Grasz w Everspace 2 i zastawiasz się jakie statki są w grze oraz gdzie je kupić? Dobrze trafiłeś! Z naszym poradnikiem odnajdziesz odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące kupowania nowych narzędzi zniszczenia w tej cudownej i pięknej grze.
Nie ma co się oszukiwać, zakochałem się w Everspace 2, o czym pisaliśmy już w naszej recenzji. Tytuł jest niesamowicie grywalny, wciągający i dobrze przemyślany. Jednocześnie Everspace 2 oferuje bardzo ładną grafikę oraz udźwiękowienie. Niestety, parę godzin mija zanim będziemy mogli kupić pierwszy nowy statek, a i to okazuje się wcale nie takim tanim przedsięwzięciem. W Everspace 2 mamy dostęp łącznie do dziewięciu różnych statków (przynajmniej na ten moment) i możemy je kupować w odpowiednich miejscach w każdym układzie planetarnym. Pierwsze takie miejsce znajduje się biurze G&B, gdzie trafimy w odpowiednim miejscu fabuły, a następnie te miejsca są specjalnie zaznaczone odpowiednim znacznikiem statku na mapie wszechświata.
W Everspace 2 występuje, tak jak już wspomniałem, łącznie dziewięć różnych pojazdów, które możemy kupić. Są one podzielone na trzy kategorie – statki lekkie, średnie i ciężkie. Do tego każdy z nich posiada pięć stopni ulepszeń lub też rzadkości. Każdy kolejny stopień posiada poprawione parametry względem pierwszego. Poniżej wypisuję wszystkie dostępne obecnie statki w Everspace 2.
Lekkie
Lekkie myśliwce to małe, zwinne statki o niskich modyfikatorach do tarcz, pancerza i kadłuba.
Scout
Lekki i luksusowy, szkielet myśliwca klasy Scout optymalizuje technologię ukrycia i mobilności. Broń, zmodyfikowana z przestarzałych czujników zwiadowczych, ma poprawiony zasięg. Scout jest podklasą klasy Light Fighter w Everspace 2, statkiem przeznaczonym do skupienia się na walce dystansowej, snajperskiej.
Umiejętność specjalna:
Ranger Zadaje o 4% zwiększone obrażenia na każde 100m odległości od celu.
Shadow Strike Czyni statek niewidzialnym dla wrogów i stopniowo zwiększa obrażenia broni do 300%. Resetuje się po 1 sekundzie od odpalenia. Odpalenie broni przyciąga również uwagę i pozwala wrogom na tymczasowe namierzenie statku.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń dodatkowa: 2
- Materiały eksploatacyjne: 3
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 15-25
- Bonus do tarczy: 20%-35
- Premia do pancerza: 40%-70
- Kadłub podstawowy 160-3467
- Specjalista: zasięg broni
Vanguard
Myśliwiec klasy Vanguard z zaawansowanymi systemami mobilności wzmacnia swoje tarcze imponującym przyspieszeniem. Broń jest zsynchronizowana z cząstkami ciągu, co zwiększa prawdopodobieństwo trafień krytycznych przy celowaniu w silniki. Vanguard to lekki, bardzo zwrotny statek zwiadowczy w Everspace 2, z naciskiem na szybkość, mobilność i środki obronne. Może przeładować swoje tarcze nawet o 200% podczas boostu lub w trybie cruise, a także wykonywać ataki typu shield-buffed. Może również walczyć na swoją korzyść w walkach powietrznych dzięki swojej ekspertyzie, która zwiększa prawdopodobieństwo trafienia krytycznego podczas ataku od tyłu. Cecha Ultimate Vanguarda, Time Extender, pozwala mu również spowolnić walkę, co daje mu przewagę w każdej sytuacji.
Umiejętność specjalna:
Overcharge Podczas lotu powyżej normalnej prędkości, tarcza przeładowuje się do 200% swojej pojemności, po czym powoli kurczy się do 100%.
Time Extender: zagina czasoprzestrzeń, wydłużając przepływ czasu wokół statku.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń drugorzędna: 2
- Materiały eksploatacyjne: 3
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 15-25
- Premia do tarczy: 20%-35% (efektywna premia 140%-170% przy maksymalnym przeładowaniu).
- Premia do pancerza: 10%-18%.
- Kadłub bazowy: 130-2817
- Ekspertyza: zwiększona szansa na krytyczny atak od tyłu
Stinger
Zwodniczy i niszczycielski, myśliwiec klasy Stinger omija standardowe protokoły bezpieczeństwa, aby przenosić sprzęt nadpoziomowy, jednocześnie zasilając przez krótki czas trzeci hardpoint. Jego niewielka masa sprawia, że jest bardzo zwrotny.
