Age of Mythology Retold – Poradnik dla Początkujących – Opanuj Panteon


Age of Mythology: Retold to epicka gra strategiczna czasu rzeczywistego, która przenosi nas w świat mitów i legend. Aby odnieść sukces w tej grze, konieczne jest zrozumienie podstawowych mechanik oraz umiejętne wykorzystanie potencjału poszczególnych bogów. Ten poradnik pomoże Ci opanować podstawy gry i rozpocząć swoją przygodę w świecie Age of Mythology: Retold.

Aby odnieść sukces w Age of Mythology Retold, kluczowe jest zrozumienie podstawowych zasad rozgrywki. Gra polega na budowaniu gospodarki, rekrutacji armii i ekspansji terytorialnej. Musicie umiejętnie zarządzać zasobami, rozwijać technologię i planować swoje działania strategiczne. Jednym z najważniejszych wyborów, jakie będziecie musieli podjąć na początku gry, jest wybór panteonu. Każdy panteon oferuje unikalne jednostki, technologie i bonusy. Czy wybierzecie potężnych bogów greckich, mitycznych nordyckich wojowników czy też tajemniczych bogów egipskich? Wasz wybór będzie miał ogromny wpływ na styl gry i strategię. Poniżej opiszemy najważniejsze aspekty związane z grą, które przydadzą się zarówno w kampanii jak i grze swobodnej. Możesz też zajrzeć na nasz kanał YouTube, gdzie ogrywamy grę 🙂

Nie zaniedbuj swojej gospodarki i mieszkańców

Łatwo jest dać się porwać budowaniu armii i nękaniu wroga. Jednak, jeśli nie będziesz ostrożny, może to prowadzić do tego, że zostaniesz prześcignięty gospodarczo. Aby móc awansować na kolejne epoki i rozwijać technologię, Twoja gospodarka musi rozwijać się w stałym tempie. Zawsze upewnij się, że nie masz bezczynnych mieszkańców. Rozszerzaj swoją siłę roboczą i przydzielaj im nowe zadania – buduj nowe budynki, zbieraj brakujące zasoby, konstruuj obronę i tak dalej. Mówiąc o zasobach, możesz przeszacować wydatki na jeden lub drugi, gdy Twoja armia rośnie. Sprawdź, czego Ci brakuje i dodaj więcej mieszkańców, aby to zrekompensować. Następnie, gdy osiągniesz równowagę, przerzuć ich na inny zasób. W ostateczności nadmiar surowców możesz sprzedawać na markecie, jednak musisz uważać na spore różnice cenowe.

Testuj Każdego Boga, Aby Znaleźć Swój Styl Gry

Age of Mythology oferuje 12 bogów do wyboru (13, jeśli posiadasz Freyra), podzielonych na cztery różne panteony. Każdy z tych bogów ma unikalny styl gry, który znacząco wpływa na najlepszy sposób jego wykorzystania. Możesz też zajrzeć do Kompedium by znaleźć potrzebne informacje.

Panteon Grecki

Grecy posiadają potężne jednostki zwiadowcze i militarne, ale wymagają silnej gospodarki niezależnie od wybranej strategii, ponieważ ich jednostki są drogie. Mają bardzo potężnych bohaterów, ale są oni ograniczeni, a Łaska wymaga, aby mieszkańcy oddawali cześć w świątyni zamiast zbierać inne zasoby.

  • Zeus: Zeus skupia się na jednostkach piechoty i bohaterów, a także ma fantastyczne wzmocnienia do generowania Łaski.
  • Hades: Hades skupia się na jednostkach dystansowych, co dotyczy również budynków, które mogą atakować. Generuje również sprzymierzone Cienie z pokonanych wrogów.
  • Poseidon: Poseidon ma potężną kawalerię, co jest już szczególną siłą Greków. Ma również wzmocnienia do rozwoju morskiego i gospodarczego.

Panteon Egipski

Egipcjanie mają znacznie tańsze koszty budowy, ale ich budynki tworzone są dłużej. Są wzmocnieni przez faraona, który może wzmocnić budynki, aby poprawić szybkość budowy, wydajność zbieraczy i nawet atak. Egipcjanie zdobywają Łaskę poprzez budowanie pomników, któreych wygląd zależy przez wybór głównego i każdego kolejnego boga.

  • Ra: Ra skupia się głównie na jednostkach późnej gry z budynku Migdol Stronghold, które są potężne, ale drogie.
  • Isis: Isis jest adaptacyjnym bogiem, który skupia się na technologii i dużych populacjach.
  • Set: Set skupia się na Koszarach i jednostkach, które można tam rekrutować, które wszystkie są jednostkami kontrującymi. Pozwala również na wystawianie agresywnych zwierząt w armii.

