Grasz World of Warcraft i czujesz się zniechęcony, by tworzyć postacie po drugiej stronie barykady? A może żmudne zdobywanie reputacji czy przedmiotów kosmetycznych na kolejnych bohaterach psuło Ci zabawę? Jeśli tak, to nadchodzące rozszerzenie The War Within przyniesie rewolucję, na którą wszyscy czekaliśmy! System Warbands to kompletna zmiana podejścia do gry wieloma postaciami (altami).
Czym dokładnie są Warbands i jak działają? W tym artykule zajrzymy głębiej w ten mechanizm i pokażemy, w jaki sposób usprawni on Twoją rozgrywkę w WoW! Dowiesz się między innymi o:
- Postępem na całym koncie: Pożegnaj się z żmudnym zdobywaniem reputacji czy odblokowywaniem przedmiotów kosmetycznych na każdym alcie! System Warbands dzieli się Twoimi osiągnięciami i progresją z The War Within pomiędzy wszystkimi postaciami na koncie Battle.net.
- Wspólnym banku Warbands: Przechowuj i wymieniaj przedmioty pomiędzy bohaterami niezależnie od frakcji! To koniec z marnowaniem miejsca w plecakach i ułatwienie kompletowania zestawów.
- Zmianie w systemie transmogrii: Zbieraj wygląd każdego przedmiotu, nawet jeśli nie możesz go założyć! Twój bohater będzie wyglądał tak, jak sobie tego życzysz, bez względu na klasę i specjalizację.
Przygotuj się na zupełnie nowe doznania w WoW! Warbands to system, który z pewnością zachęci Cię do tworzenia i rozwijania postaci po obu stronach Azeroth.
Czytaj dalej, aby poznać szczegóły i odkryć pełen potencjał Warbands!
A jeżeli chcesz zrobić przerwę od World of Warcraft, to sprawdź wersję online gry czyli planszową reedycję grę Pandemic w formie do World of Warcraft: Wrath of the Lich King.
Jak działają Warbandy w World of Warcraft?
Czujesz się przytłoczony zarządzaniem kilkoma postaciami w World of Warcraft? Nadchodzące rozszerzenie The War Within wprowadza system Warbandów, który zmieni grę dla graczy lubiących grać altami (postaciami alternatywnymi). Oto jak Warbandy upraszczają Twoje doświadczenie z WoW:
Postęp na całym koncie:
Pożegnaj się z żmudnym grindowaniem! Warbandy pozwalają Ci dzielić się postępem między wszystkimi postaciami na Twoim koncie Battle.net, bez względu na frakcję. Obejmuje to:
- Reputację The War Within: Zdobywaj nagrody raz i skorzystaj z nich dla całego Warbandu.
- Osiągnięcia: Odblokuj osiągnięcie na jednej postaci, a odblokuje się ono dla wszystkich postaci w Twoim Warbandzie (z pewnymi wyjątkami).
- Inne elementy wspólne: Bądźcie czujni na więcej funkcji dostępnych na całym koncie, gdy zostaną ujawnione szczegóły.
Znoszenie barier:
Warbandy usuwają ograniczenia związane z altami:
- Między serwerami i frakcjami: Graj na dowolnym serwerze, dla dowolnej frakcji, a korzyści Twojego Warbandu będą dotyczyć wszystkich postaci.
- Wolność subskrypcji: Bez względu na to, czy masz subskrypcję na jedną postać, czy na wiele, Warbandy działają bezproblemowo.
- Ograniczenie regionu: Chociaż Warbandy działają między serwerami i frakcjami, są ograniczone do postaci w Twoim regionie Battle.net (np. Ameryki, Europy).
Konwersja Warbandu:
Po zalogowaniu się po patchu przedpremierowym, Warbandy automatycznie przekonwertują wiele Twoich dotychczasowych elementów postaci na funkcje dostępne na całym koncie. Oznacza to, że nie musisz logować się do każdej postaci osobno, aby przeprowadzić konwersję. Podczas pierwszego logowania może wystąpić krótki czas oczekiwania na utworzenie Twojego Warbandu.
Bank Warbandu: Zmiana na lepsze dla altów
Minęły czasy żmudnego wysyłania przedmiotów pocztą! Bank Warbandu to specjalny bank na całe konto z wieloma kartami, który umożliwia swobodne przenoszenie:
- Składników: Łatwo dziel się materiałami do craftingu między wszystkimi postaciami.
- Ekwipunku: Wyposaż nowe postacie szybciej, przenosząc przedmioty z tych już ustanowionych.