Umiejętność specjalna:
Device Master: wszystkie urządzenia zyskują +1 poziom. Ponadto, gdy urządzenie zostanie użyte, dodatkowy główny hardpoint zostaje zasilony na 5 sekund.
Void Swarm: Resetuje czas odnowienia urządzenia, uwalniając rój agresywnych mikrobotów, które preferencyjnie atakują zablokowane cele i palą wszystko na swojej drodze. Po powrocie regeneruje kadłub i pancerz w zależności od całkowitej ilości zadanych obrażeń.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń dodatkowa: 2
- Materiały eksploatacyjne: 4
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 15-25
- Bonus do tarczy: 50%-88
- Premia do pancerza: 30%-53
- Kadłub podstawowy 180-3901
- Ekspertyza: Dodatkowy czas trwania hardpointów.
Średnie
Myśliwce średnie to wszechstronne myśliwce o przeciętnej zwinności i zdolnościach obronnych.
Interceptor
Koń roboczy floty kolonialnej, myśliwiec klasy Interceptor maksymalizuje moc ofensywną poprzez przekierowanie rezerw silników odziedziczonych po starszych samolotach do broni, zapewniając stałą zaporę ognia. Interceptor jest podklasą klasy średnich myśliwców w Everspace 2, mającą na celu podkreślenie podstawowej broni jako głównego źródła obrażeń.
Umiejętność specjalna:
Konwerter mocy: broń używa energii wspomagającej po wyczerpaniu energii broni.
Weapon Overdrive: znacznie zwiększa obrażenia i szybkostrzelność broni oraz zapewnia nieograniczony zapas energii. Pokonanie przeciwnika zwiększa pozostały czas o 1,0 s.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 3
- Broń dodatkowa: 3
- Materiały eksploatacyjne: 3
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 18-30
- Premia do tarczy: 60%-106%.
- Premia do pancerza: 100%-176%.
- Kadłub podstawowy 260-5634
- Ekspertyza: Zużycie energii przez broń.
Sentinel
Ulepszone o elektroniczne stabilizatory, myśliwce klasy Sentinel korzystają ze zmniejszonych osłon i zwiększonej energii. To wszechstronny samolot z możliwością dostosowania broni, obrony i urządzeń. Sentinel to podklasa średniego myśliwca w Everspace 2, statek przeznaczony do zmiany skuteczności materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia. Hero po raz pierwszy pilotował Sentinela poziomu 10 Tier I w The Wingman. Po utracie tego statku, kradnie Nemesis-B9 Sentinel od Bloodstar na początku Flying Blind i używa go jako swojego jedynego statku w pierwszych kilku misjach po tutorialu.
Umiejętność specjalna:
Guidance: szybkostrzelność głównej broni zostaje zwiększona o maksymalnie 20%, w zależności od aktualnego wskaźnika naładowania tarczy.
Static Overload: zmienia broń główną w Lightning Gun, strzelając łukiem elektrycznym do wrogów i wszystkiego wokół.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń dodatkowa: 2
- Materiały eksploatacyjne: 4
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 18-30
- Premia do tarczy: 140%-247
- Premia do pancerza: 50%-88
- Kadłub podstawowy 280-6284
- Specjalizuje się w: redukcji obrażeń tarczy
Striker
Zaprojektowany do szybkiego radzenia sobie z wieloma wrogami, myśliwiec klasy Striker priorytetowo traktuje zadawanie obrażeń i generowanie specjalnego ciągu w walce, gdy do walki dołącza więcej wrogów. Striker jest podklasą średniego myśliwca w Everspace 2, przeznaczoną do walki wręcz i walk w stylu dogfight.
Umiejętność specjalna:
Walka wręcz: +5% obrażeń od broni na każdego wroga w promieniu 500m, do 30%.
Quantum Tether Zmienia cel w kotwicę na uwięzi, łącząc się z maksymalnie pięcioma otaczającymi go wrogami i sprawiając, że cel przyjmuje wszystkie zadane mu obrażenia. Obrażenia wzrastają o 5% za każdego dodatkowego podłączonego wroga.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 3
- Broń dodatkowa: 2
- Materiały eksploatacyjne: 3
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 18-30
- Premia do tarczy: 60%-106%.
- Premia do pancerza: 80%-141%.
- Kadłub podstawowy: 240-5201
- Ekspertyza: Zwiększ prędkość.
