W Fortnite nadchodzi tryb rankingowy w Battle Royale i Bez Budowania


Długo oczekiwane rozgrywki rankingowe w Fortnite Battle Royale i Zero Build zbliżają się wielkimi krokami. Już od wersji Fortnite v24.40 gracze będą mieli możliwość włączenia trybu rankingowego i podjęcia wyzwania awansu do rang „Srebrny”, „Złoty”, „Platynowy”, a nawet wyżej.

Rangi w Fortnite Battle Royale będą obejmować: Brąz, Srebro, Złoto, Platynę, Diament, Elite, Champion i Unreal. W każdej z rang od Brązu do Diamentu będą trzy podpoziomy, podczas gdy Elite, Champion i Unreal będą mieć tylko jeden. Po osiągnięciu rangi Elite, gracze będą musieli udowodnić swoje umiejętności, aby awansować do rangi Champion, a następnie do Unreal.

Wprowadzenie trybu rankingowego w v24.40 oznacza początek Sezonu Zero. Sezon Zero potrwa do końca Battle Royale Rozdziału 4 Sezonu 3. W tym czasie Epic Games będzie monitorować i wprowadzać korekty do wszelkich problemów i obaw, jakie mogą pojawić się u graczy, jednocześnie pracując nad dodatkowymi funkcjami i ogólnymi ulepszeniami dla trybu rankingowego.

Początkowy ranking w Sezonie Zero dla Battle Royale i Zero Build będzie oparty na wcześniejszych wynikach graczy, jak również na ich osiągnięciach w pierwszych rankingowych meczach. W przypadku Battle Royale i Zero Build, wystarczy zagrać jeden rankingowy mecz, aby odkryć swój początkowy ranking.

Osiągnięcie rangi Unreal wiąże się z kilkoma szczególnymi korzyściami. Po pierwsze, po osiągnięciu tej rangi, gracz pozostaje w niej na cały sezon rankingowy, niezależnie od przyszłych wyników. Po drugie, po awansie do rangi Unreal, gracz otrzymuje numer, który wskazuje na jego pozycję wśród graczy Unreal na całym świecie. Pozycję Unreal można zobaczyć na tablicy liderów, która będzie dostępna na stronie fortnite.com/ranked/leaderboard.

Sposób awansu w rankingu opiera się na kilku kluczowych czynnikach. Po pierwsze, miejsce, które gracz lub drużyna zajmuje w meczu. Po drugie, liczba eliminacji, które gracz lub drużyna dokonuje w meczu – eliminacje później w meczu będą liczyć się więcej niż eliminacje wcześniej. Na koniec, rankingi graczy, którzy zostali wyeliminowani przez gracza lub drużynę, także będą brane pod uwagę.

Tryb rankingowy będzie dostępny w następujących trybach Battle Royale i Zero Build:

  • Battle Royale: Solo, Duos, Squads
  • Zero Build: Duos

Rankingi dla Battle Royale i Zero Build będą prowadzone oddzielnie

W trybie rankingowym, gracze będą dopasowywani do przeciwników o podobnym rankingu. Jeśli gracz bierze udział w grze Duos lub Squads, drużyna otrzymuje tzw. „party rank”, który jest równy najwyższemu rankingu w drużynie. Twoja drużyna zostanie sparowana z drużynami o podobnym „party rank”. Mimo że posiadasz „party rank”, utrzymujesz również swój indywidualny ranking. Postęp w twoim indywidualnym rankingu będzie zależał od twojego i twojego zespołu wyniku w meczach Duos/Squads.

Gracze mogą brać udział w rankingowych meczach, niezależnie od regionu, w którym się znajdują.

Czy tryb rankingowy różni się od trybu nie rankingowego?

Tak, włączenie trybu rankingowego skutkuje sparowaniem graczy z innymi, którzy również mają włączony tryb rankingowy. Można spodziewać się, że wszystkie przedmioty i funkcje dostępne w tradycyjnym Battle Royale i Zero Build będą dostępne w Sezonie Zero rankingowego. W związku z tym, w v24.40 zostaną wprowadzone następujące zmiany:

  • Limit materiałów zostanie zmniejszony z 999 do 500.
  • Współczynniki zbierania będą nieco zwiększone.
  • Gracze będą upuszczać 50 jednostek każdego materiału po eliminacji.

