Pillars of Eternity 2: Deadfire – Towarzysze – Poradnik jak odblokować oraz rozwijać wszystkich towarzyszy


Towarzysze w Pillars of Eternity 2: Deadfire są znacznie ciekawszym elementem gry niż w pierwszej części. Dodatkowy wskaźnik reputacji nie tylko naszego awatara wobec towarzyszy, ale nawet towarzyszy wobec siebie, sprawia że relacje między bohaterami wchodzą na znacznie wyższy poziom. W jaki sposób odblokować wszystkich dostępnych towarzyszy istotnych dla kampanii fabularnej? Ten poradnik odpowie na to pytanie. Podpowiem także, jakie klasy dobrać dla każdego z nich oraz czym się kierować przy rozwoju postaci.

Na początek, krótkie upomnienie. Z uwagi na fantastyczny system pozyskiwania towarzyszy, mamy znacznie większe pole do wyboru przy projektowaniu naszej drużyny. Chodzi o to, że przy pozyskaniu nowego sojusznika otrzymujemy możliwość wyboru jego klasy. Najczęściej jest to jedna z dwóch klas lub połączenie ich obu. Dzięki temu, nie będzie już sytuacji, która bardzo mnie zirytowała w pierwszej części gry, kiedy Zrozpaczona Matka była drugim Enigmatykiem w drużynie, a ja byłem pierwszym. Grałem czasami na dwóch enigmatyków. Zwłaszcza jeżeli wiedziałem że powalczymy przeciwko ludziom (mała odporność na zaklęcia enigmatyków) lub innym postaciom z duszą.

Towarzysze dostępni w Pillars of Eternity 2: Deadfire

Zanim zaczniemy, ostatnie informacje organizacyjne. Odradzam korzystania z wieloklasowości. Podobnie jak w innych grach tego typu gdzie występuje wieloklasowość, postać taka nigdy nie stanie się ekspertem w swojej dziedzinie. Nie odblokujemy najlepszych zaklęć oraz nie wyciągniemy maksymalnych efektów z naszej roli. Dlatego gorąco zachęcam, aby nie wybierać wielu klas dla naszych postaci, nawet jeżeli jesteście zaawansowanymi graczami Pillars of Eternity. Na początku większa liczba umiejętności może być przydatna, jednak pod koniec gry brak najlepszych zaklęć dostępnych dla naszych klas może dotkliwie zaboleć.

Eder

Dostępne klasy: Wojownik, Łotr, Awanturnik (wojownik + łotr)

Jak odblokować: Eder jest dostępny od początku gry

Nie trzeba go odblokowywać, powinien być dostępny jako pierwsza postać w naszej drużynie, chyba że coś ostro zepsuliśmy w pierwszej części gry i importowaliśmy save. Eder to nasz tank, chociaż tanki w Pillars of Eternity 1 oraz 2 nie są tak skuteczni jak w innych grach RPG, to tutaj Eder idzie na czele drużyny. Prawdopodobnie wybierzecie dla niego Wojownika, i przy takiej opcji zachęcam pozostać. Dzięki szarży, będzie mógł szybciej zaatakować wroga, zanim przeciwnicy zainteresują się innymi członkami drużyny. Dobieramy mu zdolności pozwalające nawiązywać walkę z większą liczbą wrogów.

Aloth

Dostępne klasy: Mag, Mag Bojowy (mag+wojownik), Magiczne Ostrze (mag+łotr)

Jak odblokować: Ruiny na wschód od Portu Maje. Odblokujemy go robiąc główne zadanie

Aloth zawsze będzie magiem. Tak samo tutaj, nie powinniśmy kombinować z wieloklasowością i wybrać właśnie maga. Nawet jeżeli wasza główna postać to Mag, dzięki dostępności wielu zaklęć, warto mieć dwóch magów w drużynie. Dzięki takiemu zabiegowi, będziecie dysponować arsenałem zaklęć, niezależnie od odporności i rodzajów przeciwników. Warto także zaglądać do Grymuarów które zdobywamy w trakcie gry. Nie raz znajdziemy tam zaklęcia niedostępne w inny sposób.

