Cyberpunk 2077 oferuje szereg różnych zakończeń, które możemy aktywować spełniając wcześniej określone warunki. Chcecie wiedzieć jak odblokować wszystkie zakończenia w grze Cyberpunk 2077? Tutaj znajdziecie odpowiedzi na wszystkie pytania.
Większość zakończeń jest nagradzana wyjątkowym osiągnięciem, po jednym dla prawie każdego z nich. Gra nie posiada żadnego osiągnięcia dotyczącego poziomu trudności, więc żeby zdobyć wymarzoną platynkę, możecie grać na dowolnym poziomie. Mam zamiar zrobić jeszcze wpis dotyczący wszystkich osiągnięć w Cyberpunk 2077, jednak trochę mi brakuje jeszcze wiedzy. Jak to ogarnę, to wpis pojawi się na naszym portalu. Dzisiaj jednak przedstawię Wam sposoby dotarcia do wszystkich osiągnięć w grze. Wpis będzie oczywiście zawierać spoilery fabularne, w tym informacje czym skończy się każde z zakończeń. Poniżej lista wszystkich zakończeń
Where is My Mind?
Osiągnięcie: The Devil
Głównym założeniem i sposobem na odblokowanie tego zakończenia jest zrobienie wszystko, by Takemura przetrwał atak i próbę odbicia Pani Hanako. Podczas zadania Search and Destroy musisz ocalić Takemurę. Aby to zrobić, zaraz po ataku sił Arasaki nie podążasz za znacznikiem prowadzącym do wyjścia, tylko zawracasz się w lewą stronę, obok niebieskiego neonowego krzyża i zasuwasz po schodach. Rozwalasz siły Arasaki i wspólnie z Takemurą uciekacie z budynku. Finalnie podczas epilogu, kiedy będziesz mógł wybrać jak dostać się do wieży Arasaki i podczas rozmowy z Johnym zjadasz omega blockery i wybierasz opcję Zaufanie dla Arasaki jest ryzykowne, ale warte ryzyka. Potem lecisz do końca gry.
Wybierając to rozwiązanie, skończysz na stacji kosmicznej, gdzie jedynym twoim wyborem będzie albo zarchiwizowanie mózgu w stacji Mikoshi albo powrót na ziemię i śmierć w niedalekiej przyszłości.
All Along the Watchtower
Osiągnięcie: The Star
Żeby otrzymać możliwość wybrania tego zakończenia musisz skończyć cały ciąg zadań fabularnych dla Aldecaldos oraz Panam Palmer. Zadanie kończy się w momencie zdobycia Bazyliszka oraz wspólnej jeździe z Panam Palmer. Filmik z zadania poniżej. Nie musisz być w trakcie romansu z Panam by mieć dostęp do tego zakończenia, wystarczy, że na koniec zadania otrzymasz zapewnienie od Saula, że Aldekaldos pomoże dla V. w momencie potrzeby. Podczas epilogu i rozmowy z Johnem wybierz opcję zadzwonienia do Panam. Prosisz ją o pomoc, zjadasz omega blockery i wraz ze swoją nową rodziną wyruszasz podbić wieżę Arasaki.
Podczas zakończenia możesz wybrać, czy zostaniesz z Alt za black wallem czy wrócisz na ziemię wykasowując SIlverhanda z mózgu. Wybierając drugą opcję V. będzie dalej umierał i nie zostanie mu wiele czasu, ale dzięki swojej rodzinie oraz pomocy Panam wyruszy z dala od Night City w odwiedziny znajomego Aldecaldos, który podobno posiada wiedzę jak uratować V. To jedyne zakończenie dające nadzieję na zachowanie V. żywego.
Path of Glory
Osiągnięcie: The Sun
Te zadanie wymaga zaangażowania Rogue. Musisz więc skończyć wszystkie je zadania poboczne i zamknąć wątek. Z mojej rozgrywki wynikało, że wystarczy tylko dotrzeć do zadania, gdzie Johny idzie na randkę z Rogue. Podczas grande finale i rozmowy z Johnym na balkonie musisz wybrać opcję, gdzie to Johny przejmie Twoje ciało i wraz z Rogue wyruszy podbić siedzibę Arasaki. Następnie Johny zgodnie z obietnicą ustąpi miejsca i zwróci Tobie ciało i będziesz mógł zostać legendą Night City. O ile przeżyjesz do tego czasu, bo choroba po uszkodzonym relicu pozostała i V. dalej jest umierający.
New Dawn Fades
Osiągnięcie: Temperance
Właściwie żeby zdobyć to osiągnięcie, to musisz znowu dogadać się z Panam i jej rodziną Nomadów. Jedyna różnica jest jednak taka, że w momencie przejścia do Cyberprzestrzeni, kiedy Alt da Tobie wybór czy chcesz zostać za Black Wallem czy też wrócić do świata żywych, musisz wybrać tą pierwszą opcję. Johny Silverhand przejmie więc Twoje ciało, a ty staniesz się wolną istotą (albo i nie?) w sieci.