- Innych cennych przedmiotów: Koniec z żonglowaniem przedmiotami między postaciami; Twój Bank Warbandu zajmie się wszystkim.
Do Banku Warbandu, dostępnego u dowolnego bankiera w grze, dołączone są 5 kart, z których każda oferuje aż 98 slotów w ekwipunku. Oznacza to mnóstwo miejsca na organizację i dzielenie się zasobami w całym Twoim Warbandzie.
Koszty Odblokowania Kart Banku Warbandów
Bank Warbandów to przydatna funkcja wprowadzona w dodatku The War Within, oferująca miejsce do przechowywania przedmiotów i reagentów dostępne dla całego konta. Jednak pełne wykorzystanie jego potencjału wymaga znacznej inwestycji złota.
Koszty kart: Każda karta Banku Warbandów ma coraz wyższą cenę:
- Karta 1: 1000 złota
- Karta 2: 25 000 złota
- Karta 3: 100 000 złota
- Karta 4: 500 000 złota
- Karta 5: 2 500 000 złota
- Całkowity koszt: Odblokowanie wszystkich pięciu kart kosztuje aż 3 126 000 złota.
Osobisty Portal do Banku Warbandów
Aby ułatwić dostęp do Banku Warbandów, Blizzard wprowadził serię zadań fabularnych w Gadgetzan o nazwie „Warbands: Warbanding Together”. Po ukończeniu tych zadań gracze otrzymują „Inhibitor Odległości Banku Warbandów”, zaklęcie przywołujące osobisty portal bezpośrednio do Banku Warbandów na 10 minut.
- Czas odnowienia: Należy pamiętać, że Inhibitor Odległości Banku Warbandów ma 2-godzinny czas odnowienia na postać.
- Ograniczenie licencji: Z portalu może korzystać jednocześnie tylko jedna licencja WoW.
- Chociaż Bank Warbandów jest cennym narzędziem do zarządzania wieloma postaciami, koszt odblokowania dodatkowych kart i ograniczenia osobistego portalu stanowią potencjalne wyzwania dla graczy.
Ekwipunek Warbound Until Equipped
Wraz z Warbandami pojawi się ekwipunek z atrybutem Warbound Until Equipped (Związany do czasu ekwipunku). Ten rodzaj ekwipunku można swobodnie przenosić między postaciami, co znacznie ułatwia wyposażenie altów. Po założeniu przedmiotu z atrybutem Warbound Until Equipped stanie się on Związany z duszą i nie będzie mógł być już wymieniany między postaciami. Chociaż ten system wyposażenia jest wciąż w fazie rozwoju, planowane jest wprowadzenie ekwipunku Warbound Until Equipped w rajdach, lochach i Delves, co stworzy wiele możliwości dla graczy, aby zdobyć ten ekwipunek i pomóc swoim altom. Ponadto, za każdym razem, gdy gracz zdobywa łup, istnieje małe dodatkowe prawdopodobieństwo zdobycia dodatkowego przedmiotu Warbound Until Equipped jako łup osobisty!
Uwagi dotyczące zdobywania dodatkowego ekwipunku Warbound Until Equipped:
Dodatkowy ekwipunek Warbound Until Equipped zdobyty przez gracza będzie o jeden poziom niższy niż inny łup z tego źródła. (Przykład: ekwipunek bohaterski ze źródła upuści dodatkowy ekwipunek Warbound Until Equipped na poziomie mistrzowskim). Dodatkowy ekwipunek Warbound Until Equipped może być ekwipunkiem używanym przez dowolną klasę. Może to oznaczać, że zdobyty dodatkowy ekwipunek może nie być bezpośrednio przenoszalny, jeśli gracze nie mają łatwo dostępnej postaci, która może założyć ten ekwipunek.
Grając w grę, gracze będą okazjonalnie zdobywać ekwipunek o jeden poziom niższy od ich obecnego ekwipunku, który można przesłać, aby pomóc postaciom alternatywnym lub nowej klasie, którą gracz zamierza wypróbować.
Kolekcje Transmogów Bez Ograniczeń!
