Wasteland 3 tradycyjnie już dla swojego gatunku oferuje możliwość zatrudnienia kilku towarzyszy, którzy będą walczyć po naszej stronie oraz pomagać w ramach różnych dialogów czy też innych sytuacji w grze. Jak odblokować wszystkich towarzyszy?
O ile w Wasteland 3 towarzysze nie są tak ciekawi i przydatni jak na przykład w Pillars of Eternity 2, jednak ich posiadanie będzie sprzyjało lepszemu poznaniu fabuły oraz świata gry. Czasami się udzielają, jednak ich działania nie są tak kluczowe jak we wspomnianej grze. Spokojnie można ukończyć grę za pomocą stworzonych własnoręcznie towarzyszy dzięki odpowiedniej postaci w siedzibie strażników. Osobiście sam planuje to zrobić, kiedy ponownie będę przechodzić grę. Jednak przy pierwszym przejściu zachęcam jednak do rekrutacji wszystkich kompanów by bardziej poznać historię gry.
Marshall Kwon
Pierwsza postać która dołączy do naszej drużyny to oddelegowany przez Saula Buchanana przedstawiciel szeryfów w Colorado Springs. Przy wprowadzeniu do twierdzy strażników, decyduje się by nam towarzyszyć przez resztę gry … o ile przypadkiem nie zabijemy psa podczas wymiany ognia, na co szczególnie radzę uważać. Posiada już na początku gry rozwinięte bronie automatyczne i podstępny kutafon i radzę dalej rozwijać mu te cechy. Osobiście rozwijałem dla niego także materiały wybuchowe z uwagi na jego specjalną cechę Stróż prawa, które zwiększa inicjatywę o 30%. Nawet jeżeli wpadniemy więc w pułapkę, to jest szansa że będzie mógł przywitać wrogów za pomocą wyrzutni rakiet.
Początkowe umiejętności:
- Broń automatyczna: 5
- Podstępny kutafon: 3
- Lizus: 3
Lucia Wesson
Lucia Wesson to dziewczyna z dobrego domu, której marzy się przygoda i zemsta za morderstwo jej rodziny. Weźmie więc rewolwer i wyruszy ze strażnikami by odnaleźć Dorseya, który także odpowiada za atak na strażników na początku gry. Przyłączy się do nas na początku gry, kiedy wybierzemy się do Ogrodu Bogów. Będzie chciała pomóc pozbyć się bandytów z Colorado Spring, a po wszystkim na stałe przyłączy się do naszej drużyny. Jest rewolwerowcem i specjalizuje się w krótkiej broni. Wbrew pozorom jest to dobry wybór dla jednej postaci w drużynie. Podczas gry znajdziemy szereg wyjątkowych rewolwerów dających naprawdę fajne statystyki (spodobał mi się jeden posiadający bardzo małe obrażenia, jednak ponad 75% szansy bazowej na trafienie krytyczne).
Początkowe umiejętności:
- Mała broń: 5
- Modowanie broni: 3
- Handel: 2
- Przetrwanie: 2
Jodie Bell
Jodie Bell poznajemy na samym początku gry, jednak nie przyłączy się do nas wtedy. Kiedy uda nam się ją uratować i wrócimy do bazy strażników, będzie próbować się wykurować z traumy oraz ran które otrzymała podczas ataku Dorsleyów. Dojdzie do siebie po wykonaniu zadania Duże kłopoty w małym Vegas. Wystarczy że po nim wrócimy do bazy i Jodie sama nas zaczepi, mówiąc że czuje się już dobrze i może przyłączyć się do drużyny. Posiada dodatkowy slot na akcesoria, parę poziomów mechaniki oraz karabinów snajperskich. Wasz mechanik zawsze dobrze sobie radzi z karabinem snajperskim, ponieważ strzał z niego jest dosyć drogi w punktach akcji i bardzo rzadko starczy nam ich do drugiego strzału. Dlatego pozostałe punkty warto wykorzystać do przywołania maszyn do pomocy.
Początkowe umiejętności:
- Karabiny snajperskie: 5
- Mechanika: 4
- Rozmawianie ze zwierzętami: 3
- Pierwsza pomoc: 3
Scotchmo
Stary, dobry Scotchmo pojawi się w bazie strażników po zatrudnieniu kucharza w bazie strażników. Aby to zrobić musimy wykonać zadanie dotyczące uchodźców w Dziwnowisku. Scotchmo także będzie tam się znajdować, co powinno sugerować Wam, że pójdzie tam gdzie dostanie stałe dostawy żywności oraz alkoholu. Scotchmo posiada unikalne pochodzenie o nazwie Hobo oraz umiejętności pozwalające jemu walczyć na bardzo krótkim dystansie. Idealnie sobie radzi ze strzelbami oraz bronią do walki w zwarciu.
