Dyrektor CD Projekt Red twierdzi, że zatrudnia w sposób sprawiedliwy, chociaż ma program stypendialny wykluczający mężczyzn


Sprawa CD Projekt Red, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich studiów deweloperskich, stała się przedmiotem gorącej debaty w branży gier wideo i nie tylko. Zarzuty dotyczące niesprawiedliwych praktyk zatrudnienia, postawione przez twórców internetowych i byłych pracowników, wywołały burzę w mediach społecznościowych i wśród fanów gier.

Cała sytuacja rozpoczęła się od publikacji wideo przez popularnego youtubera Endymiona, w którym przedstawił on informacje dotyczące wewnętrznych problemów w CD Projekt Red. Według jego źródeł, studio boryka się z poważnymi wyzwaniami, takimi jak odpływ doświadczonych pracowników, trudności w realizacji nowych projektów oraz spadek jakości produkcji. Endymion zasugerował, że przyczyną tych problemów są m.in. niesprawiedliwe praktyki zatrudniania, które faworyzują kandydatów z określonych grup społecznych.

W odpowiedzi na te zarzuty, Michał Nowakowski, CEO CD Projekt Red, stanowczo zaprzeczył, jakoby firma dyskryminowała jakichkolwiek kandydatów. Zaznaczył, że proces rekrutacji opiera się wyłącznie na meritum i talencie, a wszelkie inicjatywy związane z różnorodnością i inkluzywnością mają na celu stworzenie bardziej przyjaznego i kreatywnego środowiska pracy. Nowakowski podkreślił również, że decyzja o przejściu na silnik Unreal Engine była podyktowana względami technicznymi i nie miała związku z odejściami doświadczonych pracowników.

Jednakże, oświadczenie Nowakowskiego nie przekonało wszystkich. Krytycy zwrócili uwagę na fakt, że CD Projekt Red prowadzi program stypendialny skierowany wyłącznie do kobiet, co wydaje się przeczyć deklaracjom o równym traktowaniu wszystkich kandydatów. Ponadto, liczne doniesienia o odejściach doświadczonych pracowników z firmy podważyły wiarygodność zapewnień Nowakowskiego o stabilnej sytuacji w studiu.

Sprawa CD Projekt Red wywołała szeroką dyskusję na temat równości i różnorodności w branży gier wideo. Zwolennicy polityki DEI (Diversity, Equity, Inclusion) argumentują, że takie inicjatywy jak program stypendialny dla kobiet są niezbędne do zwiększenia reprezentacji kobiet w branży, która od lat zdominowana jest przez mężczyzn. Z kolei krytycy zarzucają, że takie działania prowadzą do dyskryminacji pozytywnej i faworyzowania określonych grup społecznych kosztem innych.

Kontrowersje wokół CD Projekt Red nasiliły się po tym, jak ujawniono, że wielu doświadczonych pracowników, w tym dyrektorzy i producenci odpowiedzialni za sukces serii „Wiedźmin”, opuściło studio w ostatnich latach. Odejścia te wzbudziły obawy o przyszłość firmy i podważyły wiarę fanów w zdolność CD Projekt Red do tworzenia wysokiej jakości gier. Sytuacja w CD Projekt Red pokazuje, że kwestie związane z różnorodnością, inkluzywnością i równością w miejscu pracy stają się coraz ważniejsze dla pracowników i konsumentów. Firmy z branży gier wideo, podobnie jak inne duże korporacje, muszą znaleźć odpowiedź na pytanie, jak pogodzić dążenie do zwiększenia różnorodności z zapewnieniem równych szans dla wszystkich kandydatów. Odpowiedzi na to pytanie będą miały istotny wpływ na przyszłość branży gier wideo.

Sprawa CD Projekt Red jest również sygnałem ostrzegawczym dla innych studiów deweloperskich. Odejścia doświadczonych pracowników i pogorszenie morale w zespole mogą mieć poważne konsekwencje dla jakości produkcji gier. Aby uniknąć podobnych problemów, firmy powinny inwestować w budowanie pozytywnej kultury organizacyjnej, opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Tylko w taki sposób można zapewnić sobie lojalność pracowników i stworzyć warunki do tworzenia innowacyjnych i wysokiej jakości gier.

Podsumowując, kontrowersje wokół CD Projekt Red odsłoniły głębokie podziały w branży gier wideo. Z jednej strony, istnieje potrzeba zwiększenia różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy. Z drugiej strony, ważne jest, aby zapewnić, że wszyscy kandydaci są traktowani w sposób sprawiedliwy i uczciwy. Odpowiedź na pytanie, jak pogodzić te dwa cele, będzie jednym z największych wyzwań dla branży gier wideo w najbliższych latach.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Until Dawn - Recenzja - Coraz mniej straszny
Następny The Sinking City - Poradnik Solucja - Pełne przejście gry