Nadchodzące rozszerzenie World of Warcraft, The War Within, wprowadza rewolucję w systemie transmogrii! Kolekcje transmogów staną się niezależne od typu zbroi. Oznacza to, że każda postać, niezależnie od klasy i rodzaju noszonej zbroi, będzie mogła zdobywać wygląd przedmiotów (transmogi) dla swoich pozostałych postaci! Na przykład, jeśli Kapłan zdobędzie element zbroi płytowej, której nie może nosić, nadal będzie mógł odblokować tę transmogrifikację dla dowolnej postaci noszącej zbroję płytową na swoim koncie Battle.net.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły są wyglądy klasowe. Przedmioty przeznaczone wyłącznie dla konkretnej klasy nadal będą mogły być kolekcjonowane tylko przez tę klasę. Jednak to ograniczenie nie powinno przeszkodzić graczom w zdobyciu znacznej większości dostępnych w grze transmogrii. Na koniec, gracze będą teraz mogli podglądać wygląd przedmiotów na dowolnej postaci, niezależnie od klasy czy rasy bezpośrednio w interfejsie transmogrii!
Zmiany w Rzutach na Ekwipunek w Rajdach
Wraz ze zmianami w transmogrii wprowadzono niewielką modyfikację dotyczącą rzutów na ekwipunek w rajdach z systemem Łupu Grupowego. W związku z transmogrifią, każdy ekwipunek, który nie został jeszcze zebrany, będzie miał opcję rzutowania na transmogrifikację zamiast opcji Chciwość (Transmogrifikacja ma wyższy priorytet).
Uwaga: Przy rzucaniu na Transmogrifikację każdy ekwipunek, który może zostać założony przez Twoją obecną postać, otrzyma wyższy priorytet rzucania niż ci, którzy rzucają na postacie, które nie mogą założyć przedmiotu. Tak więc Kapłan rzucający na Transmogrifikację zbroi materiałowej zawsze wygra z Wojownikiem, który rzuca na tę samą zbroję Transmogrifikacyjną.
Osiągnięcia Warbandów
Przez cały okres istnienia World of Warcraft wiele osiągnięć w grze było odblokowywanych na całym koncie. Koncepcja ta została rozszerzona wraz z Warbandami, a wiele osiągnięć będzie odblokowywanych jednorazowo dla wszystkich postaci. Pozwoli to graczom na większą elastyczność w sposobie spędzania czasu w grze.
Osiągnięcia można podsumować kilkoma głównymi punktami:
Większość osiągnięć będzie uważana za osiągnięcia Warbandu. Po osiągnięciu ich na jednej postaci, gracze nie będą musieli zdobywać ich ponownie na innych postaciach.
- Punkty osiągnięć dla poszczególnych postaci zostaną usunięte. Zamiast tego będzie śledzony i wyświetlany całkowity wynik osiągnięć Warbandu.
- Istnieje kilka rzadkich wyjątków, które pozostaną związane z konkretną postacią. Są to często osiągnięcia, których zdobycie na jednej postaci jest trudne lub interesujące. (Przykłady: „Insane in the Membrane”, „Memories of Teldrassil” itp.).
- Innym wyjątkiem są osiągnięcia, które są z natury związane z każdą postacią. „Dreaming of Wyrms” jest tego przykładem. Zdobycie tego typu osiągnięć nie będzie dotyczyło wszystkich postaci.
- Nagrody przyznawane za osiągnięcia będą dostępne dla całego Warbandu. Przykłady obejmują tytuły, teleporty do lochów itp.
- Postępy w osiągnięciach będą śledzone na wszystkich postaciach. „Personal Crafter” jest tego przykładem. Jeśli ukończysz 500 osobistych zleceń rzemieślniczych na wielu postaciach, osiągnięcie zostanie zdobyte dla całego Warbandu.
- Krótko mówiąc, osiągnięcia mają stać się bardziej usprawnione dzięki systemowi Warbandów i pozwolą graczom na większą swobodę w wyborze sposobu zdobywania osiągnięć, zamiast być przypisanym do konkretnej postaci.
Reputacja Warbandu
Reputacja w The War Within stanie się dostępna dla całego konta dla wszystkich systemów reputacji wprowadzonych w ramach rozszerzenia. Koniec z żmudnym zdobywaniem reputacji na poziomie Wyznawcy na wielu postaciach! Gdy masz reputację Warbandu, każdy postęp osiągnięty na jednej postaci zostanie podzielony między wszystkie postacie. Nagrody za reputację są również odblokowywane dla wszystkich postaci. Po przekształceniu reputacji na dostępną dla całego Warbandu, postęp będzie wyświetlany jako najdalej posunięty przez dowolną postać.