Początkowe umiejętności:
- Mała broń: 7
- Otwieranie zamków: 4
- Podstępny kutafon: 4
- Walka w zwarciu: 2
Ironclad Cordite
Bandyta złapany przez Patriarchę jest trzymany w jego tajnym więzieniu. Będziemy mogli go oswobodzić w ramach zadania, które otrzymamy po rozwiązaniu problemów w Dziwnowisku. Będziemy musieli eksplorować tajne więzienie patriarchy i dowiedzieć się o brudach, które trzyma on w szafie. Na koniec zadania Ironclad Cordite przyłączy się do naszej drużyny. Jest specjalistą od walki w zwarciu i do tego celu zachęcam jego używać. Posiada specjalną cechę o nazwie Warlord, która daje tej postaci bonus do pancerza. Dużo blachy, ciężka broń do walki w zwarciu i mamy drużynowego szturmowca.
Początkowe umiejętności:
- Walka wręcz: 9
- Przywództwo: 5
- Materiały wybuchowe: 4
- Mechanika: 4
Fishlips
Fishlips to kolejny bandyta z pustkowi, tym razem degustator ludzkiego mięsa oraz specjalista od maszyn. Znajdziemy go w Last Stop i żeby się do nas przyłączył, musimy go pokonać. Jeżeli więc zależy wam na jego wsparciu to nie korzystajcie z opcji dialogowych unikających walkę tylko zaatakujcie go pierwszego, dzięki czemu będziecie mieć pierwszy ruch. Albo użyjcie perswazji by ominąć walkę i wykorzystajcie ten czas, by rozstawić żołnierzy na przyległych wokół dachach i poślijcie rakietę na miły początek walki. Fishlips, podobnie jak Żelazny Cordite, jest specjalistą od walki w zwarciu, a przy okazji jest wprawnym mechanikiem i specjalistą od tosterów. Posiada dodatkowy mnożnik do obrażeń krytycznych, więc warto go rozwijać pod częstsze ataki krytyczne.
Początkowe umiejętności:
- Walka w zwarciu: 8
- Modowanie pancerzy: 7
- Naprawianie tosterów: 4
- Mechanika: 3
Vic Buchanan
Poszukiwany przez Patriarchę syn to psychopatyczny morderca. Kiedy już dotrzemy do Aspen i przebijemy się przez wszystkich wrogów staniemy przed wyborem, co zrobić z szaleńcem. Może się on do nas właśnie wtedy przyłączyć. Wasz wybór, osobiście go zastrzeliłem przez traumatyczne przeżycia, których świadkiem byłem w tej mieścinie. Szaleniec ma +5% szansy na atak krytyczny, oprócz tego radzi sobie z dużą oraz małą bronią. Finalnie posiada wreszcie twardziela na siódmym poziomie. Na tym etapie gry nie będzie przydatną postacią.
Początkowe umiejętności:
- Mała broń: 10
- Duża broń: 8
- Twardziel: 7
Pizepi Joren
Pizepi jest jedną ze strażniczek, która przetrwała atak Dorsleyów na konwój na początku gry. Niestety została znaleziona przez szaleńców Victora Buchanana i przez nich pojmana do bazy wroga. Z uwagi na duże umiejętności perswazji oraz znajomość mechaniki, zaprzyjaźniła się z upośledzoną przywódczynią bandytów, którzy obecnie służą dla Buhcanana. Pizepi przyłączy się do nas właśnie po tym, kiedy rozwiążemy problem tych bandytów w Aspen – obojętnie czy za pomocą siły ognia czy negocjacji. Posiada wrodzoną odporność na obrażenia od energii.
Początkowe umiejętności:
- Broń automatyczna: 10
- Nerdowskie rzeczy: 7
- Dziwna nauka: 7
- Pierwsza pomoc: 2
Świta
Oprócz wymienionych towarzyszy, mogą się do nas przyłączyć także inne postacie z tak zwanej Świty. Nie będziemy nimi kierować i będą się rozwijać niezależnie od naszych wyborów. Będą posiadać swoją własną turę, najczęściej po naszym ruchu. Mogą się nie aktywować, jeżeli znajdą się zbyt daleko od pola bitwy, dlatego rozważnie rozpoczynaj potyczki. Pierwszym ze świty, który może się do nas przyłączyć, będzie Major Tomcat. Będziemy musieli wykonać na nim test oswajania zwierząt lub dać mu paczkę papierosów. O ile na samym początku gry nie będzie zbyt skutecznym wojownikiem, to w późniejszej fazie stanie się bardzo przydatnym towarzyszem, który będzie zadawać duże obrażenia.
Inni członkowie świty, którzy będą mogli do nas dołączyć. Jest ich więcej i nie udało mi się ich wszystkich odkryć:
- Klon – po wykonaniu zadania w Luksusowych Apartamentach w Colorado Springs. Po wszystkim zaproś Irva do bazy strażników, by mógł kontynuować swoje badania;
- Kapitan impreza – za wykonanie zadania Odrodzenie Regana i przekazanie jego sztucznej inteligencji dla komuny maszyn;
- Poultron – po ataku na naszą bazę, kiedy wcześniej uda nam się odnaleźć cztery mechaniczne kurczaki i przeprowadzić je do naszej bazy;
- Dzielny mały toster – w Akademii Naprawy Tosterów, kiedy uda nam się zdobyć pięć elementów, które znajdziemy w naprawianych tosterach;
- Ksiądz – nie mam bladego pojęcia jak się on przyłączył do mojej drużyny. Pojawił się w Dziwnowie i odszedł jakiś czas później.
Brak komentarzy