Gothic – Wszystkie Pancerze i gdzie je zdobyć – Poradnik


Jeżeli grasz w grę Gothic nie pierwszy raz, to dobrze wiesz, że bez dobrego pancerza daleko nie pociągniesz i każdy atak nawet słabego ścierwojada może być śmiertelny. A że w Górniczej Dolinie czeka nas wiele różnych zagrożeń, to warto zainteresować się zdobyciem jak najlepszego z pancerzy. Gdzie je zdobyć? Zapraszam do poradnika!

Poniżej przedstawiamy wszystkie pancerze, które można zdobyć w grze Gothic. Wyjątkiem będzie jeden z nich, ale zostawiam go na wypadek, gdybyście szukali tego konkretnego modelu. Pamiętajcie, że wielu pancerzy nie da się zdobyć z wyjątkiem używania cheatów. Temat dotyczy między innymi pancerzy Magnatów, czy też specjalnego pancerza, który nosi Gomez. Oczywiście nie będziemy także w stanie także zdobyć pancerzy orków, gdyż po co nam one? Bezimienny to kozak, prawda, ale nie na tyle duży, by mieścić się w pancerz orków. Zobacz także nasz poradnik modów do Gothica Pierwszego, czyli zestawu ulepszeń, z których korzystamy do tworzenia naszej serii Let’s play.

Pancerze w Gothic – Stary Obóz

W strojach starego obozu dominuje czerwień oraz cwany, lekko złodziejski charakter, który jest charakterystyczny dla Cieni, czyli pierwszej gildii, do której dołącza bezimienny w tej stronie konfliktu. Akcent może też wynikać z tego, że patronami obozu są Magowie Ognia, którzy jako jedyni wraz z Gomezem próbują utrzymać kontakt z światem na zewnątrz bariery.

Lekkie Spodnie Kopacza

Obrona przed: Bronią 10 Pociskami 0 Ogniem 5 Magią 0
Wartość: 250

Lekkie Spodnie kopacza to zwykłe, ciemnozielone spodnie z pasem i butami oraz skórzanymi nakolannikami. Wykonane są z tkaniny odpornej na przedarcia oraz metalowych ochraniaczy na kolana. Noszone są przez kopaczy ze Starego Obozu, którzy nie stać na mocniejszy ubiór. Bezimienny może je kupić u cienia Fiska za 250 bryłek rudy. Wartość spodni przy sprzedaży spada do 125 bryłek rudy. Zapewniają taką samą ochronę jak strój kopacza.

Spodnie Kopacza

Obrona przed: Broniami 15 Pociskami 0 Ogniem 5 Magią 0
Wartość: 500

Łachy skazańca lub też Spodnie Kopacza to ubiór dla kopaczy z Górniczej Doliny, którzy są w stanie zapłacić za lepszy strój. Wykonane są z grubszej tkaniny i mocniejszych ochraniaczy na kolana. Zapewniają niewielką ochronę, ale są tańsze niż inne dostępne opcje. Bezimienny może kupić łachy skazańca od cienia Fiska za 500 bryłek rudy, przy sprzedaży ich wartość spada do 250 bryłek.

Strój Cienia

Obrona przed: Broniami 30 Pociskami 5 Ogniem 15 Magią 0
Wartość: 750

Strój cieni to ubiór dla członków gildii cieni w Starym Obozie. Wykonany jest z czerwonej tkaniny, która jest miejscami połatana. Składają się na niego szerokie spodnie, poniżej kolan ciasno owinięte szarymi onucami, skórzane buty, pas i czerwona koszulka, na którą nałożona jest skórzana kamizelka. Strój cieni jest symbolem przynależności do gildii i jest przyznawany każdemu nowo przybyłem członkowi. Dlatego też jest noszony przez większość cieni w Starym Obozie. Bezimienny otrzymuje strój cieni od maganata Kruka po wstąpieniu do gildii. Jego wartość to 750 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 375 bryłek.

