Helldivers 2 – Najlepsze bronie i Tier lista – Poradnik


Zapraszam do naszego poradnika z najlepszymi broniami do gry Helldivers 2. Poniżej zaprezentujemy także tier listę wszystkich dostępnych broni, dzięki czemu dużo łatwiej będzie Wam wybrać broń odpowiednią do danej sytuacji.

Ostatnia aktualizacja Helldivers 2 nieco przetasowała ranking najlepszej broni. Niektóre potężne wcześniej pukawki, jak Działo Szynowe czy Łamacz, zostały osłabione, a inne dostały wzmocnienia. Znajomość arsenału jest kluczowa dla twojego przetrwania i sukcesu. Musisz nie tylko wiedzieć, które bronie są ogólnie najsilniejsze, ale też nauczyć się, które sprawdzają się najlepiej przeciw konkretnym przeciwnikom. Wybór odpowiedniej broni może zadecydować o twoim życiu i powodzeniu misji. Silniejsza broń pozwala szybciej eliminować wrogów, co zmniejsza ryzyko trafienia i przestojów. Znając się na broni, możesz też dostosować swój ekwipunek do konkretnego zadania (np. walka z Automatonami, Insektoidami czy walką w terenie miejskim). Przy okazji warto zobaczyć nasz poradnik do wszystkich wrogów w Helldivers 2.

Ostatnia aktualizacja Helldivers 2 nieco namieszała w kwestii „króla broni”. Chociaż tytuł ten nie jest już tak jednoznaczny, to Działo Szynowe (Railgun) wciąż znajduje się w czołówce, mimo utraty mocy przebicia. Teraz dzieli ten tytuł z miotaczem plazmy (Arc Thrower) i Granatnikiem, które również zadają potężne obrażenia, choć gorzej radzą sobie z dużymi, mocno opancerzonymi przeciwnikami.

Dlaczego Działo Szynowe wciąż się wyróżnia?

  • Krótki czas ładowania
  • Szybkie przeładowanie po każdym strzale (mimo konieczności przeładowania)
  • Duża ilość amunicji

Dzięki tym cechom Działo Szynowe może być niemalże twoją główną bronią. Gracze często wykorzystują je do eliminowania największych zagrożeń, uzupełniając amunicję podczas gdy dron lub inni gracze zajmują się słabszymi wrogami.

helldivers 2 poradnik broni-2

Broń S-Tier (najlepsza):

  • Działo Railgun / Elektromagnetyczne (Stratagem): Pustosząca broń jednoserialna z możliwością przeładowania. Straciła nieco przebicia pancerza w ostatnich patchach.
  • Breaker: Ostatnie aktualizacje zmniejszyły magazynek i zwiększyły odrzut, ale nadal jest to jedna z najlepszych broni. Wymaga jedynie bardziej ostrożnej i precyzyjnej gry.
  • Miotacz Łukowy (Stratagem): Ładująca się broń elektryczna, która oszczędza amunicję i razi wrogów przeskakującymi piorunami. Niektórzy ją uwielbiają, ale wymaga wprawy i może trafić sojuszników.
  • Wyrzutnia Granatów (Stratagem): Wyrzutnia o dużej pojemności magazynka, świetna przeciwko średnim wrogom. Można ją też używać do niszczenia gniazd i fabryk. Uważaj na sojuszników!
  • Scorcher: Wybuchowa broń energetyczna, która doskonale radzi sobie z pancerzem robotów. Świetnie sprawdza się również jako broń podstawowa.

Broń A-Tier (bardzo dobra):

  • Liberator: Standardowy karabin szturmowy na początek gry, który sprawdza się w niemal każdej sytuacji.
  • Sojusznik / Stalwart (Stratagem): Wszechstronny i potężny karabin maszynowy, skutecznie radzący sobie z mniejszymi przeciwnikami.
  • Włócznia (Stratagem): Wyrzutnia rakiet przeciwpancernych – wysoce wyspecjalizowana, ale zabójcza przeciwko ciężko opancerzonym Automatonom, takim jak czołgi i transportowce desantowe Helldivers 2.
  • Wielkokalibrowy Karabin Wyborowy (Stratagem): Zabójczy karabin snajperski, który bez problemu przebija pancerz i zadaje obrażenia na odległość. Świetny zamiennik dla Railguna na niższych poziomach.
  • Miotacz Płomieni (Stratagem): Ostatnie zmiany w balansie wzmocniły Miotacz Płomieni o 50%, czyniąc go bardzo skutecznym. Świetnie nadaje się do walki z hordami robaków na bliskim i średnim dystansie.
  • Działo Automatyczne (Stratagem): Potężne działko automatyczne, które kupisz, jeśli jeszcze nie masz Railguna. Wymaga dostarczania amunicji, podobnie jak Bezodrzutowe Działo.
  • Breaker „Szybki i Modlący się”: Wariant Breakera, który został potraktowany łaskawie w ostatnim patchu – wzmocniona szybkostrzelność i przebicie pancerza.
  • Pistolet Redeemer: Szybkostrzelny Uzi, który pożera amunicję, ale też i wrogów.
  • Incendiary Breaker: Wersja Breakera bardziej wyspecjalizowana przeciwko robakom i nieopancerzonym wrogom, kosztem skuteczności przeciwko robotom.
  • Granaty Odłamkowe: Początkowy granat jest ostatecznie najlepszy – niewielki promień rażenia rekompensowany wysokimi obrażeniami i pewnym przebiciem pancerza.

