Wędrowanie po pustkowiach Fallout 4 w pojedynkę może być niebezpieczne i przerażające. Wrogowie są bardziej zaciekli niż kiedykolwiek wcześniej, a samotni gracze mogą czuć się przytłoczeni eksploracją. Dla tych, którzy nie wybrali cechy Lone Wanderer i boją się nocnych wędrówek z powodu czających się ghouli i innych stworzeń, dobrym rozwiązaniem może być zabranie ze sobą towarzysza.
Towarzysze w Fallout 4 są świetnym sposobem na cieszenie się towarzystwem podczas długiej rozgrywki i nawiązanie więzi z wieloma postaciami, które może zrekrutować Sole Survivor. W miarę rozwoju relacji gracza z wybranym towarzyszem, odblokowują oni specjalne atuty pokrewieństwa, które zapewniają niesamowite bonusy podczas podróży. Niektórzy towarzysze są dostępni jako opcje romansu, a inni są po prostu zabawni i warto ich zabrać ze sobą, gdy gracz czuje się samotny. Towarzysze nie tylko zapewniają dodatkową siłę ognia przeciwko licznym wrogom, ale także pozwalają odkryć więcej zawartości w Fallout 4, co może zająć graczom sporo czasu. Niemniej jednak niektórzy towarzysze są lepsi od innych, a fani uwielbiają osobowości i umiejętności tych postaci. To, co wnoszą do gry, jest ważne dla graczy, którzy nie chcą utknąć z balastem na długi czas.
10. Piper: Reportaż z Diamond City
- Dokończ „Historię Wieku” albo zacznij „Niebezpieczne Umysły”
- Lokacja: Diamentowe Miasto
- Zadanie Osobiste: Brak
- Perk: Dar Gadania
- Możliwość Romansu: Tak
Piper to reporterka pisząca dla gazety „Publiczne Wydarzenia” z Diamond City. Gracze po raz pierwszy spotkają ją przy bramie miasta, gdzie będzie miała problemy z wejściem. Po przeprowadzeniu z nią wywiadu, stanie się dostępna jako towarzyszka. Piper walczy pistoletem. Gracze, którzy osiągną wystarczająco wysoki poziom relacji z nią, skorzystają z jej perku „Dar Gadania”, który zapewnia podwójne doświadczenie za udane testy charyzmy lub dotarcie do nowej lokacji. Jest niezła w walce i ma buntowniczą osobowość, a do tego nie lubi żadnej formy władzy.
9. X6-88: Syntetyczny Towarzysz
- Dołącz do Instytutu i ukończ zadanie „Ludzkość Zredefiniowana”
- Lokacja: Instytut
- Zadanie osobiste: Brak
- Perk: Współbrzmienie Osłon
- Romans: Nie
Jeśli gracz zdecyduje się opowiedzieć po stronie Instytutu, X6-88 stanie się dostępny jako towarzysz w późniejszej fazie gry. Jest syntetykiem o minimalnych emocjach. Będzie nienawidził aktów dobroci i doceni twoje egoistyczne zachowania. W walce X6-88 używa broni energetycznej, karabinu laserowego i zadaje spore obrażenia, co czyni go jednym z najlepszych wojowników pośród towarzyszy w Fallout 4. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu relacji z nim, przyzna ci perk Współbrzmienie Osłon, dzięki któremu zyskasz dodatkową odporność na obrażenia energetyczne.
8. Robert MacCready
- Lokalizacja: The Third Rail w Goodneighbor
- Zadanie osobiste: Long Road Ahead
- Atut: Killshot
- Opcja romansu: Tak
Jeśli gracze szukają towarzysza o podobnie wątpliwej etyce i zasadach, MacCready jest idealny. Jako najemnik i były członek Gunnerów, można go znaleźć w Goodneighbor, gdzie można go wynająć za kilka kapsli. Należy jednak pamiętać, że relacja gracza z nim nie awansuje, dopóki nie ukończy jego zadań. Gdy gracze zdobędą jego uczucia, przyzna atut Killshot, który daje graczom o 20% wyższą celność przy strzałach w głowę w trybie V.A.T.S.