Zbroja Cienia

Obrona przed: Broniami 40 Pociskami 5 Ogniem 20 Magią 0
Wartość: 1200

Zbroja cienia to ulepszony wariant stroju cienia. Wykonana jest z tych samych materiałów, ale jest wzmocniona metalowymi płytkami i kolczugą. Posiada również wysokie, skórzane buty i rękawice kolcze. Zbroja cienia jest własnością dwóch najbardziej zasłużonych cieni, Diego i Scatty. Bezimienny może ją kupić u Diega za 1200 bryłek rudy po dołączeniu do Starego Obozu. Zapewnia dobrą ochronę, taką samą jak ciężki strój szkodnika i zbroja nowicjusza.

Lekka Zbroja Strażnika

Obrona przed: Broniami 45 Pociskami 5 Ogniem 25 Magią 0
Wartość: 1350

Lekka Zbroja strażnika to standardowy ubiór dla członków straży Starego Obozu. Wykonana jest z czerwonej tkaniny w barwach obozu, wysokich, skórzanych butów, czarnego, ćwiekowanego naramiennika, pasa oraz skórzanych nabioderników. Lekka Zbroja strażnika jest przyznawana każdemu nowo przyjętemu w szeregi straży członkowi. Bezimienny otrzymuje ją od kowala Stone’a po dołączeniu do straży. Jej wartość wynosi 1350 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada ona do 675 bryłek.

Zbroja Strażnika

Obrona przed: Broniami 55 Pociskami 10 Ogniem 25 Magią 0
Wartość: 1650

Zbroja średniego strażnika to ulepszona wersja lekkiej zbroi straży. Wykonana jest z wytrzymałych materiałów, takich jak skóra, kolczuga i metalowe płytki. Zapewnia lepszą ochronę niż lekka zbroja straży, ale jest też cięższa i droższa. Zbroja średniego strażnika jest przeznaczona dla średnich stopniem strażników. Bezimienny może ją kupić u kowala Stone’a w III rozdziale gry za 1650 bryłek rudy. Przy sprzedaży wartość spada do 825 bryłek.

Ciężka Zbroja Strażnika – niedostępna w grze Gothic bez kodów

Obrona przed: Broniami 70 Pociskami 10 Ogniem 35 Magią 0
Wartość: 2100

Ciężka zbroja strażnika to najlepsza zbroja dostępna dla strażników Starego Obozu. Wykonana jest z wysokiej jakości metalu i zapewnia bardzo dobrą ochronę.

Zbroja składa się z następujących elementów:

  • skórzane wysokie buty z metalowymi nagolennikami
  • spodnie
  • kolcza tunika opadająca do kolan
  • nabioderniki
  • ciężki napierśnik z wyrytym łebem cieniostwora
  • skórzane, zakrzywione w górę naramienniki
  • metalowe opachy
  • skórzane rękawice nabite ćwiekami

Zbroja jest przeznaczona dla najwyższych rangą strażników Starego Obozu. Bezimienny nie ma możliwości zakupienia jej, gdyż zostaje wygnany ze Starego Obozu, nim zdąży awansować. Wartość zbroi wynosi 2100 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 1050 bryłek.

Szata Ognia

Obrona przed: Broniami 50 Pociskami 25 Ogniem 25 Magią 5
Wartość: 1200

Szata maga ognia to ubiór ceremonialny dla magów ognia w Starym Obozie. Wykonana jest z czerwonej tkaniny, barwy Innosa, bóstwa ognia. Posiada również skórzany pas z klamrą w kształcie płomienia i skórzane obszycia końca szaty, które zapewniają częściową ochronę pleców, klatki piersiowej i ramion. Szata jest symbolem przynależności do gildii magów ognia. Noszą ją wszyscy magowie ognia oprócz Corristo, który jest wygnany z gildii. Bezimienny otrzymuje szatę od arcymaga ognia, kiedy wstępuje do gildii. Jej wartość to 1200 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 600 bryłek.

