Dragon’s Dogma 2 – Vocations i Klasy postaci – Poradnik


Stawiasz czoła Groźnemu Smokowi w Dragon’s Dogma 2? W takim razie wybór odpowiedniej Vocation, czyli klasy postaci, to absolutna podstawa! W tym poradniku przeprowadzimy Cię przez wszystkie dostępne opcje, tłumacząc ich specyfikę i wpływ na rozgrywkę. Dowiesz się czym różnią się Vocations od siebie, jak wpływają na rozwój postaci oraz bronie, których będziesz mógł używać.

Dragon’s Dogma 2 oferuje aż dziesięć unikalnych Vocations, podzielonych na trzy kategorie. Dzięki nim możesz dostosować styl walki Arisen’a i twoich Pionków do własnych preferencji. Pomożemy Ci zrozumieć różnice między nimi i wybrać klasę idealną do Twojego stylu gry, niezależnie od tego, czy wolisz frontalny atak jako Wojownik, czy może bardziej taktyczną walkę z dystansu jako Łucznik. Poradnik ten obejmuje również system rozwoju postaci powiązany z Vocations. Dowiesz się, jak zdobywanie poziomów wpływa na twoje statystyki w zależności od wybranej klasy. Ponadto, wyjaśnimy różnice w dostępnych Vocations dla twojego Arisen’a (głównej postaci) oraz twoich Pionków (pomocników sterowanych przez AI). Dragon’s Dogma 2 zadebiutowało 22 marca 2024 roku na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC. Dzięki temu poradnikowi optymalnie wykorzystasz system Vocations i stworzysz potężną drużynę gotową stawić czoła wszystkim wyzwaniom Gransys! Chcesz wiedzieć więcej o Dragon’s Dogma 2, sprawdź nasz artykuł dotyczący tego, czemu nie można wychodzić w nowy co lasu w grze.

Startowe Vocations w Dragon’s Dogma 2

Wybór klasy początkowej dla Twojego Arisena (głównej postaci) jest kluczowy, ponieważ nie będziesz mógł jej później zmienić. Dlatego warto poświęcić chwilę na zrozumienie mocnych i słabych stron każdej z nich. W Dragon’s Dogma 2 możesz również przypisać te klasy początkowe swoim Pawnom (towarzyszącym ci pomocnikom sterowanym przez AI), co pozwoli Ci stworzyć zbalansowaną drużynę gotową na każde wyzwanie. Przyjrzyjmy się bliżej czterem dostępnym vocations: Wojownikowi, Magowi, Złodziejowi i Łucznikowi.

W głębi walki: Żołnierz / Fighter

Pierwszą klasą początkową jest Wojownik, prawdziwy pan pola bitwy. Uzbrojony w jednoręczną broń i tarczę, Wojownik stanowi nieprzekraczalną ścianę dla Twojej drużyny. Jego siłą jest obrona – zarówno siebie, jak i sojuszników. Bohater ten rzuca się w wir walki, przyciągając uwagę wrogów i chroniąc tych za sobą. Wraz z rozwojem postaci Wojownika, możesz udoskonalić jego umiejętności tarczy, zapewniając sobie i towarzyszom jeszcze lepszą ochronę. Prawdopodobnie, podobnie jak w poprzedniej części, dostępne będą również umiejętności prowokowania przeciwników, odciągające ich od reszty drużyny. Inne zdolności mogą skupiać się na zadawaniu obrażeń, czyniąc z Wojownika wysokiego poziomu potężną siłę na polu bitwy.

Mistrz magii: Mag / Mage

Mag to klasa dystansowa, która wykorzystuje magię do walki ofensywnej, defensywnej lub wspierania całej drużyny. W pierwszej części Dragon’s Dogma tylko Vocations korzystające z kosturów miały dostęp do pojedynczego czaru leczącego. Dzięki temu Magowie byli nieocenionym wsparciem i jako klasa początkowa są również dostępni dla Pawnów. Zobaczymy, czy kontynuacja utrzyma tę cechę, czyniącą Magów równie pożądanymi członkami drużyny. Mimo iż Magowie są słabi w walce wręcz, to na dystans ich zaklęcia potrafią zadać potężne obrażenia. Elastyczność pomiędzy rolą wsparcia a zadawania obrażeń sprawia, że opanowanie tej klasy początkowej może być bardziej wymagające.