Xoti

Dostępne klasy: Kapłan, Mnich, Kontemplator (kapłan + mnich)

Jak Odblokować: Port Maje, na wschód od wejścia jest grupa wyznawców Eothasa. Porozmawiaj z nimi i Xoti się przyłączy

Xoti to nowa postać w Pillars of Eternity. Zdecydowanie zachęcam wybrać dla niej kapłana oraz skupić się na zaklęciach leczniczych i wspierających. Chociaż Xoti posiada cholernie potężną zdolność na pierwszym poziomie, zadającą więcej ran rannym przeciwnikom, to jej głównym zadaniem będzie wspieranie naszej drużyny. Xoti prawie zawsze jest w mojej drużynie i uważam ją za niezastąpionego członka. Ewentualnie Pallegina ze swoją aurą leczącą wraz ze wsparciem Druida może ją zastąpić. Wtedy zmniejszymy nasze zdolności ochronne oraz lecznicze, ale zwiększymy obrażenia zadawane przez drużynę. Xoti dobrze działa jako wsparcie postaci, które nie posiadają zdolności leczniczych. Serafen, Eder, Aloth, Maia Rua – są to najlepsi członkowie drużyny z Xoti.

Serafen

Dostępne klasy: Enigmatyk, Barbarzyńca, Wiedźmak? (Enigmatyk + Barbarzyńca)

Jak Odblokować: Sam do nas przypłynie po wypłynięciu z portu Maje, po drodze do Neketaki

Serafen to kolejna nowa postać w naszej drużynie. Wybrałem dla niego barbarzyńcę, z uwagi na fakt że moja główna postać jest Enigmatykiem. Bardzo dobrze sobie daje radę, jednak zastanawiam się czy nie popełniłem błędu i w jego przypadku nie lepiej sprawiłaby się Hybryda Barbarzyńcy oraz Enigmatyka. Brakuje mu ataków innych niż fizyczne (jak każdemu barbarzyńcy), więc dla Serafena mógłbym zrobić wyjątek. W mojej drużynie jest obecnie gościem zadającym olbrzymie obrażenia grupom wrogów za pomocą garłaczy oraz toporami, które mają za zadanie zadawać wiele obrażeń co silniejszym, pojedynczym przeciwnikom.

Maia Rua

Dostępne klasy: Łowca, Zwiadowca (Łowca + Łotr), Geomancer (Łowca + Mag)

Jak Odblokować: Po rozmowie z królową w pałacu, może się do nas przyłączyć, aby szpiegować dla Królewskiej Kompanii Handlowej. Możemy odmówić, ale nie radzę – relacje z Maia Rua są chyba najciekawsze w całej grze.

Maia Rua, siostra naszego przyjaciela z pierwszej części, jest czystym w 100% mordercą. Skupia się na ataku na pojedynczy cel z dystansu, zadaje mu wraz ze zwierzakiem monstrualne obrażenia i potrafi manipulować polem bitwy dzięki spowalniającym umiejętnościom, zdolnościom zwierzaka który potrafi przewrócić wrogów. W razie potrzeby Maia Rua zrobi salto na bezpieczną pozycję, bez przerywania walki i narażania się na ekstra atak. Maia Rua jest też jedną z ciekawszych postaci, bardzo szybko mężczyźni będą mogli rozpocząć z nią romans, ale aby się to udało będziemy musieli przekonać do nas jej zwierzaka. Jeżeli zajrzymy do duszy ptaszka, będziemy mogli odbyć ciekawą rozmowę. Zabierać zawsze na walki z bossem – nie będzie narażona na bezpośrednie obrażenia z walki zwarciu, a przy odrobinie szczęścia nałoży parę wrednych negatywnych efektów na wroga.

