Po które karty przedmiotu warto sięgać? Jakie warto dodać do swojej talii? Dzisiaj poszukamy odpowiedzi na pytanie jakie są najlepsze Item Cards w Pokemon TCG.
W poradniku o budowaniu silnej talii w Pokemon TCG pisaliśmy, że w swoim zestawie warto jest mieć około 30 kart Trenerów, z czego sporą cześć mogą stanowić Item Cards. Przede wszystkim, można ich zagrać w swojej turze więcej niż jedną, czyli zupełnie inaczej niż w przypadku Supporterów. Karty przedmiotów mogą być używane do różnych zadań – w tej samej turze możesz użyć Ultra Ball i Quick Ball (aby szukać Pokemonów), Cross Switcher i Lost Vacuum (aby nieco poprzeszkadzać przeciwnikowi) oraz Scoop Up Net (aby zresetować własnego Pokemona).
Zobaczmy więc listę najciekawszych kart:
Max Potion / Max Elixir
Jeśli graliście w Pokemony na konsoli i mierzyliście się z Gym Leaders, powinniście kojarzyć Max Potions. Z perspektywy gry karcianej jest to jednak stosunkowo rzadki, ale ważny „do przeżycia” przedmiot. Jest to przedmiot, który całkowicie przywraca Pokemonowi jego HP. Minusem jest to, że nie działa na Pokemony, które są ogłuszone.
Jeśli Potion jest kartą niespotykaną, to Elixir znajdziecie cudem – jako karta jest jedną z najrzadszych istniejących. Zagrywając tę kartę można podejrzeć sześć górnych kart w twojej talii i dołączyć znalezione karty Energii do Pokemonów na swojej ławce – dzięki temu można przygotować ich kompletną moc ataku, zanim zostaną wystawione. Zwiększenie energii to potężny efekt, który daje przewagę wolniejszym atakującym i dlatego też większość przyspieszenia energii jest ograniczona do jednej akcji na turę. Max Elixir jest wyjątkiem od tej reguły. Jest ograniczony do umieszczenia podstawowej energii na podstawowym Pokemonie, ale świetnie można wykorzystać tę kartę do planowania taktyki.
Special Charge
To, co czyni tę kartę wyjątkową, to fakt, że jest to jedyny efekt tego typu. Ten przedmiot pozwala ci wtasować dwie karty Special Energy z twojego stosu kart odrzuconych z powrotem do talii, a także pozwala ci zagrać dowolną ilość itemów przed atakiem podczas twojej tury. Special Charge daje ci szansę na walkę w grze, w której jesteś bliski przegranej.
Metal Saucer / Dark Patch/ Aqua Patch
To trzy oddzielne, ale zbliżone działaniem karty. Najprościej ujmując, są akceleratorami energii. Metal Saucer dołącza stalową energię z twojego stosu kart odrzuconych do Pokemona na ławce. Analogicznie zatem energię dodają Dark Patch i Aqua Patch. Podobnie jak z wyżej wymienionym Elixirem, pozwalają ładować ataki jeszcze przez bezpośrednim starciem. Karty te mogą umożliwić potężne ataki, których przeciwnik może nawet nie zauważyć. Masakrowanie z zaskoczenia jest świetną taktyką.
Town Map
Dzięki karcie przedmiotu Town Map gracze mogą ułożyć wszystkie swoje karty nagród twarzą do góry i mogą one tak pozostać przez resztę gry. To taki mały wgląd w przyszłość, bo oczywiście pewnie już zdążyliście wyłapać, że piękno TCG tkwi w misternie uknutej taktyce i planowaniu każdego ruchu.
Ordinary Rod / Super Rod
Karta Ordinary Rod pozwoli przywrócić do talii do dwóch Pokemonów i do dwóch kart energii ze stosu kart odrzuconych. Dzięki Super Rod możesz wybrać ze stosu kart odrzuconych 3 karty, które mogą być Pokemonami i kartami energii (w dowolnej kombinacji, ale koniecznie trzy) i następnie wtasowujesz je do talii na ręce.
