Małe gry mają tendencje albo do całkowitego omijania insertu i wkładania po prostu paczki kart do pudełka, albo do posiadania średniowatej plastikowej wkładki uniemożliwiającej dorzucenie dodatków do tytułu. Z tym drugim problemem boryka się 7 Cudów Świata Pojedynek, bo podstawka nie mieści absolutnie nic, poza podstawką.

Na pomoc leci pikny grawerowany insert z reDrewno, który nie dość, że pomieści wszystkie dodatki, to jeszcze jest funkcjonalny i świetnie wygląda.

Budowa i pojemność

Insert mieści wszystko, podstawkę oraz dwa dostępne dodatki, karty oczywiście w koszulkach. Budowa nie była jakaś specjalnie trudna, a instrukcja należy do jednej z lepszych jakie czytałem przy moim dość regularnym składaniu drewnianych mieszkanek dla mej tektury. Jest jeden element który był dość złożony w konstrukcji, ale dzięki debilo-odpornemu wyjaśnieniu w instrukcji nie idzie się pomylić. Aby cieszyć się insertem trzeba złożyć 6 rozmaitych pojemniczków. Całość zajęła mi może 30-40 minut. Nie posiadam dodatku Agora.

Omówienie elementów

Pojemnik na małe karty – jest dość prosty w konstrukcji, ale ma dwie wstawki, które trzeba dokładnie wpasować. Jeśli uważasz, ciężko się pomylić. Posiada 6 komór różnej szerokości, aby odpowiednio pomieścić zakoszulkowane karty epok, gildii, wielkich świątyń i tych z Agory, wszystko oczywiście w koszulkach. Mega użytkowym dodatkiem jest grawer, który niesamowicie ułatwia pakowanie i rozkładanie gry, bo wiemy co gdzie powinno wylądować. Funkcja organizacyjna ale też przydaje się przy wykładaniu nowych kart w drugiej i trzeciej epoce.

Pojemnik na cuda oraz duże karty Agory – prosty w budowie dwustronny pojemnik na cuda i karty agory. Grawery jasno wskazują jakie karty, gdzie powinny mieszkać. Spokojnie przyjmą zakoszulkowane karty, choć moje ich nie posiadają.  Funkcja czysto organizacyjna.

Pojemnik na monety – korytko z komorami na monety w 3 nominałach z plastikową pokrywką. Budowa jest prosta, choć ukośna ścianka sprawiła odrobinę kłopotu. Sam pojemnik mieści wszystkie monety, posiada grawery od środka ułatwiające porządkowanie, a plastikowa pokrywka zabezpiecza zawartość przed lataniem. Ten pojemnik jako jedyny z całego zestawu posiada funkcjonalność zarówno porządkową jak i grywalną.

Pojemnik na żetony i markery – prosty w budowie wielokomorowy pojemnik na żetony mitologii i ofiary, plastikowe znaczniki wojny i Minerwy oraz kubiki z Agory. Każda komora jest podpisana grawerem, miejsca jest aż nadto, a plastikowa przykrywka zapobiega wypadaniu komponentów. Funkcja czysto organizacyjna, ale jak ładnie wygląda 😊

Podajnik kart bóstw – mega prosty pojemnik z kartami bóstw przy grze z dodatkiem Panteon. Ma tylko 3 ścianki, ja bym chyba nie pogardził czwartą oraz dziurką do łatwego ich wyjmowania. Spełnia funkcję organizacyjną, ale można czasem użyć w drugiej erze.

Podajnik na żetony nauki, kafle wojny oraz elementy z Agory – najtrudniejszy element do złożenia w całym insercie, ale też najlepiej wyjaśniony w instrukcji. Musiałbym się starać, aby się pomylić przy montażu. Mieści żetony nauki, 4 kafelki wojenne oraz komponenty z Agory. Funkcja organizacyjna.

Podsumowanie

Insert od reDrewno do 7 Cudów Świata Pojedynek jest bardzo dobry. Mieści dodatki, organizuje grę, przyśpiesza przygotowanie do niej i jest ślicznie i pomocnie wygrawerowany. Bardzo mi odpowiada. Dzięki niemu mogłem pozbyć się pudełka do Panteonu, a niebawem do Agory. Jest dość prosty w budowie, ma mega instrukcję, ale trze uważać na dwa elementy – podajnik żetonów nauki i korytko z monetami. Reszta to pikuś. Polecam każdemu.

 

Mały bonus –  filmik z pakowania insertrtu.

YouTube player

 

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Yakuza w fartuszku. Kodeks perfekcyjnego pana domu - recenzja - premiera roku Netflixa!
Następny Conqueror's Blade - Recenzja - Oblężenia dla każdego