać. Po prostu złap to. W miarę postępów pojawiają się kolejni przeciwnicy, coraz więksi i gorsi. Celują też w ciebie i od czasu do czasu wydają się niesprawiedliwi.

Wróćmy na chwilę do bezpiecznych obszarów. Obcy nie są w stanie wejść do bezpiecznych stref. Możesz tu uzupełnić amunicję, poszukać zakopanej broni i oczywiście zapisać. Jeśli chcesz szybciej zginąć, możesz zmienić swoją postać. Ponadto możesz zakupić nowe bronie u sprzedawców, jak również ulepszyć swoje dotychczasowe atuty i broń.

Postacie niezależne znajdujące się w bezpiecznej strefie mogą również poprosić Cię o wykonanie jakiegoś zadania. Jeśli go nie poinstruujesz, niektóre zadania w ogóle się nie „aktywują”. Nie mam na myśli „zaakceptowania” misji; raczej musisz ją naprawdę rozpocząć, wciskając przycisk. Czasami nawet będą ci towarzyszyć, ale musisz im o tym przypominać, aby nie zostali poturbowani lub nie stali nieruchomo, tylko po to, abyś musiał ich reanimować po trzykrotnym uderzeniu. Starają się pomagać, ale walka w pojedynkę podczas budowania kopuły tarczy jest najlepszym rozwiązaniem.

W miarę przechodzenia gry możesz zdobywać kolejne poziomy. Wszyscy zdobywają punkty doświadczenia, a na szóstym poziomie mogą używać specjalnej broni. Minigun bohatera jest bronią do ciągłego strzelania, ale tylko podczas konfrontacji z większymi kosmitami, takimi jak ci z tarczami lub średni poziom gigantycznych najeźdźców bossów. Broń, którą posiadasz, może być również poziomowana, ale tylko na postać. Oznacza to, że korzyści, które postać ulepszyła towarzyszą za każdym razem, gdy postać podnosi broń. Teraz, gdy o tym rozmawiamy, trzymanie się jednej postaci nie brzmi tak strasznie.

W grze występują również „Drop Pods Events”. Tutaj obcy przybywają w ładunkach UFO, a ty masz za zadanie unicestwić ich wszystkich. Wpływ pozaziemski maleje, gdy bierzesz udział w większej ilości tych aktywności. Pomaga to również w zdobywaniu poziomów. Pomaganie ludziom w znalezieniu drogi, strzelanie do jaj, a od czasu do czasu do kosmitów, również działa. Strzelanie do kryształów również nieco zmniejsza obecność kosmitów. Cienki fioletowy licznik na dole ekranu, który wskazuje wpływ kosmitów, sprawia, że pokonanie walki w poziomie jest o wiele prostsze. Zmniejsz ten obiekt.

Mapa, która jest widoczna w prawym dolnym rogu ekranu, wypełnia się w miarę podróżowania. Zalecane jest znalezienie kilku bezpiecznych stref na początku, zanim wyruszysz bez celu. W miarę eksploracji mapa wypełnia się, a dostęp do niej możesz uzyskać, klikając wewnętrzne menu. Oprócz wyświetlania broni, subbroni (przedmiotów) i atutów, menu to pokazuje również misje, w których aktualnie bierzesz udział. Do dyspozycji masz do pięciu atutów, od maksymalnego zdrowia po wybuchający magazynek. Możesz przełączać się pomiędzy wszystkimi swoimi przedmiotami w grze za pomocą ruchów prawego i lewego crosspada. Wszystkie Twoje rzeczy są tutaj również wymienione.

Na najwyższym poziomie, można trzymać do sześciu broni, i można przełączać się między nimi w grze, naciskając przycisk. Broń specjalną używaj tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. Do tych broni amunicja może być trudno dostępna. Broń i atuty możesz kupić bezpośrednio u handlarzy lub ulepszyć w warsztatach za walutę w grze (różowe kropki). W każdym miejscu znajdują się punkty odbioru. Możesz znaleźć amunicję, rozglądając się trochę. Jeśli musisz przejść przez drzwi lub bramę, możesz je znaleźć w pobliżu rozglądając się lub rozmawiając z NPC. Tak długo jak masz trochę w zapasie, zawsze możesz przeładować swoje życie. Aby to zrobić, możesz podnieść pakiety zdrowia z gry, ale jeśli są one już pełne, pozostają. Dotyczy to również amunicji. Nie jesteś w stanie przeładować, jeśli twoja broń jest załadowana. Nie możesz podnosić kolejnych przedmiotów, jeśli Twoja torba jest już pełna.

Jest to do zaakceptowania, ponieważ mogę wtedy wykorzystać zasoby do zakupu lepszych przedmiotów, takich jak stacjonarne działo Gatlinga i kopuła tarczy dla moich słabszych sojuszników. Mówiąc o kumplach, możesz rozpocząć kampanię online, kiedy tylko chcesz, z nawet trzema z nich. Znajomego można zaprosić przez menu lub z budki telefonicznej w grze (bo to lata 80.).

Niestety, mimo tego wszystkiego, gra w wersji na Switcha gra niesamowicie wolno w porównaniu do wersji na Steam. Gdy na ekranie jest zbyt wielu wrogów, akcja zwalnia, umożliwiając oddawanie nieuczciwych strzałów. Ścigające cię postacie niezależne będą cię osuszać, a czasami nawet nie będą atakować. Jest zbyt wiele opcji tego, co możesz kupić za swoje różowe kropki, co sprawia, że system ulepszania broni jest GRIND. Za pierwszym razem, gdy wszystko ulepszysz, ulepszenia stają się droższe. Odnawiam, ale oszczędzam często. Od czasu do czasu, zadanie poboczne w połowie misji doprowadzi cię do pułapki, zabije cię i zmusi do ponownego uruchomienia z poprzedniego pliku zapisu. Akcja jest tak napompowana, że nawet nie zdajesz sobie sprawy, że nie zapisałeś, nawet jeśli myślałeś, że to zrobiłeś.

From Space - Official Gameplay Trailer | Summer of Gaming 2022

Jeśli nie ukończysz misji, skończą ci się pieniądze, a twoje szanse na pokonanie końcowego bossa poziomu maleją, ponieważ misje zmniejszają wpływy kosmitów, co wydaje się trwać długo i wymagać wielu powrotów. Chciałbym móc twierdzić, że to sprawiło, że gra jest bardziej surowa, ale za 15 dolarów jest brutalna w niewłaściwych sposobach. W zależności od używanej broni, postacie poruszają się jeszcze wolniej, a walka wręcz nigdy się nie udaje. Będziesz spędzał więcej czasu na szlifowaniu, aby poprawić swoje umiejętności przeciwko lagowi gry, niż faktycznie grając przez etapy, ponieważ ta gra działa o wiele lepiej na Steamie. Wyzwaniem, choć nie dobrym, jest pochodzenie z kosmosu. Jest to odrobinę bardziej żmudne niż przyjemne ze względu na wszystkie perki, ekwipunek, broń, specjalistów i inne rzeczy, które trzeba zrobić tylko po to, by grać. Bezskutecznie, czekałem na łatkę. From Space wymaga obecnie nieco więcej czasu w UFO.

Podsumowanie

From Space to niezła gra, która potrzebuje więcej łatania.
Ocena Końcowa 6.0

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Bohaterowie Tenefyru - recenzja -wchodzimy w karciane podziemia!
Następny Premiera Mortal Kombat 12 potwierdzona w 2023 roku