Crushing Hammer / Enhanced Hammer
Kiedy zagrywasz Crushing Hammer, rzuć monetą. Zajesz się na los i masz 50% szans, że skorzystasz z tej karty po jej zagraniu. Kiedy wypadnie orzeł, możesz usunąć jedną kartę energii z Pokemona przeciwnika. Enhanced Hammer jest większym bratem Crushing Hammer – nie ma tutaj zdawania się na los, ale gracz, który zagra tę kartę musi odrzucić swoją Special Energy, by usunąć kartę energii przeciwnika. Zdecydowanie przydatna karta na sytuacje kryzysowe.
VS Seeker
Tę kartę można znaleźć pod dwoma wersjami, ponieważ pierwotnie wyszła jako karta trenera, a dopiero za jakiś czas jako karta przedmiotu. Najprościej mówiąc, dzięki temu itemowi możecie zajrzeć do stosu kart odrzuconych, zabrać z niej jednego supportera i wrzucić go do talii na ręce. Dlaczego to ważne? Supporterzy są silniejsi niż Itemy. Można je zagrać raz w turze, a następnie się je odrzuca na stos. VS Seeker pozwala na przywrócenie Supportera na rękę i ponowne skorzystanie z jego mocy.
Rare Candy
Rzadki Cukierek nie jest taki nietypowy, jak nazwa wskazuje, bo jest ponad 10 kart o tej nazwie z różnych druków. Wszystkie mają jednak dość podobne działanie – pod warunkiem, że posiadasz na ręce drugi poziom ewolucji dowolnego podstawowego Pokemona w grze (albo na ławce). Rare Candy zastępuje etap ewolucji i pozwala przekształcić tego Pokemona bez czekania. Co ważne, nie można użyć tej karty podczas swojej pierwszej tury lub na Pokemonie, który został wystawiony w tej turze. Plus jest jednak taki, że kompletnie pomija się Stage 1 – chyba warto mieć ten przedmiot w zapasie.
Trainer’s Mail
Trenerzy często stanowią co najmniej połowę talii. To typ kart, których warto mieć jak najwięcej (o tym w poradniku o budowaniu talii). Są jak olej w maszynie decku, który sprawia, że wszystkie inne karty sprawnie działają. Trainers Mail jest trochę jak ten olej. Ten item pozwala spojrzeć na cztery górne karty w twojej talii i zabranie z nich karty trenera. Jest to o tyle ważne, gdyż dzięki trenerom gracze mogą dobierać dodatkowe karty, wyszukiwać określone karty, udaremniać strategię przeciwnika i wykonywać szereg innych czynności, które wspomagają trzymaną na ręku talię. Przypominam, że supporter cards, karty przedmiotów (Item cards) i Stadium cards to trzy kategorie należące do kart trenerów 😉
Ultra Ball
To karta, która przysporzy korzyści, ale weźmie też coś w zamian. Za niski koszt odrzucenia dwóch kart z ręki, karta ta pozwala wybrać dowolnego Pokemona z talii. Może zakończyć łańcuch ewolucyjny, umożliwić lombosy Pokemonów lub po prostu wyszukać karty użytkowe. Wszystko to może zrekompensować konieczność odrzucenia dwóch kart, co jak widać, nie zawsze jest wadą.
Scoop Up Net
Na pierwszy rzut oka Scoop Up Net wydaje się być bez sensu: może przywrócić do ręki tylko Pokemona nie będącego V/GX . To tyle? Okazuje się, że karta ta ma więcej sensu, niż nam się wydaje. Dzięki niej można odrzucić inne, zajmujące na ławce Pokemony, których nie ma się zamiaru zagrać, przez co robi się miejsce na nowego Pokemona, który faktycznie się do czegoś przyda w rozgrywce. Bardziej zaawansowani gracze mogą też wykorzystać ten przedmiot do tworzenia kombosów i nokautowania przeciwnika już od pierwszej tury – ale o tym porozmawiamy innym razem.
Jakie są wasze ulubione Item Cards w Pokemon TCG? Z których korzystacie najczęściej? 😉
Zobacz też nasze inne wpisy odnośnie Pokemon TCG – wchodząc w tag.
Brak komentarzy