Pallegina

Dostępne klasy: Paladyn, Krzyżowiec (Paladyn + Wojownik), Herald (Paladyn + Bard)

Jak Odblokować: W zależności od wyborów w pierwszej części gry, może się przyłączyć do nas już w dokach Neketaki lub po rozmowie z królową. Znajdziemy ją wtedy w siedzibie Vailiańskiej Kompani Handlowej w dokach Neketaki.

Pallegina to nasza ulubiona pierzasta paladynka. Ni to wojownik, ni kapłan, ni bard. Lubię Palleginę właśnie przez jej uniwersalność. Rozwijamy ją w zależności od tego co potrzebujemy w drużynie. U mnie jest ona drugim tankiem (na zamiankę z Ederem) lub postacią zadającą obrażenia w zwarciu, jednocześnie leczącą towarzyszy wraz z druidem, kiedy nie zabieram Xoti na wyprawę. Pallegina dobrze podróżuje szczególnie z Tekēhu – wspólnie posiadają duże obrażenia, jednocześnie potrafiąc leczyć drużynę. Wybieramy dla niej aurę leczniczą, bardzo dobra zdolność.

Tekēhu

Dostępne klasy: Druid, Bard, Theurg (Druid + Bard)

Jak Odblokować: Znajduje się w Świątyni Zaklinaczy Fal na Tarasie Periki. Wystarczy tam wejść i rozpocznie się event, który finalnie pozwoli nam zrekrutować Tekēhu.

Druid to kombinacja Maga, Kapłana oraz Wojownika dzięki formom. Bardzo lubię tą postać jako alternatywę dla Xoti i idealnie pracuje razem z Pallegriną. Podobnie jak w pierwszej części, druidzi posiadają dużo zaklęć obszarowych, które ranią także naszą drużynę. Używać z ostrożnością. Lubię go także z uwagi na możliwość przywołania paru istot, które poważnie wspierają naszą drużynę. Widać to na mojej walce z jednym z bossów w grze poniżej – Olbrzymi Jaskiniowy Czerw.

Subskrybuj nasz kanał na YouTube

 

Dodatkowe Postacie

Pillars of Eternity 2: Deadfire pozwala nam także na rekrutowanie paru dodatkowych postaci. Tradycyjnie jak w pierwszej części, możemy tworzyć najemników w każdej knajpie. Dodatkowo, w trakcie gry spotykamy cztery postacie, które po krótkim dialogu przyłączają się do nas. Na obecną chwilę nie wnoszą one nic do drużyny jeżeli chodzi o relacje i zadania – są tylko członkami których możemy zabrać ze sobą. Myślę, że będą mieć więcej do powiedzenia w nadchodzących DLC. Warto ich jednak rekrutować – w trakcie abordażu biorą czynny udział w walce jako niezależni NPC, więc dobrze ich uzbroić i trzymać jako dodatkową siłę ognia. Na obecną chwilę tylko informacja gdzie ich pozyskać oraz jakie klasy możemy im wybrać.

Fassina

Dostępne klasy: Mag, Loremaster (mag + bard), Czarownik (mag+ druid)

Jak Odblokować: Musimy wykonać zadanie Skarbiec Arcymaga. Następnie rozmawiamy z nią na Tarasie Periki w Neketace.

Konstanten

Dostępne klasy: Bard, Barbarzyńca, Krzykacz? Wyjec? Howler po Angielsku (Bard + Barbarzyńca)

Jak Odblokować: Dzika Mara, drugie piętro – musimy odpowiednio pogadać.

Rekke

Dostępne klasy: Wojownik, Brawler (wojownik + mnich), Brutal (Wojownik + Barbarzyńca)

Jak Odblokować: Flotsam, wydarzenie na wschodnim krańcu mapy.

Ydwin

Dostępne klasy: Enigmatyk, Łotr, Złodziej Umysłów (Enigmatyk + Łotr)

Jak Odblokować: Święte Schody, Szczyt siedziby Animantów, wystarczy pogadać.