Szybki i zabójczy: Złodziej / Thief

Złodziej koncentruje się na zadawaniu szybkich serii ciosów w walce wręcz. Nie posiada on jednak tak dobrych zdolności obronnych jak Wojownik, dlatego musi uważać, by nie zostać otoczonym przez wrogów. Niestety, w poprzedniej grze brakowało mu także ataków obszarowych. Z drugiej strony Złodzieje świetnie radzili sobie z bossami i innymi wytrzymałymi przeciwnikami. Grając Złodziejem jesteś bardzo mobilny i wyprowadzasz szybkie ataki. Siła pojedynczego ciosu wprawdzie maleje z kolejnymi uderzeniami, ale rekompensuje to ich duża liczba. Wraz z rozwojem Złodzieja możesz poprawić nie tylko obrażenia, ale również jego mobilność. Dzięki temu będzie mógł zwinnie unikać ataków, a także łatwiej wspinać się na duże stwory, by zadać im potężne ciosy.

Mistrz łuku: Łucznik / Archer

Łucznicy atakują wrogów z dystansu, zadając obrażenia fizyczne. Nie posiadają oni mocnej obrony, dlatego stawiają na zwinność. Szybko przemieszczają się po polu bitwy, by utrzymać się poza zasięgiem ataków i znaleźć lepszą pozycję do ostrzału. Podobnie jak Złodzieje, Łucznicy nie zadają pojedynczych, potężnych ciosów. Opierają się raczej na swojej szybkości i umiejętności wystrzeliwania wielu strzał w krótkim odstępie czasu. Rozwijając Łucznika, odblokujesz umiejętności pozwalające na szybsze strzelanie, a nawet wystrzeliwanie wielu strzał jednocześnie. Inne zdolności poprawią jego mobilność, umożliwiając mu wycofanie się i zwiększenie dystansu od atakujących wrogów. To dopiero początek Twojej przygody w Dragon’s Dogma 2! W kolejnych częściach poradnika omówimy bardziej zaawansowane Vocations i pomożemy Ci stworzyć drużynę idealną do Twojego stylu gry.

Zaawansowane klasy postaci

Po opanowaniu podstawowych Vocations (klas) nadszedł czas, by zgłębić tajemnice bardziej zaawansowanych ścieżek rozwoju postaci w Dragon’s Dogma 2. W odróżnieniu od klas początkowych, których wybór dokonywany jest na początku gry, do klas zaawansowanych uzyskasz dostęp w trakcie rozgrywki, poprzez wypełnienie specjalnego zadania. W pewnym momencie gry trafisz do Gildii Vocation (cechu klas). To właśnie tam znajdziesz zlecenie, które pozwoli Ci odblokować wybraną klasę zaawansowaną. Zadanie będzie polegało na zdobyciu charakterystycznej dla danej klasy broni. Aby zostać Wojownikiem, będziesz potrzebował potężnego miecza dwuręcznego lub młota, natomiast Sorcerz musi zdobyć potężny kostur. Warto wspomnieć, że możesz przyjąć oba zadania i ukończyć je jednocześnie, dzięki czemu odblokujesz obie klasy zaawansowane.

Mistrz walki wręcz: Wojownik / Warrior

Wojownik to klasa, która porzuca tarczę na rzecz ciężkiego pancerza i potężnej budowy ciała. Chociaż nie jest on tak niezłomny w obronie jak Wojownik podstawowy, nadrabia to potężnymi ciosami zadawanymi bronią dwuręczną, taką jak miecz oburęczny czy młot. Wojownicy potrafią ładować swoje ataki, by wyprowadzić miażdżące uderzenia. Oprócz potężnych ciosów, Wojownicy dysponują również umiejętnościami obszarowymi, pozwalającymi im eliminować grupy przeciwników jednym zamachem broni. Podobnie jak w poprzedniej części gry, Wojownicy mogą również pełnić rolę kontroli tłumu, ogłuszając wrogów potężnymi atakami.

Mistrz magii: Czarodziej / Sorcerer

Wybierając klasę Czarodzieja, wzniesiesz swoje magiczne zdolności na zupełnie nowy poziom. Czarodzieje specjalizują się w atakach magicznych dalekiego zasięgu. Do rzucania potężnych czarów wykorzystują obie dłonie i potężne kostury. W przeciwieństwie do Magów, dysponują oni zaklęciami obszarowymi, dzięki czemu potrafią zadać obrażenia grupie wrogów jednocześnie. Pamiętaj jednak, że potężniejsze czary wymagają dłuższego czasu ładowania i rzucania. Jako czarodziej nadal posiadasz niską obronę i jesteś podatny na ataki. Dlatego kluczowe jest odpowiednie pozycjonowanie. Upewnij się, że Twój Czarodziej znajduje się poza zasięgiem wrogów. Przerwanie rzucania czaru przez atak może zmusić Cię do cofnięcia się i rozpoczęcia od nowa. Czarodziej to wymagająca klasa, ale w mistrzowskich rękach potrafi siać spustoszenie na polu bitwy.

