Wczorajsza plotka z branży gier wideo wymknęła się uwadze wielu, ale może mieć spore znaczenie dla fanów Marvela i estetyki postaci kobiecych w grach AAA. Dyskusje na temat „brzydzenia” bohaterek w wysokobudżetowych tytułach właśnie dostały mocnego argumentu.
Sprawa dotyczy wyglądu Jean Grey w nadchodzącej grze Marvel’s Wolverine od Insomniac Games. W sieci pojawiły się porównania wyciekniętych, wczesnych screenshotów prezentujących piękną modelkę postaci do finalnego projektu, gdzie Jean Grey wygląda na zmęczoną i surową, z bardziej „męskimi” rysami twarzy. Warto podkreślić, że Marvel’s Wolverine jest tworzona przez Insomniac Games, a konsultacji przy tej grze udziela Sweet Baby Inc. Ciekawi mnie, czy Twórcy też zapłacili tak duże kwoty, jakich wymagano od producenta Black Myth: Wukong.
Do tej pory tłumaczono niezbyt urodziwy wygląd bohaterek w grach AAA trudnościami ze skanowaniem twarzy aktorów, oświetleniem czy kiepskimi zrzutami ekranu. Niektórzy gracze kwestionujący ten trend byli nawet nazywani „incelami”. Jednak deweloperzy tworzący gry, a także gracze z Azji, od dawna podejrzewali, że te tłumaczenia są po prostu wymówkami. Zwłaszcza, jeżeli zwrócimy uwagę na wygląd Eve oraz innych bohaterów z Stellar Blade oraz krytykę, jaka wylała się na twórców.
Wczorajsza plotka może okazać się przełomowa. Według anonimowego źródła, które przedstawia się jako główny artysta (Principle Artist) pracujący w przeszłości dla studiów takich jak Naughty Dog, Rocksteady i Respawn, prawda jest inna, a całość nagłośnił Mark Kern, były Team Lead World of Warcfraft na portalu X.
Incydent z Jean Grey i powiązanie studia Sweet Baby Inc. z projektem rozbudza ciekawość graczy. Czy deweloperzy celowo zmieniają wygląd bohaterek, by lepiej pasowały do swojej wizji gry, czy może istnieją inne powody? Ta plotka z pewnością wywoła dyskusję. Oto kilka wątków, które mogą być poruszane:
- Wpływ Sweet Baby Inc. na wygląd postaci: Czy studio rzeczywiście wpływa na estetykę bohaterek w grach, z którymi współpracuje? A może to po prostu kwestia artystycznej decyzji Insomniac Games?
- Standardy urody w grach AAA: Czy nadszedł czas na zmianę postrzegania kobiecej urody w grach? Czy gry powinny oferować większą różnorodność w wyglądzie bohaterek?
- Odpowiedzialność twórców: Do jakiego stopnia deweloperzy powinni brać pod uwagę oczekiwania graczy dotyczące wyglądu postaci? Gdzie leży granica między artystyczną wolnością a spełnianiem oczekiwań odbiorców?
Warto też tutaj wspomnieć o ankiecie stworzonej przez Capcom, gdzie wyraźnie okazało się, że gracze oczekują ładnych bohaterów. Plotka dotycząca wyglądu Jean Grey w Marvel’s Wolverine to iskra, która może rozpalić ognistą dyskusję. Będziemy uważnie śledzić rozwój sytuacji i donosić o kolejnych informacjach. Być może wypowiedź anonimowego artysty stanie się początkiem fali zmian w sposobie przedstawiania kobiecych postaci w grach wideo. Warto też pamiętać, że póki co jest to plotka i póki nie zobaczymy oficjalnych materiałów z Marvel Wolverine, to nie możemy być pewni, czy Sweet Baby naprawdę mieszał przy wyglądzie bohaterów z gry.
Brak komentarzy