The Alters – Ranking Alterów do Odblokowania – Poradnik


Świat gier survivalowych i science-fiction wciąż się rozwija, a jedną z najciekawszych premier ostatnich lat jest The Alters. Ta innowacyjna gra pozwala graczowi wcielić się w Jana Dolskiego – jednego człowieka, który w swojej mobilnej bazie zarządza całą załogą składającą się z różnych wersji samego siebie.

Każdy tytułowy Alter to inna alternatywna wersja Jana, która w wyniku podjętych w przeszłości wyborów zdobyła wyjątkowe umiejętności i perspektywę. To właśnie różnorodność Alterów sprawia, że The Alters staje się nie tylko wciągającą opowieścią o tożsamości i podejmowaniu decyzji, ale i grą o strategicznym zarządzaniu zespołem. W tym poradniku przygotowaliśmy dla Ciebie pełen ranking Alterów, który pomoże Ci podjąć najlepsze decyzje i stworzyć możliwie najbardziej wydajną załogę. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z The Alters, czy planujesz kolejny, bardziej wymagający run, ten przewodnik podpowie Ci, których Alterów warto odblokować w pierwszej kolejności, a którzy powinni poczekać na późniejsze etapy gry. Przy okazji zobacz też naszą pełną recenzję gry The Alters.

Warto podkreślić, że w grze The Alters każda postać – Alter – wnosi coś unikalnego do grupy. Każda alternatywna wersja Jana Dolskiego zdobywa inne zdolności i specjalizacje. Dzięki temu możesz strategicznie dostosować swoją załogę do aktualnych wyzwań, takich jak zarządzanie bazą w trudnych warunkach, pozyskiwanie surowców czy reagowanie na niespodziewane katastrofy. Podobne mechaniki znamy choćby z takich tytułów jak No Man’s Sky czy The Forest, gdzie sukces w dużej mierze zależy od dobrze dobranej i współpracującej grupy.

The Alters możesz kupić w naszym Sklepie z Grami

W naszym zestawieniu przygotowaliśmy dla Ciebie dokładną klasyfikację Alterów w formie tier listy – od D do S. Dzięki temu szybko zorientujesz się, którzy Alterzy są w stanie znacząco wpłynąć na rozgrywkę i którzy z nich powinni stanowić fundament Twojej drużyny. Opisujemy dla Ciebie również kryteria podziału na poszczególne tiery. Od D-Tier Alterów, którzy mogą bardziej przeszkadzać niż pomagać, przez wszechstronnych, lecz nie wyróżniających się C-Tier, specjalistów w swojej dziedzinie na poziomie B-Tier, po tych, którzy ratują Cię w kryzysowych sytuacjach – A-Tier. Na szczycie tabeli znajdują się Alterzy z S-Tier, bez których trudno wyobrazić sobie naprawdę efektywną rozgrywkę i którzy pozwalają Ci znacząco wyprzedzić wyzwania, jakie czekają w tej kosmicznej przygodzie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zoptymalizować swoją bazę, jak najlepiej wykorzystać unikalne cechy każdego z Alterów i jak stworzyć idealną załogę do przetrwania w najbardziej ekstremalnych warunkach, to dobrze trafiłeś. Ten poradnik nie tylko pomoże Ci podjąć lepsze decyzje, lecz także sprawi, że Twoja przygoda w The Alters stanie się bardziej satysfakcjonująca i pełna sukcesów.

D-Tier

Tabula Rasa

Tabula Rasa to zabawny Easter Egg w The Alters, ale nie wnosi absolutnie nic do Twojej drużyny. Nie możesz go przypisać do żadnych zadań – w praktyce spędza czas, włócząc się bez celu po bazie, zajmując łóżko i podjadając zapasy. Co ciekawe, technicznie nie zajmuje slotu dla Alterów, więc nadal możesz mieć komplet użytecznych postaci w zespole, jednak sama jego obecność nie przynosi Ci żadnych realnych korzyści.

