Xbox mówi brytyjskiemu regulatorowi, że „nie ma podstaw” do zaoferowania Sony przedłużenia umowy licencyjnej.
Microsoft powiedział, że uważa, że dziesięć lat to wystarczający czas dla Sony, aby opracować konkurenta do swojej serii Call of Duty. Regulatorzy, w tym brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), powiedzieli, że przejęcie Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów da Microsoftowi własność serii Call of Duty, którą Sony nazywa „niezastąpioną”, i znacznie zmniejszy przewagę konkurencyjną PlayStation. Firma ta wyraziła obawy, że może to zmniejszyć konkurencyjność PlayStation.
Aby uzyskać zgodę na transakcję, Microsoft powiedział regulatorom, że chce, aby każdy nowy tytuł Call of Duty był wydawany na PlayStation w tym samym dniu co Xbox przez okres 10 lat, z w pełni identyczną zawartością i funkcjonalnością. W nowo ujawnionym dokumencie firma powiedziała również CMA, że jej zdaniem 10 lat to wystarczająco długi okres, aby Sony mogło opracować zastępcze oprogramowanie Call of Duty.
„Podczas przesłuchania dotyczącego bailoutu, CMA zapytało Microsoft, czy 10-letni okres jest wystarczający i czy istnieje 'krawędź klifu’ dla Sony na końcu tego okresu… 10-letni okres jest [zredagowany]” Microsoft napisał.
„Microsoft uważa, że dziesięcioletni okres jest wystarczający dla Sony, jako wiodącego wydawcy i platformy konsolowej, aby opracować zamiennik CoD”.
„Okres 10-letni rozciągałby się na następną generację konsoli. Ponadto, gry pobrane w ostatnim roku bailoutu mogą być kontynuowane przez cały okres użytkowania tej konsoli (i dłużej, jeśli są kompatybilne wstecz), więc praktyczny efekt bailoutu wykraczałby poza okres 10 lat.”
Jeżeli zajrzymy do korespondencji z regulatorami Sony argumentowało, że jeśli seria Call of Duty nie będzie już wydawana na PlayStation, to jej zastąpienie będzie niemożliwe. W odpowiedzi na pytania złożone przez brazylijską Radę Administracyjną Obrony Ekonomicznej, która zatwierdziła transakcję, Sony pozycjonowało Call of Duty jako „niezbędną grę: produkt typu blockbuster, grę typu AAA bez rywali”.
W ankiecie z 2019 roku stwierdzono, że „znaczenie Call of Duty dla rozrywki w ogóle jest nie do opisania”. Marka jest jedynym IP gry wideo, które znalazło się w pierwszej dziesiątce wszystkich marek rozrywkowych wśród fanów, dołączając do takich potęg jak Star Wars, Game of Thrones, Harry Potter i Lord of the Rings.
„Call of Duty jest tak popularne, że wpływa na wybory konsoli przez użytkowników. Jego społeczność lojalnych użytkowników jest tak zakorzeniona, że nawet gdyby konkurenci mieli budżet na stworzenie podobnych produktów, nie mogliby z nimi konkurować.”
Nowa odpowiedź Microsoftu dla CMA wskazuje, że 10-letni termin jest dłuższy lub porównywalny z poprzednimi środkami zaradczymi dotyczącymi licencji nałożonymi w innych fuzjach.
„Microsoft jest gotowy do kontynuowania konstruktywnych dyskusji z CMA, ale nie ma podstaw do przedłużenia środka zaradczego poza okres zaproponowany przez Microsoft” – twierdzi.
Ostateczny raport CMA orzekający w sprawie przejęcia Activision Blizzard ma zostać wydany do 26 kwietnia.
Brak komentarzy