Wygląda na to, że MMO Horizon zostało anulowane!


Branża gier wideo nieustannie ewoluuje, a jednym z najbardziej znaczących trendów ostatnich lat jest rozwój gier typu MMO (Massively Multiplayer Online). Sony, będące jednym z głównych graczy na rynku konsol, podjęło próbę wejścia w ten segment poprzez strategiczne partnerstwo z koreańskim wydawcą NCSOFT. Początkowo współpraca ta budziła ogromne nadzieje, szczególnie w kontekście rozwoju marki Horizon. Jednak najnowsze doniesienia wskazują na znaczące komplikacje w realizacji tych ambitnych planów.

Projekt, znany wewnętrznie jako „Project H” lub „Project Skyline”, miał być przełomowym krokiem w strategii Sony zmierzającej do poszerzenia zasięgu PlayStation poza tradycyjną bazę konsolową. Planowano, że gra będzie dostępna na różnych platformach, w tym PS5, PC oraz urządzeniach mobilnych. Ta multiplatformowa strategia była częścią szerszej wizji Sony, mającej na celu dotarcie do nowych grup odbiorców i zwiększenie przychodów firmy. Jim Ryan, CEO Sony Interactive Entertainment, podczas ogłoszenia partnerstwa z NCSOFT wyraził duży optymizm co do przyszłej współpracy. Podkreślał, że obie firmy podzielają podobną wizję tworzenia wysokiej jakości, angażujących doświadczeń dla graczy na całym świecie. To partnerstwo miało być kamieniem milowym w ekspansji PlayStation poza segment konsolowy.

Zapowiedziano DLC Horizon Forbidden West: Burning Shores, wyłącznie na PS5

Jednak rzeczywistość okazała się znacznie bardziej skomplikowana. NCSOFT, borykające się z własnymi problemami finansowymi i operacyjnymi, zostało zmuszone do przeprowadzenia gruntownego przeglądu swojego portfolio projektów. W wyniku tej analizy, według koreańskiego serwisu MTN, Project H został oficjalnie anulowany, a pracujący nad nim zespół ma zostać przeniesiony do innych projektów. Warto zaznaczyć, że anulowany projekt nie jest tożsamy z inną grą multiplayer osadzoną w uniwersum Horizon, nad którą pracuje studio Guerrilla Games. Ten projekt, według dostępnych informacji, nadal pozostaje w fazie rozwoju. Rozróżnienie to jest istotne dla fanów serii, którzy z niecierpliwością oczekują na nowe odsłony swojej ulubionej marki.

Trudności Sony w rozszerzaniu swojej działalności nie ograniczają się tylko do projektu Horizon MMO. Firma niedawno anulowała również inne ambitne projekty, w tym grę live service w uniwersum God of War, rozwijaną przez studio Bluepoint, oraz niezapowiedziany tytuł od Bend Studio. Dodatkowo, próby wejścia na rynek gier mobilnych zakończyły się niepowodzeniem, czego dowodem jest zamknięcie studia Neon Koi zaledwie rok po jego przejęciu. Rosnące koszty produkcji gier oraz stagnacja na rynku konsolowym zmuszają PlayStation do poszukiwania nowych źródeł przychodów. Mimo sukcesu niektórych projektów, jak niedawno wydany Helldivers 2, firma napotyka znaczące trudności w skutecznym rozszerzaniu swojego portfolio poza tradycyjne, single-playerowe produkcje AAA.

Te wydarzenia skłaniają do refleksji nad przyszłością branży gier i strategią Sony. Czy firma powinna kontynuować próby dywersyfikacji swojej działalności, czy może lepiej skupić się na tym, co robi najlepiej – tworzeniu wysokiej jakości gier single player? To pytanie pozostaje otwarte, a odpowiedź na nie może mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości PlayStation.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Diablo IV vs Path of Exile 2 - Najważniejsze różnice między grami!
Następny Age of Darkness: Final Stand 1.0 - Recenzja - Prawie jak Warcraft 3?