Resident Evil Village podobnie jak poprzednie części kultowej serii będzie oferować do odblokowania szereg broni, niektóre z nich będą łatwe do odnalezienia, pozostałe jednak będą wymagać od nas pewnych działań. Poniżej przedstawiamy poradnik do każdej z tych broni.
Oprócz oczywistego wymienienia wszystkich pukawek oraz opisów do nich przedstawię też krótki komentarz o skuteczności każdego z narzędzi zniszczenia. Jak zapewne wiecie, w Resident Evil Village bronie można odblokowywać między przejściami gry oraz w trakcie samej zabawy spełniając określone warunki lub też kończąc grę na odpowiednim poziomie trudności lub też zdobywając odpowiednią rangę. Następnie możemy te bronie otrzymać w grze, najczęściej kupując je bezpośrednio o Duka, przez co kolejne przejście będzie łatwiejsze, bardziej specyficzne lub wyjątkowe w inny sposób. Twórcy w taki o to sposób oferują fanom różne zachęty do ponownego powtarzania zabawy. Przejdźmy teraz do samych broni. Tradycyjnie przygotowałem także spis treści.
Pamiętajcie, że bronie możecie sprzedawać u Duka, zwłaszcza kiedy odnajdziecie lepszy egzemplarz, który po ulepszeniu będzie zadawać więcej obrażeń. Dotyczy to głównie broni krótkiej i strzelb, zwłaszcza przy pierwszym przejściu gry. Potem sytuacja staje się dynamiczna i zmiany powinny następować w zależności od tego jakie bronie macie odblokowane i czego chcecie używać.
Broń krótka
Wszelkiej majści pistolety, także te bardziej wyjątkowe. Pojawią się tutaj także kultowe magnum, które niejednokrotnie zadaje więcej obrażeń niż solidny granat z granatnika.
LEMI
Najbardziej podstawowa broń, którą otrzymasz na samym początku gry od starca. Nie da się jej ominąć, ale też nie spodziewaj się po niej wiele. Amunicja jest do niej wszędzie, ulepszenia są tanie, a obrażenia znikome. Szybko będziesz chciał ją wymienić na lepszy model.
M1851 Wolfsbane
To tak zwany morderca bossów, czyli magnum w Resident Evil Village. Amunicja do niego jest rzadka, ale zadaje monstrualne obrażenia i jeszcze większe, kiedy go ulepszymy, do czego bardzo zachęcam. Broń odnajdziemy w Moreau’s Laboratory po ukończeniu tego bossa i będzie oznaczona na mapie jako Moreau’s Hidden Weapon. Pojawi się też miniboss do przetestowania broni, ale amunicja do niej jest bardzo rzadka, więc osobiście zatrzymałem ją i minibossa ubiłem ze snajperki po prostu chowając się w jednej z okolicznych szop.
Handcannon PZ
Wygląda jak magnum, ale korzysta z pocisków snajperskich. Zadaje jednak porównywalne obrażenia. Możesz ją kupić po ukończeniu gry w sklepie z bonusami i potem u Duka za śmieszne pieniądze. Właściwie jest to chyba najlepsza broń w grze do ponownego przejścia – zadaje chore obrażenia (takie same jak Wolfsbane) i używa amunicji z karabinu snajperskiego, która jest wszędzie.
M1911 automatic
Trochę lepszy pistolet, który znajdziesz w wiosce wraz z kluczowym przedmiotem potrzebnym do podniesienia traktora. Standardowy pistolet bez szału, nie warto raczej ulepszać i lepiej się skupić na innych broniach, chyba że na tym etapie gry masz nadmiar gotówki (ale ją lepiej trzymać na później, w fabryce wydajesz jej bardzo dużo).
Rocket Pistol
Ta broń to bardziej żart twórców, jak nieograniczona wyrzutnia rakiet z Resident Evil 2. Możesz ją zakupić w sklepie z bonusową zawartością po ukończeniu gry na poziomie trudności Village of Shadows. Potem będzie dostępna u Duka do zakupu. Pistolet jak pistolet, tylko strzela rakietami. Amunicję robisz z przepisu lub też odblokowujesz nieograniczoną w sklepie z bonusami.
Samurai Edge – AW Model-01
Broń, którą możesz kupić w oddzielnej paczce DLC. Nie warto jednak – bardzo szybko ulepszysz zwykły pistolet do lepszych statystyków i broń zostanie łatwo zastąpiona przez inne zabawki. Tej broni nawet nie da się ulepszyć.
S.T.A.K.E.
Tego koleżkę możemy kupić u Duka po jednorazowym przejściu kampanii na dowolnym poziomie trudności. Lepszy magnum ułatwiający Tobie zabawę przy kolejnym przejściu gry. Nie ma sensu posiadać go i M1851 jednocześnie – sprzedaj ten drugi kiedy zdecydujesz się na STAKE.
USM-AI
Broń, którą kupisz w sklepie z bonusami po ukończeniu gry. W przeciwieństwie od pozostałych broni ręcznych, ta jest w połowie automatyczna. Po zakupie w menu z bonusami, będzie dostępna u Duka do zakupu. Możesz ją przetestować grając w sekwencji Chrisa pod koniec gry.