Shrink

Shrink w The Alters spełnia tę samą rolę co Strażnik – nadzoruje postacie w Pokoju Kontemplacji i przyspiesza poprawę ich nastroju. Problem w tym, że aby w ogóle zrekrutować Shrinka, musisz najpierw stworzyć Doktora. Co więcej, Shrink i Doktor stoją po przeciwnych stronach kluczowego wyboru w Akcie 2. To oznacza, że decydując się na Shrinka, musisz liczyć się z poważnym konfliktem w swojej załodze i ryzykiem, że przynajmniej jeden Alter stanowczo nie zgodzi się z Twoją decyzją.

C-Tier

Doctor

Doctor znacząco przyspiesza proces leczenia rannych członków załogi w Ambulatorium, pod warunkiem, że jest przypisany do ich opieki. Kontuzje w The Alters nie zdarzają się często, zwłaszcza przy ostrożnej grze, ale nawet wtedy wypadki są nieuniknione. Dzięki Doctorowi pozbędziesz się urazów w mgnieniu oka, co pozwoli Ci szybko przywrócić kluczowych Alterów do pełni sił i wrócić do wykonywania najważniejszych zadań. Doctor przydaje się także w Kuchni – potrafi błyskawicznie przygotować posiłki dla całej załogi na początku dnia, zanim przejdzie do swoich pozostałych obowiązków. Dzięki temu oszczędzasz cenny czas i optymalizujesz pracę bazy.

Guard

Guard pełni podobną rolę jak Shrink, jednak nie ryzykujesz przy jego rekrutacji wewnętrznymi podziałami w drużynie. To jedyny Alter, obok Naukowca, który pozostaje lojalny bez względu na podjęte przez Ciebie decyzje w Akcie 2. Dzięki temu jest bezpiecznym i solidnym wyborem do uzupełnienia ekipy, gdy wszystkie kluczowe stanowiska są już obsadzone. Warto jednak pamiętać, że osobista historia Guarda sprawia, że w pewnym momencie musi on opuścić swoje stanowisko na kilka dni, co dodatkowo obciąża zapasy jedzenia. Gdyby nie ten minus, jego lojalność i przydatność mogłyby wynieść go wyżej w naszej klasyfikacji.

B-Tier

Miner (Górnik)

Miner to niezwykle przydatny Alter, który potrafi pozyskiwać surowce z Posterunków o 50% szybciej niż pozostali członkowie załogi. Pod względem samej efektywności wydobycia spokojnie mógłby znaleźć się w A- lub nawet S-Tier, jednak jego osobista historia sprawia, że trudno w pełni wykorzystać jego potencjał na wczesnym etapie gry. Opowieść Górnika to wciągający i poruszający wątek o samoocenie, uzależnieniu i radzeniu sobie z niepełnosprawnością. Dopóki nie zakończysz jego historii, Miner spędza sporo czasu w Ambulatorium lub Pokoju Kontemplacji, co znacząco ogranicza jego użyteczność w codziennej rozgrywce. Jeśli jednak pozwolisz mu pokonać własne demony i dojdziesz do momentu, w którym wreszcie zaakceptuje siebie, Górnik staje się prawdziwym filarem Twojej bazy i niezwykle potężnym wsparciem w pozyskiwaniu zasobów. To sprawia, że jest wart cierpliwości – choć dla nowych graczy ta początkowa bariera może być trudna do przejścia.

Refiner (Rafinator)

Refiner specjalizuje się w przetwarzaniu materiałów w Rafinerii, co czyni go przydatnym w późniejszych etapach gry, gdy masz już łatwy dostęp do ALX i Wzbogaconych Metali. Dzięki jego umiejętnościom możesz znacząco przyspieszyć obróbkę surowców i przygotować lepsze wyposażenie dla swojej bazy. Niestety, większość zadań w Rafinerii jest stosunkowo krótka i szybko się kończy, przez co Rafinator nie zawsze w pełni wykorzystuje swój potencjał. Aby faktycznie odczuć jego wartość, musisz planować przeróbkę materiałów w dużych partiach, co nie zawsze jest możliwe w dynamicznej rozgrywce.