7. Preston Garvey – Dołącz do arystokratów
- Lokalizacja: Museum of Freedom (później w Sanctuary Hills)
- Zadanie osobiste: Brak
- Atut: United We Stand
- Opcja romansu: Tak
Jeśli gracze cenią sobie доброта przede wszystkim, to Preston jest ich człowiekiem. Można go znaleźć w Concord, gdzie poprosi gracza o pomoc jemu i jego grupie pozostałych Minutemenów. Jako ich lider попросит Единственного выжившего pomóc oczyścić Concord i nadal prosić ich o pomoc w nowych osadach. Jego ulubioną bronią jest Laser Musket, który jest dość skuteczny pomimo długiego czasu przeładowania. Doceni każdą pomoc, jaką gracze okazują innym, a także chęć niesienia pomocy niewinnym. Przyzna graczom atut United We Stand, który daje im +20% obrażeń i odporności na obrażenia przeciwko więcej niż trzem przeciwnikom. Jest to jeden z najlepszych atutów pokrewieństwa.
6. Cait – Agresywny łobuz
- Lokalizacja: Combat Zone
- Zadanie osobiste: Benign Intervention
- Atut: Trigger Rush
- Opcja romansu: Tak
Cait może nie mieć życia całkowicie pod kontrolą, ponieważ dręczy ją uzależnienie od narkotyków. Jest jednak niewiarygodnie potężną i utalentowaną towarzyszką i potrafi poradzić sobie w walce ze strzelbą. Kiedyś była najeźdźcą, więc można się spodziewać, że pochwali wszelkie akty przemocy. Jedną z największych zalet Cait jest to, że potrafi otworzyć prawie każdy zamek, który trzeba otworzyć, co znacznie poprawia życie na pustkowiu. Po zyskaniu jej zaufania przyzna atut Trigger Rush, który pomaga graczom szybciej odzyskać punkty akcji, gdy ich zdrowie spadnie poniżej 25%.
5. Dogmeat – Najlepszy pies, którego nie trzeba prosić
- Lokalizacja: Przystanek Truck Stop Red Rocket
- Misja osobista: Brak
- Perk: Pies Atakujący
- Romans: Nie
Pierwszym towarzyszem, którego gracze spotykają w grze, jest Dogmeat. Ten przyjazny pies może nie być zbyt pomocny w walce, ale jest bardziej przydatny niż można się spodziewać. Dogmeat nie liczy się jako towarzysz, więc gracze mogą swobodnie odblokować perk Samotny Wędrowiec, mając go przy sobie. potrafi on wykrywać ukryte przedmioty i obezwładniać wrogów podczas walk. Nie przejmuje się zbytnio etyką, co czyni go pod tym względem przydatnym towarzyszem. Niestety, poza odciąganiem uwagi, nie jest zbyt pomocny w walce.
4. Nick Valentine – Synt z przeszłością
- Warunek rekrutacji: Ukończenie zadania „Trop nad tropy”
- Lokalizacja: Vault 114 (później w Diamond City)
- Misja osobista: Dawno temu
- Perk: Bliżej Metalu
- Romans: Nie
Podczas głównego wątku gry w Diamond City, Sole Survivor trafia na trop Nicka Valentine’a, detektywa, który okazuje się być starym prototypem syntezjusza z wolną wolą. Nick woli towarzysza, który jest uprzejmy dla innych i dąży do prawdy poprzez zadawanie pytań. W walce Nick preferuje swój rewolwer, ale jego największą zaletą jest zdolność do łamania terminali, które sprawiają trudność graczowi. Po podniesieniu poziomu relacji z Nickiem, przyznaje on perk „Bliżej Metalu”, który zmniejsza o 50% czas oczekiwania między hackowaniem terminali i daje jedną dodatkową próbę podczas samego łamania.