Hybrydowe Vocations w Dragon’s Dogma 2

Po opanowaniu klas podstawowych i zaawansowanych, nadszedł czas, by zgłębić tajemnice najbardziej unikalnych ścieżek rozwoju postaci w Dragon’s Dogma 2 – klas hybrydowych! Są to klasy, które łączą w sobie elementy walki wręcz, walki dystansowej oraz władania magią, oferując zupełnie nowe możliwości strategiczne. Klasy hybrydowe dostępne są wyłącznie dla Twojej postaci – Arisen’a. Nie możesz ich przypisać do towarzyszących Ci Pawnów. Na razie nie wiadomo dokładnie, w jaki sposób odblokowuje się klasy hybrydowe w Dragon’s Dogma 2. W pierwszej części gry stawały się one dostępne po osiągnięciu 10 poziomu. Jednakże skoro w sequelu zdobywanie klas zaawansowanych wymaga ukończenia zadania, prawdopodobnie sposób odblokowywania klas hybrydowych również uległ zmianie.

Mistrz włóczni i magii: Mystic Spearhand

Mystic Spearhand to zupełnie nowa klasa hybrydowa w Dragon’s Dogma 2, choć przypomina pierwotnego Mystic Knight’a z poprzedniej części gry. Łączy ona walkę wręcz z magią, pozwalając na ataki zarówno z bliska, jak i z dystansu. Jako Mystic Spearhand walczysz i zadajesz obrażenia fizyczne swoją specjalną bronią – Duospear’em. Ta unikatowa broń umożliwia atakowanie wielu przeciwników jednocześnie dzięki śmiertelnym ostrzom na obu końcach. Niektóre z czarów Mystic Spearhand’a oferują również kontrolę nad tłumem. Możesz sparaliżować wrogów lub rzucać ciałami pokonanych przeciwników bezpośrednio w innych atakujących.

Magiczny łucznik: Magick Archer

Chociaż może się wydawać, że Magick Archer to podobne połączenie walki wręcz i magii co Mystic Spearhand, klasa ta jest bardziej wyspecjalizowana. Twoje ataki wykonywane tą klasą będą polegały na czystej magii. Nawet same strzały będą magiczne. Magick Archer walczy głównie na dystans, wykorzystując magiczne strzały do ostrzału i rzucania czarów. Strzały Magick Archer’a są o wiele lepsze od ich fizycznych odpowiedników, ponieważ zawsze trafiają w cel. Co więcej, możesz wybrać konkretny żywioł swoich strzał, dzięki czemu możesz celować w słabe punkty przeciwników.

Mistrz iluzji: Trickster

Trickster to kolejna zupełnie nowa klasa hybrydowa, która specjalizuje się w tworzeniu iluzji za pomocą dymu z ich unikalnej broni – kadzielnicy. Iluzje te mogą sprawić, by grupa wrogów atakowała się nawzajem lub mogą być używane jako prowokacja do odwrócenia uwagi przeciwników. Dodatkowo możesz użyć dymu do stworzenia widmowego klonu, który przyciągnie uwagę atakujących. Kolejna umiejętność pozwala Ci tworzyć złudne fragmenty terenu nad klifami lub ścianami, przez które możesz widzieć, ale wróg nie.

Wojownik wszechstronny: Warfarer

Warfarer to kolejna nowa klasa w Dragon’s Dogma 2. Grając tą klasą możesz używać dowolnej kombinacji trzech broni w grze. W praktyce wybór broni pozwala Ci przełączać się między trzema różnymi klasami, które wybierzesz. Jako Warfarer będziesz mógł wybierać umiejętności z każdej z wybranych broni/klas. Warfarer zapowiada się jako niezwykle wszechstronna i przyjemna klasa. Pozwoli Ci dostosować swój styl gry w czasie rzeczywistym, reagując na różne typy wrogów, ich słabości i otoczenie. Należy jednak pamiętać, że Warfarerzy mają dostęp do wielu umiejętności, więc prawdopodobnie nie będą w stanie rozwinąć ich na tak wysokim poziomie, jak klasa skupiona na jednej dziedzinie. Gracze wybierający klasę Warfarer’a będą musieli doskonalić swoje umiejętności w posługiwaniu się wybranymi typami broni i szybko analizować sytuacje bojowe, aby maksymalnie wykorzystać tę potencjalnie potężną klasę.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Jak aktywować gry przez VPN? - Poradnik
Następny Diuna: Proroctwo - co wiemy o nadchodzącym serialu?