A-Tier

Scientist (Naukowiec)

Naukowiec w The Alters to Alter, bez którego nie ukończysz gry – i to nie jest przesada. Aby przejść przez kolejne akty fabuły, musisz rozwijać nowe technologie w Laboratorium Badawczym, a Naukowiec jest jedynym członkiem załogi, który potrafi to zrobić. Jeśli chcesz iść naprzód w grze, Naukowiec praktycznie musi spędzać w Laboratorium każdą wolną chwilę. Jego badania są absolutnie kluczowe dla postępu w rozgrywce i stanowią fundament strategii dla całej bazy. Jedyną wadą tej postaci jest to, że gdy odciągniesz go od stołu badawczego, by pomógł w innych zadaniach, znacznie spowalniasz postęp technologiczny – a bez technologii Twoja ekipa szybko stanie w martwym punkcie.

Technician (Technik)

Technik to pierwszy Alter, którego tworzysz w The Alters, i chociaż nie zawsze łatwo się z nim dogadać, jego umiejętności naprawcze ratują Cię przed niejedną katastrofą. Technik błyskawicznie przeprowadza codzienną konserwację bazy, dzięki czemu możesz spokojnie zająć się innymi zadaniami. W jego rękach naprawy przebiegają o 50% szybciej, co szczególnie widać w czasie burz magnetycznych. Podczas burz wiele pomieszczeń w bazie jednocześnie ulega uszkodzeniom, a bez szybkiej interwencji ryzykujesz zniszczenie całej konstrukcji. Technik jest w stanie szybko i sprawnie uporać się z awariami, zanim staną się one poważnym zagrożeniem. Upewnij się tylko, że zawsze ma pod ręką zestawy naprawcze i zadbaj o drugi stanowisko w Warsztacie, by ktoś mógł mu pomóc. Dzięki temu sprawniej opanujesz sytuację i w razie potrzeby naprawisz trzeci pokój ręcznie.

S-Tier

Botanist (Botanik)

Uprawa roślin w Szklarni to jedna z najbardziej czasochłonnych czynności w The Alters, ale dla Botanika to bułka z masłem. Dzięki podwojonej szybkości wzrostu roślin i technologii Wydajnej Żywności możesz w ciągu około sześciu godzin wyprodukować 10 jednostek surowego jedzenia – to więcej niż dzienne zapotrzebowanie całej Twojej załogi. Gotowane posiłki są zdecydowanie lepsze od Papy pod każdym względem, a Botanist pozwala Ci w pełni przestawić dietę zespołu na wysokiej jakości jedzenie. Żaden inny Alter nie wnosi tak ogromnej poprawy w jakości życia załogi w tak prosty i niezawodny sposób.

Worker (Robotnik)

W miarę postępów w grze Twoje zużycie zasobów gwałtownie rośnie. Baterie do skafandrów, Komponenty Pylonów, Zestawy Naprawcze i inne przedmioty stale muszą być produkowane w Warsztacie. Worker gwarantuje, że nigdy nie zabraknie Ci materiałów eksploatacyjnych – o ile tylko dostarczysz mu odpowiednią ilość surowców. Dzięki niemu możesz planować dalekie misje i spokojnie czekać w bazie na nowe Kartridże Wiertnicze czy Tarcze Anomalii, bez konieczności ręcznego powrotu i nadzorowania procesu wytwarzania. W praktyce oznacza to większą elastyczność w planowaniu i znaczną oszczędność Twojego cennego czasu.

Poprzednio Wiedźmin 4: Deweloper staje w obronie Ciri i krytykuje fanów
Następny Plakaty edukacyjne dla dzieci – proste, kolorowe i do codziennego patrzenia, nie tylko „ładne”