The Outer Worlds posiada pewien bardzo ciekawy zestaw broni, zwany w grze Broniami Naukowymi. Jeżeli chcesz zdobyć je wszystkie i pobawić się w szalonego naukowca, to poniżej znajdziesz rady jak zdobyć wszystkie z tych zabawek.
Warto przy okazji wspomnieć, że bronie naukowe najczęściej zadają stosunkowo niewielkie obrażenia. Ich siła zależy od naszej inteligencji, wybranych perków oraz możemy ją jeszcze dodatkowo zwiększyć za pomocą pasywnej umiejętności naszego towarzysza Maxa. Warto jednak z nich korzystać lub dać je naszym towarzyszom. Oni nie zadają największych obrażeń, jednak dzięki statusom które nakładają na wrogów bronie naukowe, spokojnie będą dla nas stanowić cenne wsparcie. Felix z młotem lub Nyoka z grawitacyjnym granatnikiem to naprawdę potężne wsparcie dla naszej drużyny. Jeżeli macie problem ze zrozumieniem towarzyszy lub ich odblokowaniem, to poniżej znajdziecie inny mój poradnik z tej świetnej gry.
The Outer Worlds – Towarzysze – jak ich odblokować?
Myślę, że nie będziemy już dłużej przedłużać i zaczniemy rozmawiać o głównym bohaterze dzisiejszego odcinka, czyli broniach naukowych. Mamy ich dostępnych w grze pięć i wszystkie z nich odblokujemy w zadaniu Broń z próżni. Niestety wskazówki dotyczące lokalizacji, a tym samym znaczniki będziemy musieli znaleźć w dziennikach czy też rozmowach. Wszystkie szczegóły poniżej.
Pomniejszacz / Shrink Ray
Pierwszą broń naukową którą znajdziemy będzie Pomniejszacz. Nie będzie z nią większych problemów: informacje o nim znajdziemy na panelu kapitana w naszym pokoju na Zawodnym. Wtedy to w zadaniu Broń z próżni pokaże się wskaźnik, który powie gdzie dokładnie broń leży. A znajdziesz ją w laboratorium Phineasa. Będzie leżeć tuż obok szalonego doktora i naszego wybawiciela, grzecznie czekać aż ją zabierzesz.
Pomniejszacz to intrygująca broń która …. pomniejsza wrogów (szok i niedowierzanie, w tle słychać brawa, ktoś płacze z wzruszenia). Sama nie zadaje wielkich obrażeń (chyba że masz build specjalnie przygotowany pod bronie naukowe), ale jego promień pomniejsza przeciwników co zmniejsza ich obrażenia, odporności i szybkość. Oczywiście ciężej ich także trafić. Wiecie, mniejszy cel.
Młot Pryzmatyczny / Prismatic Hammer
Kolejną broń którą odnalazłem był Młot Pryzmatyczny. Informacje o nim znajdziesz kupując uszkodzony czytnik u Gladys na Pionierze. Broń będzie ukryta tuż obok, właściwie za ścianą, wystarczy że wrócisz się do magazynu przed wejściem na promenadę i otworzysz wytrychem zamknięte drzwi. W środku znajdziesz pokój z łóżkami. Po lewej stronie, na samym końcu na górze zauważysz małe przejście, którym musisz się przecisnąć wspinając się po łóżkach. Dalej będzie już standardowo – pokój z maruderami do rozwalenia, jakiś mech itp. Broń będzie leżeć obok. Miłej zabawy.
Młot Pryzmatyczny nie jest tak zabawny jak Pomniejszacz – ciężkie uderzenie w ziemię (trójkąt na padzie) powoduje atak dystansowy, który możemy dalej wzmacniać za pomocą umiejętności nauka dodając do niego kolejne obrażenia od żywiołów. Oprócz tego to jest całkiem solidna broń dwuręczna, której sam używam dosyć często z uwagi na niezły atak (mam perki do obrażeń od broni naukowej) oraz możliwość przewrócenia przeciwnika.
