Wieże Magów – Recenzja Gry


Witajcie 🙂 ostatnio widzieliście zawartość pudełko do gry Wieże Magów a dzisiaj przed nami recenzja tej pozycji.

Założenia gry Wieże Magów

Wieże Magów to gra autorstwa wydawnictwa Imagine Realm, jest to rodzinny tytuł, myślę, że idealny do spędzania wspólnego czasu z dziećmi poza komputerem czy też telewizorem. Co nie znaczy, że nie jest odpowiedni ludziom, którzy planszówki kochają i lubują się w cięższych grach. W takim wypadku Wieże Magów nadadzą się jako wypełniacz między cięższymi pozycjami. Wieżę może budować od dwóch do czterech graczy i nie zajmuje to dużo czasu, bowiem około 30 minut. Producent podaje na opakowaniu  gry, że sugerowany wiek graczy to osiem lat i wzywż. Jednakże już nawet sześciolatki pod okiem dorosłych poradzą sobie z grą, ze względu na niską złożoność zasad. O grze samej w sobie już chyba wszystko powiedziałam, przejdźmy zatem do dalszej części 🙂

Zasady gry Wieże Magów

Tak jak wspominałam wyżej gra ma bardzo proste i jasne zasady, i jest podzielona na dwa segmenty, zwykły i zaawansowany. Ten podstawowy sprawdzi się gdy w rozgrywce uczestniczą dzieciaki, a że gra jest rodzinna opiszę pokrótce właśnie tę opcję.

Przygotowanie pola i elementów do gry jest formalnością i nie zajmuje zbyt wiele czasu, więc nie zniechęca. Na środku stołu bądź podłogi należy wysypać wszystkie drewienka tworząc w ten sposób źródło. Następnie robimy stosy kart Żywiołów oraz Przywołania. Obok źródła kładziemy kafelki sekcji, a karty specjalne (do gry zaawansowanej) akurat w tym wypadku wędrują do pudełka. Prawda, że proste? 🙂

Teraz przychodzi kolej na tury graczy. Pierwsza tura to zawsze budowanie pierwszego piętra naszej konstrukcji. Gdy wszyscy gracze to wykonają, kolejne akcje są dowolne. Możliwe jest przywołanie, czyli postawienie kolejnego piętra na wieży, zakup karty żywiołów, poprzez odłożenie 3 drewienek (karty służą między innymi do zaklęć); możemy również wybudować sekcję poprzez odrzucenie 6 drewienek, sekcje dają nam ochronę przed zaklęciami, bowiem dzięki nim możliwa jest ochrona wieży, akcją dla odważnych jest z kolei atak, jeśli zdobędziemy określoną liczbę kart żywiołów na ręce możemy zagrać odpowiadające im zaklęcie na przeciwnika, w ten sposób błyskawicznie obejmiemy prowadzenie.

Wykonanie

Opakowanie gry Wieże Magów wita nas grafiką utrzymaną w ciemnych barwach a prym wiedzie oblicze czarownika nad wieżą. Według mnie wygląda to bardzo porządnie. Pudełko wykonane jest z solidnej tektury i zawiera wszelkie niezbędne ostrzeżenia, np. przed połknięciem drobnych elementów przez dziecko. W środku pudełka znajdziemy instrukcję, która jest bardzo krótka z racji prostych zasad i bardzo cienka, to zwykła karta papieru, która niestety się lekko odkształca w pudełku. Sama treść instrukcji jednak jak najbardziej na plus, gdyż jest zrozumiała i klarowna. Zaraz obok instrukcji mamy karty pomocy gracza zawierające terminologię słów oraz tabelę ataków. Wypraski w opakowaniu nie zastaniemy, lecz drewienka leżą w woreczku strunowym, jedynie karty i kafle sekcji są luzem, każdy brak wypraski jest kłopotliwy zwłaszcza jeśli lubi się porządek w grach, ale tutaj wiele elementów nie ma, więc da się wytrzymać. Jeśli chodzi o drewienka, są cieńsze jak w Jendze i malutkie, ale przyjemnie leżą w dłoni, są gładko wyciosane i raczej nie ma się do czego przyczepić. Kafle sekcji bardzo w porządku, wykonane z grubej tektury. Oprócz tego mamy jeszcze karty z przyjemnymi grafikami, jeśli gra jest intensywnie eksploatowana warto zaopatrzyć się w koszulki na nie.

Regrywalność

Jeśli chodzi o regrywalność to jest ona w porządku. Gra bez kart specjalnych jest lekka i przyjemna, negatywna interakcja przejawia się jeśli chodzi o rzucanie zaklęć, bowiem to może błyskawicznie zmienić bieg rozgrywki i naprawdę można się nieźle wkurzyć mając rozwaloną wieżę, którą tak długo budowaliśmy. My wracaliśmy właśnie ze względu na nutkę wredu w grze, ponieważ bardzo to lubimy. Pewne jest to, że gra sprawia przyjemność dzieciakom, i one grałyby w to ciągle 🙂 Ponadto można zauważyć, że gra w jakimś stopniu wpływa na naszą sprawność manualną. Trzeba pilnować by ręką się nie zatrzęsła.

Interakcja

W grze obecna jest negatywna interakcja w postaci zaklęć. I jest ona albo łagodniejsza, albo mocniejsza. W zależności od poziomu gry. Gdy przeciwnik rzuci zaklęcie burząc bezpardonowo naszą wieżę i kilka dobrych pięter spada z hukiem na stół nie jest fajnie. Wtedy wkurzamy się i spadamy z pozycji prowadzącego. W przypadku gry podstawowej trochę zajmuje zgromadzenie odpowiednich żywiołów do zaklęcia, więc można spokojnie wybudować sekcję. Zaś w opcji zaawansowanej jest nieco gorzej 🙂

Cena gry Wieże Magów

Uważam, że koszt jaki ponosimy za grę nie jest duży. Gra kosztuje około 100 złotych a więc zyskujemy za to grę dla całej rodziny, zabawę oraz wcale nie tak mało komponentów. Wszystko jest przyzwoicie wykonane, więc gra się nadaje na prezent i będzie moim zdaniem bezpiecznym pomysłem.

Podsumowanie

Jedyne co zmieniłabym w grze a raczej jej wykonaniu to jakość instrukcji, zamieniłabym to na małą książeczkę, ale i tak gra daje radę. Jest można powiedzieć uniwersalna, nadaje się jako gra rodzinna, imprezowa, dla początkujących i starych wyjadaczy. Plus za karty pomocy, na których wszystko jest rozpisane, i za krótki czas rozgrywki 🙂

Dziękujemy wydawnictwu Imagine Realm za przekazanie gry do recenzji!

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio 10 Powodów dla których warto zagrać w Skyrim
Następny Torment: Tides of Numenera - Recenzja