Larian Studios nie próżnuje w walce z błędami trapiącymi Baldur’s Gate 3, wypuszczając trzecią już poprawkę w ciągu tygodnia od premiery Patch 6. W odpowiedzi na zgłoszenia graczy dotyczące problemów graficznych i błędów uniemożliwiających rozgrywkę, Larian pilnie łata wszystkie dziury.
Pamiętacie ogromny zastrzyk zawartości z Patch 6 w dniu 16 lutego? Chociaż dodał on ekscytujące nowe animacje i ulepszenia jakości życia, to również spowodował całą masę nieoczekiwanych problemów. Na szczęście pociąg poprawek jedzie pełną parą. Hotfix #19, ogłoszony na forum Larian, rozwiązuje kilka problemów. Gracze w trybie Honoru nie doświadczają już spadków wydajności podczas handlu, a użytkownicy Xbox mogą cieszyć się naprawionymi przypisaniami kontrolera i zaproszeniami do gry wieloosobowej. Dodatkowo, usunięto podstępny błąd, w którym przedmioty zachowywały pewne właściwości nawet po obniżeniu poziomu trudności z Tactician Mode na łatwiejszy.
Dla tych, którzy romanują z Mintharą lub Lae’zel, aktualizacja przynosi odrobinę dopracowania (i mniej niezamierzonej komedii) do animacji ich pocałunków. Obecnie z poprawki mogą korzystać gracze na PC, a aktualizacje na konsole są już w drodze. Larian odniósł się również do obaw użytkowników komputerów Mac, przyznając, że Patch 6 będzie dla nich dostępny dopiero później. Jednakże, dzięki niedawnej ekspansji studia, miejmy nadzieję, że aktualizacje dla Maców będą w przyszłości pojawiać się bliżej tych na PC.
Warto pamiętać, że tak złożona gra jak Baldur’s Gate 3 wymaga ciągłej konserwacji, zwłaszcza po dodaniu nowej zawartości. Larian zapewnia graczy o swoim zaangażowaniu w naprawę błędów, ale DLC nie pojawi się jeszcze w najbliższym czasie. Mimo że studio badało ten pomysł, nie ma jeszcze konkretnego planu ani harmonogramu dla potencjalnego rozszerzenia. W międzyczasie fani mogą docenić poświęcenie studia w naprawie aktualnych problemów i z niecierpliwością czekać na kolejny zastrzyk zawartości, wiedząc, że Larian jest gotowy poradzić sobie z wszelkimi błędami, które mogą się pojawić.
Baldur’s Gate 3: Notatki do Poprawki 19
Poprawki:
- Naprawiono problem, przez który niektóre właściwości przedmiotów w trybie Strateg (Tactician Mode) nie znikały po przejściu na niższy poziom trudności.
- Naprawiono nieprawidłowe przypisania użytkowników/kontrolerów na Xbox w niektórych przypadkach.
- Naprawiono nieprawidłowe działanie zaproszeń do gry wieloosobowej na Xbox w niektórych przypadkach.
- Naprawiono urywanie się niektórych linijek dialogowych Straży Płonących Pięści próbujących siłą wejść do Waukeen’s Rest oraz mówiących drzwi w legowisku cioci Ethel.
- Naprawiono potencjalną blokadę gry, gdy interfejs reakcji był uruchamiany w interfejsie gry wieloosobowej.
- Naprawiono spadek wydajności podczas inicjowania handlu w trybie Honorowym (Honour Mode).
- Naprawiono awarię podczas tury Minthary w walce w Szmaragdowym Gaju (Emerald Grove).
- Przywrócono numery na suwakach w tworzeniu postaci ze względu na popularne zapotrzegowanie.
- Naprawiono błąd powodujący, że ukrywanie się w grupie wpływało również na członków drużyny niebędących w grupie.
- Naprawiono awarię podczas ładowania zmodyfikowanych zapisów gry odwołujących się do nieznanych warunków.
- Naprawiono awarię podczas wyboru umiejętności z Aktywnym Metamagicznym włączonym i posiadanym filtrem na pasku szybkiego dostępu.
- Naprawiono błąd na pasku szybkiego dostępu przy wyborze wielu celów dla Eldritch Blast.
- Naprawiono błąd na pasku szybkiego dostępu podczas wyłączania Metamagii podczas rzucania zaklęcia.
- Naprawiono błędne wyrównanie premii do Rzutów Aktywnych na padzie (musieliśmy zrobić to, co słuszne, aby naprawić ten „lewy” problem).
- Naprawiono kilka pocałunków z Mintharą i Lae’zel, które nie pasowały do siebie.
Jeżeli interesują Ciebie inne artykuły dotyczące Baldur’s Gate 3, to sprawdź nasz poradnik do Trybu Honorowego, który został dodany po premierze gry oraz porównanie trybu Vulcan oraz Directx 11. Przypominamy także, że całą grę ukończyliśmy na naszym kanale YouTube. Sprawdź koniecznie jedną z naszych najdłuższych serii let’s play.
Brak komentarzy