Zdobiona Szata Ognia

Obrona przed: Broniami 50 Pociskami 5 Ogniem 30 Magią 10
Wartość: 2100

Zdobiona szata ognia to ubiór ceremonialny dla arcymaga ognia w Górniczej Dolinie. Wykonana jest z szarej tkaniny z czerwonymi pasami, na rękawach wyhaftowane są złote płomienie. Całość spina pas ze sprzączką w kształcie ognia. Szata jest symbolem przynależności do gildii magów ognia i jest przyznawana tylko arcymagom. Noszona jest przez Corristo, jedynego arcymaga ognia w Górniczej Dolinie. Bezimienny może kupić szatę od Corristo w III rozdziale gry za 1500 bryłek rudy. Przy sprzedaży wartość spada do 750 bryłek.

Pancerze w Gothic – Nowy Obóz

Pancerze nowego obozu są inne niż Starego, posiadają niebieskie akcenty i sporo futrzanych elementów, który mogą sugerować uzależnienie obozu od łowieckiego trybu życia. Nowy Obóz nie posiada żadnego dostępu do dostaw z świata zewnętrznego, stąd też taki styl strojów tego obozu w grze Gothic. Do tego stroje Szkodników mają bandycki styl, co może sugerować nastawienie tej frakcji na napady w celu zdobycia potrzebnych dla przetrwania obozu zasobów.

Strój Kreta – jedyna darmowa zbroja w grze Gothic

Obrona przed: Broniami 10 Pociskami 0 Ogniem 5 Magią 0
Wartość: 250

Strój kreta to podstawowy ubiór dla pracowników Wolnej Kopalni. Wykonany jest z wytrzymałych materiałów, które chronią przed urazami, szczególnie przed ciężkimi odłamkami skał.

Strój składa się z następujących elementów:

  • spodnie robocze z włókna koloru brązowego
  • utwardzane ochraniacze na kolana
  • niebieskie owijki na piszczele
  • grube buty górnicze

Jak podkreśla Swiney, kierownik górników, strój jest niezbędny dla bezpieczeństwa pracowników. Gdyby kawałek rudy spadł na bosą stopę, mógłby spowodować kalectwo. Bezimienny otrzymuje strój za darmo, gdy wyrazi chęć przyłączenia się do kretów. Jest to jedyny pancerz w grze, który można zdobyć za darmo przed dołączeniem do któregoś z obozów. Strój zapewnia także możliwość wstępu do karczmy na jeziorze. Strój kreta zapewnia ochronę przed bronią w postaci 10 punktów oraz przed ogniem o 5 punktów. Można go sprzedać za 125 bryłek rudy, lecz przy odkupie jego wartość wzrasta do 250 bryłek rudy.

Lekki Strój Szkodnika

Obrona przed: Broniami 30 Pociskami 5 Ogniem 15 Magią 0
Wartość: 750

Strój szkodnika to podstawowy ubiór dla członków Nowego Obozu. Wykonany jest ze skóry wilka, która zapewnia niewielką ochronę.

Strój składa się z następujących elementów:

  • bluza z długimi rękawami
  • spodnie
  • chusta na głowę

Chusta w stroju szkodnika jest zawsze niebieskiego koloru, co jest symbolem Nowego Obozu.

Bezimienny otrzymuje strój za darmo od Laresa po wstąpieniu do Nowego Obozu. Jest to jedyny pancerz, jaki bohater może zdobyć za darmo przed dołączeniem do któregoś z obozów.

Strój szkodnika zapewnia ochronę przed bronią w postaci 15 punktów oraz przed ogniem o 10 punktów. Można go sprzedać za 750 bryłek rudy, lecz przy odkupie jego wartość wzrasta do 1500 bryłek rudy.

Strój Szkodnika

Obrona przed: Broniami 35 Pociskami 5 Ogniem 15 Magią 0
Wartość: 1050

Średni strój szkodnika to ubiór dla średniej rangi członków Nowego Obozu. Wykonany jest z grubszego futra wilka niż lekki strój szkodnika, co zapewnia lepszą ochronę. Dodatkowo chusta zasłaniająca część twarzy zapewnia ochronę przed zimnem i pyłem.

Strój składa się z następujących elementów:

  • bluza z długimi rękawami
  • spodnie
  • chusta na głowę

Chusta w stroju szkodnika jest zawsze niebieskiego koloru, co jest symbolem Nowego Obozu. Bezimienny może kupić strój od Wilka bezpośrednio po dołączeniu do szkodników. Jest to jeden z pancerzy, jaki bohater może kupić w Nowym Obozie przed awansowaniem na najemnika. Średni strój szkodnika zapewnia ochronę przed bronią w postaci 20 punktów oraz przed ogniem o 15 punktów. Można go sprzedać za 1050 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada ona do 525 bryłek.