Panteon Nordycki

Nordycy są dość nastawieni na ofensywę, a ich jednostki wojskowe są odpowiedzialne za budowę budynków i Łaskę zdobywaną bezpośrednio w walce. Mają tendencję do bycia ciężkimi na jednostki bohaterów, co może być zaletą lub wadą, w zależności od przeciwników.

  • Thor: Thor skupia się na jednostce Krasnoluda i Kuźni.
  • Odin: Odin skupia się na jednostkach rekrutowanych z Wielkiej Sali, co czyni go świetnym do wystawiania armii składających się głównie z kawalerii i bohaterów.
  • Loki: Loki skupia się na jednostkach mitologicznych, a w zależności od wybranych mniejszych bogów, możesz uzyskać świetne jednostki.
  • Freyr: Freyr skupia się na technologii i obronie, co dobrze pasuje do pasywnej, defensywnej strategii, która dobrze wykorzystuje jego ekskluzywne mniejsze bogy.

Panteon Atlantycki

Atlantydzi w Age of Mythology mają kilka unikalnych dziwactw, które sprawiają, że wyróżniają się. Po pierwsze, ich zwykłych ludzi można zmienić w bohaterów (co jest świetne, aby uzyskać jak najwięcej z ich wysokich kosztowo jednostek), zdobywają Łaskę poprzez swoje jednostki Wyroczni, a ich jednostki zbierające nie muszą zrzucać zasobów w miejscu zrzutowania (chociaż rekompensują to, będąc stosunkowo wolnymi).

  • Kronos: Kronos skupia się na jednostkach oblężniczych i mitologicznych, które dobrze współpracują, aby stworzyć masywną (choć drogą) armię.
  • Oranos: Oranos kontroluje widzenie i mobilność, co pozwala na szybsze i pełniejsze kontrolowanie mapy. Ta strategia jest bardzo potężna, ale wymaga umiejętności.
  • Gaia: Gaia jest kolejnym wszechstronnym bogiem, który skupia się na gospodarce i wzmocnieniach budynków. Co ciekawe, otrzymuje wzmocnienia, które pozwalają jej budynkom leczyć pobliskie jednostki, co jest fantastyczne dla rajdów i taktyk uderz-i-uciekaj.

Testowanie każdego z tych bogów przez kilka gier każde jest świetnym sposobem, aby zobaczyć, czy ich preferowane style gry pasują do Twoich preferencji.

Zwiad w Age of Mythology: Retold to całkowita podstawa

Informacja to klucz! Musisz wiedzieć, gdzie znajduje się baza przeciwnika, ale to nie wszystko. Znajdź relikty, przyszłe lokalizacje Centrum Miasta i złoża zasobów. Jeśli mapa jest przybrzeżna, narysuj wybrzeże, co pomoże Ci zaplanować atak morski. Równie ważne jest poznanie ruchów armii wroga – gdzie atakują na mapie; jaki kąt ataku zastosują? Pozwoli Ci to wyprzedzająco przemieścić swoją armię, aby poradzić sobie z atakiem. Każda cywilizacja w grze ma jednostki zwiadowcze, z których większość jest dostępna od początku gry. Niektóre zaawansowane opcje, takie jak latający Pegaz dla Greków, są jeszcze lepsze, ale mają wyższy koszt. Ale nawet najbardziej podstawowe jednostki mogą działać jako zwiadowcy w razie potrzeby, więc nie czekaj na odpowiednie jednostki, po prostu zacznij i kontynuuj zwiady. Najłatwiej po prostu zrobić zwiadowcę, kazać mu zwiedzać i zapomnieć o nim (chyba że zginie, to wyślij następnego).

Badaj Technologię w Age of Mythology: Retold

Nie możemy tego wystarczająco podkreślić – nie zaniedbuj badań technologicznych. Podobnie jak obserwowanie gospodarki, postęp technologiczny może pomóc Ci wyprzedzić wrogów w dłuższej perspektywie. Postęp technologiczny poprawia pewne aspekty Twojej cywilizacji – czy to atak lub obrona jednostki, zwiększenie zbierania zasobów, wytrzymałość budynków i wiele innych. Nawet podczas kampanii przeciwko osadzie wroga, upewnij się, że ustawiasz kolejność badań, aby Twoje budynki nie były bezczynne, gdy Twoja uwaga jest gdzie indziej. Ten nawyk pomoże Ci w przyszłości, gdy zaczniesz stosować zaawansowane strategie, takie jak „ataki czasowe”.

