Sinking City 2 otrzymał zapowiedź i kampanię na kickstarterze!


Ukraińskie studio Frogwares zapowiedziało The Sinking City 2, grę survival-horror osadzoną w mrocznej rzeczywistości Lovecrafta

Na tegorocznym wiosennym pokazie Microsoftu ukraińskie studio Frogwares zaprezentowało nową odsłonę gry The Sinking City. The Sinking City 2 to survival-horror osadzony w latach 20. XX wieku w Stanach Zjednoczonych, inspirowany twórczością Howarda Phillipsa Lovecrafta. Akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym mieście Arkham, które zostało nawiedzone przez powódź o charakterze nadprzyrodzonym. Miasto uległo zniszczeniu, a jego ulice opanowały koszmarne monstra.

W The Sinking City 2 gracze wcielają się w postać, która musi walczyć o przetrwanie w zalanym i pełnym potworów Arkham. Gra oferuje walkę z użyciem broni palnej i białej z lat 20., eksplorację gnijącego miasta, które zmienia się wraz z wzrostem poziomu wody, oraz odkrywanie tajemnic tego mrocznego miejsca. The Sinking City 2 przedstawia zupełnie nową historię, niepowiązaną z fabułą pierwszej części.

The Sinking City 2 | World Premiere Trailer (PC, PS5, Xbox Series)

Kluczowe cechy gry:

  • Walka o przetrwanie: Gracze będą musieli stawić czoła przerażającym stworzeniom inspirowanym mitami Lovecrafta, korzystając z arsenału broni palnej i białej z lat 20. XX wieku.
  • Eksploracja gnijącego Arkham: Półotwarty świat gry obejmuje zrujnowane posiadłości, zatopione targowiska i opuszczone szpitale. Wraz z postępami w grze poziom wody będzie się podnosił, zmieniając układ lokacji.
  • Zbieranie i wykorzystywanie zasobów: Gracze będą musieli przeszukiwać miasto w poszukiwaniu ograniczonych zasobów i zarządzać ograniczoną przestrzenią w ekwipunku, decydując, co zabrać ze sobą, a co zostawić.
  • Opcjonalne zagadki: Gra oferuje możliwość rozwiązywania opcjonalnych zagadek, które pozwalają na głębsze poznanie otoczenia, odkrywanie sekretów, alternatywnych ścieżek i dodatkowej wiedzy o świecie gry.
  • Mroczna opowieść w stylu Lovecrafta: Gracze doświadczą pełnej moralnych dylematów i wciągającej historii osadzonej w świecie Lovecrafta, w którym pojawiają się sekty, zmutowane stwory i niepojęci bogowie.

Zmiana kierunku studia – nowy gatunek i Unreal Engine 5

The Sinking City 2 stanowi dla studia Frogwares krok w kierunku gier typu „horror-first”, w których nacisk położony jest przede wszystkim na walkę, eksplorację i osadzenie w świecie Lovecrafta. Zespół deweloperów zdecydował się również na korzystanie z silnika Unreal Engine 5, który oferuje szereg nowych możliwości technologicznych.

„Pierwsza część The Sinking City jest nadal jednym z naszych najbardziej udanych tytułów, najprawdopodobniej ze względu na silne elementy horroru i mroczną scenerię. W przeszłości stworzyliśmy wiele gier przygodowych z wątkiem detektywistycznym. Teraz chcemy zmienić formułę, aby nadal dostarczać graczom to, co kochają w naszych grach – bogate w opowieść doświadczenia – jednocześnie się rozwijając. To ekscytujące, ale jednocześnie ryzykowne. Jesteśmy całkowicie niezależnym studiem, które przez ostatnie 24 lata zasłynęło z gier detektywistycznych. Musimy jednak zacząć podejmować odważniejsze kroki. Branża wokół nas się zmienia, a my chcemy zapewnić sobie przyszłość studia.” – Sergiy Oganesyan, Dyrektor ds. Wydawnictwa, Frogwares

Oprócz silnej fabuły, The Sinking City 2 będzie posiadało charakterystyczną dla Frogwares możliwość wcielenia się w rolę detektywa. Tym razem jednak ta funkcja będzie całkowicie opcjonalna. Gracze sami będą decydować, kiedy i gdzie wykorzystać swoje umiejętności detektywistyczne, by odkryć nowe sekrety, wiedzę na temat świata gry, dodatkowe sposoby na ukończenie gry itp.

„Na tym etapie nauczyliśmy się i dostosowaliśmy do naszej rzeczywistości, ale trwająca wojna dodaje złowieszczą nutę niepewności. Dodatkowe środki pomogą nam poradzić sobie z potencjalnymi zakłóceniami, a także sfinansować wdrożenie różnych dodatkowych funkcji, które chcielibyśmy zaimplementować. Nasza poprzednia gra, Sherlock Holmes The Awakened, została w całości opracowana i wydana podczas wojny. Dzięki Kickstarterowi i naszym zwolennikom zbudowaliśmy sieć bezpieczeństwa, która uratowała nas nie raz. Od przerw w dostawie prądu, gdy nasza infrastruktura elektryczna była celem ataków przez miesiące, po konieczność relokacji członków zespołu w bardzo krótkim czasie, ta finansowa sieć bezpieczeństwa okazała się dla nas bezcenna. Dlatego musimy zrobić to samo teraz z The Sinking City 2, ponieważ ta gra jest o wiele większa i bardziej złożona.” – Wael Amr, CEO, Frogwares

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o serii Sinking City, zobacz naszą recenzję pierwszej części gry. Link do kampaniii znajdziecie pod tym linkiem.

Poprzednio Recenzja gry The Thaumaturge od 11bit Studios
Następny Last Epoch vs Path of Exiles - Która gra jest lepsza?