Ciężki Strój Szkodnika

Obrona przed: Bronami 40 Pociskami 5 Ogniem 20 Magią 0
Wartość: 1200

Ciężki strój szkodnika to ubiór dla najważniejszych i najbogatszych członków Nowego Obozu. Wykonany jest przede wszystkim ze skór, ale posiada również metalowe akcesoria, takie jak kolce na naramienniku.

Strój składa się z następujących elementów:

  • bluza z długimi rękawami
  • spodnie
  • chusta na głowę
  • naramienniki z kolcami

Chusta w stroju szkodnika jest zawsze niebieskiego koloru, co jest symbolem Nowego Obozu. Bezimienny może kupić strój od Wilka od razu po dołączeniu do Nowego Obozu. Jest to drugi pancerz, jaki bohater może kupić w Nowym Obozie przed awansowaniem na najemnika. Ciężki strój szkodnika zapewnia ochronę przed bronią w postaci 25 punktów oraz przed ogniem o 20 punktów. Można go sprzedać za 1200 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada ona do 600 bryłek.

Lekka Zbroja Najemnika

Obrona przed: Broniami 45 Pociskami 5 Ogniem 20 Magią 0
Wartość: 1300

Lekki pancerz najemnika to podstawowy ubiór dla początkujących najemników w Nowym Obozie. Wykonany jest ze stali i skóry, ale zapewnia jedynie podstawową ochronę, ponieważ odsłania dużą część ciała.

Pancerz składa się z następujących elementów:

  • niebieski stalowy naramiennik
  • pas
  • spodnie
  • prawy nakolannik
  • skórzane buty z wysokimi cholewami

Bezimienny otrzymuje pancerz za darmo od Lee, gdy awansuje ze szkodnika do rangi najemnika. Jest to jedyny pancerz, jaki bohater może zdobyć za darmo po dołączeniu do Nowego Obozu. Lekki pancerz najemnika zapewnia ochronę przed bronią w postaci 20 punktów oraz przed ogniem o 15 punktów. Można go sprzedać za 1300 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada ona do 675 bryłek.

Zbroja Najemnika

Obrona przed: Broniami 55 Pociskami 10 Ogniem 35 Magią 0
Wartość: 1650

Średni pancerz najemnika to ubiór dla średniej rangi najemników w Nowym Obozie. Wykonany jest ze stali i skóry, a jego charakterystyczną cechą jest to, że bardziej osłania prawą stronę ciała.

Pancerz składa się z następujących elementów:

  • napierśnik
  • pas
  • nagolenniki
  • prawy nakolannik
  • prawy naramiennik
  • karwasze
  • skórzane spodnie

Bezimienny, będąc najemnikiem, może kupić pancerz od Lee w III rozdziale za 1650 bryłek rudy. W IV rozdziale może go również otrzymać od Lee za darmo, jeżeli po wygnaniu ze Starego Obozu wyrazi chęć przystąpienia do najemników.

Ciężka Zbroja Najemnika

Obrona przed: Broniami 70 Pociskami 10 Ogniem 35 Magią 0
Wartość: 2100

Ciężki pancerz najemnika to najlepsza ochrona, jaką mogą otrzymać najemnicy w Nowym Obozie. Wykonany jest z wysokiej jakości materiałów, takich jak stal i skóra, co zapewnia doskonałą ochronę przed atakami. Pancerz składa się z następujących elementów:

  • skórzane buty
  • spodnie z nałożonymi na nie nagolennikami i nakolannikami
  • napierśnik
  • naramienniki
  • karwasze

Bezimienny może kupić pancerz od Lee w IV rozdziale za 2100 bryłek rudy. Przy sprzedaży jego wartość spada do 1050 bryłek.