Złe Zakończenie
Osiągnięcie: brak
Podczas rozmowy na balkonie możesz przedawkować pigułki popełniając samobójstwo. Nie wiem po co chcesz to robić, ale taka opcja jest 🙂
Sekretne Zakończenie
Osiągnięcie: brak
Aby odblokować sekretne zakończenie, musisz mieć zaufanie u Johnego na poziomie przynajmniej 60%. Podczas rozmowy na balkonie, kiedy pojawi się opcja daj mi jeszcze minutkę, to musisz patrzeć na zmianę na broń leżącą na biurku oraz Johnego Silverhanda. Po paru minutach (może trwać to nawet pięć minut) Johny przedstawi swój plan ataku na Arasaka Tower. Wyruszacie sami i jeżeli zginiesz to gra się kończy. Przygotuj się więc jeżeli chcesz koniecznie ukończyć grę w ten sposób. Zakończenie jest takie samo jak przy ścieżce Path of Glory. Pamiętaj, że kiedy wrogowie Ciebie zabiją po drodze, to natychmiast jest aktywowane zakończenie.
Czy da się zdobyć wszystkie zakończenia za jednym przejściem Cyberpunk 2077?
Bez problemu możesz zdobyć wszystkie osiągnięcia gdyż po zakończeniu gry, zostajesz od razu cofnięty do zapisu sprzed rozmowy z Hanako i możesz bez problemu powtórzyć całą procedurę. Możesz nawet wykonać brakujące questy dodatkowe w ten sposób budując np. zaufanie dla Johnego Silverhanda. Co musisz zrobić, by mieć wszystkie odblokowane zakończenia?
- przede wszystkim uratuj Takemurę. Na tym ja się wyłożyłem i musiałem wracać z zapisem gry. Johny nie ma racji i Takemura żyje ale sam długo nie pociągnie;
- musisz być miły dla Johnego podczas zadań pobocznych i głównych. Nie traktuj go z góry, nie obrażaj, nie wyzywaj go od pasażera na gapę i niepotrzebnego balastu;
- musisz zrobić wszystkie zadania dla Panam Palmer i otrzymać od Saula zapewnienie, że Aldecaldos pomogą jeżeli V. będzie ich potrzebować;
- musisz wykonać wszystkie zadania dla Rogue przynajmniej do randki w kinie.
Krótka lista i większość z nas zrobi to przy podstawowym przejściu gry. Najłatwiej pominąć ratowanie Takemury oraz zaufanie u Johnego. To ostatnie nie jest jednak potrzebne jeżeli chcesz zdobyć tylko platynkę – nie ma osiągnięcia za sekretne zakończenie.
Mam nadzieję że wpis się przydał i pomoże Wam w zdobyciu wszystkich osiągnięć oraz poznania każdej strony historii V. w Cyberpunk 2077. Powiedzcie koniecznie w komentarzu, które osiągnięcie wybraliście przy pierwszym przejściu gry. Moje było te z Panam Palmer i możecie je obejrzeć na naszym kanale.
Zakończenie z Johnym i Rogue. Najbardziej klimatyczne i ikoniczne, Johny na koniec oddaje mi ciało, więc zachodzi też w nim prawdziwa przemiana, od każdego elementu bije symbolika. Johny i Rogue znów lecą do Arasaki Tower, gra ta sama muzyka co na początku gry, Rogue w końcu może poczuć się przez chwilę szczęśliwa bo powróciła dawna, prawdziwa ona, a nie wydmuszka na smyczy korposów. Dlatego mimo, że nie ma czegoś takiego jak dobre zakończenie, nie istnieje happy end – to to jest zdecydowanie najlepsze. Narażanie życia Panam i Nomadów jest skurwysyństwem, zaufanie Arasace jest oznaką idiotyzmu, bo #jebackorpo, a samobójstwo jest poddaniem się i tchórzostwem. Sekretne zakończenie również jest całkiem, całkiem jednak w nim, Rogue nie ma możliwości żeby poczuć się szczęśliwa.
Mi przy Aldecados przeszkadzało, że były narzucone liniowo scenariusze walki, które mają się wydarzyć i nic nie mogłem z tym zrobić. Gdybym nie był przez grę zblokowany nikt by nie zginął. Walki z wszystkimi falami wrogów trwały kilka sekund (poziom trudny, hakowanie bojowe, refleks, karabiny i brak zabijania). Nikt nie był tam w stanie w jakimkolwiek stopniu mi zagrozić łącznie z bossem tak więc przytrzymanie mnie przez grę na siłę bo chcemy zbudować dramatyzm bleh. Miałem nadzieję, że tak nie będzie bo wcześniej była opcja w dialogach, że nikt nie zginie. Zatęskniłem za pierwszym dishonored gdzie u mnie nie doszło do „dramatycznej” sceny końcowej bo jak zobaczyłem przeciwnika to momentalnie go obezwładniłem bo nie widziałem sensu jakiejkolwiek dyskusji.
Nie trzeba ratować Takemury, żeby mieć zakonczenie na stacji kosmicznej Arasaki. 60% zaufania Johnego to za mało, żeby odblokować sekretne zakończenie.
Nie trzeba ratować Takemury, żeby mieć zakonczenie na stacji kosmicznej Arasaki. 60% zaufania Johnego to za mało, żeby odblokować sekretne zakończenie