V61 Machine Pistol
Solidny pistolet, który będziesz mógł zakupić u Duka po dotarciu do fabryki Heisenberga. Jest pod każdym względem lepszy od poprzednich pistoletów i musisz go kupić oraz ulepszać. Kiedy odnajdziesz do niej ulepszenia (wszystkie kupuje się u Duka na kolejnych etapach gry) otrzymasz solidną broń do koszenia podstawowych wrogów.
Strzelby
M1897 Shotgun
Prawdopodobnie drugą bronią którą zdobędziesz, będzie M1897. Ta broń towarzyszył mi przez większość część gry. Zadaje olbrzymie obrażenia i jest tania w ulepszaniu. Niestety, jak to w przypadku strzelb, musisz podejść blisko by zadawać wrogom maksymalne obrażenia. Strzelbę odnajdziesz także na początku gry, podczas pierwszej potyczki z hordą wilkołaków oraz pierwszym dużym wilkołakiem Otto. Jakbyś ją ominął, to strzelbę znajdziesz w domu na południowym zachodzie mapy.
W870 TAC shotgun
Drugą strzelbę odnajdziesz zaraz po sekwencji z z drugim bossem w domu Beneviento, który raczej bossem nie był, a bardziej zagadką logiczną. Jest to po prostu ulepszona wersja strzelby z większą możliwością ulepszeń. Czy zostaniesz przy starej wersji czy też wyłożysz pieniądze na ulepszanie nowej – Twój wybór.
SYG-12 shotgun
Ostatnia strzelba w grze, którą podobnie jak V61 możemy kupić w fabryce i podobnie jak pistolet możesz do niego kupić wszystkie ulepszenia u Duka. Pod każdym względem lepszy od poprzednich strzelb więc na tym etapie warto po prostu sprzedać oba poprzednie egzemplarze i zakupić ten sprzęcik wraz z ulepszeniami (zwłaszcza ataku). W zależności od zasobności portfela, warto się zastanowić także nad modami, które kosztują dużo, ale zdecydowanie ułatwią Tobie trudniejsze od tego momentu przeprawy.
Karabiny szturmowe
Dragoon Assault Rifle
Karabin szturmowy, który możesz zakupić w extra menu za punkty zdobywane z osiągnięć. Potem jest dostępny u Duka. Jest to karabin strzelający seriami po parę pocisków, a nie ogniem ciągłym.
WCX Assault Rifle
Podobnie jak wyżej, kupujesz w content shopie po ukończeniu gry za punkty osiągnięć. Ten karabin jest już typowo szturmowy.
Do walki w zwarciu i pozostałe
Karambit Knife
Ulubiony nożyk Chrisa, który kupujesz w menu z bonusami po ukończeniu gry. Nie zadaje mocno większych obrażeń, ale wygląda bardzo fajnie. Po zakupie, możesz go uzyskać w sklepie.
LZ Answerer
Yep, dobrze widzicie – w Resident Evil VIllage znajdziemy miecz świetlny, który szybko okazuje się bardzo dobrą bronią do walki w zwarciu. Zadaje większe obrażenia od pozostałych noży i ma mocny blok, którego nie da się łatwo przebić. Niestety jego zdobycie jest zdecydowanie jednym z trudniejszych w grze – musicie ukończyć wszystkie zadania Mercenaries z rangą przynajmniej SS. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o Mercenaries, to zbadam temat i przygotuję jakiś tekst.
Mine
Mina to mina – znajdziesz je wszędzie i są niesamowicie przydatne przy walce z bossami oraz opancerzonymi wrogami. Zadają obrażenia obszarowe, więc mogą także pomóc przy grupach wrogów. Paru bossów najłatwiej jest pokonać właśnie za pomocą min – zwłaszcza tych którzy są bardzo opancerzeni i powoli za Tobą chodzą, jak np. człowiek śmigło o którym mówiliśmy na live 😉
Pipe Bomb
Bomba w rurce, to kolejna zabawka do pokonywania bossów oraz grup wrogów. Podpalasz i rzucasz, znajdziesz je raczej wszędzie. Szkoda je marnować na małych wrogów, chyba że otoczy Ciebie horda.
F2 Sniper Rifle
F2 to trzecia broń, którą odnajdziesz w grze. Karabin snajperski znajdziesz na zamku Pani Dimitrescu, kiedy to na dachu będziesz walczyć z latającymi straszydłami. Broń ta będzie Tobie towarzyszyć do samego końca zabawy – osobiście tak ją ulepszyłem, że była moim głównym orężem w walce z bossami z uwagi na łatwo dostępną amunicję. Zadaje duże obrażenia, ma opcje zbliżenia i daje masę frajdy.
GM79 Grenade Launcher
Żadna część Resident Evil nie może obejść się bez granatnika. Jest on i tutaj i odnajdziesz go w Wiosce i będzie oznaczony na mapie jako skarb w samym środku osady, jednak będziesz potrzebować ulepszonego klucza, który zdobędziesz po drugim bossie. W pobliżu powinieneś też trafić na dużego wilkołaka, więc będzie to także dla Ciebie informacji, że jesteś w dobrym miejscu oraz okazja na przetestowanie tej wspaniałej broni. Posiada dwa rodzaje granatów – ogniste zadające obrażenia oraz błyskowe, które ogłuszają i są niesamowicie przydatne przy walce z minibossami, których spotkamy tutaj bardzo wielu. Jedyna wada tej broni, to konieczność przeładowania po każdym strzale.
Brak komentarzy