Szata Wody

Obrona przed: Broniami 65 Pociskami 5 Ogniem 40 Magią 15
Wartość: 1950

Szata jest wzmocniona czarami, co zapewnia jej dodatkowe właściwości ochronne. Noszą ją wszyscy magowie wody oprócz Saturasa, który ma własną, zdobioną szatę. Bezimienny może otrzymać szatę od arcymaga wody po wstąpieniu w szeregi magów wody. Jej wartość wynosi 1950 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada ona do 975 bryłek.

Zdobiona Szata Wody

Obrona przed: Ogniem 70 Pociskami 10 Ogniem 45 Magią 20
Wartość: 2100

Zdobiona szata wody to ubiór dla arcymagów wody. Wykonana jest z niebieskiej tkaniny i ozdobiona motywem płynącej wody. Jest to bardzo ceniona szata, która zapewnia doskonałą ochronę przed magią i elementami. Szata jest zarezerwowana dla arcymagów wody, którzy osiągnęli wysoki poziom wtajemniczenia. Nosi ją arcymag wody Saturas. Bezimienny może otrzymać szatę od Saturasa po dołączeniu do magów wody. Warunkiem jest posiadanie co najmniej czwartego kręgu magii lub rozpoczęcie V rozdziału. Szata kosztuje 2100 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada jej wartość do 1050 bryłek.

Pancerze w Gothic – Obóz Bractwa

Obóz bractwa ustawiony jest w samym środku bagna, bardzo blisko morza, więc to czym charakteryzują się stroje bractwa to tropikalny styl, który przydaje się przy pracy w tropikalnym środowisku lub takim, które charakteryzuje się wysoką wilgocią. Większość pancerzy pomimo rosnących wartości obronnych, wcale nie zdają się zasłaniać więcej ciała użytkowników. Oczywiście warto też pamiętać o akcentach religijnych, w końcu bractwo to organizacja mocno religijna w Gothicu.

Przepaska Nowicjusza

Obrona przed: Broniami 15 Pociskami 5 Ogniem 10 Magią 0
Wartość: 500

Przepaska nowicjusza to ubiór dla początkujących nowicjuszy w Obozie Bractwa. Wykonana jest z tkaniny i ozdobiona symbolami charakterystycznymi dla Bractwa. Przepaska utrzymuje się na ciele dzięki niebieskiemu sznurowi, na którym znajdują się tajemnicze napisy. W dolnej części znajdują się ozdobne pasy dopasowane kolorem do sznura. Przepaskę mogą nosić zarówno nowicjusze, którzy dopiero wstępują do Bractwa, jak i opętani nowicjusze, którzy zostali poddani wpływom Śniącego. Bezimienny może kupić przepaskę u strażnika przy bramie obozu za 500 bryłek rudy. Przy sprzedaży wartość ubrania spada do 250 bryłek. Jest to najlepszy pancerz, jaki można zdobyć przed dołączeniem do któregoś z obozów.

Lekka Zbroja Nowicjusza

Obrona przed: Broniami 30 Pociskami 0 Ogniem 15 Magią 0
Wartość: 750

Ubiór nowicjusza to ubiór dla początkujących nowicjuszy w Obozie na bagnie. Wykonany jest z tkaniny i nie posiada elementów stalowych, dlatego zapewnia jedynie podstawową ochronę. Ubiór składa się z dwóch części: przepaski brązowego koloru oraz tuniki ozdobionej na ramionach tajemniczym pismem. Ubiór jest wydawany nowicjuszom za darmo przez Cor Kaloma, gdy ci dołączają do obozu. Jego wartość wynosi 750 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada do 375 bryłek.

Zbroja Nowicjusza

Obrona przed: Broniami 45 Pociskami 5 Ogniem 20 Magią 0
Wartość: 1200

Strój zasłużonego nowicjusza to ubiór dla zasłużonych nowicjuszy w Obozie Bractwa. Wykonany jest z tkaniny i posiada stalowy naramiennik chroniący jedno z ramion. Strój jest błędnie nazywany zbroją, ponieważ nie zapewnia on zbyt dużej ochrony. Jest to po prostu zwykły strój, który został wzmocniony dodatkowym elementem stalowym. Strój posiadają jedynie Fortuno, Caine oraz kilku nieznanych z imienia uczniów Baala Tyona. Bezimienny może kupić strój u Baala Namiba za 1200 bryłek rudy, po rozpoczęciu III rozdziału, jeżeli należy do nowicjuszy. Wartość sprzedaży wynosi 600 bryłek rudy.