Heavy
Ciężkie myśliwce są największą i najwolniejszą klasą statków, ale mają najwyższe modyfikatory pancerza i kadłuba oraz mogą przyjmować i zadawać obrażenia.
Gunships
Dzięki lepszemu uzbrojeniu i opancerzeniu, myśliwce klasy Gunship są wyposażone w dodatkowe hardpointy na broń i ulepszone wieżyczki do zadawania ciężkich obrażeń. To, czego brakuje im w szybkości, nadrabiają fortyfikacjami. Gunships to podklasa ciężkich myśliwców z Everspace 2, statki przeznaczone do poświęcenia prędkości i mobilności na rzecz pancerza przypominającego czołg, z naciskiem na duże obrażenia.
Umiejętność specjalna:
Arsenał: Wykorzystuje cztery hardpointy, skutecznie podwajając obrażenia i zużycie energii.
Wieżyczka: Automatyczna wieżyczka, która wystrzeliwuje pociski w kierunku wroga przez 20 sekund po aktywacji.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 3
- Broń dodatkowa: 2
- Materiały eksploatacyjne: 2 szt
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 24-41
- Bonus do tarczy: 120%-211%
- Premia do pancerza: 220%-388%
- Kadłub bazowy 440-9535
- Ekspertyza: redukcja obrażeń od pancerza
Bomber
Technologia rekonfiguracji uzbrojenia pozwala myśliwcom klasy Bomber wykorzystywać energię do budowy głowic bojowych i odzyskiwać kadłub przy bezpośrednich uszkodzeniach. Tarcze i pancerz mają priorytet nad mobilnością.
Bombowce są podklasą klasy ciężkich myśliwców w Everspace 2, która skupia się na zadawaniu dużych obrażeń z pancerzem przypominającym czołg, kosztem szybkości i mobilności.
Umiejętność specjalna:
Konwersja: broń drugorzędna wykorzystuje energię zamiast amunicji.
ARC-9000: wystrzeliwuje ogromną kulę zniszczenia, uszkadzając otaczających ją wrogów i eksplodując przy uderzeniu. Można ją jednak zdetonować także ręcznie, wciskając ponownie klawisz bind. („G” domyślnie).
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń dodatkowa: 3
- Materiały eksploatacyjne: 2 szt
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 24-41
- Premia do tarczy: 310%-546%
- Premia do pancerza: 210%-370%
- Kadłub podstawowy: 620-13,435
- Ekspertyza: naprawa kadłuba na uszkodzenia kadłuba przeciwnika
Vindicator
Funkcjonujące jako osobiste transportery, myśliwce klasy Vindicator rekonfigurują szczątki pola walki w drony. Z dronami na pokładzie, tarcze są wzmocnione, pozostawiając niewiele miejsca na pancerz. Vindicator to klasa statków typu Heavy Fighter w grze Everspace 2. Posiada najwyższą mobilność spośród wszystkich Ciężkich Myśliwców oraz unikalną zdolność do używania dronów do zadawania obrażeń.Drony Vindicatora są wspierane przez specjalistyczną umiejętność zwiększania punktów trafień i obrażeń kadłuba drona oraz zdolność do natychmiastowego zrodzenia brakującego drona, znacznie zwiększając jego szybkostrzelność i Specjalna zdolność Vindicatora, Reanimator, pozwala mu wykorzystywać wraki zniszczonych wrogów. Kontakt z wrakiem generuje lub naprawia aktualnie aktywnego drona. Ożywione drony mają nieograniczoną żywotność i w tym samym czasie może być aktywnych do pięciu dronów.
Umiejętność specjalna:
Reanimator: zniszczeni wrogowie mogą pozostawić po sobie wraki, które można uratować, aby stworzyć sojusznicze drony, które przetrwają między lokacjami. W tym samym czasie może być aktywnych do pięciu dronów. Każdy z pomiotów zwiększa pojemność tarczy o 100%, która jest zmniejszona o 20%.
Phalanx Znacznie zwiększa szybkostrzelność dronów, synchronizując je do atakowania zablokowanych celów. Tymczasowo tarła brakujące drony na czas trwania efektu.
Statystyki:
- Broń podstawowa: 2
- Broń drugorzędna: 1
- Materiały eksploatacyjne: 4
- Urządzenia: 2-4
- Ładunek: 24-41
- Premia do tarczy: 180%-317% (221%-359% efektywnej premii, gdy Reanimator ma 5 punktów)
- Premia do pancerza: 100%-176%
- Bazowy kadłub 380-8235
- Ekspertyza: punkty trafień kadłuba drona, obrażenia drona, zasięg interakcji
Zobacz też: recenzja na kanale YT
Brak komentarzy