Sweet Baby nie pomógł Tales Of Kenzera: ZAU. Twórcy zwalniają ludzi


Surgent Studios, studio odpowiedzialne za grę „Tales of Kenzera: ZAU”, która powstała we współpracy z firmą konsultingową Sweet Baby Inc., zwalnia pracowników.

Według doniesień portalu Minimal Effort, liczni pracownicy Surgent Studios ogłosili na serwisie LinkedIn, że zostali zwolnieni. Joe Phillpot, artysta środowisk 3D, napisał: „Niestety, zostałem objęty zwolnieniami w Surgent Studios. Jeśli Ty lub ktoś kogo znasz szuka artysty 3D/artysty środowisk 3D z ponad 3-letnim doświadczeniem i wieloma ukończonymi projektami w grach i VR, chętnie porozmawiam!”.

Podobny wpis zamieścił Jordan Smee, były artysta techniczny w Surgent Studios: „Cóż, wygląda na to, że dołączam do wszystkich osób dotkniętych zwolnieniami w branży w tym roku. Poszukuję teraz stanowisk artysty technicznego i artysty środowiskowego. Jeśli ktoś w mojej sieci zna jakieś oferty lub może zaoferować wskazówki lub pomoc w przejściu do następnego etapu kariery, będę szczerze wdzięczny”. Dodał również: „Chciałbym zacząć jak najszybciej lub jak najbliżej tego terminu!”

Pete Brisbourne, były projektant poziomów w Surgent Studios, opublikował: „Cześć! Rozdział zatytułowany „Pete pracuje w Surgent Studios” dobiega końca pod koniec miesiąca”. Następnie dodał: „Jeśli szukasz zdalnego projektanta gry/poziomu/zawartości z technicznym doświadczeniem w Unreal i Unity, który szybko się uczy i którego ulubionym smakiem lodów jest ananas, to napisz do mnie. Dzięki!”

Phillip Smy, który był producentem w Surgent Studios, również ogłosił zwolnienie. Napisał: „Jestem kolejną ofiarą dzikiego zachodu, jakim jest branża produkcji gier wideo. Jestem otwarty na role związane z zarządzaniem projektami w branży technologicznej i cyfrowej”. „Chętnie porozmawiam o innych rolach, które mogę pomóc obsadzić, jestem bardzo ciekawy, więc wyślij mi wiadomość, a możemy porozmawiać (bez oczekiwań z Twojej strony )”

Surgent Studios potwierdziło zwolnienia w oświadczeniu: „Niestety, Surgent dołączyło do rosnącej liczby studiów gier dotkniętych zwolnieniami w tym roku. Zwolniono nieco ponad tuzin pracowników. To trudny czas w branży gier, ale pozostajemy niesamowicie dumni z pracy całego naszego zespołu nad ZAU i pochwał, jakie otrzymało od krytyków i graczy”. Spółka podsumowała: „Naszym celem jest teraz wspieranie poszkodowanych, kontynuowanie pracy nad ZAU i patrzenie w przyszłość z naszymi kolejnymi projektami kreatywnymi”.

Zwolnienia te następują tuż po tym, jak reżyser gry Abubakar Salim stwierdził, że sprzedaż gry jest w porządku, po tym jak przedstawił się jako ofiara dążenia do różnorodności i ogłosił głęboką zniżkę na grę. Później wyjaśnił swój film w wątku na X. W wątku tym dokładnie omówił powody przeceny gry, a także jej sprzedaży. Tutaj warto jednak się zastanowić, czy jeżeli tak warto publikować treści związane z równością i równouprawnieniem, to dlaczego osoby które najbardziej działają w tym temacie nie promują oraz sami nie kupują tych gier?

Zobacz też – Sweet Baby ingeruje w wygląd bohaterów w grze Wolverine?

Wypowiedzi Salima dotyczące sprzedaży gry stoją w sprzeczności z liczbą graczy na Steamie. Według SteamDB szczytowa liczba jednoczesnych graczy w „Tales of Kenzera: ZAU” wyniosła zaledwie 287 w dniu premiery, a w czerwcu 2024 roku spadła do 47. W ciągu ostatnich 24 godzin od momentu pisania tego artykułu szczytowa liczba graczy wyniosła zaledwie 28. Współpraca Surgent Studios ze Sweet Baby Inc. również budzi pytania. Firma ta chwaliła się swoją rolą w powstaniu gry, a następnie umieściła ją na swojej liście kuratorskiej na Steamie, która jest często postrzegana jako lista gier do bojkotu.

Dodatkowo, związki Abubakara Salima z założycielami Sweet Baby Inc., Davidem Bedardem i Kim Belair, a także scenarzystką gry „Suicide Squad: Kill the Justice League” Amy-Leigh Shaw, budzą dalsze kontrowersje. Wszyscy trzej byli kiedyś partnerami w firmie Bebe Sucre LTD  Salim zrezygnował ze stanowiska dyrektora tej spółki w marcu 2024 roku, zaledwie kilka miesięcy po premierze „Tales of Kenzera: ZAU”.

Zwolnienia pracowników w Surgent Studios następują po serii kontrowersji wokół gry „Tales of Kenzera: ZAU”. Wypowiedzi reżysera gry dotyczące sprzedaży stoją w sprzeczności z danymi SteamDB, a powiązania twórców gry z firmą Sweet Baby Inc. budzą dalsze pytania. Sytuacja ta pokazuje trudności, z którymi borykają się niektórzy deweloperzy w branży gier wideo.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Sukces Helldivers 2 się skończył? Co może uratować grę?
Następny Warhammer 40000 Boltgun: Forges of Corruption - Recenzja wersji na Playstation 5