Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr – Klasy postaci – Poradnik


 W Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr będziemy mogli wybrać jedną z paru dostępnych klas postaci. Każda z nich będzie posiadała inne umiejętności oraz możliwości, więc ten wybór będzie rzutował na całą resztę naszej przygody z grą. Którą klasę wybrać?

Jeżeli zadajesz sobie właśnie te pytanie i zastanawiasz się, którą klasę postaci wybrać w Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr, to trafiłeś w odpowiednie miejsce i w tym poradniku wszystko zostanie wyjaśnione. Opiszę wszystkie dostępne postacie, ich klasy oraz specjalizacje, a także czym w dana klasa się specjalizuje. W tym poradniku znajdziesz odpowiedzi dotyczące tego, którą klasę postaci powinieneś wybrać. W zasadzie w grze znajdziemy przedstawicieli świętej trójcy hack and slash, czyli wojownika, zabójcę oraz maga, a także bonus, czyli czwartą, nową klasę postaci. W grze pojawi się także piąta klasa, jednak będzie to niedaleka przyszłość i jeżeli uda mi się do niej zasiąść, to wtedy przygotuję na jej temat oddzielny artykuł.

Uwaga! Każda z klas posiada trzy archetypy, jednak nie są one ostateczne i w trakcie gry będziecie w stanie odblokować wszystkie drzewka dostępne dla danego archetypu wykonując odpowiednie działania postacią. Wszystkie informacje znajdziecie w drzewku umiejętności, dlatego o ile sama klasa jest ostateczna, to archetyp określa tylko początkowe uzbrojenie oraz dostępne umiejętności.

Krzyżowiec / Crusader

Ciężko opancerzony inkwizytor, uzbrojony w sprzęt podobny do tego, który używają żołnierze Adeptus Astartes. Chcesz biegać z ciężką bronią, wymachiwać młotem i tarczą, przywoływać wieżyczki czy też używać potężnych salw rakietowych? To jest klasa dla Ciebie. Nie ma takiego uderzenia jak pozostałe dwie klasy, ale jest zdecydowanie najbardziej opancerzony z nich wszystkich. By używać specjalnych umiejętności, Krzyżowiec korzysta ze swojego zasobu o nazwie skupienie. Szereg umiejętności będzie mógł optymalizować użycie skupienia, np. sprawiając, że Krzyżowiec będzie się leczył przy używaniu tych umiejętności. Pamiętajcie także, że tylko Krzyżowiec może używać wszystkich broni do walki w zwarciu, zwłaszcza tarcz i ciężkich broni do walki w zwarciu (wielkie miecze, młoty gromowe).

  • Assault – rozpoczyna z pancerzem szturmowym pozwalającym na skok i będzie rozpoczynać ze sprzętem ułatwiającym walkę na bliski dystans;
  • Tactical – taktyczny marines przebrany za krzyżowca. Przywoła wieżyczkę do wsparcia i będzie korzystał ze zwykłej broni do walki dystansowej – na początku będzie to lasgun i autogun;
  • Heavy – kozak z wielkimi bateriami wyrzutni rakiet na barkach. Specjalista od ciężkiej broni, a grę zaczyna z shotgunem i lasgunem.

Zabójca / Assassin

Kiedy krzyżowiec bazuje na opancerzeniu i punktach życia, to zabójca będzie opierał się na zwinności i manipulacją pola bitwy. W walce korzysta z adrenaliny, która regeneruje się podczas ranienia i pokonywania wrogów, a ta jest potrzebna do robienia uników i używania specjalnych, ciężkich broni i umiejętności pancerza. Zabójca będzie mógł używać lżejszych i szybszych broni do walki w zwarciu, a nawet niektórych broni dostępnych dla krzyżowca jak strzelby. Tylko jednak zabójca pobawi się karabinem snajperskim, który oczywiście nada się do pokonywania elit z dystansu.

  • Infiltrator – archetyp optymalizujący walkę w zwarciu i niewidzialność, ułatwia także uniki i pozwala zacząć grę z podwójnymi ostrzami zabójcy;
  • Sniper – tak jak infiltrator skupia się na walce w zwarciu, tak sniper będzie chciał utrzymać wrogów na dystans. Jego zabawkami będzie oczywiście karabin snajperski, ale przydadzą się także miny. Pancerz pozwoli na przywołanie holoprojekcji, która odciągnie na chwilę wrogów;
  • Eradicator – ten archetyp w dystansie między wrogiem mieści się między dwoma pozostałymi. Jego zadaniem jest szybkie pokonywanie nawet dużych grup wrogów dzięki strzelbie oraz zabijanie elit za pomocą karabinu snajperskiego. Na pomoc przyjdzie także specjalna umiejętność pancerza, która da Tobie przydatne przyspieszenie.

