Towarzysze w The Outer Worlds to jeden z najciekawszych i najważniejszych mechanizmów w tej grze. Oczywiście posiadamy perk The Lone Wolf, ale grając bez towarzyszy pozbywamy się części wątków fabularnych. A The Outer Worlds stoi najmocniej właśnie fabularnie.

Dlatego także bardzo ciężko mi wyobrazić, że chcielibyście grać bez towarzyszy. Są bardzo interesującymi postaciami, których poznawanie sprawia mi masę radości i po prostu warto poświęcić im chwilę. System towarzyszy działa dosyć podobnie do tego znanego z Greedfall, gdzie także będziemy mogli zmieniać im ekwipunek w postaci broni oraz pancerzy i wybierać podstawowe umiejętności którymi będą nas wzmacniać. Oprócz tego każdy z towarzyszy będzie posiadać swój rozbudowany wątek fabularny. The Outer Worlds to gra z lekkim poczuciem humoru (a czasami nawet nie lekkim) więc i wątki fabularne naszych wirtualnych przyjaciół będą także interesujące oraz często zabawne. Warto je śledzić.

Wszystkich towarzyszy powinniście odblokować w miarę łatwo w trakcie podróży przez grę, jednak jeżeli będziecie mieć problemy, to zajrzyjcie do poniższego poradnika. Wszyscy towarzysze posiadają dodatkowe perki które wzmacniają naszą postać – gorąco zachęcam do rozwijania ich jako pierwsze.

Parvati

Parvati będzie pierwszym towarzyszem który przyłączy się do naszej drużyny. Nastąpi to zaraz po przejściu do głównej siedziby burmistrza na planecie Terra-2, czyli zgodnie z głównym wątkiem fabularnym. Nie będziemy musieli wykonywać żadnego zadania, Parvati po prostu dołączy do nas i będzie nam pomagać. Na samym początku gry stanie się nieocenioną pomocą i warto to zrobić zanim zaczniecie się kłopotać zadaniami dodatkowymi. Oprócz tego Parvati nie raz i nie dwa razy będzie się wtrącać do różnych sytuacji które napotkamy wyjaśniając nam różne zależności, mówiąc o sobie czy też o Edgewater.

Parvati posiada perki:

  • +10 do inżynierii
  • +10% szansa na zdobycie moda w trakcie lootowania
  • +25% dłuższy pasek spowolnienia czasu

Specjalna zdolność Parvati to uderzenie młotem w ziemię co powoduje ogłuszenie oraz powalenie wroga. W sytuacji krytycznej może służyć do wyłączenia największego bydlaka z gry, dzięki czemu będziemy mieć czas na pozbycie się reszty brygady.


Vicar Max

Szemrany pastor z Edgewater dołączy do nas natychmiast kiedy opuścimy Terra-2. Zanim jednak będziemy mogli go zrekrutować, będziemy musieli wykonać dla niego zadanie – wspomni o tym Parvati zaraz kiedy przyłączy się do naszej drużyny. Będziemy musieli wykonać bardzo proste zadanie o nazwie Podręcznik Ilustrowany w którym będziemy musieli odnaleźć księgę z herezjami dla naszego przyszłego towarzysza. Jeżeli będziecie mieć problemy z wykonaniem zadania, to odpowiedzi znajdziecie w filmiku poniżej.

Po wykonaniu zadania Max powie nam, że będzie mógł wyruszyć z nami w dalszą podróż. W ten o to sposób dołączy do nas automatycznie kiedy wystartujemy z planety. O ile się zgodzimy oczywiście.

Vicar Max posiada następujące perki:

  • +10 do hakowania
  • +20% dłuższy czas działania dialogowych efektów walki (np. przestraszenie)
  • +20% większe obrażenia od broni naukowej

Specjalna zdolność aktywowana Maxa polega na strzale ze strzelby, który to będzie powalać wroga oraz zwiększa zadawane obrażenia związane z statusami żywiołów (ogień, plazma, porażenie itp).

Ellie

Kolejna towarzyszka która dołączyła do mojej drużyny to Ellie. Jest ona piratem oraz lekarką, więc jej umiejętności medyczne na pewno przydadzą się na Zawodnym. Spotkamy ją na Pionierze (Groundbreaker). Znajdziemy ją na pokładzie medycznym, kiedy będzie opieprzać biednego lekarza który zabroni jej odwiedzić swojej przyjaciółki. Otworzy to nam zadanie, które będziemy musieli wykonać by Ellie przyłączyła się do naszej drużyny. Będzie one bardzo proste o ile zdobyliśmy wcześniej kartę z identyfikatorem marines. Znajdziemy ją tuż przed wejściem do Pioniera, przy biurze ochrony, ale tych kart jest wiele porozrzucanych, więc nie powinniście mieć z nimi problemów. Zadanie nazywa się Najgorszy Kontakt.

