Istnieją dwa rodzaje potencjalnych motocyklistów: ci, którzy dokładnie wiedzą, jaki motocykl chcą kupić i ci, którzy są tak oszołomieni ogromną gamą opcji i mylącej nomenklatury, że nie mają pojęcia, jak wybrać pierwszy rower.
OK, może to stwierdzenie powinno być z ostrzeżeniem „rażące uogólnienie”, ale jest w tym prawda, i ma to związek ze sposobem, w jaki uzależniamy się od motocykli.
Spotkałem kiedyś młodą kobietę, która nigdy nie myślała o jeździe na motocyklu, aż pewnego dnia przypadkiem zobaczyła Złoty triumf na wystawie i od razu wiedziała, że musi go mieć i nauczyć się jeździć. Zanim poznałem ją po latach, była nie tylko znakomitym jeźdźcem, ale również pracowała dla Triumph North America.
Wiele osób kupiło pierwszy motocykl w oparciu o tego rodzaju nagłe zauroczenie, lub dlatego, że ich przyjaciele, którzy jeżdżą wszyscy mieli pewien rodzaj lub markę roweru. Inny rodzaj jeźdźca, przytłoczony nową terminologią, która brzmi jak niejasno pornograficzny język obcy (crotch rockets, Fat Boys i naked?), może skończyć się kupnem czegoś niemal losowo. Jest oczywiście lepszy sposób, a to jest informowanie o swoich opcjach i wybór pierwszego motocykla, który jest odpowiedni dla Ciebie.
Podzielmy to na trzy części: od czego zacząć, jak zawęzić listę i nowe kontra używane.
Pierwsze pytanie, które należy zadać
Dobrą i złą wiadomością jest to, że wszyscy, których znasz lub spotkasz, którzy już jeżdżą, chętnie udzielą Ci porad.”Twój 6-metrowy, 5-calowy przyjaciel mówi ci, że wszystkie magazyny mówią, że moje BMW R 1200 GS to najlepszy rower, kiedy z miłością klepie jego 33,5-calowe siedzenie. – Laski uwielbiają Ducatisa-radzi druga, a trzecia-że włoskie rzeczy to przecenione śmieci. Potrzebujesz Gixxera.”
Do czego myślisz: „jestem metrową, włosko-amerykańską heteroseksualną kobietą i nie wiem, co to jest „Gixxer”. Czuję się głównie ignorowany, niewyraźnie obrażany i całkowicie zdezorientowany.”
Widzisz, rzecz w tym, że uwielbiamy nasze przejażdżki i zbyt często doświadczeni jeźdźcy spieszą się, aby powiedzieć ci, co kochamy, zamiast rozumieć twoje potrzeby jako nowego kierowcy i myśleć o tym, co jest dla ciebie najlepsze. Jeśli zapytasz doświadczonego motocyklistę, co powinieneś kupić na swój pierwszy motocykl, oto, co powinieneś usłyszeć w zamian: „co chcesz z nim zrobić?”
Rodzaj jazdy, którą planujesz zrobić, decyduje o tym, jaki rower powinieneś kupić. Więc pytanie sobie „jaki rodzaj jazdy chcę robić” jest pierwszym i najważniejszym krokiem. Jest to również jeden prawdopodobnie się pomylić, przynajmniej nieznacznie. Dlaczego tak mówię? Ponieważ jako nie-jeździec, z tylko teoretyczne i być może romantyczny widok na jazdę, może myślisz, że chcesz zrobić solo, cross-country camping trip, ale po roku jazdy może się okazać, że wolisz krótkie przejażdżki z przyjaciółmi, zamiast. Lub odwrotnie.
Więc prawdopodobnie dowiesz się, że to, co myślałeś, że chcesz zrobić na motocyklu, nie jest dokładnie tym, co naprawdę chcesz zrobić, gdy masz kilka mil pod oponami. W porządku. W trzeciej części wyjaśnimy, dlaczego nie jest to taki duży problem. Ale na razie, skoro ustaliliśmy, co chcesz zrobić, czas zawęzić wybór.
Zawęź listę
To świetny czas, aby być motocyklistą, ponieważ producenci okazują ogromną różnorodność modeli, aby pasowały do każdego rodzaju jazdy, który chcesz robić. To również świetny czas, aby zostać początkującym motocyklistą, ponieważ producenci zdali sobie sprawę, że muszą oferować bardziej przystępne i przyjazne dla użytkownika rowery, aby przyciągnąć nowych klientów.
Szeroka gama motocykli i stale zmieniająca się terminologia mogą być mylące, gdy zaczynasz. Pierwszym krokiem jest jednak rozpoznanie cech, które sprawiają, że rower jest bardziej odpowiedni dla nowego rowerzysty: lekka waga; skromna moc; neutralne właściwości jezdne; i zdolność rowerzysty do postawienia obu stóp na ziemi. Oczywiście wszystkie te rzeczy odnoszą się inaczej do mojego 6-metrowego, 5-calowego siostrzeńca, niż do mojej 5-metrowej, 1-calowej żony. Ale mają znaczenie.
Podczas gdy granice kategorii ciągle się zmieniają, oto główne rodzaje motocykli i ich pozytywy i negatywy dla nowych motocyklistów.
Cruisers: tradycyjny długi, nisko zawieszony wygląd uosabiany przez Harley-Davidson i kopiowany przez innych. Stworzony z myślą o swobodnej jeździe.