helldivers 2 poradnik broni-3

Broń B-Tier (solidna):

  • Działo Laserowe (Stratagem): Strzela ciągłym laserem, świetnie piekąc roboty. Nie zużywa amunicji. Ostatnie patche poprawiły jego skuteczność, plasując je na szczycie broni średniej klasy.
  • Diligence: Solidny karabin dalekiego zasięgu, dobry do precyzyjnego rażenia robotów.
  • Diligence Counter Sniper: Większa i silniejsza wersja Diligence, wzmacniająca jej mocne strony, ale wymagająca stabilnej pozycji strzeleckiej.
  • Karabin Maszynowy (Stratagem): Cięższa, wolniejsza i bardziej śmiercionośna wersja Stalwarta, zadająca duże obrażenia.
  • Bezodrzutowe Działo (Stratagem): Wyrzutnia rakiet idealna do współpracy z sojusznikiem, który szybko będzie Cię zaopatrywał w pociski.
  • Knight: Szybki pistolet maszynowy o bardzo wysokiej szybkostrzelności, z opcją obsługi jedną ręką. Szybko zużywa amunicję, ale zabójczy na bliskim dystansie.
  • Jednorazowy Przeciwpancerny (Stratagem): Przyzwoity sposób na szybkie rozprawienie się z opancerzonymi przeciwnikami, choć Bezodrzutowe Działo jest lepsze. Korzysta z bardzo krótkiego czasu odnowienia, dzięki czemu można je przywołać częściej niż inne wsparcie strategiczne.
  • Rewolwer Senatora (Broń Boczna): Ciężki rewolwer oszczędny w amunicję, ale zadający mniejsze obrażenia niż byśmy oczekiwali i wymagający częstego przeładowania.
  • Defender: Pistolet maszynowy, który może być używany jedną ręką. Przyzwoity przeciwko bliskim hordom lub jako szybka reakcja.
  • Zapalający (Granat): Bomba zapalająca służąca do odcinania obszarów. Przydatna w misjach ewakuacyjnych lub obronnych.
  • Zaczepny (Granat): Wybuchowy bez zapalnika, odpowiedni do precyzyjnych detonacji, ale nieefektywny przeciwko gniazdom robaków czy fabrykom botów.

helldivers 2 poradnik broni-1

Broń C-Tier (przeciętna):

  • Pistolet Peacemaker (Broń Boczna): Pistolet startowy o przyzwoitych statystykach, dobry w krytycznych sytuacjach.
  • Punisher: Powolna strzelba, która została wzmocniona w ostatnim patchu, ale awansowała jedynie z najniższej półki.
  • Kosa: Ładujący się, precyzyjny laser, przydatny przeciwko robotom, ale słaby na robaki.
  • Odrzutowy (Granat): Granat odłamkowy o mniejszej sile rażenia, ale większym obszarze wybuchu. Przydatny do eliminowania grup
  • Przenikający Liberator: Początkowy karabin, ale ze nieco gorszymi statystykami, rekompensowane lekkim przebiciem pancerza. Nieszczególnie wyróżniający się.
  • Dymny (Granat): Granat dymny służący do ucieczki przed wrogami – co rzadko jest priorytetem w Helldivers 2.
  • Wybuchowy Liberator: Niewyróżniająca się wybuchowa wersja standardowego karabinu, która nie do końca spełnia obietnic i w najlepszym wypadku jest funkcjonalna.
  • Dominator: Powolny, silny karabin z przebiciem pancerza, ale ograniczoną mocą.

Ranking D (słabe)

  • Slugger: Strzelba, która jest jeszcze gorsza od Punishera. Slugger nadaje się jedynie do walki na bardzo bliskim dystansie i strzelania w słabe punkty wrogów.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Star Wars: Unlimited - recenzja - czy moc jest silna?
Następny Najlepsze cytaty z filmu Diuna: część druga