Psionik / Psyker

Trzecia klasa z wielkiej trójcy, czyli warhammerowski mag. W przeciwieństwie jednak do zwykłych magów, ten będzie ryzykował przy używaniu zaklęć. Nadużycie tych mocy przywoła szczeliny oraz nawet demony, dlatego gracz powinien uważać z potężnymi zaklęciami, albo je okiełznać za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz umiejętności. Tylko Psionik w Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr będzie w stanie korzystać z Force Weapons, które dadzą możliwość używania mocy psionicznych, a także tylko on będzie mógł używać potężnych zaklęć osnowy oraz umiejętności pancerza.

  • Empyreanist – ten archetyp skupia się na kontroli. Będzie używał dwuręcznego force staffa, a posiadany przez tego bohatera pancerz pozwoli spowolnić czas, co da niesamowitą przewagę w walce;
  • Aetherwalker – ten archetyp pozwoli Ci na walkę w zwarciu i kontrolę rzeczywistości w bliskim dystansie. Wyposażony w miecz będziesz mógł używać mocy osnowy na wrogach widząc ich przerażenia w oczach, a zdolność pancerza pozwoli Ci na teleportację, co pozwoli na niesamowitą kontrolę bieżących walk, wchodząc do potyczki tam gdzie wróg jest słaby i uciekając, kiedy pojawią się posiłki;
  • Scryer – ten jest ofensywny i używa nie tylko magii, ale też zwykłych granatów i pistoletu. Jeżeli nie chcesz opierać się jedynie na niepewnym działaniu osnowy, to ta klasa będzie idealna.

Tech – Adept w Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr

Najświeższa klasa w Warhammer 40,000: Inquisitor Marty, która pojawiła się wraz z dodatkiem, który wprowadził przebudowaną kampanię fabularną. Ta klasa w niczym nie jest podobna do poprzednich klas, tak dobrze znanych dla fanów gier hack and slash. W walce będzie używał specjalnego zasobu, który pozwoli na przywoływanie różnych maszyn, a w walce wykorzysta broń i sprzęt niedostępną innym klasom, gdyż wymagają cybernetycznych rozszerzeń oraz specjalistycznej wiedzy posiadanej jedynie przez Adeptus Mechanicus. Niestety sam Tech Adept nie będzie tak potężny jak inne klasy i w dużej mierze będzie się opierał na własnych przywołanych maszynach, które jako jedyny może kontrolować i posiada nawet specjalny do ich udoskonalania interfejs.

  • Adept Secutor – ta klasa została przeszkolona przez siły zbrojne Mechanicus, czyli Skitarii i dzięki temu posiada możliwość walki dwuręcznym toporem błogosławionym przez Omnissian. W walce idzie do boju obok swoich maszyn, a jego zdolność pancerza pozwoli przerzucić część obrażeń zadanych jemu, na podlegające konstrukty;
  • Adept Dominus – kandydat na Dominusa, czyli najwyższą rangę wśród oficerów wojskowych Mechanicus. Tym samym użyje w grze broni dystansowej dostępnej tylko dla tej klasy – Arc Riffle. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, ta klasa skupi się na maksymalizacji skuteczności swojej walki dystansowej, a dzięki swojej pasywnej zdolności będzie się leczył zawsze, kiedy konstrukty otrzymają obrażenia;
  • Adept Skitarius – klasa wsparcia, która korzysta z broni zadającej nie tylko obrażenia fizyczne, ale i radiacyjne, a w walce zapewni możliwość naprawiania podległych mu maszyn bojowych. Jeżeli chcesz być mistrzem marionetek w tej grze, to jest to klasa dla Ciebie. Zasada gry w tym przypadku jest taka, żeby maszyny stworzyły przed Tobą barykadę, a Ty pokonasz wrogów z dystansu – zadajesz więcej obrażeń, jeżeli nie ma wrogów w odległości 5 metrów.

Sprawdź także:

Recenzja Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr

Pełne przejście gry Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Sonic Frontiers pobiło rekord serii dla ilości równoczesnych graczy na Steam
Następny POKEMON TCG Regional Championship - wrażenia z wydarzenia