Diuna Planeta Intryg i Konfliktów to gra planszowa, która jest oparta na oryginalnej grze Dune z 1979 roku i próbuje zrobić w godzinę, to co jej poprzedniczka robiła w 4. W pudle znajdziemy żetony przypraw, dyski liderów, koła bitewne, a także cztery talie kart oraz planszę z terenami nieustającego konfliktu. Celem gry jest kontrolowanie trzech z pięciu twierdz na powierzchni Arrakis swoimi oddziałami na koniec tury. Jeśli nikt nie osiągnął tego po pięciu turach, gracze podliczają swoje punkty, aby wyłonić zwycięzcę.
Jedną z głównych zalet Diuna Planeta Intryg i Konfliktów jest włączenie mechanizmu koła bitwy, które pozwala graczom potajemnie wybrać siłę ataku i ewentualnie niektóre karty broni lub obrony, a następnie wybrać numer na kole, nie przekraczający liczby ich wojsk w walce. Plany są następnie ujawniane, wartości sumowane, przy czym przegrany traci wszystkie swoje siły, podczas gdy zwycięzca poświęca tylko wskazaną przez siebie na kole liczbę żołnierzy. Może to stworzyć wysoki poziom napięcia i strategii, ponieważ gracze muszą dokładnie rozważyć swoje wybory, aby uniknąć katastrofalnych strat lub nie być w stanie obronić swojego nowo zdobytego terytorium.
Jednak ten mechanizm może być również źródłem frustracji, ponieważ w dużej mierze opiera się na elementach losowych, takich jak karty i zdrajcy. Te mechaniki mogą wydawać się niesprawiedliwe i dodawać do gry element szczęścia. Ponadto asymetria gry, w której występują cztery frakcje z własnymi unikalnymi zdolnościami i strategiami, może być dezorientująca i przytłaczająca dla nowych graczy. Doprowadza to niekiedy do braku równowagi, gdyż niektóre frakcje mają w określonych sytuacjach znaczną przewagę nad innymi. Gra ma również stosunkowo krótki czas rozgrywki, zwykle trwając około godziny, co dla niektórych graczy może być niewystarczające.
Ostatnim problemem związanym z Diuna Planeta Intryg i Konfliktów jest jakość komponentów. Chociaż plansza i arkusze są funkcjonalne, a grafiki są stylizowane na to, co widzieliśmy w nowym filmie, to już karty, które służą do śledzenia różnych aspektów gry, są cienkie i prawdopodobnie będą wymagać wytrzymałych koszulek, aby zapobiec ich dezintegracji w rękach. Może to być rozczarowaniem dla graczy, którzy od swoich gier planszowych oczekują komponentów wysokiej jakości.
Podsumowując, Diuna Planeta Intryg i Konfliktów to gra planszowa, która nie jest dla każdego ze względu na zależność od elementów losowych, mylącą asymetrię i słabej jakości karty. Chociaż mechanizm koła bitwy jest innowacyjny i może zapewnić wyjątkowe wrażenia z gry, może również prowadzić do stresujących i frustrujących decyzji. Krótki czas gry może być również wadą dla niektórych graczy.
[WSPÓŁPRACA REKLAMOWA] Dziękujemy wydawnictwu Rebel za przesłanie gry do recenzji. Nie miało to wpływu na zawarte tu opinie.
Brak komentarzy