Dobre dla nowych jeźdźców: niska wysokość siedziska sprawia, że stopy leżą na ziemi; silniki są dostrojone na niski moment obrotowy, dzięki czemu Cruisery są łatwiejsze w jeździe; małe nadwozie do uszkodzenia podczas wywrócenia.
Nie tak dobre dla nowych jeźdźców: niektórzy mają bardziej ekstremalną ergonomię, która sprawia, że prowadzenie jest niezręczne.
Jeśli chcesz: krążownik importowy o średniej wyporności może zrobić bardzo przystępną pierwszą jazdę.
Rowery sportowe: repliki wyścigowe stworzone z myślą o szybkości i prowadzeniu.
Dobrze: większość z nich jest lekka.
Złe: duża moc z modeli 600 cc i 1000 cc; wysoki charakter; wysokie siedzenia; ergonomia zorientowana na wyścig; drogie Owiewki łatwo uszkodzone podczas wywrócenia; wysokie koszty ubezpieczenia.
Jeśli chcesz: teraz możesz uzyskać wygląd sport bike w całej gamie mniejszych rowerów 300 cc, które są łatwiejsze dla nowego rowerzysty.
Standard lub naked bikes: są to rowery z naturalnymi, neutralnymi pozycjami jazdy i minimalnymi lub bez owiewek na uszkodzenia-zasadniczo tak, jak prawie wszystkie motocykle zostały zbudowane przed wiekiem specjalizacji.
Dobre: wygodna pozycja do jazdy; często sportowa, ale na ogół nie tak mocna jak repliki wyścigowe; mniej plastiku do uszkodzenia podczas wywracania; niższe koszty ubezpieczenia.
Złe: większe modele mogą być tak potężne, jak rowery sportowe, z którymi są spokrewnione, i za dużo dla nowego rowerzysty; bez ochrony przed wiatrem lub pogodą, chyba że ją dodasz.
Jeśli chcesz: linia Honda CB500 jest doskonałym przykładem tego, jak producenci starają się oferować rowery, które są zarówno zdolne, jak i nie przytłaczające dla mniej doświadczonych rowerzystów.
Używane motocykle Honda dla początkujących są dostępne na motomoxy
Adventure-tourers i dual-sports: stworzone do szosowych i terenowych, z główną różnicą jest to, że rowery adventure-touring są większe i zdolne do dłuższych podróży, podczas gdy rowery dual-sport są bliższe lekkim rowerom dirtowym, które są legalne.
Dobre: wygodna, naturalna ergonomia; mniejsze podwójne sporty są lekkie i mało prawdopodobne, aby ucierpiały podczas przewrócenia.
Złe: wysokie siedzenia; większe adventure-tourery są ciężkie i drogie.
Jeśli chcesz jeden: jeśli jesteś wystarczająco wysoki, mały dual-sport może być świetnym pierwszym rowerem, który jest tani w zakupie, tani w obsłudze, prawie niezniszczalny i zdolny do jazdy wszędzie.
Nowe lub używane
Aby wrócić do początku, jeśli jesteś osobą, która nagle zakochała się w pewnym rowerze i musiała go mieć, możesz nalegać, że żadna inna maszyna nie zrobi tego. Możesz być gotowy na wyjście i zakup tego nowiutkiego pięknego roweru. Moja jedna rada: nie rób tego.
Co? Dlaczego? Nie dlatego, że Jestem tu, by osłabić twój entuzjazm albo zniszczyć Twoje marzenia. Istnieją trzy powody, dla których twój pierwszy rower powinien być niedrogim używanym rowerem, który spełnia kryteria przyjazne dla początkujących wymienione powyżej.
Po pierwsze, pamiętasz, jak powiedziałem, że musisz zacząć od pytania siebie, co chcesz zrobić z rowerem? I pamiętasz, jak mówiłem, że odpowiedź będzie przynajmniej częściowo błędna? To, co myślisz, że jest Twoim wymarzonym rowerem, może wcale nie być Twoim wymarzonym rowerem po roku jazdy. Kup drogi nowy rower, a po prostu weźmiesz większy hit na amortyzację, gdy sprzedasz go później, aby kupić ten, którego naprawdę chcesz.
Po drugie, jest bardzo prawdopodobne, że upuścisz ten motocykl podczas procesu uczenia się. Jeśli jest to twój piękny nowy rower marzeń, będziesz bardziej smutny niż jeśli jest to tani, używany rower.
Po trzecie, zawsze jest szansa, że zdecydujesz, że ten motocykl nie jest dla Ciebie, w takim przypadku będziesz zadowolony, że nie włożyłeś w niego więcej pieniędzy. A jeśli odkryjesz, że kochasz motocykle, twój pierwszy rower nie będzie jedynym, który kiedykolwiek kupisz. W rzeczywistości, jeśli wpadniesz w haczyk tak jak my, będziesz chciał kupić wszelkiego rodzaju różne rowery i doświadczyć różnych rodzajów jazdy. Nie będziesz chciał przestać z tym, co kiedyś uważałeś za swój wymarzony rower.
Większość z nas, którzy byli wokół bloku kilka razy uważa, że najlepszym planem jest kupić używany rower, jeździć na nim przez rok, dowiedzieć się, gdzie naprawdę leżą twoje zainteresowania motocyklowe, rozwijać swoje umiejętności jeździeckie z pewnym kształcenia ustawicznego, a następnie kupić rower najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb. Następnie sprzedać ten używany rower dla początkujących do innego nowego rowerzysty, prawdopodobnie za to, co zapłaciłeś za to. Kontynuuj cykl. To dobra karma, czy co?
Brak komentarzy