Twoja armia musi być w ciągłym ruchu

Nawet gdy jest mała, Twoja armia nigdy nie powinna być stacjonarna. Jeśli preferujesz podejście automatyczne, możesz ustawić je na patrolowanie obwodu swojej bazy. Jednak sugerujemy, abyś cały czas utrzymywał swoją armię w ruchu. Szukaj jednostek wroga, które zbyt oddalają się od swojej bazy lub przechwytują ich ekspansję. W połowie i późnej fazie gry powinieneś mieć dobrą siłę obronną dla swojej bazy, jednocześnie mikrow zarządzając siłą rabową, aby nękać ekspansje wroga. Każda ofiara to szkoda ekonomiczna dla wroga, a utrzymywanie armii w ruchu pomoże Ci znaleźć te okazje.

Szybki Awans do Epoki Klasycznej

Bardzo ważną koncepcją do zrozumienia na początku każdej gry jest szybki awans do Epoki Klasycznej. Epoka archaincza w Age of Mythology Retold , w której zaczynają się gry, ma bardzo małą różnorodność – jedyną różnicą w strategii jest to, jak zamierzasz zbierać zasoby i awansować tak szybko, jak to możliwe. Praktykowanie swoich początkowych ruchów dla każdej sytuacji startowej jest świetnym sposobem, aby uzyskać przewagę. Będziesz chciał wiedzieć z głowy, ilu zbieraczy potrzebujesz przydzielić do zbierania Jedzenia i Złota, kiedy zbudować Świątynię i więcej Domów (jeśli to konieczne) oraz kiedy przełączyć niektórych zbieraczy na Drewno.

Wypróbuj System Priorytetu Mieszkańców

Age of Mythology Retold wprowadza nową mechanicę do serii Age of Empires – zautomatyzowanych mieszkańców. Gdy jest włączony, system będzie przydzielać i przeprzydzielać Twoich mieszkańców (lub robotników, lub zbieraczy, lub jakkolwiek ich nazywasz), gdy Twoje zasoby się wypełnią, w zależności od ustawionych przez Ciebie wstępnych lub niestandardowych celów zasobów.

Priorytet Mieszkańca musi być włączony w menu ustawień gry, aby mógł być używany. Może to być świetny sposób, aby uniknąć mikrowania zarządzania, które często towarzyszy tej serii, chociaż podkreślimy, że system nigdy nie będzie tak wydajny jak wykwalifikowany człowiek.

Jeśli zdecydujesz się użyć tego systemu, jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę:

  • Jako Grecy, system nigdy nie przydzieli mieszkańców do modlenia się w Świątyni. Musisz to zrobić ręcznie. Nie martw się o to, że zostaną ponownie przydzieleni.
  • Mieszkańcy często będą podróżować na duże odległości, aby zrzucić zasoby – to dobry pomysł, aby sprawdzać ich co jakiś czas i budować bliższe strefy zrzutowania, jeśli zbyt się oddalają.
  • Podobnie, mieszkańcy mogą czasem zostać złapani zbyt daleko od miejsca zrzutowania i nie zostać ponownie przydzieleni. Obserwuj górę ekranu, aby złapać wszystkich mieszkańców, którzy potrzebują korekty ręcznej.

Używaj Prawidłowych Kontr

Podobnie jak wiele gier strategicznych, Age of Mythology: Retold ma jednostki, które są silne lub słabe przeciwko innym typom. Dzięki trzem głównym wyróżnieniom można zastosować podejście typu „papier-nożyce-kamień”. Jednostki ludzkie są dobre przeciwko Bohaterom, Bohaterowie są silni przeciwko jednostkom Mitycznym, a Mityczne dziesiątkują jednostki ludzkie. Musisz o tym szczególnie pamiętać, bo nawet pojedyncza Hydra może położyć dziesiątki twoich jednostek, zanim padnie.

Zbuduj swoją siłę, aby móc poradzić sobie ze wszystkimi trzema typami i wymieszaj je. Możesz ustawić je w różnych grupach armii, aby dopasować je do ich naturalnej zdobyczy. Zaniedbanie jednego z trzech typów jednostek może sprawić, że skład Twojej armii będzie narażony na wroga, który zauważy Twój błąd. Zamiast tego, użyj połączonego podejścia do broni i spróbuj mikrow zarządzać większymi bitwami, aby wyjść na wierzchu. Najlepszym sposobem, aby nauczyć się właściwych kontr i odpowiednich narzędzi do każdej walki, jest przeczytanie opisów swoich jednostek. Niektóre z nich mają bonusy, które są łatwo ignorowane, jeśli zastosujesz się tylko do powyższej zasady. Więc poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się, przeciwko czemu każda jednostka jest silna i wykorzystaj to.

Jeżeli poradnik Ci się podobał, to sprawdź nasze inne materiały takie jak poradnik do osiągnięć do gry Space Marine 2 czy też poradnik dla początkujących do Empires of Undergrowth

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Inwestorzy chcą sprywatyzować Ubisoft, a cena akcji spółki spada o 7%
Następny CD Projekt Red przygotował IV edycję programu stypendialnego skierowanego tylko dla kobiet