Lekka Zbroja Świątynna

Obrona przed: Broniami 45 Pociskami 5 Ogniem 20 Magią 0
Wartość: 1200

Lekka zbroja strażnika świątynnego w grze Gothic to ubiór dla początkujących strażników świątynnych w Obozie na bagnie. Wykonana jest ze stali i płótna.

Zbroja składa się z następujących elementów:

  • stalowe buty
  • płócienne karwasze
  • tunika podszyta skórzanymi paskami i spinana pasem
  • dwa pasy przecinające się na klatce piersiowej, z klamrą w kształcie maski Śniącego

Zbroja jest noszona przez początkujących strażników świątynnych, a także przez Gor Hanisa, gladiatora walczącego w Starym Obozie. Bezimienny otrzymuje zbroję za darmo od Gor Na Totha po wstąpieniu w szeregi strażników świątynnych. Jej wartość wynosi 1350 bryłek rudy, lecz przy sprzedaży spada do 675 bryłek.

Zbroja Świątynna

Obrona przed: Broniami 55 Pociskami 10 Ogniem 25 Magią 0
Wartość: 1350

Pancerz średniego strażnika świątynnego to ubiór dla średnich rangą strażników świątynnych w Obozie na bagnie. Wykonany jest ze stali i skóry.

Zbroja składa się z następujących elementów:

  • stalowe naramienniki
  • niepełny napierśnik
  • stalowe karwasze
  • stalowe nagolennice
  • skórzane buty z nagolennikami
  • wzmocniona przepaska obozu Bractwa

Zbroja jest noszona przez średnich rangą strażników świątynnych, a także przez wszystkich fanatycznych i apokaliptycznych strażników w świątyni Śniącego. Bezimienny może kupić zbroję od Gor Na Totha w III rozdziale za 1650 bryłek rudy. Przy sprzedaży jej wartość spada do 825 bryłek.

Ciężka Zbroja Świątynna

Obrona przed: Broniami 70 Pociskami 10 Ogniem 35 Magią 0
Wartość: 2100

Ciężka zbroja świątynna to ubiór dla elitarnych członków świątynnej straży. Wykonana jest w całości ze stali, z wyjątkiem przepaski, która jest wykonana z tkaniny. Jest to jedna z najsolidniejszych zbroi w grze, zapewniająca bardzo dobrą ochronę. Zbroja jest przeznaczona dla członków świątynnej straży, którzy osiągnęli wysoki poziom wtajemniczenia. Bezimienny może kupić zbroję od Gor Na Totha po rozpoczęciu IV rozdziału za 2100 bryłek rudy. Przy sprzedaży wartość zbroi spada do 1050 bryłek.

Szata Guru – niedostępna w grze Gothic bez kodów

Obrona przed: Broniami 71 Pociskami 7 Ogniem 35 Magią 0
Wartość: 1600

Szata guru to ubiór dla guru z Obozu Bractwa. Wykonana jest z brązowego materiału i pokryta jest tajemniczymi wzorami i symbolami. Szata jest symbolem władzy i autorytetu guru. Noszona jest przez większość guru z Obozu Bractwa, w tym przez Cor Kaloma, Y’Beriona i innych przywódców Bractwa. Bezimienny nie ma możliwości zdobycia szaty podczas rozgrywki inaczej, jak za pomocą kodów.

Zdobiona Szata Guru – niedostępna w grze Gothic bez kodów

Obrona przed: Broniami 82 Pociskami 8 Ogniem 41 Magią 3
Wartość: 2100

Zdobiona szata guru to ubiór dla najważniejszych guru z Obozu na bagnie. Jest to długa, beżowa szata bez rękawów, przepasana dużą, szarą szarfą oraz amuletem z wizerunkiem Śniącego. Naramiennik szaty jest czerwonawy i bogato zdobiony, z wizerunkiem maski Śniącego. Szata jest symbolem władzy i autorytetu guru. Noszona jest przez Y’Beriona i Cor Kaloma, czyli przywódców Bractwa. Bezimienny nie ma możliwości zdobycia szaty podczas rozgrywki inaczej, jak za pomocą kodów.

