Ukraińskie studio Frogwares zapowiedziało The Sinking City 2, grę survival-horror osadzoną w mrocznej rzeczywistości Lovecrafta
Na tegorocznym wiosennym pokazie Microsoftu ukraińskie studio Frogwares zaprezentowało nową odsłonę gry The Sinking City. The Sinking City 2 to survival-horror osadzony w latach 20. XX wieku w Stanach Zjednoczonych, inspirowany twórczością Howarda Phillipsa Lovecrafta. Akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym mieście Arkham, które zostało nawiedzone przez powódź o charakterze nadprzyrodzonym. Miasto uległo zniszczeniu, a jego ulice opanowały koszmarne monstra.
W The Sinking City 2 gracze wcielają się w postać, która musi walczyć o przetrwanie w zalanym i pełnym potworów Arkham. Gra oferuje walkę z użyciem broni palnej i białej z lat 20., eksplorację gnijącego miasta, które zmienia się wraz z wzrostem poziomu wody, oraz odkrywanie tajemnic tego mrocznego miejsca. The Sinking City 2 przedstawia zupełnie nową historię, niepowiązaną z fabułą pierwszej części.
Kluczowe cechy gry:
- Walka o przetrwanie: Gracze będą musieli stawić czoła przerażającym stworzeniom inspirowanym mitami Lovecrafta, korzystając z arsenału broni palnej i białej z lat 20. XX wieku.
- Eksploracja gnijącego Arkham: Półotwarty świat gry obejmuje zrujnowane posiadłości, zatopione targowiska i opuszczone szpitale. Wraz z postępami w grze poziom wody będzie się podnosił, zmieniając układ lokacji.
- Zbieranie i wykorzystywanie zasobów: Gracze będą musieli przeszukiwać miasto w poszukiwaniu ograniczonych zasobów i zarządzać ograniczoną przestrzenią w ekwipunku, decydując, co zabrać ze sobą, a co zostawić.
- Opcjonalne zagadki: Gra oferuje możliwość rozwiązywania opcjonalnych zagadek, które pozwalają na głębsze poznanie otoczenia, odkrywanie sekretów, alternatywnych ścieżek i dodatkowej wiedzy o świecie gry.
- Mroczna opowieść w stylu Lovecrafta: Gracze doświadczą pełnej moralnych dylematów i wciągającej historii osadzonej w świecie Lovecrafta, w którym pojawiają się sekty, zmutowane stwory i niepojęci bogowie.
Zmiana kierunku studia – nowy gatunek i Unreal Engine 5
The Sinking City 2 stanowi dla studia Frogwares krok w kierunku gier typu „horror-first”, w których nacisk położony jest przede wszystkim na walkę, eksplorację i osadzenie w świecie Lovecrafta. Zespół deweloperów zdecydował się również na korzystanie z silnika Unreal Engine 5, który oferuje szereg nowych możliwości technologicznych.
„Pierwsza część The Sinking City jest nadal jednym z naszych najbardziej udanych tytułów, najprawdopodobniej ze względu na silne elementy horroru i mroczną scenerię. W przeszłości stworzyliśmy wiele gier przygodowych z wątkiem detektywistycznym. Teraz chcemy zmienić formułę, aby nadal dostarczać graczom to, co kochają w naszych grach – bogate w opowieść doświadczenia – jednocześnie się rozwijając. To ekscytujące, ale jednocześnie ryzykowne. Jesteśmy całkowicie niezależnym studiem, które przez ostatnie 24 lata zasłynęło z gier detektywistycznych. Musimy jednak zacząć podejmować odważniejsze kroki. Branża wokół nas się zmienia, a my chcemy zapewnić sobie przyszłość studia.” – Sergiy Oganesyan, Dyrektor ds. Wydawnictwa, Frogwares
Oprócz silnej fabuły, The Sinking City 2 będzie posiadało charakterystyczną dla Frogwares możliwość wcielenia się w rolę detektywa. Tym razem jednak ta funkcja będzie całkowicie opcjonalna. Gracze sami będą decydować, kiedy i gdzie wykorzystać swoje umiejętności detektywistyczne, by odkryć nowe sekrety, wiedzę na temat świata gry, dodatkowe sposoby na ukończenie gry itp.
„Na tym etapie nauczyliśmy się i dostosowaliśmy do naszej rzeczywistości, ale trwająca wojna dodaje złowieszczą nutę niepewności. Dodatkowe środki pomogą nam poradzić sobie z potencjalnymi zakłóceniami, a także sfinansować wdrożenie różnych dodatkowych funkcji, które chcielibyśmy zaimplementować. Nasza poprzednia gra, Sherlock Holmes The Awakened, została w całości opracowana i wydana podczas wojny. Dzięki Kickstarterowi i naszym zwolennikom zbudowaliśmy sieć bezpieczeństwa, która uratowała nas nie raz. Od przerw w dostawie prądu, gdy nasza infrastruktura elektryczna była celem ataków przez miesiące, po konieczność relokacji członków zespołu w bardzo krótkim czasie, ta finansowa sieć bezpieczeństwa okazała się dla nas bezcenna. Dlatego musimy zrobić to samo teraz z The Sinking City 2, ponieważ ta gra jest o wiele większa i bardziej złożona.” – Wael Amr, CEO, Frogwares
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o serii Sinking City, zobacz naszą recenzję pierwszej części gry. Link do kampaniii znajdziecie pod tym linkiem.
Brak komentarzy