3. Strong – Brutalny Supermutant o Wielkim Sercu
- Warunek rekrutacji: Ukończenie zadania „Finał”
- Lokalizacja: Wieża Trinity
- Misja osobista: Brak
- Perk: Berserker
- Romans: Nie
Pozorny wygląd Stronga niech nikogo nie zwiedzie. Może wyglądać jak typowy Supermutant, który tylko czeka, żeby komuś roztrzaskać czaszkę, ale po zwerbowaniu na Wieży Trinity staje się całkowicie lojalny. Ze względu na swoją naturę będzie mu się podobać zarówno twoja hojność, jak i brutalność, a w walce będzie się bronił za pomocą karabinów szturmowych.
Siła i furia: Strong jest niesamowicie silny, a jego ulubioną bronią jest wielki młot. Podczas walki potrafi czasem podnieść broń po poległym wrogu, by natychmiast zaatakować kolejnego przeciwnika.
Perk: W amoku: Perk przyznawany przez Stronga za osiągnięcie wysokiego poziomu relacji to „W amoku”. Dzięki niemu zadawane przez Ciebie obrażenia wzrastają o 20%, jeśli Twoje zdrowie spadnie poniżej 25%.
2. Paladyn Danse – Rycerz Bractwa Stali
- Warunek rekrutacji: Dołączenie do Bractwa Stali podczas zadania „Patrol”
- Lokalizacja: Posterunek Policji Cambridge (później na Prydwen i Posterunku Bravo)
- Misja osobista: Ślepa zdrada
- Perk: Znajdź Swojego Wroga
- Romans: Tak
Paladin Danse z Bractwa Stali to zdecydowanie najlepszy towarzysz do walki w Fallout 4. Zawsze widziany w swojej potężnej zbroi wspomaganej, może przyjąć na siebie niesamowite ilości obrażeń, samemu je rozdając. Będąc żołnierzem, toleruje zarówno akty dobroci, jak i przemocy. W walce posługuje się Karabinem Laserowym. Rekrutacja możliwa jest po dołączeniu do Bractwa Stali. Jego perk „Znajdź Swojego Wroga” zapewnia graczowi 20% premii do obrażeń zadawanych Ghulom, Supermutantom i Syntetykom. Historia Paladyna Danse’a jest fascynująca i stawia przed graczami pewne dylematy moralne, szczególnie jeśli zdecydują się śledzić jego wątek do samego końca.
1. Curie – Pomocna syntka o wielkim potencjale
- Warunek rekrutacji: Ukończenie zadania „Dziura w ścianie”
- Lokalizacja: Krypta 81
- Misja osobista: Powstające zachowanie
- Perk: Medyk Bojowy
- Romans: Tak
Na początku gry Curie wygląda zupełnie inaczej niż człowiek. Pojawia się w swojej pierwotnej formie Mr Handy. Nie jest zbyt przydatna w walce, ale gdy gracz przeniesie jej świadomość do syntetycznego ciała, staje się najsilniejszym towarzyszem w grze. Curie oferuje solidny pułap zdrowia i zadawane obrażenia. Docenia akty dobroci i hojności. W formie Pana Handy atakuje wrogów miotaczem ognia. Jej perk „Medyk Bojowy” raz na 24 godziny leczy Sole Survivora z 100 PW, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 10%. Połączenie walecznych zalet z ciekawą historią Curie czyni ją świetną towarzyszką do wspólnych przygód w poszukiwaniu syna w Fallout 4.
I to byli wszyscy najlepsi towarzysze w Fallout 4. Jeżeli szukasz kolejnych poradników do gry, sprawdź nasz poradnik z najciekawszymi modami do Fallout 4 oraz naszą recenzję gry.
Brak komentarzy