Perki które posiada Ellie:

  • + 10 do medycyny
  • + 20% większe uzdrowienie uzyskane z korzystania inhalatora medycznego
  • wskrzeszenie z 25% hp kiedy polegniemy. Bardzo przydatne na wyższych poziomach trudności

Ellie oprócz bycia medykiem jest także piratem, więc jej umiejętności to szybki strzał ze swojego rewolweru prosto w przeciwnika. Atak powoduje krwawienie oraz rozbraja przeciwnika na 15 sekund. Fantastyczna sprawa na ciężkozbrojnych ludzkich przeciwników.

Felix

Niezbyt bystrego, ale silnego Felixa spotkaliśmy zaraz po tym jak wylądowaliśmy na Pionierze. Kiedy już uda nam się zdjąć blokadę na statek i wyjaśnić sprawę z władzami okrętu Pionier i będziemy chcieli opuścić statek Felix pojawi się na pokładzie startowy i będzie nas błagać by zabrać go z nami. Kawał chłopa z niego, jest silny i posiada granatnik. Warto go zabrać. Oczywiście wszystko zależy od ciebie drogi kapitanie. W końcu Zawodny, to twój statek 🙂

Felix posiada następujące perki;

  • + 10 do perswazji
  • + 20 do obrażeń przeciwko wrogom za osłoną
  • + 20 do obrażeń przeciwko żołnierzom korporacyjnym

Dodatkowo Felix zwiększa nasze obrażenia przeciwko żołnierzom korporacyjnym. Jego zdolność specjalna to bardzo widowiskowy kopniak który ogłusza wrogów i może ich przewrócić.

Sam

Kolejnym towarzyszem, którego po prostu uwielbiam jest robot czyszczący SAM. Poprzedni właściciel naszego statku przerobił go w taki sposób, że zamiast używać detergentów do czyszczenia pomieszczeń, używa stężonego kwasu do rozpuszczania wrogów. Nie możemy zmieniać jego uzbrojenia oraz posiada stosunkowo bardziej ograniczone umiejętności towarzyskie, jednak jego teksty są fantastyczne i po prostu lubię go mieć w drużynie. Dodatkowo jest po prostu świetnym wsparciem ogniowym. Chluśnięcie kwasem w twarz bandyty to dobry sposób by go uspokoić. Sama odnajdziemy na naszym statku, w kajutach załogi. Kiedy porozmawiamy z zepsutym robotem, aktywuje się quest. Będziemy musieli wykonać parę rozmów na statku i następnie zostaniemy wysłani na Rozarium. Jest to główna lokacja do której dostęp dostaniemy podczas działań na Pionierze. Tam będziemy musieli odnaleźć, która po zamontowaniu w maszynie aktywuje ją i otrzymamy nowego członka drużyny. Proste?

Sam posiada tylko dwa perki, jednak mogą być kluczowe w niektórych zadaniach:

  • +10 do zastraszania
  •  +20 obrażeń przeciwko automechanizmom

Dodatkowo Sam posiada umiejętność aktywowaną, która powoduje rozchlapanie dużej ilości kwasu na wrogu. Narzuci to na przeciwnika status Acid (kwas) który będzie zadawać obrażenia w czasie oraz zmniejszy pancerz celu. Automaty będą otrzymywać dodatkowe obrażenia. Dodatkowo zdolność może przewrócić przeciwnika.

Nyoka

Ostatnią z towarzyszek która się do nas przyłączy będzie Nyoka, w dziwny sposób przypominająca Rihannę. Jest ona najemniczką i alkoholiczką. Nie będziecie mieć problemów z rekrutacją jej – najemniczkę odnajdziemy na planecie Monarch w trakcie wykonywania głównego zadania. Będzie pijana, więc będziesz także potrzebować troszkę cierpliwości. Kiedy już uzgodnicie warunki, przyłączy się do drużyny.

Nyoka posiada następujące perki drużynowe:

  • + 10 do kłamstwa
  • – 20% zasięg słyszenia naszych kroków
  • + 20 obrażeń przeciwko potworom

Jej specjalna zdolność to szybki ostrzał z własnoręcznie przerobionej broni, który oprócz zadania obrażeń to zmniejszy pancerz celu o aż 30% i podpali wroga co będzie zadawać obrażenia rozłożone w czasie.

Podsumowanie

Gratulacje – zrekrutowałeś wszystkich towarzyszy. Nie było ciężko prawda? Pamiętaj, że The Outer Worlds to gra fabularna i oprócz wsparcia ogniowego czy dzięki perkom o których także napisałem, są także wsparciem dla samej fabuły – ich wyjaśnienia czy komentarze mogą wiele zdradzić i pozwolą nam lepiej zrozumieć fascynujący świat The Outer Worlds.

Brak Komentarzy. Może coś napisz?

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni Code Vein - Recenzja - Dark Souls dla Otaku
Następny Dobble Harry Potter -Recenzja - refleks i spostrzegawczość w świecie czarodziejów