Co ważne, nowi gracze Fortnite również mogą brać udział w meczach rankingowych. Aby jednak upewnić się, że nowi gracze są odpowiednio przygotowani, gracze z kontami Epic, które nigdy nie były używane do logowania do Fortnite, będą musieli ukończyć specjalne zadanie (Outlast 500 opponents) przed włączeniem opcji rankingowej.

Czy za grę w trybie rankingowym przewidziane są jakieś nagrody? Tak, podczas skoku z Battle Bus w meczu rankingowym, graczom zostanie przydzielone specjalne zadanie (Ranked Urgent Quest). Ukończenie takiego zadania pozwoli na odblokowanie sezonowych nagród kosmetycznych. Nowe zadanie zostanie przydzielone po każdym meczu, a postęp w zadaniach nie przenosi się między meczami.

Wprowadzenie trybu rankingowego wpłynie na rozgrywki turniejowe. Z chwilą wprowadzenia trybu rankingowego, Arena zostanie wyłączona w wersji v24.40. Pozostałe turnieje Battle Royale Chapter 4 Season 2 nie będą wymagały określonej rangi do udziału, z wyjątkiem Console Champions Cup. Gracze będą musieli osiągnąć rangę Platinum I lub wyższą w rankingowym Battle Royale, aby móc wziąć udział w Console Champions Cup, który odbędzie się 23 maja.

W następnym sezonie Battle Royale, twoja ranga, wśród innych czynników, będzie wymaganiem uprawniającym do udziału w turniejach organizowanych przez Epic. Dotyczy to zarówno turniejów o nagrody kosmetyczne, jak Icon Series Cups, jak i turniejów o nagrody pieniężne, takich jak zawody FNCS. Tak jak wszystkie inne wymagania uprawniające do udziału, konkretne wymagania rangi dla danego turnieju będą wymienione w oficjalnych zasadach tego turnieju.

Należy zauważyć, że turnieje organizowane przez Epic będą nadal miały różne elementy łupów i inne funkcje rozgrywki niż inne mecze. Zobacz także artykuł dotyczący wykorzystania Unreal Engine w Fortnite.

Ponadto, wraz z wprowadzeniem v24.40, Fortnite wprowadzi szereg zmian związanych z balansem gry:

  • Limit materiałów zostanie zmniejszony z 999 do 500.
  • Współczynniki zbierania będą nieco zwiększone.
  • Gracze będą upuszczać 50 jednostek każdego materiału po eliminacji.

Nie można też pominąć ważnych zmian, które zostały wprowadzone w poprawce z 3 maja:

  • Zwiększono obrażenia zadawane przez Lock-On Pistol i Thunder Spears.
  • Zwiększono prędkość blokowania i szybkostrzelność między seriami Locked-On Pistol.
  • Thunder Spears teraz wybuchają szybciej po wyjęciu zapalnika.
  • Augmentacja Forecast Reality została zarchiwizowana w turniejach.

W końcu, Fortnite nadal pracuje nad usprawnieniami związanymi z niektórymi dużymi skałami na wyspie Battle Royale, które nie dostarczają tyle materiałów, ile powinny. Ponadto, rozwiązuje problem, który uniemożliwiał graczom leczenie się za pomocą Slurp Juice po tym, jak zostali uderzeni na ziemię. Dodatkowo, wyposażenie w Back Blings z Clone Trooper Outfit nie będzie już wyglądać na odłączone, a ruchy głowy Clone Trooper Outfit nie będą już statyczne. Naprawiono również problem, który powodował, że niektóre stroje wyglądały na błyszczące.

To są bardzo ekscytujące wieści dla graczy Fortnite na całym świecie. Tryb rankingowy wnosi nową dynamikę do gry, umożliwiając graczom rywalizację i porównywanie swoich umiejętności na globalnym poziomie. Czekamy na więcej aktualizacji i zmian, które Fortnite wprowadzi w nadchodzących miesiącach.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Psi Park - recenzja - spacer czy planszówki?
Następny Od czego zacząć przygodę z D&D? - Dungeons & Dragons dla początkujących