Starcraft 2: Tryb Współpracy – Stiukov – poradnik dla początkujących


Tryb współpracy w Starcraft 2 jest jednym z ciekawszych trybów w tej grze. Ciągle do niego wracam, o czym część was zanotowała widząc filmiki które regularnie publikuje na YouTube. Nie zdarzają mi się problemy ze znalezieniem graczy, najczęściej trwa to około minuty i możemy zaczynać zabawę. Stiukov, o którym będziemy pisać, jest zdecydowanie jednym z trudniejszych i jednocześnie ciekawszych bohaterów dostępnych w trybie współpracy. A wszystko z uwagi na jego sposób zarządzania jednostkami.

Stiukov to największy przyjaciel fanów zombie

Nadrzędną zasadą gry tym bohaterem jest generowanie olbrzymich ilości ekstremalnie słabych jednostek, które wspieramy nielicznymi, aczkolwiek bardzo silnymi jednostkami wyspecjalizowanymi, takimi jak czołgi oblężnicze, liberator lub banshee. Kwestia podstawowa od której zawsze zaczynam zabawę to budowa przynajmniej 3 baraków (najlepiej 4) i jak najszybsze przejęcie nowego punktu zbierania surowców. Robimy szybkiego proxa i maksymalnie spamujemy zombiaki z naszych baraków. Mają one ograniczony termin przydatności, więc w miarę przesuwania się linii frontu, dobrym pomysłem będzie wykorzenianie baraków oraz przesuwanie ich bliżej, dzięki czemu zombiaki dłużej powalczą.

Podstawowe zombie dostajemy za darmo co jakiś czas. Cywile do niczego się nie nadają i nie wygrają bitwy, ale są dobrzy do męczenia wroga, zwłaszcza że otrzymujemy ich za darmo. W miarę ulepszania budynku możemy ich mieć jeszcze więcej. Staramy się synchronizować atak zainfekowanych marines (za których płacimy w barakach) oraz hord zainfekowanych cywili. Będą oni tarczą dla naszych zainfekowanych marines.

Ciężkie wsparcie

W większości przypadków, nie będziesz musiał się martwić o obronę i atak przeciw lotniczy. Twoi zainfekowani Marines strzelają, więc jesteś w tak samo komfortowej sytuacji jak zwykli Terranie. Będziesz potrzebować jedynie Overseera do odkrywania Banshee i innych niewidzialnych jednostek, jednak nie powinno to sprawić wiele problemów. Twoją główną zaawansowaną jednostką będą czołgi oblężnicze. Mogą one zjeść pobliskiego zainfekowanego by się wzmocnić, zakopać się dzięki czemu będą atakować dwa razy (wij na krótki dystans i działo oblężnicze na drugi) oraz się przekopywać, dzięki czemu nie będziesz musiał ich rozkładać i składać przy kolejnych bitwach.

Grzechotnik to cwana bestia. Oprócz szybkiego przemieszczania i ataku w ruchu, potrafi ściągać jednostki lotnicze na ziemie. Zawsze staram się mieć 5 – 10 Grzechotników i w większości przypadków jest to liczba radząca sobie z każdą flotą wroga. Prawie nigdy nie buduję Portu Gwiezdnego i zainfekowanych jednostek latających. Może królowa się czasami przydaje, zwłaszcza do niszczenie silnych jednostek za pomocą Spawn Broodlings. Nie zniszczysz tym jednak najcięższych jednostek, jednak na czołgi oblężnicze jest jak idealne.

Jeżeli chodzi o lotnictwo, to praktycznie nie robię żadnych pojazdów latających. Czasami Liberatorów z uwagi na ich zdolność do szybkiego masakrowania lotnictwa, ale to rzadki wyjątek.

Zdolności specjalne

Stiukov ma 4 zdolności specjalne. Przede wszystkim, potrafi wskazać miejsce ataku zainfekowanym za pomocą emitera. Jest to darmowa umiejętność, którą dodatkowo możemy aktywować w barakach i bunkrach. Zainfekowanie budynku to bardzo potężna zdolność defensywna. Powoduje ona po prostu powijanie w budynku dziesiątek małych pomiotów, tych samych które powstają w ruinach budynków zergów. Z uwagi na to, że nasze bunkry i baraki chodzą, to możemy użyć tej zdolności do ataku, po prostu zakorzeniając budynek bardzo blisko pozycji wroga.

Apokalisk i Alexander to nasze dwie bomby atomowe. Używamy ich w momencie dużego fakapa lub przy bitwach, które niekoniecznie idą po naszej myśli. Apokalisk służy, najczęściej, do niszczenia tego co nie chcemy żeby istniało. Po prostu wskazujemy mu cel, a on to niszczy dosłownie kilkoma atakami. Alexander natomiast ma pasywne zdolności które wspierają nasze armie, na przykład zmniejszając obrażenia jakie otrzymują nasze jednostki o 20%. Przy armiach zainfekowanych jest to bardzo duży bonus, znacząco zwiększający siłę naszych włóczących się towarzyszy.

Tips and Tricks grając jako Stiukov

  1. Bardzo dobrym pomysłem jest olanie baraków i budowanie tylko bunkrów. Oprócz statycznej obrony, pozwalają tobie na darmowe generowanie kolejnych zainfekowanych. Kiedy zbudujesz 10 – 15 bunkrów, będziesz dosłownie co chwilę przywoływać nowych zainfekowanych marines. Dosłownie zamęczysz wroga na śmierć.
  2. Twoje budynki mogą chodzić. To bardzo ważne przy szybszym wysyłaniu zombiaków na front.
  3. Praktycznie nie musisz się przejmować stratami, twoją strategią jest zamęczenie przeciwnika. Nawet budując baraki, stworzenie pojedynczego zombiaczka to koszt marnych 25 kryształów. Korzystaj.
  4. Wykorzystaj jednostki dodatkowe – czołgi do niszczenia zogniskowanych punktów obrony, Liberator do masakrowania floty wroga, Grzechotnik do szybkiego niszczenia ciężkich jednostek.
  5. Nie musisz budować wielu Liberatorów. Znacznie lepszym wyjściem jest zrobienie Grzechotników które ściągają lotnictwo na ziemię. Problem jest taki, że musisz mieć ich sporo żeby poradzić sobie z licznymi armiami wroga.
  6. Ulepsz zainfekowane kolonie jak najszybciej. Dzięki temu będziesz przywoływać znacznie więcej darmowych zombie.
  7. Overseer to twój jedyny detektor. W 90% gier musisz mieć przynajmniej jednego.
  8. Planuj używanie Apokaliska i Alexandra. Ciężkie jednostki mają długi cooldown i najcześciej same w pojedynkę zniszczą armię wroga. Nigdy nie przywołuj dwóch na raz.

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Exclusive PS4 - czym uraczy nas Sony w 2018.
Następny Elementum - Unboxing Gry - Cztery Moce Żywiołów