Kilka reputacji z Dragonflight zostało przekształconych w ten system:
- Renown
- Ekspedycja Smoczej Łuski
- Centaury Maruuk
- Tuskarr Iskaara
- Akord Valdrakken
- Loamm Niffen
- Strażnicy Snów
- Standard
- Wrathion i Sabellian
- Zgromadzenie Kobaltu
- Konsorcjum Rzemieślników
- Archiwa Azeroth
- Soridormi
Niestety, niektóre systemy reputacji zostaną wyłączone z tego systemu głównie ze względu na posiadanie specyficznych elementów, których udostępnienie dla wszystkich postaci nie miałoby sensu. Przykłady obejmują reputacje Furbolgów Zimowego Futra i Ścigaczy Glimmerogg. Są one również uważane za mniejsze systemy reputacji, które nie miałyby znaczącego wpływu w systemie Warbandu.
Bonusowe nagrody reputacji za pierwsze ukończenie zadań Warbandu
Gracze mogą zdobywać bonusowe nagrody za reputację za każde zadanie ukończone po raz pierwszy na swoim Warbandzie! Zwykle jest to bonusowa reputacja, ale Blizzard potwierdził, że za wielokrotne ukończenie zadania przyznawane są unikalne bonusy. Zadania będą nagradzane reputacją tylko jako bonus za pierwsze ukończenie. Dodatkowe ukończenia tego samego zadania na altach będą nagradzane bonusową walutą podobną do Zapasów Wysp Smoczych zamiast reputacji. Waluty można przenosić między członkami Warbandu, aby kupować różne nagrody, takie jak przedmioty kosmetyczne, wierzchowce, zwierzaki itp.!
Zastąpienie zdolności ludzkiej Dyplomata
Rasowa zdolność ludzi Dyplomata jest obecnie zaprojektowana tak, aby przyznawać 10% premię do zdobywania reputacji. Staje się to dość problematyczne w systemie reputacji Warbandu, ponieważ gracze czują się zmuszeni do grania postaciami ludzkimi, aby zoptymalizować zdobywanie reputacji.
Legendarne Reputacje na Całym Koncie
Na chwilę obecną głównie systemy reputacji z Dragonflight i przyszłego dodatku The War Within zostaną zaadaptowane do systemu Warbandów. Pozostawia to pytania dotyczące legendarnych reputacji na całym koncie. Wielu graczy ma status „Wyznawcy” wśród frakcji z poprzednich dodatków i zastanawia się, czy one również zostaną wdrożone do systemu Warbandów. W wywiadzie dla MrGM na YouTube Blizzard wspomniał, że na tym etapie nie ma dokładnego harmonogramu, ale celem jest spojrzenie wstecz i wdrożenie starych systemów reputacji do Warbandów, gdy nadejdzie odpowiedni czas. Blizzard zauważył również, że taka sama analiza, która została wykorzystana do określenia, które reputacje z Dragonflight zostaną przekonwertowane, zostanie zastosowana, gdy nadejdzie czas na przeglądanie starych systemów reputacji.
Punkty Przelotu
Nawet tak proste koncepcje jak punkty przelotu są integrowane z systemem Warbandów. Gracze będą musieli nauczyć się punktów przelotu tylko na jednej postaci. Po odblokowaniu zostaną one odblokowane dla całego Warbandu. Punkty przelotu już zebrane na dowolnej postaci na koncie zostaną odblokowane dla całego Warbandu.
Odblokowanie wszystkich punktów przelotu w Khaz Algar nagrodzi graczy tytułem Mistrz Przelotów Khaz Algar. To osiągnięcie nagradza Twój Warband 25% zwiększoną prędkością podróży punktami przelotu w Khaz Algar!
Delve’y
Nowe treści dodawane w ramach rozszerzenia The War Within są tworzone z myślą o systemach progresji na całym koncie. Patrząc konkretnie na Delve’y, towarzysze, tacy jak Brann Bronzebeard, będą mieli swój postęp i ulepszenia dostępne dla całego konta. Gracze nigdy nie będą musieli martwić się graniem z „słabszą” wersją swoich towarzyszy na różnych postaciach.
World of Warcraft: Warbands wprowadza znaczące zmiany w sposobie, w jaki gracze doświadczają gry. Centralnym elementem tych zmian jest koncepcja Warbandu, która łączy wszystkie postacie gracza na jednym koncie w jedną, spójną jednostkę.
A jeżeli szukasz doładowań do World of Warcraft, to możesz je kupić w naszym Sklepie z Grami. W ten sposób wspierasz naszą działalność 🙂
Bardzo ładny artykuł, właśnie mi się przydał! Dziękuje 🙂
Dzięki 🙂 Będziemy pisać więcej o World of Warcraft