Pistolet Maziowy / Gloop Gun
Cwany pistolet maziowy (właściwie jest to całkiem duże działo) znajdziesz na księżycu Monarch, w UDL Lab podczas wykonywania jednej z sekretnych misji. W środku znajdziesz paru maruderów do rozstrzelania i panel ochronny obok upragnionego pistoletu maziowego będącego za szklanym pojemnikiem. Aby do niego się dostać będziesz potrzebować karty dostępowej, którą znajdziesz na stole piętro wyżej (uważaj – kolejni maruderzy). Ewentualnie hakowanie na poziomie 100. Po użyciu karty będziesz potrzebować kolejnego hakowania na poziomie 55 lub odpowiedzenia na trzy proste pytania. Powiem tylko, że w pytaniach trzeba wchodzić w poślady dla korporacji oraz kierownika obiektu, więc odpowiedzi powinny być bardzo proste. Jednak jeżeli masz problem, to poprawne odpowiedzi:
- ochraniać kierownika
- zdradzić i chronić honor kierownika
- zdradzić żonę i wysłać dzieci na reedukację
Proste? Rodzina jest mniej ważna od korporacji i kierownika działu. Po prawidłowym odpowiedzeniu na pytania, oprócz niesmaku, pozostanie nam tylko wyciągnąć Pistolet Maziowy z gabloty. Jest to atrakcyjna i fantastyczna broń, działa na zasadzie granatnika, a pociski z niego powodują, że wrogowie zaczynają lewitować totalnie wystawiając ich na ostrzał. Im silniejszy wróg, tym słabiej na nie działa Pistolet Maziowy, a każdy pocisk to 10 ładunków energetycznych z naszych zapasów. Bardzo dużo, dlatego Pistolet Maziowy w mojej drużynie nosi towarzysz któremu nakazuje używać tylko broni dystansowej.
Hipnotyzator / Mind Control Ray
Hipnotyzator znajdziesz w Cascadii na księżycu Monarch. Informacje od nich uzyskasz kupując datapad od Duncana w jego sklepie także na Monarchu, w mieście kontrolowanym przez Podświatło. Radzę wcześniej znaleźć ten datapad, bo broń jest ukryta w dziwnym miejscu. Znajdziesz ją właśnie w Cascadii w tajnym laboratorium które otworzysz w trakcie wykonywania zadania dodatkowego dla lokalnego gubernatora. Kiedy już będziesz wychodzić z lokacji, to na prawo od windy zobaczysz zniszczony szyb wentylacyjny. Musisz wykonać drobne jumping puzzle i broń znajdziesz na górze jednej z zepsutych wind.
Hipnotyzator (nazwa po polsku jest fajniejsza niż po angielsku) to kolejna fantastyczna broń w rękach towarzysza. Sama zadaje bardzo małe obrażenia nawet z perkami, ale podtrzymany z niej promień powoduje, że wróg staje się ogłuszony i może zacząć walczyć z jednym ze swoich poprzednich towarzyszy. Przydatne? Nawet bardzo, bo wyłącza nawet najpotężniejszego przeciwnika z gry. Warto mieć hipnotyzator.
Żuchwołamacz / Mandibular Rearranger
Ostatnią broń naukową – Żuchwołamacz – jest bardzo łatwo zdobyć. Znajdziesz ją na Scylii w jednym z budynków w miejscu gdzie mieszka pustelniczka (zadanie naszego towarzysza Maxa). W pobliżu będą się kręcić roboty, pozbądź się ich szybko i wyszabruj budynki. W jednym z nich będzie niebieska skrzynka a w niej upragnionych Żuchwołamacz. Informacje o tej broni kupisz za grosze od Gladys. Jest to jeden z datapadów w jej ofercie (drugi dotyczy wcześniej opisywanej broni – Młota Pryzmatycznego).
Żuchwołamacz nie jest moją ulubioną bronią, chociaż daje pewne zwycięstwo w potyczce jeden na jednego. Ataki tą zabawką zamrażają wroga na chwilę, wystawiając go na atak. Broń można dać jednemu z naszych towarzyszy w ciężkim pancerzu (Felix to idealny kandydat, ewentualnie Parvati z uwagi na skill który zbliża ją na zwarcie do wroga)
Brak komentarzy