” Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce…
Trwa wojna domowa. Galaktyczne Imperium obejmuje zasięgiem swojej tyranii kolejne planety i dąży do zdławienia Sojuszu Rebeliantów. Niełatwo jednak pokonać nadzieję. Bohaterscy piloci Rebelii zasiadają za sterami X-wingów i ruszają do walki z nieskończonymi falami imperialnych myśliwców TIE. Ważą się losy galaktyki… „
Star Wars: X-Wing 2.0 albo tradycyjnie ujmując Druga Edycja powraca w odmienionej formie. Ponownie siądziemy za sterami legendarnych maszyn z Uniwersum Gwiezdnych Wojen, tym razem jednak z nowymi zasadami. Wszystkie nowinki zostaną umieszczone w Recenzji, a na razie przyglądnijmy się pełnej zawartości pudełka.
Na pierwszym spotkaniu wita nas odmieniona kolorystyka pudełka. Tym razem mamy do czynienia z czarną kolorystyką i jedną z pamiętnych scen występującej w Nowej Nadziei. Luke Skywalker dzielnie dąży do zniszczenia potężnej Gwiazdy Śmierci, a Darth Vader depcze mu po piętach! Od razu mamy też podgląd na myśliwce znajdujące się w opakowaniu, przez co możemy nacieszyć już oczy, a w myślach snuć wymyślne batalie.
Po rozpakowaniu foli i otwarciu wieczka wita nas wypraska z elementami gry. Tradycyjnie jak na FFG przystało elementy są w grubej wyprasce, z której wyciskanie ich sprawia przyjemność. Widzimy również nowe wzorniki manewrów dla myśliwców.
Instrukcja do X-Wing 2.0 zachowana w takim samym stylu jak nowe pudełko, oraz streszczenie zasad byśmy nie musieli co chwile sięgać do Instrukcji.
Fragment zawartości Instrukcji, otwartej na losowej stronie, tak tylko przypadkiem na dziale Rozgrywki.
Starzy wyjadacze nie zostali pozostawieni sami sobie, w środku znajdziemy reklamę zestawów konwertujących stare statki do nowej edycji.
Miarka zasięgu, nic się nie zmieniła od początku.
Nowo-stare wzorniki manewrów. Główną zmianą jest pasek poprowadzony przez środek.
Nowe koła manewrów, obawiam się że szybko zaczną się wycierać.
W poprzedniej edycji otrzymywaliśmy w starterze dostęp jedynie do asteroidów. Nowa edycja niesie ze sobą od początku zestaw trzech asteroid oraz trzech kupek śmieci.
Kartoniki z pilotami Imiennymi, na drugiej stronie znajdują się generyki (bezimienni piloci). Kartoniki stały się bardziej czytelne.
Nowe żetony identyfikacyjne.
Żetony skupienia oraz Uników.
Dwustronne żetony tarcz, tym razem nie będziemy ich odrzucać, a jedynie obracać. Żetony uszkodzeń krytycznych, oraz żetony namierzania.
Żetony Mocy (które wykorzysta Luke, oraz inne zdolności), żetony Ładunków (wykorzystywane przez uzbrojenie i rozwinięcia), żetony Rozbrojenia.
Nowy wygląd żetonów odpowiedzialnych za Stres Pilotów, oraz Jonizacji myśliwca.
Znacznika pierwszego gracza, oraz żetony identyfikacyjne do tarcz manewrów (które zakupimy oddzielnie).
Najnowszy nabytek dostępny w nowej edycji. Znacznik pozycji, pozwalający nam na bezpieczne przemierzanie planszy. Znacznik hiperprzestrzeni wykorzystywany w nowym Trybie gry zwanym Eskalacją.
Kości zostały rzucone, módl się do Boga Kości o jego przychylność podczas walk.
Nowy wygląd kart pilotów. Na pierwszej lini frontu dowódca oddziału Inferno Iden Versio, znanej z gry Battlefont 2. Po drugiej stronie mocy Luke Skywalker.
Chcesz szybko zacząć grę, nic prostszego gotowe schematy już czekają na Ciebie!! Możesz je wykorzystać w każdej chwili.
Karty obrażeń oraz nowa wielkość kart ulepszeń, wraz z nowymi zasadami.
Myśliwce w swojej pełnej okazałości. X-Wing może poruszać teraz skrzydłami.
Brak komentarzy