Pancerze w Gothic – Inne zbroje

Pozostałe zbroje, których nie da się sklasyfikować nigdzie indziej, najczęściej unikalne i bardzo potężne, typowy sprzęt na endgame i zmierzanie do epilogu gry Gothic.

Zbroja z Pancerzy Pełzaczy

Obrona przed: Broniami 80 Pociskami 15 Ogniem 30 Magią 5
Wartość: 2400

Zbroja pełzacza wojownika to ubiór wykonany z płyt pancerza pełzaczy wojowników, czyli bardzo wytrzymałego materiału. Zbroja powstała z pomysłu płatnerza najemników Wilka, który poprosił Bezimiennego o dostarczenie mu 15 płyt z pancerzy pełzaczy wojowników. Płyty te można zdobyć w Wolnej Kopalni. Po dostarczeniu płyt Wilkowi, Bezimienny musi poczekać do V rozdziału, aż płatnerz połączy je w jedną zbroję. W tej części gry jest to jedna z najlepszych zbroi, jakie można zdobyć bez kodów.

Szata Mrocznych Sztuk – najlepszy pancerz dla magów w grze Gothic

Obrona przed: Broniami 90 Pociskami 20 Ogniem 60 Magią 30
Wartość: 2700

Szata mrocznych sztuk to ubiór dla nekromantów. Wykonana jest z czarno-fioletowych tkanin, pokrytych czerwonymi magicznymi znakami. Szata jest misternie wykonana, z bogatymi zdobieniami. Posiada skórzany pas z wielką klamrą zdobioną czerwonym kamieniem szlachetnym. Przez całą długość szaty biegną dwa pasy z ćwiekowanej skóry, tworzące naramienniki, wysoko wysklepione w górę. Do ubioru należy również dziwny, biały amulet w kształcie demona. Szata jest noszona jedynie przez Xardasa, mistrza magii mrocznych sztuk. Bezimienny może ją zdobyć, gdy zostanie uczniem nekromanty i pozna szósty krąg magii. Jest to drugi najlepszy pancerz występujący w pierwszej części gry. Jego wartość to 2700 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 1350 bryłek.

Starożytna Zbroja Magiczna – prawie najlepszy pancerz w grze Gothic

Obrona przed: Broniami 95 Pociskami 25 Ogniem 40 Magią 10
Wartość: 5700

Starożytna zbroja magiczna to potężny pancerz, który pierwotnie należał do wielkiego generała. Generał poległ w walce z orkami, a jego miecz, Uriziel, został ukryty w świątyni Śniącego. Zbroja trafiła w ręce Xardasa, który ukrył ją w swojej wieży w Górniczej Dolinie. Wieża została zatopiona, ale zbroja pozostała ukryta pod okiem hordy zombi. Bezimienny zdobywa zbroję w V rozdziale gry i zakłada ją przed finałowym starciem ze Śniącym. Dzięki niej staje się najpotężniejszym człowiekiem w Górniczej Dolinie. Zbroja może zostać ulepszona dzięki pomocy kowala Stone’a. W tym celu Bezimienny musi uwolnić kowala z lochu na zamku w Starym Obozie. Aby to zrobić, musi wyeliminować Gomeza, który jest jedynym posiadaczem klucza do celi.

Ulepszona Zbroja Magiczna – najlepszy pancerz w grze Gothic

Obrona przed: Broniami 100 Pociskami 35 Ogniem 45 Magią 15
Wartość: 5700

Bezimienny może ulepszyć starożytną zbroję magiczną dzięki pomocy kowala Stone’a. Aby to zrobić, musi uwolnić Stone’a z lochu na zamku w Starym Obozie. Po uwolnieniu Stone’a kowal prosi Bezimiennego o spotkanie w zamkowej kuźni.

Poprzednio Jak aktywować klucze na platformie GOG?
Następny Great Western Trail: Nowa Zelandia - recenzja - owce na wypasie!